ibook G3 900mhz
Fra : Per Jørgensen

Dato : 14-09-06 17:26

Hej gruppe

Jeg har fundet 2 ibook på genbrugstationen som virker (tror jeg)
Det kan starte og meget andet - desværre er CDromdrev på begge færdige.

Jeg har et USB drev - som jeg gerne kan få den til at finde ved at
starte og holde options knappen nede .
Efter hvad jeg kan finde ud af fra andre Forum/linuxin mm, skal man
hoilde C nede under opstart for at boote på en CDrom!

Desværre med dette sker der absolut ingenting.
Er der nogen der i detaljer kan forklare hvordan sådan en ibook fungerer
og hvordan kan jeg installere på den.
Har fundet flere links på nettet - Men den holder bare ikke - for det de
skriver der på nettet fungerer ikke i virkeligheden..

Så derfor leder jeg efter en der har gjort dette for nyligt eller kan
huske præcis hvordan man gør for at installere på denne maskine!
Med Venlig Hilsen
Per Jørgensen
Stud. Datamatiker
Archlinux 0.7.2
Ubuntu 6.06LTS
Debian Dapper
Gentoo2006

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 14-09-06 17:57

On Thu, 14 Sep 2006 18:25:51 +0200, Per wrote:

> [...]

> Så derfor leder jeg efter en der har gjort dette for nyligt eller kan
> huske præcis hvordan man gør for at installere på denne maskine!

Har du læst Branden Robinsons side:

<http://people.debian.org/~branden/ibook.html>

?

Jeg har fulgt den på en kammerats hvide iBook G3 engang.

Mvh.

Adam

--
"My internal clock is on Tokyo time." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 14-09-06 18:06

Per Jørgensen skrev:
> [...]
>
> Så derfor leder jeg efter en der har gjort dette for nyligt eller kan
> huske præcis hvordan man gør for at installere på denne maskine!
Hej

En iBook G3 kan ikke boote fra USB!
Men det er rigtigt, at den booter fra CD-ROM drevet ved at holde C
tasten nede under boot.

mvh.
Kent,
der selv har en iBook G3 500MHz med MacOSX 10.4
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW, så må I
gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale
konsulent.

Fra : Per Jørgensen

Dato : 14-09-06 21:49

Kent Wormsdorf skrev:

> [...]
>
> mvh.
> Kent,
> der selv har en iBook G3 500MHz med MacOSX 10.4
Er det så underligt - at man på ingen måde kan se det Cdrom på nogle af
maskinerne - Der er ingen af maskinerne der reagerer på dette§

Hva F.... gør man så?
Har ikke kunne finde nogle manualer til hvordan man skiller det af ?
jeg kaunne godt tænke mig at se hvorfor og hvorledes man f.eks skifter
et Cdrom drev ud ?

Med Venlig Hilsen
Per Jørgensen
Stud. Datamatiker
Archlinux 0.7.2
Ubuntu 6.06LTS
Debian Dapper
Gentoo2006

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 15-09-06 15:38

Per Jørgensen skrev:

> [...]
> Har ikke kunne finde nogle manualer til hvordan man skiller det af ?
> jeg kaunne godt tænke mig at se hvorfor og hvorledes man f.eks skifter

Hej

Chek dette link: http://www.ifixit.com/Guide/50.0.0.html der omhandler
iBook G3 500 -> 900MHz

Jeg håber du kan bruge det, ellers kig over i dk.edb.mac gruppen.

Hvis der var et system på dem (MacOS9 eller MacOSX), så vil CD'en
automatisk dukke op på "skrivebordet".

Kent