Den "requestede" side
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 21-06-01 22:12

Hvordan finder man ud af, hvilken side en brugers browser har bedt om ?
Systemet er Windows 2000 med IIS5 bag en ISA-server med IDS (instrusion
detection system).

Problemet er:
Vi har et domæne, hvortil man kan komme via to veje ... nemlig www.pf.dk og
www.pf.dtu.dk - de bliver så redirected (eller hvad sådan noget hedder) vha
ISA. Jeg har tidligere kunnet se, hvad brugerne skrev i ders browser vha
server-variablen HTTP_HOST ... men efter sitet er blevet lagt bag en ISA-
server, så er det ikke længere muligt.

Mit problem kan illustreres af denne side:

http://www.pf.dk/test.asp og
http://www.pf.dtu.dk/test.asp

Som det ses er det ikke muligt via servervariables at se, hvilken side der
spørges om ... og det er heller ikke muligt at se, hvilken IP brugeren
sidder bag - se evt http://www.pf.dk/tku/secured/testinfo.asp

Nogen idéer til hvad jeg kan gøre ?

--
I wrote to George W. Bush - see why at
http://stocholm.dk/emailgeorgewbush.asp

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 22-06-01 06:19

> Nogen idéer til hvad jeg kan gøre ?

Jeg har med succes brugt Request.ServerVariables("server_name") til mine to
domæner. Men jeg ved ikke om det virker på din server...

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-06-01 09:45

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> wrote in

> Jeg har med succes brugt Request.ServerVariables("server_name") til
> mine to domæner. Men jeg ved ikke om det virker på din server...

det gør det ikke ... o(

http://www.pf.dk/test.asp

Spørgsmålet må så vel egentlig være, hvordan jeg kommer udenom at ISA
håndterer alle forespørgsler til IIS ... og ikke IIS selv.