DCH's stå-udenfor-og-gø-politik
Fra : Maria Hemmelighedsen

Dato : 13-09-06 08:07

Hejsa medhundeejere

Jeg startede til hundetræning for et par måneder siden - for første
gang i mit liv i en DCH-klub. Tidligere har jeg gået i en klub i
Odense, med min første hund, hvor hundene altid var velkomne i
klubhuset, som en helt naturlig ting. Nu, tre år senere, er jeg så
flyttet og fik for et års tid siden en ny hund. Og jeg blev vældig
forbavset over at opdage, at man hos DCH ikke må tage hunden med ind i
klubhuset.

Er der nogen som har et bud på, hvorfor hundene absolut skal bindes
udenfor til hylekoncert? Jeg synes, at det må stride gevaldig mod
hundens natur? En naturlig hund i en flok ville vel aldrig blive
efterladt - medmindre at den selvfølgelig blev direkte udstødt af
flokken? Og den ville da slet ikke blive efterladt alene mellem en
flok fremmede hunde. Så derfor synes jeg næsten, at det er på kanten
af dyrplageri - hundene er jo tydeligvis bange og frustrerede, og jeg
synes bestemt ikke, at metoden tager udgangspunkt i hundens egne
naturlige behov for samhørighed med flokken.

Men er der nogen, som har et bud på, hvorfor DCH har den politik?

Med venlig hilsen
Fr.X

Fra : knud poulsen

Dato : 13-09-06 08:39

Sidder selv i bestyrelsen for en dch klub og her må hunde heller ikke komme
i kubhuset, for klubhuset er for hundeførene, og ikke for hunde,hvordan
kunne det ikke blive hvis alle 40 hundeføre som der normalt er en
træningsdag tog deres hund med ind, jeg gruer, sikken et vivar af gøen,
måske lidt knurren, en der lige skal ba, en der skal tisse, og alt det her
skal foregå mellem kaffe og evt. kagen. Husk på de fleste klubhuse er ikke
særlige store, så pladsen er begrænset

Hos os kan man selv vælge, om man vil binde hunden af uden for eller sætte
den over i bilen hvor de fleste føler sig trykke

Knud Poulsen

Fra : jopa

Dato : 13-09-06 10:18

knud poulsen skriblede bla:

> Hos os kan man selv vælge, om man vil binde hunden af uden for eller
> sætte den over i bilen hvor de fleste føler sig trykke

Forstår ikke problemet.
Hvad skal hundene i klubhuset ?
Det kunne da blive et forrygende svineri.
Nej lær dem at dække af uden at gø eller smid dem i bilen

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Maria Hemmelighedsen

Dato : 13-09-06 10:19

knud poulsen <knud.hp@mail.dk> skrev:
> [...]
>ba, en der skal tisse, og alt det her
>skal foregå mellem kaffe og evt.
>kagen. Husk på de fleste klubhuse er ikke

Men så er det altså menneskers behov, der tages udgangspunkt i -
ikke hundenes? Går man til træning for hundens skyld eller ens
egen?

Med venlig hilsen
Fr.X

Fra : jopa

Dato : 13-09-06 10:37

Maria Hemmelighedsen (slet AGOMJ) skriblede bla:

> Men så er det altså menneskers behov, der tages udgangspunkt i -
> ikke hundenes? Går man til træning for hundens skyld eller ens
> egen?

Øhm træningen foregår på banen og ikke i klubhuset.
Hvem er det lige der gør rent derinde ?
Smid hunden ind i bilen efter træning eller kør hjem.

Personligt ville jeg da ikke være medlem i en klub hvor hundene har adgang
til klubhuset.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 16-09-06 16:42

"Maria Hemmelighedsen (slet AGOMJ)" <fr.hemmelighedsen@AGOMJyahoo.dk> skrev
i en meddelelse

> Men så er det altså menneskers behov, der tages udgangspunkt i -
> ikke hundenes? Går man til træning for hundens skyld eller ens
> egen?

Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg går helt klart til trænig for min
egen skyld. Jeg har i det hele taget hund for min egen skyld.

Mvh
Søren

Fra : makkerlone

Dato : 13-09-06 10:06

Hej Fr. X Maria, eller hvad du hedder ...

Jeg tror ikke, at du kan rede alle DcH klubber over en kam. Det er ikke
hovedklubben DcH der sætter den dagsorden, men de enkelte klubber
selv, der bestemmer over deres egne klubhuse.
I den DcH klub jeg er i, er det tilladt at tage hunden med ind i
klubhuset, men næsten ingen gør det, da hundene slapper dejligt af i
bilen efter en skøn træningsaften.

