Hundemenneske
Fra : pwh

Dato : 14-09-06 19:03

Sofie fra tråden "Jeg vil aldrig glemme" vendte lige
tanken omkring hvad der gør nogle mennesker
til hundemennesker og andre ikke, med mig.

Ingen af os havde umiddelbart et godt bud på det,
er der nogen her i gruppen der har det :-?

/Jens (som skal ud og lufte hunde NU siger vufferne)

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-09-06 21:03

pwh <gætselv@.dk> wrote:
> [...]
> til hundemennesker og andre ikke, med mig.
>
> Ingen af os havde umiddelbart et godt bud på det,
> er der nogen her i gruppen der har det :-?

Man kan da starte med en af de bedste grunde til at blive et
hundemenneske:

http://www.123hjemmeside.dk/LadyDaisy/1890598

Den var på det nærmeste min bibel da jeg havde min dejlige Asia endnu.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : jopa

Dato : 15-09-06 11:21

pwh skriblede bla:
> [...]
> til hundemennesker og andre ikke, med mig.
>
> Ingen af os havde umiddelbart et godt bud på det,
> er der nogen her i gruppen der har det :-?

Tror ikke det er så enkelt.
Jeg er absolut ikke hundemenneske på samme måde som mange andre er det.
For mig er hunden et tilbehør i min hverdag.
Den kommer sidst i familien, og kender sin plads som også er sidst/nederst i
hierakiet.

Jeg kunne godt leve uden hund, og er ikke den type der sørger over tabet når
den går bort, men køber en ny.
Selvfølgelig holder jeg af kræet, men minderne om dejlige oplevelser sammen
betyder mere for mig end at sørge over tabet når den dør.

Sådan er vi skruet forskelligt sammen.
Konen plejer at sørge så hun er måske mere hundemenneske end mig
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Sofie

Dato : 15-09-06 16:20

Nej, det er ikke så enkelt... Naturligvis er det ikke bare enten
eller, sort eller hvidt... der er mange forskellige grader af
hundemennesker. Men alligevel vil jeg påstå, at der er en
grundlæggende forskel på hundemennesker og ikke-hundemennesker! Jeg
mener, hvorfor benytter vi os ellers af dette forum, hvis ikke det er
fordi vi har mere til fælles, end vi har med hvem-som-helst...?
Jeg tror nu ikke, at man kan definere et hundemenneske ud fra, om de
sørger over hundens død, eller kun glæder sig over minderne. Så
hårdt vil jeg ikke trække det op, men er der ikke nogen, der har lagt
mærke til forskellen på at besøge et hjem med hund og et hjem uden?
Jeg synes ofte, at folk med hund i hjemmet er mere afslappende at
besøge. De er vant til hundhår og andet snavs og savl, så man føler
ikke, at man skal passe på ikke at grisse noget til... De virker ofte
som om de kan overskue mere, og tager ikke tingene så tungt.
Jeg har også en fordom, som jeg har svært ved at komme uden om. Lige
så snart jeg hører en person sige: "uh nej, jeg kan ikke lide
hunde!", så tænker jeg dårligere om dem! Der er ikke nogen slarpe
grænser, men folk, der udtaler, at de ikke kan lide hunde, de er i
hvert fald ikke hundemennesker. Jeg ved ikke helt hvorfor det går mig
så meget på, men jeg tænker straks, at den person kan jeg ikke opnå
noget tæt forhold til.Jeg tænker nok, at hvis man ikke kan holde af
en hund, så mangler man et eller andet vigtigt! Jeg bliver fx. ikke
engang mildt interesseret i en fyr, der ikke kan lide hunde! Når jeg
tænker over det, så er mine nærmeste venskaber er alle hundeelskere.

Men hvad der gør os til det ene eller det andet, det er svært at
afgøre. Før troede jeg, at var man vokset op med hund, så var man
hundemenneske, ligesom mig selv. Jeg har dog en eks-kæreste, som
voksede op med hund, og han talte aldrig om den, og han gad heller ikke
at have noget at gøre med Chili, da vi fik hende. ...Jeg tror dog
klart, at man er mere eksponeret for at blive et hundemenneske, hvis
man har haft med hunde at gøre fra man var lille på den ene eller den
anden måde. Har man aldrig oplevet den glæde, som sådan en pelsklup
kan give, så er man dårligere stillet, hvad det angår...
Mine børn skal i hvert fald ikke berøves den rigdom, som hunde
tilfører livet!

Fra : jopa

Dato : 15-09-06 16:34

Sofie skriblede bla:
> [...]
> mener, hvorfor benytter vi os ellers af dette forum, hvis ikke det er
> fordi vi har mere til fælles, end vi har med hvem-som-helst...?

