Moms på undervisning/kurser
Fra : Morten

Dato : 13-09-06 07:41

Hej

Der skulle jo ikke være moms på undervisning/kurser i Danmark.

Men hvordan definere man om det jeg giver mine kunder er et kursus eller ej?

Hvis jeg f.eks. tilbyder: Telefonsupport, undervisningsmateriale på DVD, og
nogle tekster og skemaer til hjælp .. kan jeg så tillade mig at kalde det et
kursus?

Og så kunne man jo også vende den om og sige at alle fag-litterere bøger er
kurser, og derfor burde sælges momsfrit ...

/Morten

Fra : Nico de Jong

Dato : 13-09-06 08:32

"Morten" <post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> kurser, og derfor burde sælges momsfrit ...

Som jeg husker det (ellers kan du bruge det til at google dig frem til det
rigtige svar), er det sådan at produkt-relaterede kurser, dvs oplæring i
software, hardware e.l., altså kurser ifm levering af et-eller-andet, er
momsbelagte.

Telefonsupport osv er ikke kursus. Som jeg ser det, indikerer "kursus" at
der er en vekselvirkning mellem elev(er) og underviser, hvorfor bøger o.l.
ikke kan betragtes som kursus.

Nico

Fra : Jonathan Stein

Dato : 13-09-06 09:21

Morten wrote:

> Der skulle jo ikke være moms på undervisning/kurser i Danmark.

Det kommer både an på indholdet og udbyderen.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=95893&chk=201183

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/