Jeg har også været i en lydighedsklub i Århus, og her er det ikke
tilladt at tage hunde med ind i klubhuset, hvilket skabte mange gøende
hunde udenfor.

Lone Sommer

Fra : jopa

Dato : 13-09-06 10:14

makkerlone skriblede bla:

> Jeg har også været i en lydighedsklub i Århus, og her er det ikke
> tilladt at tage hunde med ind i klubhuset, hvilket skabte mange gøende
> hunde udenfor.

Og så er vi kommet til det punkt i træningen hvor vi lærer hunden at holde
kæft
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Maria Hemmelighedsen

Dato : 13-09-06 11:33

makkerlone <panik@makker.dk> skrev:
> [...]
>bilen efter en skøn træningsaften.
>
>Jeg har også været i en
>lydighedsklub i Århus, og her er det ikke

Hej Lone

OK, det kan godt være, at jeg har gjort DCH uret Hvad er det
for en klub, du er med i? Tror lige, at de har fået sig et nyt
medlem, hvis beliggenheden passer

Med venlig hilsen
Fr.X

Fra : Bodil

Dato : 13-09-06 11:07

"Maria Hemmelighedsen" <fr.hemmelighedsen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> naturlige behov for samhørighed med flokken.
>
> Men er der nogen, som har et bud på, hvorfor DCH har den politik?

I vores klub er hunde også forment adgang til klubhuset, vores klubhus er
ikke særlig stort og med 200 medlemmer og mindst lige så mange hunde, er der
simpelthen ikke plads.

Jeg syntes så faktisk ikke vi har meget larm hos os, de aller fleste hunde
er i bilerne hvis folk opholder sig i klubhuset og vi gør meget ud af at
lære vore hvalpeførere hvordan de skal lære deres hund at forholde sig i ro
når den bliver afbundet.

En af de ting som du også skal tænke på netop når det drejer sig om DcH er
at alle trænere og hjælpere arbejder gratis, dvs. rengøring af klubhus skal
gøres af nogle frivillige i deres fritid, og lige meget hvordan du vender
det så sviner 4 ben mere end 2.

Fra : Maria Hemmelighedsen

Dato : 13-09-06 11:29

> [...]
>simpelthen ikke plads.
>
>Jeg syntes så faktisk ikke vi har
>meget larm hos os, de aller fleste hunde

Hej Bodil

Jo, jeg kan godt se, at det sviner mere med hunde i klubhuset - men
har nu aldrig tidligere været ude for, at det skulle være et problem.

Så ud fra det du siger, er små klubber med få medlemmer jo faktisk at
foretrække.

Flere har skrevet, at man jo bare kan smide hunden ud i bilen - lidt
svært når man, som jeg, er på SU og må nøjes med cyklen Og min
hund tager det meget tungt at sidde derude - både før og efter
træningen, hvor der er diskussion, om hvordan træningen skal eller er

forløbet.

Jeg synes så også det fremgår af alle de svar, der er kommet, at folk
tager udgangspunkt i menneskers behov - ikke i hundens. Derfor har
jeg fået bekræftet alle mine fordomme og vil melde fra til
hundetræningen. Jeg havde ellers håbet på at høre det modsatte, men
vil så
prøve at finde en klub, hvor det er tilladt at tage hunden med ind i
stedet for.

Med venlig hilsen
Fr.X

Fra : C.H

Dato : 13-09-06 11:36

> [...]
> vil så
> prøve at finde en klub, hvor det er tilladt at tage hunden med ind i

Når man går til hundetræning er det selvfølgelig for hundens skyld - men kun
delvist. For det er minimum ligeså meget for førerens skyld. Meningen med at
gå til træning er ikke, at lære hunden en masse, men at lære føreren en
masse - og det skal vedkommende så bagefter bruge i dagligdagen.
Jeg synes, det er problematisk, hvis du ikke vil lære din hund at forholde
sig roligt i afbundet tilstand. Husk på, at det sandsynligvis er din
indstilling til begivenheden der gør, at den reagerer som den gør.
Hvis trænerne i den klub, du går i, ikke bruger tid og energi på at
undervise føreren i, hvordan man får sin hund til at forholde sig roligt, så
er dette også problematisk. Men det kan let løses ved at tale med
vedkommende - at bede om det fokus.

CH

Fra : bettina jespersen

Dato : 13-09-06 12:26

maria du pylrer om din hund derfor hyler den når du går.
hvis din hund ikke kan efterlades den korte tid snakken foregår er dt DIG
der har et problem ikke din hund.
min hund blir også ked når jeg går men det skal den lære ellers har jeg
dælme et problem når den blir ældre.

hilsen en der oz har trænet sin hund hos dch og ikke måtte få hunden med ind

Fra : Bodil

Dato : 13-09-06 12:56

> [...]
> vil så
> prøve at finde en klub, hvor det er tilladt at tage hunden med ind i

Aller først så skal du da helt klart finde en anden klub hvis det at du kan
få hunden med ind betyder så meget for dig.
For mig er hundetræning ikke bare hunde træning, det er en livsstil, jeg
elsker at arbejde med hund og jeg bruger rigtig mange timer som frivillig
træner og hjælper i min klub, men jeg "gider" rent ud sagt ikke at gøre
rent, så den ekstra rengøring hunde i klubhuset vil give er i mine øjne et
rigtig stort problem, desuden må jeg da nok indrømme at hvis ikke hunden kan
lære at side i ro i den halve time en kop kaffe og en snak i klubhuset tager
så har du et alvorligt problem.
Om træningen i vores klub tager udgangspunkt i menneskenes behov frem for
hundens ved jeg ikke, men ærlig talt har jeg meget svært ved at se hundens
behov for at komme ind i klubhuset, det er da vist menneskene som gerne vil
ind og hygge efter træning.
Så en mulighed var måske også at køre hjem efter træning, det er nok det din
hund har aller mest lyst til.
Men det er da helt klart dig som bestemmer, så når det er et problem for
dig, så bør du afgjort finde en anden klub.
Bodil

Fra : Mikael

Dato : 14-09-06 17:28

Hej, jeg er træner i DCH i Nr Snede, og vi træner hvalpene fra de er små,
til at stå bundet. Hvor træls er det ikke lige at skulle have hunden med ind
i brugsen lørdag formiddag når man er nede efter rundstykker?
Jeg det er for førens skyld kan jeg ikke se. Hvis en hund er vant til at stå
bundet, eller trænet i det om man vil, så er det jo ikke noget problem? Den
sidder bare troligt og venter til man kommer tilbage og så skal den have sin
godbid.
Hvem siger træningen slutter når man går ind og får kaffe?

Hilsen Winnie

Fra : Xenon

Dato : 13-09-06 14:50

> jeg fået bekræftet alle mine fordomme og vil melde fra til
> hundetræningen.

Og jeg er endnu en gang blevet bekræftet i mine fordomme, der er alt for
mange menesker der behandler deres hunde som børn og ikke som en hund.

Claus

Fra : jopa

Dato : 13-09-06 14:57

Xenon skriblede bla:
> Og jeg er endnu en gang blevet bekræftet i mine fordomme, der er alt
> for mange menesker der behandler deres hunde som børn og ikke som en
> hund.
Det er nemlig der problemet er.
En af grundende til at jeg ikke gider at træne i klub mere er de pylrede
kvindfolk der tror de har deres børn med til træning.
En hund er et DYR og tager sgu ikke skade af at opholde sig i fri luft,
heller ikke alene.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 13-09-06 15:17

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> kvindfolk der tror de har deres børn med til træning.
> En hund er et DYR og tager sgu ikke skade af at opholde sig i fri luft,

Tihi... Jopa, jeg er nok en af dem, der er pylrede - men bider det i mig -
netop fordi at jeg har menneskefølelser for min hund, men hunden er stadig
en hund. Og den skal altså lære de ting. Om jeg kan lide det eller ej...
Jeg kan sgu ikke lide, når min hund hyler - men nu er jeg jo vant til
schæfere og ved, at de som regel er lidt mere pjevsede end
gennemsnitshunden - så jeg ved, at den overlever... Og jeg ved, at jeg har
ansvaret for, at den forholder sig roligt og bliver tryg ved situationen -
og det på den simple måde, at lade den gøre det...
Nej, vi skal passe godt på vores hunde - men vi skal gøre det til rette tid
og sted...

CH ---- En pylremor.... 2 uger, 6 dage tilbage

Fra : jopa

Dato : 13-09-06 16:10

C.H skriblede bla:

> Tihi... Jopa, jeg er nok en af dem, der er pylrede - men bider det i
> mig - netop fordi at jeg har menneskefølelser for min hund,

Ja det har jeg så ikke. Betragter min som et dyr der skal gøre hvad jeg
beder den om.
Derfor holder jeg jo af kræet alligevel.

Nu bryder jeg mig kun om at træne med brugshundefolk og ikke sammen med folk
der har diverse genmanipulerede afarter
Jeg mener bestemt ikke at schæfere er særligt pjevsede.
Min ligger ude i sne og frost uden at kny, og den nyder det ellers ville den
vel gå indenfor.