Nu er denne gruppe kun en af mange jeg følger/skriver i

> Jeg tror nu ikke, at man kan definere et hundemenneske ud fra, om de
> sørger over hundens død, eller kun glæder sig over minderne.

Jeg siger også at man ikke kan sige enten eller ej.
Hundemenesker er flere ting.

Nogen er som jeg dvs de har hund primært som tyverisikring.
Før i tiden gik jeg meget op i hundeklubstræning.
Det er en anden slags hundemennesker.
Så er der dem der har hund af ensomhed.
Dem der har hund fordi de ingen børn kan få.

Jeg tilhører absolut ikke dem der tror det er et barn de har, og hader at
komme til hjem hvor hundene får lov til det hele.
Det gælder forøvrigt også børn

> [...]
> ikke, at man skal passe på ikke at grisse noget til... De virker ofte
> som om de kan overskue mere, og tager ikke tingene så tungt.

Hunde grisser det ved vi og akcepterer.

> Jeg har også en fordom, som jeg har svært ved at komme uden om. Lige
> så snart jeg hører en person sige: "uh nej, jeg kan ikke lide
> hunde!", så tænker jeg dårligere om dem!

Det gør jeg så ikke

Der er ikke nogen slarpe
> grænser, men folk, der udtaler, at de ikke kan lide hunde, de er i
> hvert fald ikke hundemennesker.

Det er klart

> [...]
> noget tæt forhold til.Jeg tænker nok, at hvis man ikke kan holde af
> en hund, så mangler man et eller andet vigtigt!

Tror jeg ikke. Der er også mange der ikke kan lide katte og børn, og det er
der vel intet galt i.

Fint nok

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 15-09-06 18:10

> [...]
> Det er en anden slags hundemennesker.
> Så er der dem der har hund af ensomhed.
> Dem der har hund fordi de ingen børn kan få.

Det kan så værer nogle få af årsagerne, for mange er det jo også
en del af deres hobby, som feks jagt.
For mit eget vedkommende er det primært for selvskabets skyld,
og der er hunden jo genial med sin ubetingede kærlighed til os.

> Jeg tilhører absolut ikke dem der tror det er et barn de har, og
> hader at komme til hjem hvor hundene får lov til det hele.

Der er intet værrer end hunde uden grænser, det er så helt forskelligt
hvor man mener at de grænser skal gå.
Du synes feks det er ok for en hund at jagte katte, det må mine ikke.
Jeg synes det er ok med hunde i møblerne, det må dine ikke.

> Hunde grisser det ved vi og akcepterer.

Man kan også tydeligt mærke på sine hunde om det er hundemennesker
der kommer på besøg.

> Det gør jeg så ikke

Der holder jeg med Sofie, jeg er også yderst skeptisk overfor folk
der ikke kan lide hunde.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 15-09-06 18:55

pwh skriblede bla:

> Det kan så værer nogle få af årsagerne, for mange er det jo også
> en del af deres hobby, som feks jagt.

Netop

> For mit eget vedkommende er det primært for selvskabets skyld,
> og der er hunden jo genial med sin ubetingede kærlighed til os.

Netop det er også en egenskab jeg sætter højt.
Men først og fremmest den tryghed det giver min kone når jeg har
aften/nattevagt.
Det skal man bo på landet for at kunne forstå

> Der er intet værrer end hunde uden grænser, det er så helt forskelligt
> hvor man mener at de grænser skal gå.
> Du synes feks det er ok for en hund at jagte katte, det må mine ikke.

Du syntes så at det er fint når din kat nedlægger sangfugle det må min ikke

> Jeg synes det er ok med hunde i møblerne, det må dine ikke.
Nej det har vi aldrig brugt. Min har en juniormadras liggende i den ene stue
som den elsker.

Ja vi er jo forskellige selvom vi begge er hundemennesker på vores måde

> Man kan også tydeligt mærke på sine hunde om det er hundemennesker
> der kommer på besøg.

Ja da

> Der holder jeg med Sofie, jeg er også yderst skeptisk overfor folk
> der ikke kan lide hunde.

Jeg syntes bestemt også det er fint når folk kan lide mit lille krapyl, men
de kan da være udemærkede mennesker selvom hunde ikke har deres interesse.
Jeg bryder mig feks ikke om katte men kan da udemærket lide min kone
alligevel.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 15-09-06 19:33

> Netop det er også en egenskab jeg sætter højt.
> Men først og fremmest den tryghed det giver min kone når jeg har
> aften/nattevagt.
> Det skal man bo på landet for at kunne forstå

Skal man bo på landet for at kunne forstå din kone :-?

