hvem hedder molly?
Fra : mim

Dato : 12-09-06 12:03

Hej

Hvem har en hunhund, der hedder Molly?

Jeg er journalist på avisen 24timer og arbejder på en historie om
hundenavne.
Molly er det mest almindelige.

Jeg sidder i Århus, så det er bedst, hvis du bor vest for Storebælt.

Men send et par ord om dig selv og hunden, hvis du har lyst til at
være med i en artikel i en af landets største aviser.

vh.
Michael Holm
24timer
michael.holm "snabel a" 24timer.dk

Fra : Leyna

Dato : 12-09-06 12:42

On 12 Sep 2006 04:02:37 -0700, "mim" <michholm@gmail.com> wrote:

>Hej
>
>Hvem har en hunhund, der hedder Molly?

Min nabos hund hedder faktisk Molly, men det er jo ikke til meget
hjælp, for jeg tror ikke engang at han har internet endsige ved
hvordan man bruger det.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 12-09-06 15:34

Leyna skriblede bla:

> Min nabos hund hedder faktisk Molly, men det er jo ikke til meget
> hjælp, for jeg tror ikke engang at han har internet endsige ved
> hvordan man bruger det.

Det er sgu da kun kvinder der hopper på sådan en gang ævl, hva Leyna!

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 12-09-06 17:36

On Tue, 12 Sep 2006 16:33:36 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Det er sgu da kun kvinder der hopper på sådan en gang ævl, hva Leyna!

Øeh, hvilken del af det? Altså at komme i avisen, eller at ha'
internet?
Mine hunde (og jeg) har vist haft den medietid der tilkommer os!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 12-09-06 17:46

Leyna skriblede bla:
> Øeh, hvilken del af det? Altså at komme i avisen, eller at ha'
> internet?

Havde du haft en der hed Molly var du nok røget på den.
Manden er sgu da ikke mere journalist end mig og så gemmer han sig bag en
gmail konto

--
Mvh.John

www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 12-09-06 19:05

> Havde du haft en der hed Molly var du nok røget på den.
> Manden er sgu da ikke mere journalist end mig og så gemmer han sig
> bag en gmail konto

Hvad er formålet med den slags indlæg :-?

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 12-09-06 20:05

On Tue, 12 Sep 2006 18:45:31 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:
>
>Havde du haft en der hed Molly var du nok røget på den.

Næeh, jeg er ikke specielt medieliderlig, men hvis jeg har et budskab
vil jeg gerne ha' det ud. En hund der hedder Molly er vel ikke noget
at skrive om...

A Pro pos Molly... Hun var jo den første af tæverne der gik i løb og
hun ser godt nok ud til at ha' taget godt på, så jeg regner stærkt med
snart at skulle kigge hvalpe.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 12-09-06 20:15

Leyna wrote:
> A Pro pos Molly... Hun var jo den første af tæverne der gik i løb og
> hun ser godt nok ud til at ha' taget godt på, så jeg regner stærkt med
> snart at skulle kigge hvalpe.

Skal det forståes sådan at du tager en af dem :-?

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 12-09-06 20:49

On Tue, 12 Sep 2006 21:14:41 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Skal det forståes sådan at du tager en af dem :-?

Jeg ved det ikke. Jeg synes jo jeg har dyr nok, og jeg ønsker mig
egentlig ikke en hvalp, men når nu det er en i "familien"...
Jeg har fået lov af min mand, men har ikke bestemt mig endnu. Det skal
virkelig være en jeg slet ikke _Kan_ stå for... og der er mangel på
hunner her i huset! 2 hankatte, 2 hanhunde og 1 hunkat. Det ER da
ulige fordelt, ikk'?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 12-09-06 21:15

> [...]
> virkelig være en jeg slet ikke _Kan_ stå for... og der er mangel på
> hunner her i huset! 2 hankatte, 2 hanhunde og 1 hunkat. Det ER da

Leyna, du har bestemt dig kan jeg hører, giv dog efter og nyd det
Og self skal det værer en tæve som jeg siger til dig, de der skvattede
hanhunde skal du ikke have flere af
Næh en rigtig tæve der kan styrer de 2 bavianer du har vil hjælpe dig,
du skal bare huske at bede om den skarpeste i kuldet ligesom jeg gjorde
med Angel, hun tævede alle hannerne fra hun var 3 uger gammel,
og det har hun gjort siden

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 12-09-06 22:49

On Tue, 12 Sep 2006 22:15:02 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Leyna, du har bestemt dig kan jeg hører, giv dog efter og nyd det

Nej, jeg har ikke bestemt mig. Der er mange pligter i forbindelse med
en ny hvalp, og jeg bliver jo ikke yngre. Mit helbred er heller ikke
hvad det har været, og der er flere ting der taler imod at anskaffe en
hvalp. Det er ikke nok at hvalpen er nuttet (det er alle hunde jo i
mine øjne *G*), der skal osse være tid og overskud til sådan en str.
OG økonomi!
Og har jeg ikke råd til at få en tæve sterriliseret, så kan jeg komme
alvorligt på den. Jeg går IKKE ind for linieavl!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 12-09-06 23:29

> Nej, jeg har ikke bestemt mig. Der er mange pligter i forbindelse med
> en ny hvalp, og jeg bliver jo ikke yngre.