En anden ting der slår mig når jeg igennem et stykke tid nu har uundret mig
over alle de indlæg der er med pjevsede og syge hunde, udgifter til medisin
dyrlæge osv, det er den snak der somme tider kommer fra ikke schæfer kyndige
om at DE har så og så mange problemer med allergi med mere.
Mine hunde har aldrig været syge, men det er måske fordi den får lov til at
være hund og ikke bliver pylret om ?
Det er heller ikke schæfere folk herinde har problemer med når vi snakker
sygdom.

> CH ---- En pylremor.... 2 uger, 6 dage tilbage
Glæder i jer ????
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 13-09-06 16:33

> [...]

> beder den om.
> Derfor holder jeg jo af kræet alligevel.

Der er forskel - mine følelser er menneskelige - og de kan af gode grunde
ikke være andet. Og dine følelser for hunden bliver også nødt til at være
menneskelige - men det betyder ikke, at der er nogen af os, der betragter
hunden som menneskelig. Det er en hund - med alt, hvad det indebærer.

> [...]
> Jeg mener bestemt ikke at schæfere er særligt pjevsede.
> Min ligger ude i sne og frost uden at kny, og den nyder det ellers ville

Joo... De er holdbare, de har en enorm udholdelighed, de er modige og
generelt står de ikke tilbage for så meget - men alle schæferejere ved, at
de piver... Og at der ikke skal så meget smerte til, før den giver lyd fra
sig. Det er skam ikke et negativt træk - bare en lidt sjov egenskab når man
tænker på de øvrige kvaliteter

> [...]
> at være hund og ikke bliver pylret om ?
> Det er heller ikke schæfere folk herinde har problemer med når vi snakker

Min hund blev ikke syg fordi han blev pylret om. Han startede ud med
vokseværk - som mange store racer får. Han fik hudbetændelse - og det kan
godt nok ikke pylres frem - eller væk igen . Han havde indadvendte
øjenvipper, så han havde ofte øjenbetændelse da han var yngre.. Mener heller
ikke, det har noget med pyller at gøre. Han brækkede en tå, så han måtte i
gips... Smed gipsen flere gange så det tog tid inden skidtet helede igen.
Da han blev otte år gammel fik an Cauda equina, som bestemt intet med pyller
har at gøre - tværtimod... Og så det løse, der kom hen ad vejen. Oftest
sager fra bevægeapparatet.
For hans vedkommende var alle de skavanker han havde - med undtagelse af
to - en konsekvens af, at han var en schæfer med fuld knald på - og at han
fik lov til at være det....
Han var et eksempel på elendigt avlearbejde - og jo, de findes altså...
Heldigvis findes der langt flere sunde schæfere - men at det skulle have
noget med at være pylret at gøre, det har jeg svært ved at se... for du går
vel også til dyrlægen med en halt hund, ikke sandt?

> Glæder i jer ????

Ja for filans! Du kan tro, vi glæder os! Det mangler en schæfer i mit liv!
Og denne gang er avlen ihvertfald i orden - så må vi se, om vi kan få pylret
lidt elendighed i ham
Nej, jeg tror, han bliver sund og frisk... Han ser umiddelbart ud til at
være en temperamentsfuld ung herre - så jeg er sikker på, at vi får lidt at
se til om tre ugers tid - og så en bunke år fremad...

Og a pro pro denne tråds emne - sandsynligvis starter vi hvalpetræningen op
i DcH og skifter til enten kreds 35 eller kreds 9 i schæferhundeklubben, når
han skal starte unghundetræningen...
Det bliver kanonsjovt!

CH

Fra : jopa

Dato : 13-09-06 16:42

C.H skriblede bla:

> [...]
> til at være menneskelige - men det betyder ikke, at der er nogen af
> os, der betragter hunden som menneskelig. Det er en hund - med alt,

Tak

> [...]
> giver lyd fra sig. Det er skam ikke et negativt træk - bare en lidt
> sjov egenskab når man tænker på de øvrige kvaliteter

Ja nu har jeg intet sammenlignings grundlag.
Min piver kun når den ikke må komme med i mit karbad

> altså... Heldigvis findes der langt flere sunde schæfere -

Ja men jeg undres bare over alle dem også herinde der snakker om schæferens
mange sygdomme samtidig med at de render til dyrlæge hver anden dag med
deres egne

> at se... for du går vel også til dyrlægen med en halt hund, ikke
> sandt?

Jo men det er et skøn fra min side. Hunde kan sagtens halte den ene dag og
så er det væk næste dag.

> [...]
> hvalpetræningen op i DcH og skifter til enten kreds 35 eller kreds 9
> i schæferhundeklubben, når han skal starte unghundetræningen...