Jeg har det da på samme måde med mine hunde, de giver da også
mig en tryghed mod feks indbrud. Jeg føler mig heller ikke i farezonen
for at blive forulempet på gaden når jeg har køterne med.
Det er da også en af grundene til at jeg kun vil have hunde i hundestørrelse.

> Du syntes så at det er fint når din kat nedlægger sangfugle det må
> min ikke

Jeg ser helst at min kat nedlægger Skader og Rotter, det er den også flink til.
Sangfugle tror jeg generelt er for hurtige til at det lykkes så tit for den, det fede dyr.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 15-09-06 19:38

pwh skriblede bla:

> Skal man bo på landet for at kunne forstå din kone :-?

Du er ikke for kvik Jensen

> [...]
> for at blive forulempet på gaden når jeg har køterne med.
> Det er da også en af grundene til at jeg kun vil have hunde i

Fornuftigt ligesom dit valg af bilmærke

> Jeg ser helst at min kat nedlægger Skader og Rotter, det er den også
> flink til.
Skader er faktisk utroligt kloge så hvis din kat kan snuppe dem er den
hurtig.
Ikke mange jægere kan komme på skudhold af dem.
Nå det var så OT igen

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 15-09-06 20:18

On Fri, 15 Sep 2006 20:38:26 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>pwh skriblede bla:

>Du er ikke for kvik Jensen

nej, men nu bor han jo heller ikke på landet.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 15-09-06 20:32

> nej, men nu bor han jo heller ikke på landet.

Og kan derfor ikke forstå Johns kone

Se nu ødelægger i igen en tråd med jeres pjatteri

/Jens

Fra : pwh

Dato : 15-09-06 20:30

> Skader er faktisk utroligt kloge så hvis din kat kan snuppe dem er den
> hurtig.
> Ikke mange jægere kan komme på skudhold af dem.

Den snupper faktisk flere skader i løbet af en sommer, jeg tror
ikke den løber dem op, den ligger nok bare og lurer inde i en busk
indtil der er en der lander tæt nok på.

> Nå det var så OT igen

Du skal evig og altid ævle om katte

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 15-09-06 19:59

On Fri, 15 Sep 2006 17:33:50 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Sofie skriblede bla:

>Nu er denne gruppe kun en af mange jeg følger/skriver i

Joeh, men grundlæggende følger vi vel denne gruppe fordi vi har en
fælles interesse i hunde, ikk'?
Nåeh ja, og så i at mobbe hinanden!

>Tror jeg ikke. Der er også mange der ikke kan lide katte og børn, og det er
>der vel intet galt i.

Nej, der er intet galt i ikk at ku' li' børn!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 15-09-06 20:16

Leyna skriblede bla:

> Joeh, men grundlæggende følger vi vel denne gruppe fordi vi har en
> fælles interesse i hunde, ikk'?

Ikke mig jeg har kun interesse for schæfere men de er jo ikke så tit syge
som jeres skravl så der er ikke så mange indlæg fra schæferejere
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 15-09-06 20:23

On Fri, 15 Sep 2006 21:16:04 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Ikke mig jeg har kun interesse for schæfere men de er jo ikke så tit syge
>som jeres skravl så der er ikke så mange indlæg fra schæferejere

Hmmmm... Jeg synes da ellers tit nok der er indlæg fra dig!
Og Schæferejere VED jo godt at deres skravl får både HD og kravler
rundt på knæene det meste af deres liv, såeh...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 15-09-06 20:53

Leyna skriblede bla:

> Hmmmm... Jeg synes da ellers tit nok der er indlæg fra dig!
Hmmm jeg har da ingen schæfer men en hyænekamel :)

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-09-06 20:40

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> Nej, der er intet galt i ikk at ku' li' børn!

Sidder lige og tænker, at så var det da godt at vore forældre ku' (jeg
mener li' børn)

Med venlig hilsen

Tove :) (Som konverterede til kattemenneske med hang til hunde)

Fra : pwh

Dato : 15-09-06 21:03

> Sidder lige og tænker, at så var det da godt at vore forældre ku' (jeg
> mener li' børn)

Min Mor påstod hårdnakket at de fik mig fordi det ikke var
tilladt at have hund der hvor de boede.

/Jens (om dog ikke blev opdraget som en hund)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-09-06 21:21

> Min Mor påstod hårdnakket at de fik mig fordi det ikke var
> tilladt at have hund der hvor de boede.
>
> /Jens (om dog ikke blev opdraget som en hund)
>-----
hvor er du heldig..min mor sagde at jeg bare skulle være en plet på
lagnet..)-:
så da hellere hund..(-;

mvh. marie - som hverken er blevet opdraget som hund eller plet..

