Demonstration ved folketingets åbning
Fra : anka.olsen@mail1.sto~

Dato : 31-08-06 11:58

KA' KATTE DEMONSTRERE?

....ka' hunde, ka' niner og ka'nariefugle? Ikke alle dyr har samme
rettigheder i dagens Danmark.

Egentligt er vores spørgsmål: HVORFOR har vi så dårlig lovgivning
omkring dyrevelfærd her i landet i år 2006?

Vi vil gerne råbe landets politikere op - men vi skal være mange for
at råbe højt nok. Derfor arrangere katteinfo.dk og
dyreværnsforeningen hundes trivsel en demonstration foran
Christiansborg på folketingets åbningsdag d. 3-10-2006 kl. 12.00

Hvis der er tilstrækkelig tilslutning arrangeres der buskørsel ned
gennem Jylland og over Fyn, for et symbolsk beløb.

Vores dyr kan ikke selv fortælle at der er brug for bedre lovgivning.
Det kan DU. Vores politikere får tilsammen masser af stemmer til
folketingsvalgene. Giv dyrene din - MØD OP D. 3-10 foran
Christiansborg.
Hvorfor? Fordi dyr er ligeså levende som dig!

www.katteinfo.com

Tilmelding og spørgsmål Email : bentepetersen@mail.dk

Fra : joke

Dato : 31-08-06 14:22

<anka.olsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
KA' KATTE DEMONSTRERE?

og en masse andet halløjsa

Hvorfor møde op på visse punkter har dyr det sku bedre end mennesker

En hund får kræft eller bliver gammel og kan ingen ting = så kan den få fred
for smerterne ved at blive aflivet.

Et menneske får kræft og ligger som en grønsag og skriger hvis nogen røre
ved dem = de holdes i live for en hver pris måske med en god dosis morfin,
men aktiv dødshjælp nej nej.

Så jeg møder ikke op desuden er denne tråd vel også mere passende i en
politik nyhedsgruppe.

Hilsen

Johnny

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 31-08-06 14:34

"joke" <nospamdethaderjegfjernbaredetherogbrugkunjkp6670@hotfjernesogsaamail.com> writes:

> Hvorfor møde op på visse punkter har dyr det sku bedre end mennesker

Enig. De dyr der har gode, kærlige ejere. Men hvad med alle de
andre?

Dem der bliver holdet bundet udendørs døgnet rundt?
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/laenkehunde2
Dem der ikke får noget at spise?
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/hund
Dem der bliver skudt?
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kattemishandling
Dem der bliver efterladt i en skov i en plastikpose?
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/hvalpe
Dem der må drikke deres egen urin for at få noget at drikke?
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kreaturvanroegt
Dem der må gå ude i alt slags vejr uden mulighed for læ?
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/PresseDk/4dddea3bd196dbc3c12570fc004d3853?opendocument
Dem der må stå mange, mange timer klemt sammen i en transportvogn?
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/db.nsf/docs/59f8b36c5a32c147c12570eb00414a4a

> Så jeg møder ikke op desuden er denne tråd vel også mere passende i en
> politik nyhedsgruppe.

Jeg kan ikke på nogen måde så, at denne tråd skulle være upassende i
denne gruppe. Det drejer sig om hunde og andre dyr, som ikke har det
godt, og som måske kan hjælpes hvis vi kan få politikerne til at se at
det er helt galt.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : pwh

Dato : 31-08-06 15:09

joke wrote:
> Et menneske får kræft og ligger som en grønsag og skriger hvis nogen
> røre ved dem = de holdes i live for en hver pris måske med en god
> dosis morfin, men aktiv dødshjælp nej nej.

Hvor i alverden har du det fra, lægerne her i landet har faktisk en rimelig
fornuftig indstilling til at yde aktiv dødshjælp når det er fornuftigt.

Min egen Mor blev da hjulpet til en let død da hun efter et par år med
en alvorlig hjerneskade efter en hjerneblødning blev træt af livet.
Det var så i samråd med os, hendes børn, men lægernes råd var at
lade hende dø når hun ville det, hun fik så rigeligt med morfin så hun
ikke mærkede noget til det.

Min kammerat har lige været gennem ca det samme forløb med sin Far,
det var bare nyrene i hans tilfælde der ikke kunne mere, der hjalp lægerne
da også til med at han fik en nødig død.

/Jens