Fint nok
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-09-06 17:36

jopa <spam@nøøø.invalid> wrote:

> [...]
> lov til at være hund og ikke bliver pylret om ?
> Det er heller ikke schæfere folk herinde har problemer med når vi

Jeg kan huske med Asia, at der kun var een gang i hele hendes 16årige
liv hun var syg. Det var livmoderbetændelse der var så slem, at
livmoderen måtte fjernes. Da var hun 9 år. Jeg var lidt nervøs for at
hun skulle i narkose i den alder, men hun klarede det med bravour, og
blev helt rask igen. Det må da siges, at være nådigt sluppet for mit
vedkommende.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Kim H.

Dato : 13-09-06 21:01

> [...]
> at være hund og ikke bliver pylret om ?
> Det er heller ikke schæfere folk herinde har problemer med når vi snakker

Jo schæfere er noget værre skravl, min 5 mdr. hanhvalp har lige haft
vokseværk i højre forben, så der var lige en uge der røg ud af
træningskalenderen, og sådan noget skidt kan jo komme igen, så hold jer
langt væk fra schæfere, de er noget skravl.

Kim

Fra : Søren LH

Dato : 16-09-06 16:45

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> træningskalenderen, og sådan noget skidt kan jo komme igen, så hold jer
> langt væk fra schæfere, de er noget skravl.

Til gengæld har man en hund der virkelig er værd at træne med alle de andre
uger end den ene

Mvh
Søren

Fra : Maria Hemmelighedsen

Dato : 13-09-06 16:08

> [...]
>Det er nemlig der problemet er.
>En af grundende til at jeg ikke
>gider at træne i klub mere er de pylrede

Ligesom mennesker iøvrigt også er dyr dit fjols! Du er bare så
snotdum og arrogant, at du ikke har opdaget det. Jeg vil ikke
spilde mere tid på denne gruppe. Har du overhovedet læst, hvad
jeg har skrevet?? Hvis du læser min første besked een gang til,
tror jeg, du vil opdage, at jeg netop prøver at tage mit
udgangspunkt i hundens naturlige behov.

Men een gang til for prins Knud. Jeg tror ikke, at det er
naturligt for en hund at blive ladt alene tilbage, som det
flokdyr, det jo netop er. En vild hund i naturen som blev
efterladt af sin førerhund, og sin flok, ville helt klart også
gå i panik. Jeg har 3 hunde og derfor er ingen mine hunde vant
til at blive ladt alene tilbage - derfor er det efter min mening
ikke så underligt, at hunden bliver panikslagen, når den så
pludselig bliver udsat for det.

Fra : jopa

Dato : 13-09-06 16:16

Maria Hemmelighedsen skriblede bla:

> Ligesom mennesker iøvrigt også er dyr dit fjols! Du er bare så
> snotdum og arrogant, at du ikke har opdaget det.

Ovenstående siger mere om dig end mig.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 13-09-06 16:23

> Maria Hemmelighedsen skriblede bla:

> Ovenstående siger mere om dig end mig.
> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk

- hun må gerne holde sig langt væk fra min klub...

Fra : jopa

Dato : 13-09-06 16:43

Winther skriblede bla:

> - hun må gerne holde sig langt væk fra min klub...

Du kan være sikker på at hun ikke vil være i en klub med schæfere
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 13-09-06 16:57

> Winther skriblede bla:

> Du kan være sikker på at hun ikke vil være i en klub med schæfere
> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk

py ha

Fra : pwh

Dato : 13-09-06 17:43

> Ligesom mennesker iøvrigt også er dyr dit fjols! Du er bare så
> snotdum og arrogant, at du ikke har opdaget det.

*LOL*
Der fik du sgu den John, min dag er reddet

/Jens (som nu er enig med John)

Fra : jopa

Dato : 13-09-06 17:49

pwh skriblede bla:
> *LOL*
> Der fik du sgu den John, min dag er reddet

Nå ja herregud når man som jeg på jobbet bliver truet og råbt af så får man
hård hud på ryggen.
Du må hellere blive hjemme fra arbejde Jensen og passe din flok
Har sgu aldrig før hørt noget så oligofrent snak før.
Forstår du hvorfor jeg foretrækker at træne alene ?
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 13-09-06 17:56

> Nå ja herregud når man som jeg på jobbet bliver truet og råbt af så
> får man hård hud på ryggen.

Hvad er det egentligt du arbejder med :-?

> Du må hellere blive hjemme fra arbejde Jensen og passe din flok

Heldigvis har jeg weekend lige nu, godt at arbejde på skiftehold

> Har sgu aldrig før hørt noget så oligofrent snak før.
> Forstår du hvorfor jeg foretrækker at træne alene ?

