Normal sovestilling?
Fra : Tina

Dato : 14-09-06 07:46

Er dette en helt normal sovestilling for katte:
http://i5.photobucket.com/albums/y181/Wunjo_dk/HPIM0703-1.jpg ?

Andy sover ofte på den måde, men jeg har aldrig set andre katte ligge på den
måde, med ansigtet begravet i "armene", og jeg kan ikke finde andre billeder
på nettet af denne sovestilling.

Tina

Fra : C.H

Dato : 14-09-06 08:36

"Tina" <Spørg@vedvejkrydset,dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den
> måde, med ansigtet begravet i "armene", og jeg kan ikke finde andre

Jeg ved ikke, om det er normalt - men vores ældste hunkat kan ofte findes i
samme stilling, når hun har sneget sig ind og lagt sig i det bløde... I
øvrigt også liggende på siden med poterne over ansigtet - der ser vældigt
sødt ud

CH

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-06 09:10

Tina wrote:
> [...]
> på den måde, med ansigtet begravet i "armene", og jeg kan ikke finde
> andre billeder på nettet af denne sovestilling.

Buster sover ofte med en en eller begge poter over ansigtet, og han ser ud
til at nyde det

Louise

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-09-06 10:05

Louise <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote:
> [...]

Det er absolut ikke unormalt Tina. Begge mine gør det, og når jeg
tænker efter så gør min datters kat det også.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Tina

Dato : 14-09-06 10:30

> Det er absolut ikke unormalt Tina. Begge mine gør det, og når jeg
> tænker efter så gør min datters kat det også.

Ligger de helt på samme måde som Andy, altså på maven og med hovedet
begravet i armene?

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-06 11:16

Tina wrote:

> Ligger de helt på samme måde som Andy, altså på maven og med hovedet
> begravet i armene?
>
> Tina

Buster ligger ikke altid på samme måde som din Andy, men eg har da set ham
ligge sådan..
Ofte ruller han sig sammen, og så med poterne omkring hovedet, en på hver
side...
Louise

Fra : Tina

Dato : 14-09-06 11:38

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ligge sådan..
> Ofte ruller han sig sammen, og så med poterne omkring hovedet, en på hver

Det er så sødt når de ligger på den måde. Andy ligger på denne måde
flere gange om dagen, og jeg smelter hver gang han gør det...

Tina

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-09-06 12:24

Tina <Spørg@vedvejkrydset,dk> wrote:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Ligger de helt på samme måde som Andy, altså på maven og med hovedet
> begravet i armene?

Ikke hver gang, de ligger også på siden og gør det, men lige så tit på
maven. Kan godt forstå du "smelter", og det ser altså meget sødt ud.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Heidi

Dato : 14-09-06 20:00

<klip>Er dette en helt normal sovestilling for katte:

Man kan ikke ordene "katte" og "normal" i samme sætning *smil*

--
Se min dejlige kat, Mulle hér:

Fra : Morten Larsen

Dato : 14-09-06 20:31

On Thu, 14 Sep 2006 08:45:57 +0200, "Tina" <Spørg@vedvejkrydset,dk>
wrote:

> [...]
>måde, med ansigtet begravet i "armene", og jeg kan ikke finde andre billeder

At dømme efter de katte, jeg har kendt, er der ingen unormale
sovestillinger (eller -steder...) for katte.

vh Morten

Fra : "

Dato : 14-09-06 22:02

Tina wrote:
> Er dette en helt normal sovestilling for katte:
> http://i5.photobucket.com/albums/y181/Wunjo_dk/HPIM0703-1.jpg ?

Her i huset er det en hel normal sovestilling og blot een ud af en uendelig
variation af mere eller mindre (u)mulige sovestillinger, som mine katte
praktiserer
/M

Fra : Siri

Dato : 16-09-06 13:57

> <M> skrev:
Aner det ikke, det står ikke nævnt i det halve ton kattebøger, jeg har
tyret, men Gia har jo heller ikke boet her så længe. Hun er bare dejlig,
og jeg nyder at opdage alt det, hun finder på af charmerende sager -
heldigvis er hun bare så nem!
Hvor er det skønt at læse, at andre også kan gå helt i "coma" over en
dejlig kat! Jeg gik ellers og var helt flov over min lyst til at lave et
"katte-juble-indlæg" over Gia og al hendes nuttethed!
Jeg har endnu ikke set hende med poterne over hovedet på lige den måde,
men hun er næsten u-udholdeligt kær, når hun sover med poterne lige
akkurat stikkende ud under hagen - eller når hun sover på klatretræets
øverste hylde med poterne lige ude over kanten, og så trækker dem ind
under, så det er det lille flade hoved, der ligger på kanten....
Det er et skønt syn!
Apropos sovesteder - så har hun nu 'flyttet' yndlings-sovested, fra
under sengen til i den - og der ligger hun og ser dejlig ud, mens hun
slumrer sødt, og det må hun gerne.
Dvs - forleden, da jeg skulle lægge rent lagen på (hade-opgave!), så
løftede jeg inderste hjørne af madrassen, og der sad misser og kiggede
forbløffet op! ja, der sad hun faktisk og missede med øjnene og
kiggede sig op omkring med megen nuttet undren 'hvad skete der med taget
på min hule??' Jeg slap ikke madrassen - nød bare synet af hendes
forskellige udtryk, indtil hun hoppede op, det adrætte væsen, og er
begejstret for min kat!
Jeg må se at låne et digitalkamera af en veninde - som også har kat....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar