Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Mangler nogle vigtige svar fra person vedr~
Fra : Britt Malka

Dato : 13-09-06 19:26

Hej

Ja, det er jo ikke velset at sætte personnavne i emnelinjen, men jeg har
for en del tid siden stillet nogle vigtige spørgsmål, som jeg aldrig har
fået svar på.

Spørgsmålene var til Andy, der lød til at vide en del om bankkonti i
Scweitz.

Her kommer de:

In article <44feee0a$0$12671$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
"Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> wrote:

> Det er ikke nødvendigt at bruge 'et firma' til det. Enhver kan åbne en
> schweizisk bankkonto over internettet.

Orv, hvor smart, kan du ikke være sød at sende mig linket?

In article <44feeb63$0$12599$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
"Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> wrote:

> EU's rentebeskatningsdirektiv samt EU's aftale med Schweiz om
> rentebeskatning.

Har du et link? Det er i modstrid med, hvad jeg har fået oplyst nemlig,
og jeg vil meget gerne vide, hvad jeg kan holde mig til.

Det er vigtigt, at jeg får svar hurtigt, fordi jeg ellers udsender en
mail med den viden jeg har snarest på www.netpenge.info.

--
Britt Malka

Tjen penge på nettet
Gratis e-kursus med de bedste måder
http://www.netpenge.info

Fra : Andy

Dato : 14-09-06 01:39

> Spørgsmålene var til Andy, der lød til at vide en del om bankkonti i
> Scweitz.

Jeg har blot talt med de relevante myndigheder og oprettet en konto.

> Orv, hvor smart, kan du ikke være sød at sende mig linket?

De fleste banker i Schweiz har en hjemmeside som du kan oprette dig via.

> Har du et link? Det er i modstrid med, hvad jeg har fået oplyst nemlig,
> og jeg vil meget gerne vide, hvad jeg kan holde mig til.

Google er din ven.

> Det er vigtigt, at jeg får svar hurtigt, fordi jeg ellers udsender en
> mail med den viden jeg har snarest på www.netpenge.info.

Det gør du bare.

Andy

Fra : Britt Malka

Dato : 14-09-06 03:21

In article <4508a36a$0$932$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,

> Jeg har blot talt med de relevante myndigheder og oprettet en konto.

O.k.

> De fleste banker i Schweiz har en hjemmeside som du kan oprette dig via.

O.k. Det ville selvfølgelig have været nemmere med et link, men hvis du
ikke lige kan huske, hvilken bank du har oprettet konto i over nettet,
så kan du jo ikke hjælpe.

Jeg fandt en http://swissnetbank.com/ - men de har godt nok ikke meget
på hjemmesiden.

Desuden prøvede jeg en hel del andre, men fandt ingen med en
online-formular til oprettelse eller bare noget om, at de optog kunder.

Jeg opgav efter et godt stykke tids søgning.

> Google er din ven.

O.k.

> Det gør du bare.

Ih, tak

Fra : Andy

Dato : 14-09-06 12:42

> O.k. Det ville selvfølgelig have været nemmere med et link, men hvis du
> ikke lige kan huske, hvilken bank du har oprettet konto i over nettet,
> så kan du jo ikke hjælpe.

ccTLD for Schweiz er .ch

søg på http://www.google.com efter bank og .ch, resultatet er lænker til
stort set alle banker i Schweiz.

Andy

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 16-09-06 21:41

Andy wrote:
> ccTLD for Schweiz er .ch
>
> søg på http://www.google.com efter bank og .ch, resultatet er lænker til
> stort set alle banker i Schweiz.

Britt ved det sandsynligvis godt, men kan kan søge på TLD ved f.eks. at
skrive site:.ch i Googles søgeboks. Altså søge på:

Bank site:.ch

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Britt Malka

Dato : 16-09-06 23:00

In article <450c6159$0$142$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"Peter Knutsen (usenet)" <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> Britt ved det sandsynligvis godt, men kan kan søge på TLD ved f.eks. at
> skrive site:.ch i Googles søgeboks. Altså søge på:
>
> Bank site:.ch

Jeg forstår ikke helt din sætning.