Sådan har jeg det jo også, så kan vi også bedre fokuserer
på det vi synes der er vigtigt at træne.
Feks kattefangst for Milo's vedkommende

/Jens

Fra : jopa

Dato : 13-09-06 18:08

pwh skriblede bla:

> Hvad er det egentligt du arbejder med :-?

<OT>Er en del af den udøvende magt indenfor Justitsministeriet så kan du
selv gætte videre

Mine år på Sjælland som hundefører nu afventende pensionen i en mindre
provinsby, gab hvor jeg glæder mig
</OT>
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 13-09-06 18:38

pwh skriblede bla:
> Feks kattefangst for Milo's vedkommende

Jeg har en aftale med byens kattefanger.
Han afleverer dem herude så afliver Milo og jeg dem
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-09-06 19:57

jopa <spam@nøøø.invalid> wrote:

> Du må hellere blive hjemme fra arbejde Jensen og passe din flok

Hmmm............ Jensen = "Snup-Jensen", jeg tænkte det nok

Med venlig hilsen (og kram til Milohunden)

Tove :)

Fra : jopa

Dato : 13-09-06 20:19

Tove Krieger skriblede bla:
> Hmmm............ Jensen = "Snup-Jensen", jeg tænkte det nok

Han kan da ikke hedde andet.
Pusser og Kadyt
ps Jens "pusser" er sutsko å synnerjysk
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 13-09-06 22:49

jopa skrev blandt andet...

> Har sgu aldrig før hørt noget så oligofrent snak før.

Tør godt stå frem som den dumme blondine jeg er Hvad f..... betyder
oligofrent?

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 14-09-06 06:42

> Tør godt stå frem som den dumme blondine jeg er Hvad f.....
> betyder oligofrent?
>
> - Winnie

Google er din ven
http://www.aaa.dk/OKLINIK/oligofr.htm

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 14-09-06 08:43

"pwh" skrev

> Google er din ven

Øv -det troede jeg du var

> http://www.aaa.dk/OKLINIK/oligofr.htm

Skægt, der burde have ringet en klokke med det samme. Det skete først da jeg
læste beskrivelsen. Anyway, fik da opsummeret tidligere tiders lærdom

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 14-09-06 09:38

Winnie Schildknecht skriblede bla:
> Tør godt stå frem som den dumme blondine jeg er Hvad f.....
> betyder oligofrent?

Åndsvagt
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 14-09-06 10:33

"jopa" skrev

> Åndsvagt

Spank You

- Winnie

Fra : Kim H.

Dato : 13-09-06 20:52

> Ligesom mennesker iøvrigt også er dyr dit fjols! Du er bare så
> snotdum og arrogant, at du ikke har opdaget det. Jeg vil ikke
> spilde mere tid på denne gruppe.

Med den tone er vi også gerne fri.

Kim

Fra : pwh

Dato : 13-09-06 21:55

> Med den tone er vi også gerne fri.

Så længe det er John eller Milo der bliver svinet til er det da iorden

/Jens

Fra : jopa

Dato : 13-09-06 22:29

pwh skriblede bla:

> Så længe det er John eller Milo der bliver svinet til er det da
> iorden
Ja da det er da noget af det sjove ved at deltage her.
Tænk man kan blive uvenner med nogen man aldrig har set
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 14-09-06 06:45

> Ja da det er da noget af det sjove ved at deltage her.
> Tænk man kan blive uvenner med nogen man aldrig har set

Det er vi to ret gode til
Læg mærke til at det som regel er tøserne der skal hidse sig op over ingenting,
godt man ikke er en kvinde på en kvindearbejdsplads

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-06 08:18

> [...]

> til at blive ladt alene tilbage - derfor er det efter min mening
> ikke så underligt, at hunden bliver panikslagen, når den så

Nu har jeg ikke lige læst alle indlæggene i denne tråd endnu, men
selvfølgelig skal en hund kunne være alene. De fleste folk har jo også et
arbejde. Jeg høre så ikke til de fleste, men vores 4 hunde, kan da også være
alene hjemme. Nu kan det så diskuteres, hvorvidt det er smart, at lade sin
hund stå foran en butik, men i en hundeklub ifm. træning skulle der jo ikke
være de store chancer for, at hunden bliver stjålet.

Hvis man ynker hunden, når den skal være alene eller i andre situationer,
hvor hunden er utryg til, at begynde med- ja, så bekræfter man den jo i, at
det er synd for den og derved bliver problemet større, i stedet for, at
hunden lære at slappe af, i den givne situation.

Nu er din hund vel heller ikke den eneste hund, der skulle stå foran
klubhuset, så den er jo ikke alene.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Søren LH

Dato : 16-09-06 16:51

> [...]

