Blodøre
Fra : Anette

Dato : 14-09-06 17:23

Hvad er jeres erfaringer med blodører?

Jeg har ikke oplevet det før, men idag er begge Andy's ørerflapper temmelig
hævede og huden er en smule rød . Andy virker ikke som om det gør ondt, det
irriterer bare.
Vi har tid hos dyrlægen imorgen tidlig; og jeg har læst en del om blodører
på nettet, men hvad er jeres erfaringer? Bliver det ved med at komme igen?
Virker tømning og prednisolon?

Pokkers også!!! nu gik det ellers lige så godt med at få bugt med alle de
dårligdomme *SUK*
stakkels Andy.

/ Anette

www.philana.dk

Fra : Janni & Flemming And~

Dato : 14-09-06 17:55

Min gamle hanhund havde et blodører.
Hans forsvant af sig selv, efter nogle få uger, han havde dog en lille
fortykning i øret efter.
Han fik ikke et nyt i de 7-8 mdr, inden han døde.

Janni

Fra : Battlefield´s

Dato : 14-09-06 18:39

> [...]
> Virker tømning og prednisolon?
>
> Pokkers også!!! nu gik det ellers lige så godt med at få bugt med alle de

Hej Anette
Vores ene Lab. har også haft blodøre, det skyldes som regel at hunden har
rystet på hovedet tæt på et bord eller noget andet hårdt, hvorved et blodkar
er sprunget. Det er ikke noget, der kommer igen, hvis det bliver behandlet
rigtigt, men er det fordi hunden har dårlige ører (indeni) skal det
selvfølgelig behandles.
Det er vigtigt at et blodøre bliver tømt for blod, da det ellers kan give en
fortykning, der kan ødelægge øreplaceringen. Jeg har selv prøvet det med en
kat, der ikke blev behandlet, hendes ører blev lidt "blomkålsagtigt".
Hilsen Vibeke

Fra : Kito

Dato : 15-09-06 06:25

> [...]
> Virker tømning og prednisolon?
>
> Pokkers også!!! nu gik det ellers lige så godt med at få bugt med alle de

Min nu afdøde münsterlænder havde et blodøre den blev opereret for. Det var
ligesom om hele øret var en pose med blod. Hele ører blev syet sammen på
kryds og tværs og det blev aldrig pænt bagefter. >

vh
Poul

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 15-09-06 07:27

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> var ligesom om hele øret var en pose med blod. Hele ører blev syet sammen
> på kryds og tværs og det blev aldrig pænt bagefter. >

Hej Anette og Poul
så vil jeg skynde mig at fortælle, at min første labrador også fik et
blodøre, der blev opereret på Holbæk Dyrehospital med fint resultat - det
var kun, hvis man vendte vrangen ud af øret, at man kunne se og føle det
Z-formede ar, på ydersiden så øret helt normalt ud.
Venlig hilsen og god bedring til hunden.
Anelise

Fra : Anette

Dato : 17-09-06 16:34

Hej igen

Vi slap med skrækken, - næsten
Dyrlægen mente vi kunne "nøjes" med en antibiotika- og prednisolonkur igen
igen ( Det er 6. gang siden april i år at Andy skal have såen en omgang
piller ( ørebetændelse, tandkødsbetændelse, hudbetændelse o.s.v. o.s.v.)

Og jo det virker. Efter godt to døgn dage, var ørene igen normalt tykkelse
og ligner nu ikke mere halvfyldte vandballoner. Han ryster ikke på hovedet
mere, det stoppede faktisk få timer efter indsprøjtningerne hos dyrlægen
torsdag morgen. Så vi krydser fingre for at det blvier ved denne ene omgang

Tusind tak for svar og erfaringer

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 19-09-06 14:30

> [...]
> mere, det stoppede faktisk få timer efter indsprøjtningerne hos dyrlægen
> torsdag morgen. Så vi krydser fingre for at det blvier ved denne ene

Hej Anette.
Tak for tilbagemeldingen. Godt at det kunne klares med piller denne gang. Vi
krydser fingre for at det ikke sker igen.
Hilsen Vibeke