Trådløs router uden brug af router - Kan m~
Fra : Ingelsen

Dato : 14-09-06 13:59

Hej, jeg har et netværk hvor jeg har en PC stående som server/router i
netværket.
Nu vil jeg gerne skifte et switch ud med en router/WLan for også at få
trådløst netværk...

Men så snart den bliver sat i netværket går netværket ned.. Sikkert fordi
der nu er "2" der vil bestemme over IP-Adraseringen....

Lyder det rigtigt???

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-09-06 14:16

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> wrote:

> [...]
>
>Men så snart den bliver sat i netværket går netværket ned.. Sikkert fordi
>der nu er "2" der vil bestemme over IP-Adraseringen....

Helt korrekt - Du har fået 2 DHCP-servere på lokalnettet, og det er ikke
umiddelbart nogen god ide

Men hvis du de-aktiverer DHCP-serveren i den trådløse router - og giver
den en passende IP-adresse på LAN-siden - kan den sagtens bruges som
simpelt access point. Husk så at kable til routerens LAN-side, ikke
WAN-siden.

Du kan selvfølgelig også kable til routerens WAN-side, men så får du
isoleret dine trådløse maskiner i deres eget lille lokale netværk som
ikke kan 'nås' fra de kablede maskiner. Og det er nok ikke den
opsætning, du ønsker dig.....

<mlr>

Fra : joke

Dato : 14-09-06 21:25

> [...]
> isoleret dine trådløse maskiner i deres eget lille lokale netværk som
> ikke kan 'nås' fra de kablede maskiner. Og det er nok ikke den

det kan man nu godt jeg har f.eks. et ipadresseområde 192.168.1.x og et
andet 192.168.10.x hvis man har delt noget på en 192.168.1.x ipadresse er
det intet problem at skrive \\192.168.1.x på 192.168.10.x netværket og tilgå
delte resourcer på maskinen, så det er lukket med firewall i mit tilfælde da
det bruges til bla. virus befægte pcer.

Hilsen

Johnny

Fra : JSM

Dato : 15-09-06 12:14

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men så snart den bliver sat i netværket går netværket ned.. Sikkert fordi
> der nu er "2" der vil bestemme over IP-Adraseringen....

Ja. Brug et rent Accesspoint som f.eks. Zyxel ZyAir G-1000. Eller slå
DHCP-serveren fra i den router du har.

mvh
Jesper