> Men een gang til for prins Knud. Jeg tror ikke, at det er
> naturligt for en hund at blive ladt alene tilbage, som det

Det har du helt ret i, men hunden må tilpasse sig den verden den selv og vi
befinder os i, hvor blandt andet dens ejer skal på arbejde en gange imellem,
og hver der er andre tilfælde hvor den må være alene, så vi må lære vor
hunde at være alene. Selv de mest "pædagogiske" hundeadfærdseksperter mener
at en hund skal lære at kunne være alene. Du kan selvfølgelig have hund på
din måde, men det er ikke din DCH-kreds, der har en unormal og hundefjendsk
politik med sin "stå udenfor og gø-politik", den har næsten alle andre
hundefolk også. Og buddet på hvorfor er som sagt at sådan er den verden vi
befinder os i. Vi har ikke hunde med alle steder.

Mvh
Søren

Fra : Maria Hemmelighedsen

Dato : 13-09-06 16:04

>Og jeg er endnu en gang blevet
>bekræftet i mine fordomme, der er alt for
>mange menesker der behandler deres
>hunde som børn og ikke som en hund.
>
>Claus

Vrøvl!!! Har du overhovedet læst, hvad jeg har skrevet?? Hvis du

Fra : jopa

Dato : 13-09-06 16:14

> [...]
> flokdyr, det jo netop er. En vild hund i naturen som blev
> efterladt af sin førerhund, og sin flok, ville helt klart også

Sådan noget vrøvl. Har du ikke et arbejde eller har du fravalgt det for at
være ved din flok ?

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Xenon

Dato : 13-09-06 18:19

"Maria Hemmelighedsen" <fr.hemmelighedsen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

----Snip----

En hel masse snak.
----snip-----

Nu har jeg haft med brugshunde at gøre i det meste af mit liv. Jeg har sq da
aldrig set en hund tage skade af at være bundet af uden for et klubhus mens
HF. får en kop kaffe.

Du har sikkert læst en bunke bøger om vilde hunde og ulve men lille ven det
stykke tamhund du har ved siden af dig ligger meget langt fra det du læser
om i bøgerne, prøv at slippe lille pjevs løs og selv skaffe sig føden , så
vil du opleve at den sikkert dør af sult, for alle dens instinkter er avlet
væk gennem generationer. Din hund er afhængig af dig, den kan ikke klare sig
uden dig, den kan intet andet end hvad du har lært den, så lær den da for
fanden at være alene.

Claus

Fra : jopa

Dato : 13-09-06 18:29

Xenon skriblede bla:

Fra : Hm

Dato : 13-09-06 19:45

Maria skrev:
> [...]

Har du aldrig brug for at din hund kan være bundet af ? -det er da en god
øvelse, så den ikke går i panik hvis der opstår en sitiuation hvor man
bliver nød til det.
Hunden tager ingen skade af det, men selvfølgelig skal den lige have en
chance for at finde ud af at det er ok.

Nu tror jeg heller ikke, at hundene syntes det er særlig rart, at skulle
være i et varmt og måske røgfyldt lokale med så mange mennesker med hund, så
tæt en kontakt med fremmede hunde er der ikke mange hunde der bryder sig om.

hanne

Fra : Kim Christensen

Dato : 13-09-06 20:34

jopa wrote:

> Forstår du hvorfor jeg foretrækker at træne alene ?

Der er vel ingen der vil have dig med..? (eller rettere hyænekamelen)

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 13-09-06 20:44

Kim Christensen skriblede bla:

> Der er vel ingen der vil have dig med..? (eller rettere hyænekamelen)

Jo da det er ikke noget problem, der findes masser af andre bisser end Milo

ps har du set smukkere hund nogensinde ?
http://jp-web.dk/galleri/index.php?id=45

Nej vel det tænkte jeg nok
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : N/A

Dato : 14-09-06 15:13

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-09-06 15:13

Kim H. <futtown@hotmail.com> wrote:
> "jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja da, bl.a. her

Undskyld, men hvor ?? Mener du har en Pudel og en Schæfer. De er i
hvert fald i mit private album. Har glemt om jeg bad om lov til at
"hugge" dem, da vi havde tråden"vores hunde".

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-09-06 15:36

Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> Undskyld, men hvor ?? Mener du har en Pudel og en Schæfer. De er i
> hvert fald i mit private album. Har glemt om jeg bad om lov til at
> "hugge" dem, da vi havde tråden"vores hunde".

Det var tråden "billeder af vores hunde", og det var dig der startede
den - tak for det.
Jeg undrer mig bare lidt. Din store smukke Pudel hedder Amalie, men
jeg kan da ikke forestille mig at ham Schæferbassen hedder Hedegårdens
Hunter. Har han ikke et "rigtigt" hundenavn ? Han er bare rigtig
dejlig, lige til at kramme. :)

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Kim H.

