Hvordan gør revisoren dette - del 2
Fra : Morten

Dato : 13-09-06 07:35

Hej

Jeg stillede d. 05-09-2006 spørgsmålet:
De tager kopier af de fakturaer der er færdige, og aflevere dem til ham med
jævne mellemrum med et "Betalt" eller "Annulleret" stempel på - og kun de
fakturaer der er blevet betalt (gået ind på kontoen) i det givne kvartal
bliver der indberettet moms for.

Det eneste vi kom frem til var at hvis man skulle gøre det skulle det første
være en proforma faktura (jeg ved at de ikke fremsender en "rigtig" faktura
efter den første er betalt)

Kan vi konkludere at revisoren overtræder loven, og der ikke er nogen måde
at gøre dette lovligt på?

Fra : alexbo

Dato : 16-09-06 07:57

"Morten" skrev

> Kan vi konkludere at revisoren overtræder loven, og der ikke er nogen måde
> at gøre dette lovligt på?

Næh, det synes jeg ikke, hvilken lov mener du revisoren overtræder?
Er revisoren overhovedet ansvarlig for firmaet regnskabsføring?
Hvad bygger du din konklusion på?
Jeg mener ikke de tilgængelige oplysninger giver grundlag for nogen
konklusion i det hele taget.

Jeg har for nylig fået tilsendt et golfblad, en reklameting med et girokort,
hvis jeg betalte startede jeg et abonnement, hvis ikke så skete der ikke
mere.
Jeg formoder udgiveren kun regnskabsfører de betalte girkort.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-06 16:54

> "Morten" skrev

> Næh, det synes jeg ikke, hvilken lov mener du revisoren overtræder?
> Er revisoren overhovedet ansvarlig for firmaet regnskabsføring?

Revisoren er kun ansvarlig over for det, som han skriver under på.