Fra : Leyna

Dato : 15-09-06 23:32

On Fri, 15 Sep 2006 22:03:00 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Min Mor påstod hårdnakket at de fik mig fordi det ikke var
>tilladt at have hund der hvor de boede.

Og de havde ikke råd til tv, så hvad skulle de ellers lave?

(Så nu får jeg nok smæk igen for at pjatte i denne gruppe.)
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 15-09-06 23:31

On Fri, 15 Sep 2006 21:40:07 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Sidder lige og tænker, at så var det da godt at vore forældre ku' (jeg
>mener li' børn)

Min mor ku' ikke fordrage børn... men hendes egne var vist noget
andet.
Men hun ku' godt li' både hunde og katte, så hun var altså ok.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 16-09-06 09:53

> Min mor ku' ikke fordrage børn... men hendes egne var vist noget
> andet.
> Men hun ku' godt li' både hunde og katte, så hun var altså ok.

Min nærmeste familie har altid været glade for dyr, dog fordelt på den
måde at min ældste storesøster og min Far klart er kattemennesker.
Hvor min Mor og yngste storesøster mest er til hunde.
Jeg holder lige meget af begge arter, hundene fylder self af naturlige
årsager mest i mit liv, den skvattede race kan jo ikke klarer sig selv

Så om man udvikler sig til et hundemenneske har måske også en del
af gører med ens opdragelse, og forældrenes syn på kæledyr.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 15-09-06 19:57

On 15 Sep 2006 08:19:49 -0700, "Sofie" <sofielund.dk@hotmail.com>
wrote:

>men er der ikke nogen, der har lagt
>mærke til forskellen på at besøge et hjem med hund og et hjem uden?

Jo da!

>Jeg har også en fordom, som jeg har svært ved at komme uden om. Lige
>så snart jeg hører en person sige: "uh nej, jeg kan ikke lide
>hunde!", så tænker jeg dårligere om dem!

Me too. folk der generelt ikke bryder sig om dyr mener jeg må have en
brist et eller andet sted. *GGG*
Der er ikke nogen slarpe

>Før troede jeg, at var man vokset op med hund, så var man
>hundemenneske, ligesom mig selv.

Den holder ikke. Jeg er IKKE vokset op med hund, men har altid ønsket
mig en (eller flere), og jeg tror godt jeg vil betegne mig selv som
hundemenneske. Jeg har godt nok osse katte, men det er hundene der
fylder mest i mit liv
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 15-09-06 20:25

jopa wrote:

> Ikke mig jeg har kun interesse for schæfere men de er jo ikke så tit syge......

Nej, ved schæfere hedder det ikke sygdom, men racetypisk :)

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 15-09-06 20:39

Kim Christensen skriblede bla:

> Nej, ved schæfere hedder det ikke sygdom, men racetypisk :)

Godt med dig og dine tillærte fordomme

Schæfere er pr definition ALDRIG syge stort set.
Derfor bruges den som brugshund all ower the world.
Dette er en kendsgerning ,som en evt statistik over indlæg i denne gruppe
beviser.
Kan kun erindre enkelte indlæg fra bla Søren med noget allergi og
øreproblemer.

Det store avlsarbejde man laver på landsplan giver frugt og HD er ikke mere
udbredt hos schæfer nærmere tværtimod.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 15-09-06 21:56

jopa wrote:

> Netop det er også en egenskab jeg sætter højt.
> Men først og fremmest den tryghed det giver min kone når jeg har
> aften/nattevagt.
> Det skal man bo på landet for at kunne forstå

Begynder det her at lyde lidt uartigt ;)> ?

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 15-09-06 22:22

Kim Christensen skriblede bla:

> Begynder det her at lyde lidt uartigt ;)> ?

I så fald må du have en rimelig god fantasi
Bemærk venligst at min hund ikke må komme i møblerne
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Sofie

Dato : 19-09-06 08:18

Hey hey... Man er væk bare i et par dage, og så ender tråden i en
diskussion om sofahunde kontra ikke-sofahunde (=Milo). Det kunne have
været en tråd for sig selv, selvom John ville få lidt travlt...
I skulle jo diskutere, hvad der gør os til hundemennesker og andre
ikke! ;) For lige at opsummere, så er John kun ½ hundemenneske, i
modsætning til hans kone, som vist nok er helt hundemenneske, selvom
hun kan være svær at forstå, fordi hun bor på landet??? Leyna og
Jens er enige med mig i, at folk der ikke kan lide hunde er lidt
"bagud" hvad angår personlighed ;)
Hvis I er tilfredse med, at det er konklusionen, så er jeg vel også
tilfreds, hvis vi fortsætter tråden med at diskutere om hvorvidt
Johns afholdenhed hvad angår hunde i sofa måske netop skyldes, at han
kun er ½ hundemenneske...? ;) ...For vi skal altså ligesom holde os
en lille smule til emnet! *LOL*