Dato : 14-09-06 16:17

Ja det gik lidt stærkt så jeg fik ikke indsat linket inden der blev trykket
send,
Det var her jeg mente http://www.fodby.dk/hunter/Photo.htm

Jeg slettede indlægget da jeg opdagede fejlen, men du var for hurtig

> [...]
> Har han ikke et "rigtigt" hundenavn ? Han er bare rigtig dejlig, lige til

Schæferen kalder vi Hunter nu stambogsnavnet er Hedegårds Hunter.

Mvh. Kim

Fra : Leyna

Dato : 14-09-06 09:43

On 13 Sep 2006 12:34:18 -0700, "Kim Christensen"
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

>Der er vel ingen der vil have dig med..? (eller rettere hyænekamelen)

*LOL*
"Vi er dem de andre ikke må lege med..." :D
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 13-09-06 21:11

Xenon wrote:

> [...]
> om i bøgerne, prøv at slippe lille pjevs løs og selv skaffe sig føden , så

Prøv lige at overbevise Roger Abrantes og Anders Hallgren om det!
Jeg er enig i hvad du skriver, men de to ovenævnte herrer (og en hel
masse andre "specialister") kan ikke tale om hunde i mere end 2
minutter før de er ovre i ulveverdenen, og der bliver de.

Hilsen Kim

Fra : Xenon

Dato : 14-09-06 09:11

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

[...]

-------------------------------------

Hej Kim.

Det som mange såkaldte adfærdbehandlere kan og som folk betaler for i dyre
domme, kan man få helt gratis i mange klubber.
Men det er sådan at alle render til psykolog og skal have krisehjælp,
parterapi, osv. så er det jo helt klart at "Pjevs" også har brug for en
uddannet adfærdsbehandler, intet mindre kan jo gøre det.

Mange mennesker mener jo også det er meget mere spændene at sammenligne
"Pjevs" med en vild ulv end at behandle den som det lille klappe dyr den er.
I naturen sker der en meget hård sortering i avlsdyrene, kun de stærkeste
overlever og kun de stærkeste af dem parer sig, I vores tamhunde verden er
det os der bestemmer hvem der skal parer sig og der er det måske ikke lige
de bedste individer der bliver brugt i avlen, der kikker man mere på om
hunden er smuk end om den væsen er iorden. jeg er meget sikker på at man
kunne slippe for mange problem hunde, hvis man fokuserede lidt mere på
nerver og væsen end man gør. Prøv at se på flere af brugsracerne, der er
flere racer der går stærkt tilbage ang. brugsprøver, der er flere brugsracer
hvor man næsten skal være tryllekunstner for at give dem en prøve. derefter
kan man forestille sig hvor skralt det må stå til inden for andre racer der
faktisk ikke bliver brugt til noget som helst. nå ja, måske lige med
undtagelse at stå og gø uden for en klubhus fordi dens væsen er så dårligt
at den ikke kan være alene.

Claus

Fra : Søren LH

Dato : 16-09-06 16:53

Xenon wrote:

> [...]

masse andre "specialister") kan ikke tale om hunde i mere end 2
minutter før de er ovre i ulveverdenen, og der bliver de.

------------------------------------

Også Roger Abrantes og Anders Hallgren går ind for at hunde skal lære at
være alene.

Mvh
Søren

Fra : Kim Christensen

Dato : 14-09-06 07:41

jopa wrote:

> Jo da det er ikke noget problem, der findes masser af andre bisser end Milo
>

> ps har du set smukkere hund nogensinde ?
> http://jp-web.dk/galleri/index.php?id=45
>
> Nej vel det tænkte jeg nok

Det virker meget betryggende at der er et solidt gitter foran. Også
selv om der foruden gitteret er en hel masse ledninger, modem'er. osv
mellem mig og Milo.

Var det ikke en ide at få lavet sølvstribede linier i Milos pels hos
en hundefrisør? (stakkels hundefrisør) Det kunne narre folk til at
tro at Milo var bag gitter og så - haps!

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 14-09-06 16:06

Leyna wrote:

> "Vi er dem de andre ikke må lege med..." :D

Hva! har du nu også fået sådan et krumrygget skrummel?

Hilsen Kim

Fra : Leyna

Dato : 14-09-06 20:20

On 14 Sep 2006 08:06:05 -0700, "Kim Christensen"
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

>Hva! har du nu også fået sådan et krumrygget skrummel?

Nej nej, det var John og hyænekamelen jeg hentydede til.
Jeg holder mig skam til mine lab-x'er!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk