Nyt fra Sydkorea
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 12-09-06 20:00

Et Sydkoreansk teknologiinstitut har nu udviklet en ny teknologi til
fiberoptiske internetforbindelser der tillader 512 1-gigabit brugere på
ét fiber. Det er 32 gange flere end før. Det åbner døren for 1-gigabit
fiberforbindelser til private husstande.

:D

--
"Mystical references to "society" and its programs to "help" may warm
the hearts of the gullible but what it really means is putting more

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 12-09-06 20:04

=?ISO-8859-1?Q?Peter_Bj=F8rn_Perls=F8?= <spamtrap@REMOVEmacplanet.dk> writes:

> [...]
>ét fiber. Det er 32 gange flere end før. Det åbner døren for 1-gigabit
>fiberforbindelser til private husstande.

Der går sikkert ikke mere end 10 år, før de første produkter er
på markedet

Mvh.
   Klaus.

Fra : Renè

Dato : 12-09-06 20:10

og ved tdc i år 2222 ,kan næstem ikke vente,men som sædvanligt vil de nok
dele det op i 2 mbit linier.

Fra : Morten Birkelund

Dato : 13-09-06 08:23

"Renè" <professoren@pc.dk> skrev i en meddelelse
> og ved tdc i år 2222 ,kan næstem ikke vente,men som sædvanligt vil de nok
> dele det op i 2 mbit linier.

Nej de vil roligt give 10 Mbit til kunderne i downstream, upstream vil
selvfølgelig stadig være 128 Kbit.

--
Morten Birkelund
Det tog kun 40 minutter i telefonen sidst jeg skulle have TDC til at gøre en

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-06 06:44

Vi skal så også lige have det visse steder i nettet og noget udstyr
der kan tage fra

Fra : Morten Guldager

Dato : 13-09-06 18:11

2006-09-12 Klaus Ellegaard wrote

> Der går sikkert ikke mere end 10 år, før de første produkter er
> på markedet

Jammen, det er jo lige straks. Jeg sætter mig og holder vejret...

/Morten

Fra : Peter T.

Dato : 12-09-06 20:28

Peter Bjørn Perlsø udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> ét fiber. Det er 32 gange flere end før. Det åbner døren for 1-gigabit
> fiberforbindelser til private husstande.

Uha. IMAX- og 3D-film on-demand lige hjem i stuen. :)

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 12-09-06 20:45

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message

> Uha. IMAX- og 3D-film on-demand lige hjem i stuen. :)

Husk det bliver forbrugsafregnet

Fra : Jesper

Dato : 12-09-06 20:58

On Tue, 12 Sep 2006 21:45:06 +0200, Flemming Lynggaard wrote:

> "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message

> Husk det bliver forbrugsafregnet

Kun hvis det kommer via TDC.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-09-06 21:02

On 12 Sep 2006 19:27:43 GMT, "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom>
wrote:

> Uha. IMAX- og 3D-film on-demand lige hjem i stuen. :)

Du synes 1G er meget?

En enkelt HD-kanal fylder 20-30 Mbps, naturligvis afhængig af kodning.
Giv brugeren 2 set-top-boxe, og tilføj at de zapper lidt (og derved
får flere streams aktive) og husk en hurtig Internet-forbindelse på
samme kabel. Så bliver 100 Mbps snart for lidt.

Er det et urealistisk scenarie?
Det synes jeg ikke.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-09-06 23:12

> [...]
> får flere streams aktive) og husk en hurtig Internet-forbindelse på
> samme kabel. Så bliver 100 Mbps snart for lidt.

Der er nok ingen der betvivler at vi indenfor det næste tiår kommer til at
se fibre til hjemmet, og så er skridtet fra 100 mbit til 1G og måske 10G
ikke så stort.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Peter T.

Dato : 13-09-06 06:31

Asbjorn Hojmark udviste en rettidig omhu og skrev:

> Du synes 1G er meget?

Der gik blot en lille charbax i mig. :)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-09-06 23:08

"Peter Bjørn Perlsø" <spamtrap@REMOVEmacplanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fiber. Det er 32 gange flere end før. Det åbner døren for 1-gigabit
> fiberforbindelser til private husstande.

Formoder at det er noget PON?
Der er flere problemer ved 1 gigabit pr hjem end lige access-fiberen.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-09-06 06:24

On Wed, 13 Sep 2006 00:08:14 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> Der er flere problemer ved 1 gigabit pr hjem end lige access-fiberen.

Ja, men givet at det største båndbreddebehov er tv, så kan et par af
de væsentlige problemer løses ved at placere playout-udstyret tæt på
brugerne.

-A

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-09-06 23:46

> Ja, men givet at det største båndbreddebehov er tv, så kan et par af
> de væsentlige problemer løses ved at placere playout-udstyret tæt på
> brugerne.

Ja.. Det er imidlertid ikke blevet billigere af Sydkoreas seneste påhit...

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 10:51

"Peter Bjørn Perlsø" <spamtrap@REMOVEmacplanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> fiber. Det er 32 gange flere end før. Det åbner døren for 1-gigabit
> fiberforbindelser til private husstande.

Det er altid spændende at høre nyt fra teknikkernes/nørdernes dyb.

De har det jo let, da de ikke skal bekymre sig om kundernes behov samt
prisen de er villige at betale for visionerne.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~