leder efter script: Tilbage til foregående~
Fra : Ole

Dato : 13-09-06 18:57

Hej NG
Jeg leder efter et php-script der sender folk tilbage til foregående side.

Den findes i javascript og er dér på 20 - 25 karakterer.

Findes der et tilsvarende i php, og vil nogen poste det her, eller linke?

Takker

Ole

Fra : Morten Vadskær

Dato : 13-09-06 19:04

> Jeg leder efter et php-script der sender folk tilbage til foregående side.

<?
header("Location: ".$_SERVER["HTTP_REFERER"]);
exit;
?>

--
www.mXchange.dk - køb og sælg brugte mobiler

Fra : Dennis Munding

Dato : 13-09-06 20:28

"Morten Vadskær" <vadskaer@gmail.com> skrev i en meddelelse

> <?
> header("Location: ".$_SERVER["HTTP_REFERER"]);
> exit;
> ?>

Det kan vel også laves som et link?:

Eller hvad??

Dennis Munding
http://pe-vagtservice.dk/, http://cantica.dk/, http://munding-webdesign.dk/,
http://munding-interieur.dk/, http://skovaa-munding.dk/,
http://mundings-memorial.dk/, http://eds-denmark.dk/

Fra : bonfils

Dato : 14-09-06 21:23

On 13 sep 2006, someone impersonating Morten Vadskær
<vadskaer@gmail.com> came to dk.edb.internet.webdesign.serverside.php
and said:

> <?
> header("Location: ".$_SERVER["HTTP_REFERER"]);
> exit;
> ?>

Jo. Men pas på.
Citat fra php.net:

"Not all user agents will set this, and some provide the ability to modify
HTTP_REFERER as a feature. In short, it cannot really be trusted."
(http://www.php.net/manual/en/reserved.variables.php)

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Arne Feldborg

Dato : 14-09-06 22:58

"Ole" <falsk@dre.sse> skrev Wed, 13 Sep 2006 19:56:38 +0200

>Jeg leder efter et php-script der sender folk tilbage til foregående side.
>
>Den findes i javascript og er dér på 20 - 25 karakterer.

Jammen, når nu javascript har en History funktion, der virker på samme
måde som browserens frem og tilbage knapper, hvor så ikke bare bruge
det.?

At bruge serverside (som feks PHP) i den sammenhæng vil altid være
behæftet med en vis usikkerhed.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Ole

Dato : 15-09-06 08:25

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> mvh, A:\Feldborg
>
> Slægtsforskning og lokalhistorie i midt- vestjylland

Fint nok, men forudsætter det ikke at browseren kan læse jave?

Ole

Fra : Ole

Dato : 15-09-06 08:37

"Ole" <falsk@dre.sse> skrev i en meddelelse
> "Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse

> Fint nok, men forudsætter det ikke at browseren kan læse jave?
>
> Ole

lige en uddybning af mit spørgsmål:
Der findes java-applets og javascripts

appletter kræver at java er installeret - er det ligså med java-scripts - og
kan de fleste browsere læse javascripts som default.

Ole

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 15-09-06 16:19

> appletter kræver at java er installeret - er det ligså med java-scripts -

Nej, javascript er noget helt andet end java appletter, javascript kræver
ikke noget ekstra installeret.

> og kan de fleste browsere læse javascripts som default.

Ja.

Martin Kaltoft

Fra : Ole

Dato : 15-09-06 21:35

"Martin Kaltoft" <kaltoft@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, javascript er noget helt andet end java appletter, javascript kræver
> [...]

Så for nu at få det skåret ud i pap:

Der er altså kun en ganske minimal chance for at et javascript på min side
vil være til gene for ganske få¨besøgende?

Hilsen Ole

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 16-09-06 08:43

Ole skrev:
> Der er altså kun en ganske minimal chance for at et javascript på min side
> vil være til gene for ganske få¨besøgende?

Ja, omkring 2% eller mindre. Til de 2% hører dog bla. Google, så (hvis
ikke af anden årsag, såsom almindelig venlighed man skal huske at
sørge for en "fallback" dvs. alternativ løsning til dem der ikke har
javascript. Den behøver slet ikke se lige så fancy ud, bare den _virker_.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Ole

Dato : 16-09-06 17:34

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sørge for en "fallback" dvs. alternativ løsning til dem der ikke har
> javascript. Den behøver slet ikke se lige så fancy ud, bare den _virker_.

SÅ er jeg overbevist - tak for svarerne