BlåGrønAlger
Fra : Jørgen

Dato : 14-09-06 17:00

Min hund blev hårdt ramt af algerne. Leveren blev voldsomt skadet, men nu er
den gudskelov i bedring, og nu skal den med Far på tur i morgen.
Hvordan er situationen med algerne. Er det slut? Er de væk?
Den er tosset med at bade, og hvis der stadig er fare på færde, skal den
holdes i snor. Brændt barn lugter ilde. Det kan være vi ikke er så heldige
næste gang.
Det siges, at der i Ishøj er omkommet 15 hunde på grund af disse alger i
denne sommer.
Altså: Er der mere fare for alger i denne sommer?
Jørgen

-----
At Verden står fra år til år, Det står til dem, som rår og spår.
At Verden står fra dag til dag er alt, hvad jeg kan ta' mig af. (P.Hein)

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-09-06 17:26

Jørgen <skjelm@hotmail.com> wrote:
> [...]
> alger i denne sommer.
> Altså: Er der mere fare for alger i denne sommer?

Jeg ville ringe til Meteorologisk Institut og forhøre mig angående
algerne. Hvis din hund var så hårdt ramt, så skal der måske ikke så
meget til førend det går galt igen.

Jeg turde i hvert fald ikke tage chancen. Det har jo været ret varmt i
et par dage nu, men om det spiller nogen rolle aner jeg ikke. Den
sidste alvorlige melding var omkring 1. august, så det er jo godt nok
et stykke tid siden.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Jørgen

Dato : 16-09-06 20:41

Ejere af badeglade hunde.
Måske kan denne hjemmeside fra DMI være en hjælp eller rettesnor.
Jeg har fået den på mit tilsvarende spørgsmål i dk.natur:

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/algekort.htm

Mvh Jørgen

Fra : Kim Christensen

Dato : 16-09-06 22:05

Jørgen wrote:

> http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/algekort.htm

Tak for det link. Jeg troede de var ved at være drevet over, men jeg
kan da se at vandet der hvor jeg bor er helt i rødt, og hundene har
faktisk været ude at pjaske i dag.

Hilsen Kim