Fra : jopa

Dato : 19-09-06 09:42

Sofie skriblede bla:
> [...]
> Johns afholdenhed hvad angår hunde i sofa måske netop skyldes, at han
> kun er ½ hundemenneske...? ;) ...For vi skal altså ligesom holde os

*LOL* du har fattet det

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 19-09-06 15:09

jopa skriblede bla:

Glemte lige en ting som jeg bemærkede ved nærlæsning af dit svar Sofie.

Tror du er inde på det rigtige, derfor sagde jeg også at der findes flere
typer af hundemennesker.
Jeg holder utroligt meget af min hund men da jeg i mange år har haft hund på
et professionelt plan dvs til arbejdsbrug så er jeg nok en anelse anderledes
end dem der primært har dem som kæledyr.

Jeg forstår godt at nogen bliver utroligt ked af det ved tabet og sørger.
Jeg gør så blot ikke og hvad det skyldes ved jeg ikke.
Det kan jo være en brist i roen, eller det faktum at jeg jo skulle have
efterkommer af hensyn til jobbet, og primært har hund af den grund.
Det har jeg så ikke mere men betragter mere min hund som en slags kammersjuk
end mit barn

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 19-09-06 18:50

On Tue, 19 Sep 2006 16:08:30 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>jopa skriblede bla:

>Det har jeg så ikke mere men betragter mere min hund som en slags kammersjuk
>end mit barn

Nu kalder jeg jo godt nok mine hunde for mine "drenge", men jeg tror
mere jeg ser dem som medlemmer af familien end som mine børn.
Jeg har altid knyttet mig tæt til mine dyr og det gælder både for
undulater, kaniner, marsvin og mine nuværende hunde og katte.

Jeg tror det med at være hunde- eller katte menneske er et
temperaments spørgsmål. Selv er jeg bare generelt glad for dyr... med
edderkopper som en undtagelse... og hold da op hvor er der mange af
dem i år. Og på str. med mellemstore Rottweilere.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 19-09-06 18:57

Leyna skriblede bla:

> Jeg tror det med at være hunde- eller katte menneske er et
> temperaments spørgsmål. Selv er jeg bare generelt glad for dyr... --

Der er da ingen "normale" mennesker der kan holde af en stinkende
loppebefængt kat.
Hvis du bliver ved med at tale om de krapyl skal jeg nok sørge for at dine
indlæg bliver xfuttet til kattegruppen

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-09-06 20:05

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> loppebefængt kat.
> Hvis du bliver ved med at tale om de krapyl skal jeg nok sørge for at dine

---

hrmmmm...så John!, nu går du over stregen!
eller vi pusser jens kat på milo!

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 19-09-06 20:29

> ---
>
> hrmmmm...så John!, nu går du over stregen!
> eller vi pusser jens kat på milo!
>
> mvh. marie

Min kampkat mod Milo, det ville værer et syn for guder

Det er sjovt at se næsten hver aften, jeg ligger og glor tv i sengen med
2 hunde lige så hyggeligt, kampkatten kommer hjem og entrer sengen.
Og vips, væk er 2 bøvede køtere, det kalder jeg respekt

Næh John, havde man en kat i Milostørrelse var der noget der
kunne sætte sig i respekt, men den ville sgu nok æde en selv

/Jens

Fra : jopa

Dato : 19-09-06 20:34

pwh skriblede bla:

> Det er sjovt at se næsten hver aften, jeg ligger og glor tv i sengen
> med 2 hunde

Det gør du vel ikke

>lige så hyggeligt, kampkatten kommer hjem og entrer
> sengen. Og vips, væk er 2 bøvede køtere, det kalder jeg respekt

De kan sgu da ikke udstå lugten.
Der er intet så vammelt som en stinkende pislugtende kat
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 19-09-06 20:44

> De kan sgu da ikke udstå lugten.
> Der er intet så vammelt som en stinkende pislugtende kat

Jeg troede det var pgr potesved

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-09-06 21:46

On Tue, 19 Sep 2006 19:57:03 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Der er da ingen "normale" mennesker der kan holde af en stinkende
>loppebefængt kat.

Nu stinker mine katte ikke og de har heller ikke lopper... og så er
jeg iørigt heller ikke normal.

>Hvis du bliver ved med at tale om de krapyl skal jeg nok sørge for at dine
>indlæg bliver xfuttet til kattegruppen

Dér kommer jeg i forvejen

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 19-09-06 21:52

Leyna skriblede bla:
> jeg iørigt heller ikke normal.
Det sagde du

> Dér kommer jeg i forvejen

Ja men så får du forbud om at skrive herinde
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 20-09-06 09:27

On Tue, 19 Sep 2006 22:51:33 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:
>Det sagde du

>Ja men så får du forbud om at skrive herinde

Så ville du bare savne mig.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 20-09-06 10:13

Leyna skriblede bla:

> Så ville du bare savne mig.

Ja det er rigtigt så ville jeg jo mangle en af mine faste støtter
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 19-09-06 20:01

jopa wrote:
> Det har jeg så ikke mere men betragter mere min hund som en slags
> kammersjuk end mit barn

Pladder med dig, du betragter Milo som en MP5'er der ikke
skal have nyt magasin hvert andet øjeblik

/Jens

Fra : jopa

Dato : 19-09-06 20:06

pwh skriblede bla:

> Pladder med dig, du betragter Milo som en MP5'er der ikke
> skal have nyt magasin hvert andet øjeblik

Jeg kalder ham "Walther"
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 19-09-06 20:33

> Jeg kalder ham "Walther"

Laver de overhovedet våben mere :-?
Sådan en PPK eller P38 var noget af det bedste man kunne få.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 19-09-06 20:36

pwh skriblede bla:

> Laver de overhovedet våben mere :-?
> Sådan en PPK eller P38 var noget af det bedste man kunne få.

Ja nu må du jo ikke besidde sådan noget Jensen.
Det er kun for mænd og ikke sådan nogle der ligger i ske med hunde.

Ja da de laves da stadig "Walther P38" men de laver for små huller når man
skal skyde katte
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 19-09-06 20:54

> Ja nu må du jo ikke besidde sådan noget Jensen.
> Det er kun for mænd og ikke sådan nogle der ligger i ske med hunde.

Næh det lærte såmænd engang på den hårde måde at man ikke må,
jeg fik i mine meget unge og vilde dage konfiskeret en husqvarna 9mm
som de ikke mente jeg måtte have liggende
(slap med 1000kr i bøde på en betinget)

> Ja da de laves da stadig "Walther P38" men de laver for små huller
> når man skal skyde katte

Jeg kender kun Walther fra skærende værktøjer nu om dage via mit arbejde.
Med de våbenlove vi har nu om stunder holder jeg snitter langt væk fra den slags
når det er skydevåben vi taler om.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 19-09-06 21:00

pwh skriblede bla:
> Med de våbenlove vi har nu om stunder holder jeg snitter langt væk
> fra den slags når det er skydevåben vi taler om.

Du er også så fornuftig. ( på nogen områder )
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 19-09-06 21:04

> Du er også så fornuftig. ( på nogen områder )

Brændt barn skyer ilden.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 19-09-06 10:02

"Sofie" <sofielund.dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[...]
_________________________________

Jeg vil da også lige give mit besyv med - og jeg tror, jeg lander lidt i
midten.
Hvad angår folk, der enten kan eller ikke kan lide hunde, så tror jeg, jeg
tager det lidt oppefra og ned. Det er som udgangspunkt ikke af vigtighed, om
de kan lide hunde/dyr eller ej - der kan være så mange grunde til det valg,
og de kan være pragtfulde mennesker alligevel. Og omvendt, så er der også
mennesker, der kan lide dyr, som er dybt usympatiske at være i nærheden af.
Jeg betragter det ikke som værende særligt sigende om deres generelle
personlighed, eller om de er til at stole på eller ej. MEN - i mit hjem er
der (snart ) hund og det må folk finde sig i. Er de vilde med min hund,
så er er ingen tvivl om, at jeg bliver glad og sikkert også lidt mildere
stemt overfor personen. Og kan vi tilmed snakke om hund/dyr som en fælles
interesse, ja, så er det klart, at der et bedre udgangspunkt for at lære
hinanden at kende.

Hvad angår sofahund - Jeg kan overhovedet ikke se nogen konflikt i, at
bevare hundens status som hund og så samtidig have den i både seng og sofa.
Her i huset er hunden velkommen disse steder - medmindre her er gæster eller
vi selv skal være i sofaen. Møblerne er vores, og hunden får lov at låne
dem. Ofte fordi VI synes, det er hyggeligt.

