Hvilken router (Cybercity forbindelse)
Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 15-09-06 09:02

Hej allesammen!

Jeg har for nyligt opgraderet min Cybercity forbindelse til en 8mbit, og det
er åbenbart mere end den Zyxel 650R som CC leverede kan klare. Problemet er,
at hvis jeg f.eks. downloader med fuld skrue i Newsleecher eller andet, så
går forbindelsen ned efter meget kort tid, og jeg er nødt til at tage
strømmen fra routeren og sætte den til for det virker igen, og så er det
bare samme cirkus en gang til.

Jeg regner ikke med at kunne få den byttet til noget bedre fra CC, så jeg
overvejer at købe en ny router selv. Spørgsmålet er så, hvilken router jeg
kan benytte til min CC forbindelse og som er gearet til noget massiv traffik
uden at gå i knæ..? Lige nu har jeg en Linksys WR54GS router sat efter
650'eren til mit trådløse net, og den kører kanon. Så den nye router behøver
ikke have WLAN, medmindre det ikke koster meget ekstra og vil fungere
bedre...

Nogen der har forslag til en god router der virker med CC? Jeg har googlet
mig frem til nogle forslag her : http://koksby.dk/index.php?id=adsl men jeg
vil være sikker på at den kan klare noget traffik...

På forhånd tak!

/morten

Fra : Knud S.

Dato : 15-09-06 15:01

"Morten Astrup Christensen" <astrupFJERNMIG@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> virker igen, og så er det bare samme cirkus en gang til.

Har du telefoni også hos CC ? Jeg har også opgraderet min linie til 8 Mb hvilket
min "gamle" Cisco 677 håndterer uden problemer. Det var standardrouteren da
jeg startede hos CC i 2001 og den har jeg været rigtig glad ved. Den har ikke
nogen LAN og alt er sikkert mere besværligt end i nyere routere i dag, men måske
kan du finde en billigt et sted. Disse skulle også efter hvad jeg har sakset fra
tidligere indlæg kunne bruges : SOHO77, SOHO97, 827, 837, 857 og 877

Har gemt fra tidligere indlæg, at disse to skulle kunne bruges D-Link's DGL-4300
eller DGL-4100 hvis den skal være uden trådløs.

Evt. skulle du kunne erstatte det hele med Linksys WAG354G

Du skal selvfølgelig påregne det kræver noget opsætning og nu får du
jo ingen hjælp fra CC ud over det på deres hjemmeside

Fra : news.tele.dk

Dato : 16-09-06 16:17

Nu har jeg kigget lidt på en D-Link DGL-4100, men så vidt jeg kan se på
specs, så understøtter den ikke PPPoA, men det er måske ikke nødvendigt?

/morten

Fra : Hans

Dato : 16-09-06 21:24

news.tele.dk wrote:
> Nu har jeg kigget lidt på en D-Link DGL-4100, men så vidt jeg kan se
> på specs, så understøtter den ikke PPPoA, men det er måske ikke
> nødvendigt?
DGL-4100/4300 kan ikke bruges til CC, da de er ethernet/ethernet routere.

Prøv og kig lidt på Linksys AG241 på edbpriser.

Hans

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 17-09-06 18:47

> Prøv og kig lidt på Linksys AG241 på edbpriser.

Den ser jo fin ud... Så prøver jeg at købe sådan en. Nogen der har
erfaringer med at sætte den op med CC?

/morten

Fra : Hans

Dato : 18-09-06 15:48

Morten Astrup Christensen wrote:

> Den ser jo fin ud... Så prøver jeg at købe sådan en. Nogen der har
> erfaringer med at sætte den op med CC?