Du er da ca på alder med mig (42 næste mnd)

> Mit helbred er heller ikke
> hvad det har været,

Hvis heldbred er det.
Jeg fik smadret mit knæ i en motorcykelulykke som 20 årig,
det bliver ikke bedre med årene, men man må jo igen leve
mere eller mindre i nuet og ikke lade sig begrænse for meget af
hvis og hvis.

> [...]
> hvalp. Det er ikke nok at hvalpen er nuttet (det er alle hunde jo i
> mine øjne *G*), der skal osse være tid og overskud til sådan en str.

Jeg har det sådan med hvalpe, at de er søde og dejlige 2-3 uger,
så synes jeg faktisk de er ret irrerterende.
Det er når de runder 8-10 mdr at jeg synes man rigtigt begynder at få
glæde af dem.
Økonomisk tror jeg ikke at det spiller den het store rolle om man har 2 eller 3,
en hund i den størrelse du har i udsigt vil jeg mene bør koste max 200-300kr
ekstra om måneden.

> Og har jeg ikke råd til at få en tæve sterriliseret

Hvis det er det afgørende punkt rent økonomisk, er der vel 2 muligheder.
Den ene er vel at hører hvad Landbohøjskolen skal have for det,
det er jo ikke akut så det kan jo planlægges så de har tid/plads.

Den anden mulighed siger jeg ikke højt, men jeg har da hørt at der er Dyrelæger
der gerne kører en sterelicering over forsikringen ved at skrive at det var nødvendigt
i forbindelse med sygdom, den er ikke helt stueren, men du slipper med selvrisikoen.

/Jens (som ikke anbefaler metoden, men nævner at den bliver brugt)

Fra : Leyna

Dato : 12-09-06 23:58

On Wed, 13 Sep 2006 00:29:21 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Du er da ca på alder med mig (42 næste mnd)

Knægt! *G*
Jeg er 45.

> [...]
>det bliver ikke bedre med årene, men man må jo igen leve
>mere eller mindre i nuet og ikke lade sig begrænse for meget af

Jeg har stress eksem i/på hænderne. Det gør at jeg ofte ikke engang
kan holde om en hundesnor. :(

>Økonomisk tror jeg ikke at det spiller den het store rolle om man har 2 eller 3,
>en hund i den størrelse du har i udsigt vil jeg mene bør koste max 200-300kr
>ekstra om måneden.

Nej nej, det er heller ikke foderet der er den store post, men
dyrlægeregninger. Det koster jo hver gang, og selvom man sparer en del
ved at ta' en hel flok med ad gangen, så løber det hurtigt op, hvis
der er et eller flere dyr med en eller anden form for sygdom. (Allergi
f.eks.)

>Hvis det er det afgørende punkt rent økonomisk, er der vel 2 muligheder.
>Den ene er vel at hører hvad Landbohøjskolen skal have for det,
>det er jo ikke akut så det kan jo planlægges så de har tid/plads.

Tror ikke der vil være meget sparet, hvis vi skal helt til Kbh. for at
få det gjort.

Den væsentligste årsag til ikke at få flere dyr er nu nok at vores
nuværende dyrehold trives som flok. Det betyder alt for mig, at alle
kan med hinanden, men jeg tror så at en hvalp lettere kan integreres
end et voksent dyr.

Men som sagt... jeg har ikke besluttet mig endnu, men jeg skal da op
at se de små.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 13-09-06 00:09

> Knægt! *G*
> Jeg er 45.

Så bevæger du dig vel næsten på kanten af lovgivningen
ved at flirte så uhæmmet med mig i disse pædofilitider

Nå, jeg er spændt på hvad du beslutter dig for med hvalpen,
det vil da værer tænkt ordentligt igennem kan jeg hører

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 13-09-06 09:16

On Wed, 13 Sep 2006 01:08:53 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Så bevæger du dig vel næsten på kanten af lovgivningen
>ved at flirte så uhæmmet med mig i disse pædofilitider

Nej nej, for jeg vil ikke udnytte dig sexuelt. Jeg vil bare ha' dine
penge...OG dine hunde!

>Nå, jeg er spændt på hvad du beslutter dig for med hvalpen,
>det vil da værer tænkt ordentligt igennem kan jeg hører

Der er blevet tænkt meget over det, og skulle det falde sådan at jeg
alligevel udser mig en bette hvalp, så vil der blive tænkt endnu
grundigere...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-09-06 13:30

"mim" <michholm@gmail.com> writes:

> Men send et par ord om dig selv og hunden, hvis du har lyst til at
> være med i en artikel i en af landets største aviser.

HA! Du har jo humor.

/Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Kim Christensen

Dato : 14-09-06 11:40

> Hej
>
> Hvem har en hunhund, der hedder Molly?
>
> Jeg er journalist på avisen 24timer og arbejder på en historie om
> hundenavne.
> Molly er det mest almindelige.

Det lyder som det bliver en spændende historie (gaaab) Prøv
alternativt at bede alle Dansk-Svensk gårdhunde der _ikke_ hedder Kvik
(eller Molly) om at melde sig - og vær forberedt på at der ikke sker
ret meget....

Hilsen Kim