TLD?

Derudover ved jeg godt, hvordan man søger på Google, og som jeg skrev
til Andy havde jeg fundet en liste over Schweiziske banker. Men jeg
fandt ikke nogen onlineformularer, hvor man kunne få en bankkonto.

Andy fortalte, at det kunne man let gøre. Det havde han gjort. Men jeg
ved stadig ikke, hvilken bank. Det ville ellers være en stor hjælp,
fordi man af de schweiziske banker, jeg fandt, var kun fillialer af
hovedbanker i andre lande. Men åbenbart ønsker Andy at holde navnet
skjult. Ærgerligt og uforståeligt.

Fra : Andy

Dato : 17-09-06 02:50

> TLD?

Top Level Domain = .com .org .dk

> Derudover ved jeg godt, hvordan man søger på Google, og som jeg skrev
> til Andy havde jeg fundet en liste over Schweiziske banker. Men jeg
> fandt ikke nogen onlineformularer, hvor man kunne få en bankkonto.

På første side søgeresultater fandt jeg tilfældigvis
http://www.bankcoop.ch/ under 'konti' fandt jeg privat konto og sørme om jeg
ikke får mulighed for at oprette en konto. En anden søgning gav
http://www.postfinance.ch/.

> Men jeg
> ved stadig ikke, hvilken bank. Det ville ellers være en stor hjælp,
> fordi man af de schweiziske banker, jeg fandt, var kun fillialer af
> hovedbanker i andre lande.

Så har du ikke gjort som jeg skrev.

I det hele taget tror jeg at jeg tog fejl. Jeg behøvede ikke at benytte et
'firma' til at oprette en konto i Schweiz, men jeg vil ikke længere udelukke
at disse firmaer vist alligevel har en beretigelse.

Andy

Fra : Britt Malka

Dato : 17-09-06 09:35

In article <450ca8b0$0$12606$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,

> [...]
> http://www.bankcoop.ch/ under 'konti' fandt jeg privat konto og sørme om jeg
> ikke får mulighed for at oprette en konto. En anden søgning gav

Okay, dem jeg tilfældigvis valgte ud havde ikke nogen. På Bankcoop ser
det i øvrigt også ud til, at det kun er en "kontakt-mig"-formular. Ingen
steder kunne jeg se, om man efterfølgende skulle til Schweiz for at
oprette kontoen.

> Så har du ikke gjort som jeg skrev.

Google bank .ch

Deriblandt resultater som Dresdner Bank (tysk vist)
Sydbank (vist dansk)
Listen over alle de schweiziske banker, som jeg tidligere havde fundet,
og som indeholder en del franske, amerikanske og andre landes og staters
banker
Nordea
En hel masse, som ikke har med banker direkte at gøre.

> I det hele taget tror jeg at jeg tog fejl. Jeg behøvede ikke at benytte et
> 'firma' til at oprette en konto i Schweiz, men jeg vil ikke længere udelukke
> at disse firmaer vist alligevel har en beretigelse.

Ja, det kommer nok an.

Hvis man vil bruge timer til at søge og prøve lykken på google og
bagefter med diverse formularer og håbe på, at man ikke behøver at komme
til Schweiz for at oprette kontoen, hvis man er tilfreds med at skulle
nøjes med at have enten schweizerfranc eller euro på kontoen og undvære
dollars, hvis man man undvære visa eller andet kort til, så er det nok
udmærket at forsøge sig selv.

Den, der startede den anden tråd vedrørende schweiziske eller andre af
den type banker, håbede på folks erfaringer vedrørende onlinebanker.

Du påstod, at det ikke var nødvendigt at få et firma til at oprette en
konto. Det kunne man gøre selv hjemmefra.

Ikke desto mindre har du tydeligvis ikke ønsket at fortælle, hvilken
bank det drejede sig om. Det er underligt, eftersom bankerne jo
alligevel skal give oplysninger til de danske myndigheder, hvis jeg har
forstået dig ret.

Jeg kan ikke forstå din indstilling her.

Du påstår, at noget kan lade sig gøre, lyder hånende over for muligheden
at skulle bruge et firma til det.