Jeg brugte selv en AG041 med denne opsætning, og kan ikke forestille mig at
241 ser ret meget anderledes ud i opsætningen:

http://kvik.org/hw/ag041cc.jpg

Hans

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 18-09-06 16:07

> Jeg brugte selv en AG041 med denne opsætning, og kan ikke forestille mig
> at 241 ser ret meget anderledes ud i opsætningen:
>
> http://kvik.org/hw/ag041cc.jpg
>
> Hans

Det ser jo meget let ud, tak for det! Ang. det med keep-alive og redial,
hvad vil det så sige at den er sat til 30 sekunder? Bliver forbindelsen så
afbrudt hver 30. sekund?

/morten

Fra : Hans

Dato : 18-09-06 16:20

> Det ser jo meget let ud, tak for det! Ang. det med keep-alive og
> redial, hvad vil det så sige at den er sat til 30 sekunder? Bliver
> forbindelsen så afbrudt hver 30. sekund?

Nej - Routeren holder forbindelsen konstant åben med denne setting.
Intervallet på de 30 sekunder er ikke noget man bemærker i praksis.

Hans

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 18-09-06 16:40

Ok...Nu har jeg bestilt den, så skulle den komme i næste uge. Tak for
hjælpen!

/morten

Fra : Hans

Dato : 18-09-06 17:04

Morten Astrup Christensen wrote:
> Ok...Nu har jeg bestilt den, så skulle den komme i næste uge. Tak for
> hjælpen!

Et godt råd: Vær omhyggelig med emballagen, og undgå såvidt muligt at bruge
tilbehøret til routeren så du kan returnere den, hvis det nu viser sig at
den ikke kører som du forventer.

Hvis du nu skulle få problemer med opkobling til CC, så prøv i stedet med
settingen "Connect on demand" under "Connection", og sæt værdien til 1440.

Det er også vigtigt at CC's to DNS servere er defineret i din ethernet
router, da CC ikke længere tildeler DNS via forbindelsen efter deres sidste
ændring på deres netværk.

Hans

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 18-09-06 21:49

Jeg har ikke mulighed for at returnere den uanset hvad, da det er en
bestillingsvare der hvor jeg handler... Men hvis ikke det virker så må jeg
jo finde på noget andet

Jeg husker at definere DNS serverne også.

Mvh Morten

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-09-06 12:48

On Mon, 18 Sep 2006 22:49:27 +0200, "Morten Astrup Christensen"
<astrupFJERNMIG@gmail.com> wrote:

> Jeg har ikke mulighed for at returnere den uanset hvad, da det er en
> bestillingsvare der hvor jeg handler...

Køb over nettet og få 14 dages fuld returret.

-A

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 19-09-06 14:45

> Køb over nettet og få 14 dages fuld returret.
>
> -A

Jeg vil nu hellere handle der hvor jeg plejer, der skal jeg nemlig ikke selv
betale Ellers havde jeg naturligvis også købt den over nettet...

Mvh Morten

Fra : Martin Schultz

Dato : 18-09-06 17:05

Hans <nospam@kvik.org.invalid> skrev 2006-09-18:

> Jeg brugte selv en AG041 med denne opsætning, og kan ikke forestille mig at
> 241 ser ret meget anderledes ud i opsætningen:
>
> http://kvik.org/hw/ag041cc.jpg

Det kan tænkes at han skal benytte vci=101 hvis det er en TDC central
han sidder på.

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : Hans

Dato : 18-09-06 17:10

Martin Schultz wrote:

> Det kan tænkes at han skal benytte vci=101 hvis det er en TDC central
> han sidder på.

Helt korrekt - Den glemte jeg lige i forbifarten. Godt du var vågen.

Hans

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 18-09-06 21:50

> Det kan tænkes at han skal benytte vci=101 hvis det er en TDC central
> han sidder på.

Så vidt jeg kan se bruger min nuværende samme indstillinger som det
screenshot...

/morten

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-06 12:08

Hej
Jeg ville hører om man kan sætte denne her Linksys Wireless-N ADSL2+ Gateway
WAG300N nå man har Solo aftale fra cybercity isteden for Zyxel modenet
Mvh
Tommy