Problemer med netværk
Fra : Per Boll

Dato : 15-09-06 19:29

Hej
Jeg har meget store problemer med at få en af mine venners netværk til
at fungere.... 2 pcer er koblet direkte til routeren mens der er en
bærebar koblet på trådløst v.hj.a. et acces point det er faktisk den
bærebar der virker bedst den er ret stabil på nettet. den ene pc ser ud
til at være koblet på dhcp server den har fået tildelt Ip nr og gate way
men der er ikke "hul" igennem. Har prøvet at geninstalere netkort,
deaktivere firewall og antivirus uden det hjælper håber der er en der
lige har de vise sten

Per

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-09-06 20:04

boll@pc.dk (Per Boll) wrote:

>Hej
>Jeg har meget store problemer med at få en af mine venners netværk til
>at fungere....

Vi behøver flere oplysninger hvis du skal have kvalificeret hjælp- Meget
gerne en udskrift af IPCONFIG /ALL fra alle maskiner....

Hvis du kører det som IPCONFIG /ALL >C:\DUMMY.TXT ligger udskiften i
filen c:\dummy.txt som du let kopierer over i dit news program

<mlr>

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-09-06 22:05

Per Boll wrote in dk.edb.netvaerk:

> [...]
> men der er ikke "hul" igennem. Har prøvet at geninstalere netkort,
> deaktivere firewall og antivirus uden det hjælper håber der er en der

Check the cables, Woody.

(Rækkefølgen af farverne på den enkelte ledning i hver stik skal være ens
når du holder dem ved siden af hinanden).

Fra : Per Boll

Dato : 16-09-06 17:08

> Check the cables, Woody.
>
> (Rækkefølgen af farverne på den enkelte ledning i hver stik skal være ens
> når du holder dem ved siden af hinanden).

Tak det er der helt styr på;--))

Fra : Morten Larsen

Dato : 15-09-06 22:38

"Per Boll" <boll@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men der er ikke "hul" igennem. Har prøvet at geninstalere netkort,
> deaktivere firewall og antivirus uden det hjælper håber der er en der

hvad med DNS