Tør hud
Fra : ingenspamtak321@gmai~

Dato : 13-09-06 13:39

Jeg har problem med tør hud. Altid efter jeg har været i bad selvom
vandet ikke er så varmt.Det hjælper selvfølgelig med alm
fugtighedscreme men det er irriterende at skulle bruge det hver dag.
Er der nogen råd mht livsstil/kost der kan afhjælpe problemet ?

Fra : Char Lee

Dato : 23-09-06 08:43

> [...]
> fugtighedscreme men det er irriterende at skulle bruge det hver dag.
> Er der nogen råd mht livsstil/kost der kan afhjælpe problemet ?

Nogle mennesker har tørrere hud end andre, jeg er en af dem. Jeg har lige
været på en fantastisk ferie i Asien. Den høje luftfugtighed i landene
omkring Vietnam og Thailand var virkelig noget min hud kunne bruge.
Virkningen holdt selvfølgelig ikke ret længe efter at jeg var kommet hjem.
Det er somom min hud ikke både kan tåle det danske klima og sæbe hver dag,
uden at skulle have en god gang fugtighedscreme.
Men det jeg tænker er, at hvis min hud tørrer endnu mere ud, når jeg bliver
ældre, så kan det godt være, at jeg flytter ned i varmen (ikke nødvendigvis
de nævnte lande, men et, som har et klima, som minder om det). For når det
kommer til at man får eksemagtigt udslæt, hvis ikke man smørrer sig ind, så
er det jo en pestilens.