Når jeg spørger dig nærmere, fordi jeg da gerne vil spare den pris, det
koster at få et firma til det, hvis jeg kan gøre det selv, så får jeg
bare "google er din ven" stukket i fjæset.

Jo, tak, jeg har også brugt min ven google til at finde banker i usa,
hvor udlændinge kunne åbne konti, fordi det koster en formue at modtage
checks i dollars her i landet.

Men min ven google har i ingen af tilfældene fortalt mig noget brugbart.

Ligeså vel som du, der sidder med løsningen, efter hvad du selv siger,
heller ikke har gjort.

Du har vel dine grunde til ikke at ville udtale dig, men jeg har ikke
kunnet gætte mig til dem. Og så forstår jeg slet ikke, at du overhovedet
er gået ind i en tråd, hvor man efterlyste folks erfaringer.

Fra : Andy

Dato : 17-09-06 20:34

> [...]
> det i øvrigt også ud til, at det kun er en "kontakt-mig"-formular. Ingen
> steder kunne jeg se, om man efterfølgende skulle til Schweiz for at

Har du overvejet at kontakte banken?

> Du påstod, at det ikke var nødvendigt at få et firma til at oprette en
> konto. Det kunne man gøre selv hjemmefra.

hvilket også er korrekt.

> Ikke desto mindre har du tydeligvis ikke ønsket at fortælle, hvilken
> bank det drejede sig om.

Det kommer ikke dig ved.

> Det er underligt, eftersom bankerne jo
> alligevel skal give oplysninger til de danske myndigheder, hvis jeg har
> forstået dig ret.

....På anmodning.

Også her er google din ven.

> Jeg kan ikke forstå din indstilling her.

Min indstilling er at jeg gerne hjælper mennesker som selv gør en indsats.

> Du påstår, at noget kan lade sig gøre, lyder hånende over for muligheden
> at skulle bruge et firma til det.

Fordi det er ganske nemt at gøre det selv.

> Når jeg spørger dig nærmere, fordi jeg da gerne vil spare den pris, det
> koster at få et firma til det, hvis jeg kan gøre det selv, så får jeg
> bare "google er din ven" stukket i fjæset.

Jeg har ikke tænkt mig at gøre hele arbejdet for dig. At du selv kan oprette
en konto i en Schweizisk bank burde være rigelig hjælp til at du kontakter
nogle Schweiziske banker for at lære mere. Men det sjove er at du istedet
vælger at forfølge mig på usenet.

> Ligeså vel som du, der sidder med løsningen, efter hvad du selv siger,
> heller ikke har gjort.

Du er ikke så lidt fræk. Jeg skylder ikke dig noget som helst, og ethvert
indlæg som jeg har skrevet i dine tråde har udelukkende været i et forsøg på
at hjælpe dig videre, og i din grænseløse utaknemmelighed bliver du så
krævende og bebrejdende.

> Du har vel dine grunde til ikke at ville udtale dig, men jeg har ikke
> kunnet gætte mig til dem.

Ja, hvis du vil oprette en konto i Schweiz, så må du selv gøre en indsats.
Istedet mener du igen at jeg skylder dig et eller andet.

> Og så forstår jeg slet ikke, at du overhovedet
> er gået ind i en tråd, hvor man efterlyste folks erfaringer.

Ja, nu undrer jeg mig også over at jeg forsøgte at hjælpe dig. Bare rolig,
det skal ikke ske igen.

Andy

Fra : Britt Malka

Dato : 18-09-06 10:36

In article <450da211$0$13937$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
"Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> wrote:

> Istedet mener du igen at jeg skylder dig et eller andet.

Jeg synes, at du skulle holde dig fra clairvoyance, for det dur du ikke
til.

Jeg har sagt min mening. Forstår du den ikke, så er det bare ærgerligt.
Det er ellers på klart dansk.

> Ja, nu undrer jeg mig også over at jeg forsøgte at hjælpe dig. Bare rolig,
> det skal ikke ske igen.

Det gør ikke noget. At fortælle mig selv, at jeg skal søge på Google,
kan jeg selv klare.