En generel betragtning om at være hundemenneske eller ej. Jeg tror, der er
mange faktorer, der gør sig gældende - specielt set i lyset af, at vi har
hunde af vidt forskellige årsager. Har man en sportshund/tjenestehund og
arbejdet med hunden er motivationen, så er har det jo nok noget med et
konkurrence-gen at gøre - eller en fascination af dyret og dets kunnen
generelt.
Man kan også have hund som erstatning for andet selskab, hunden fortrænger
ensomhed. Eller fordi, man simpelthen er vokset op med hunde og betragter
det som en naturlig del af livet. Eller man har en ordentlig bunke
kærlighed, som man synes er fornuftig at give til hunden. Eller at man selv
savner kærlighed og ved, at en hund med sikkerhed kan give, hvad man søger.

Eller man kan have hund som en god blanding af ovenstående - og en masse
andre faktorer.

Et menneske, der ikke interesserer sig for hunde har bare ikke de behov. Det
gør ikke vedkommende til det dårligt menneske...Det er bare andre ting, der
er vigtige i hans/hendes liv.

CH

Fra : Sofie

Dato : 19-09-06 08:35
Fra : jopa

Dato : 19-09-06 09:42

Sofie skriblede bla:
> Og flere sofa-billeder til Kim, for at vise min gode vilje:
> http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2137
> http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2137

Forbud er på vej så ved i det

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 16-09-06 08:20

jopa wrote:

> I så fald må du have en rimelig god fantasi

Det har jeg også!

> Bemærk venligst at min hund ikke må komme i møblerne

Ah, ja, det havde jeg glemt.

Er der nogen der vil være med til en indsamling af billeder af hunde
der ligger i sofaer og senge, så vi kan få John overbevist om hundens
plads i hjemmet?

Her er mit bidrag...

http://musikmuseum.dk/laby/sofa.htm

Hilsen Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-09-06 09:35

Kim Christensen <SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der vil være med til en indsamling af billeder af hunde
> der ligger i sofaer og senge, så vi kan få John overbevist om

ROFL

Man kan da sige at du har humor Kim. Nu må da selv John overgive sig.
Jeg kan især godt lide vovsen med, er det en Ginflaske ?. Den ser
herlig ud i "ansigtet".

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : pwh

Dato : 16-09-06 09:44

> Er der nogen der vil være med til en indsamling af billeder af hunde
> der ligger i sofaer og senge, så vi kan få John overbevist om hundens
> [...]

*LOL*
NU har jeg set det med, en side til støtte for Milo's
kamp for sin ret til sofaligning

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 16-09-06 10:10

On 16 Sep 2006 00:20:13 -0700, "Kim Christensen"
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

>Er der nogen der vil være med til en indsamling af billeder af hunde
>der ligger i sofaer og senge, så vi kan få John overbevist om hundens
>plads i hjemmet?

Den er jeg med på! *G*

http://www.leyna.dk/vaks-galleri/vaks3.jpg

>Her er mit bidrag...
>
>http://musikmuseum.dk/laby/sofa.htm

Jeg er vild med den der sover i arm.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 17-09-06 09:02

Kim Christensen skriblede bla:

> Her er mit bidrag...
>
> http://musikmuseum.dk/laby/sofa.htm

Dejlige hunde men forstår blot ikke hvorfor i pakker møblerne ind i tæpper ?
Det er måske fordi vi ikke må se hvor slidte de er ?

ps Milo insisterer på at du retter "slavefejlene" på siden

"Sofahuhnde"
Sofahunde
"oprette"
oprettet

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 17-09-06 11:52

jopa skriblede bla:
> Dejlige hunde men forstår blot ikke hvorfor i pakker møblerne ind i
> tæpper ? Det er måske fordi vi ikke må se hvor slidte de er ?

http://jp-web.dk/hundene.htm
Sådan ser det ud på min puter
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 17-09-06 12:26

jopa wrote:

> Dejlige hunde men forstår blot ikke hvorfor i pakker møblerne ind i tæpper ?
> Det er måske fordi vi ikke må se hvor slidte de er ?

Hundene skal jo da gerne ligge behageligt!

> ps Milo insisterer på at du retter "slavefejlene" på siden

Det gør jeg lige så snart der kommer flere billeder til siden

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 17-09-06 12:55

Kim Christensen skriblede bla:

> Det gør jeg lige så snart der kommer flere billeder til siden

Der kommer ikke flere da det inden længe bliver totalt forbudt med dyr i
møbler grundet smittefaren
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 17-09-06 13:12

> Der kommer ikke flere da det inden længe bliver totalt forbudt med
> dyr i møbler grundet smittefaren

Det er da kun de der skvattede Schæfere der kan blive syge
af at værer i møblerne sammen med mennesker

/Jens (hvis hunde lige nu flæsker sig i gæstesengen)

Fra : jopa

Dato : 17-09-06 13:26

pwh skriblede bla:

> /Jens (hvis hunde lige nu flæsker sig i gæstesengen)

Ja det er jo kun et ? om tid før gæsterne ikke kommer mere
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 17-09-06 14:01

> Ja det er jo kun et ? om tid før gæsterne ikke kommer mere

Så slipper jeg måske for at de bliver hængene og overnatter

/Jens (hvis hunde kommer før hans gæster)

Fra : Kim Christensen

Dato : 21-09-06 21:23

pwh wrote:

> Næh John, havde man en kat i Milostørrelse var der noget der
> kunne sætte sig i respekt, men den ville sgu nok æde en selv

(pssst, hvofor tror du at Milo har den stærrelse? John dyrker
cykelsport, og de kan skaffe alt inden for diverse kemi... det skal nok
også virke på katte - men sig det ikke til nogen)

lydløs hilsen fra Kim

Fra : jopa

Dato : 21-09-06 21:32

> [...]
> cykelsport, og de kan skaffe alt inden for diverse kemi... det skal
> nok også virke på katte - men sig det ikke til nogen)

Er faktisk pt på doping da jeg venter på en knæoperation, men ellers er det
da ikke noget vi kender til i cykelsport
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 21-09-06 21:57

> [...]
> cykelsport, og de kan skaffe alt inden for diverse kemi... det skal
> nok også virke på katte - men sig det ikke til nogen)

Sådan hænger det self sammen, Milo er på kvindelige kønshormonor,
derfor tisser han stadig som en tæve, der er forklaringen
Men det er vel den eneste måde man kan få en rigtig hund ud af en Schæfer,
ved at pumpe den med steroider, vores skal bare have noget alm mad

/Jens (hvis kat ikke skal have steroider, den er stærk nok)

Fra : Kim Christensen

Dato : 22-09-06 03:17

jopa wrote:

> Er faktisk pt på doping da jeg venter på en knæoperation,

Som hund, så herre. Du har også problemer med bagstellet ser det ud
til. God bedring.

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 17-09-06 22:17

jopa wrote:
> Kim Christensen skriblede bla:

> Der kommer ikke flere da det inden længe bliver totalt forbudt med dyr i
> [...]

Jo, der komer flere, men et par af dem var lige lovligt
kompromitterende, og det kunne end ikke rettes i Photoshop, så de må
tages om.
Her i huset er der hundehår, og det må dem der vil besøge mig leve
med. Jeg har ét sæt tøj som er hundehårsfrit, det hænger i en
platicpose. Hvis jeg skal nogen steder (uden hunde) så tager jeg det
på ude på gaden og tager afsted med bus eller taxa......

Jeg kom til at tænke på at du kun har sat "parkering forbudt" henover
mine sofabileder. Under den slags skilte står der jo tilmed endda tit
"højst 2 timer i forretningstiden"
Er det lidt af en optøen fra din side, ellers havde du vel brugt en
standsningsforbudssignatur, og en bødeblanket for ulovlig parkering af
hund i sofa?

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 17-09-06 22:30

> [...]
> Er det lidt af en optøen fra din side, ellers havde du vel brugt en
> standsningsforbudssignatur, og en bødeblanket for ulovlig parkering af

Alt det kommer når bestyrelsen kommer på plads.

http://jp-web.dk/hundene.htm
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 18-09-06 20:20

jopa wrote:

> Alt det kommer når bestyrelsen kommer på plads.

I sofaen?

Jeg har rettet de slavefejl du brokkede dig over på

http://musikmuseum.dk/laby/sofa.htm

og tilføjet lidt nyt, for at holde siden akuel.

Hilsen Kim

Fra : Leyna

Dato : 18-09-06 21:58

On 18 Sep 2006 12:19:58 -0700, "Kim Christensen"
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

>I sofaen?
>
>Jeg har rettet de slavefejl du brokkede dig over på
>
>http://musikmuseum.dk/laby/sofa.htm
>
>og tilføjet lidt nyt, for at holde siden akuel.

Skulle du ikke hellere holde den aktuel?

Stakkels Milo. Nu er han begyndt at ligne en hvalros. *G*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 19-09-06 09:40

Kim Christensen skriblede bla:

> og tilføjet lidt nyt, for at holde siden akuel.

*LOL* sådan skal en rigtig hund se ud

--
Mvh.John

www.john.jp-web.dk