Cecar
Fra : jopa

Dato : 30-08-06 21:51

Så lige tilfældigvis udsendelsen med Cesar eller hvad han hedder.
Kom ind hvor han skulle afrette en Pitbull, og må indrømme at alt hvad jeg
tidligere har hørt om manden falder til jorden.

Han gjorde efter min mening et fuldstændigt korrekt arbejde med den hund, og
IGEN kunne man konstatere at fejlen ikke er hos hunden men hos de totalt
svage personer der fejagtigt tror det er et barn de har med at gøre.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Hermann Holm

Dato : 30-08-06 22:54

:

> [...]
> hund, og IGEN kunne man konstatere at fejlen ikke er hos hunden men
> hos de totalt svage personer der fejagtigt tror det er et barn de har

Han gjorde det rigtig godt denne gang. Dog gjorde han ikke nok ud af
opdragelsen af ejeren

/hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 31-08-06 08:15

jopa wrote:

> [...]
> hund, og IGEN kunne man konstatere at fejlen ikke er hos hunden men
> hos de totalt svage personer der fejagtigt tror det er et barn de har

Jeg kan ikke udtrykke det bedre, end du gør det her!
Det er selvfølgelig ærgeligt at det, i tilfælde som med pittbull'en her,
skal være nødvendigt at tage godt fat i hunden og tvinge den til
underkastelse, og selvom der sikkert er mange såkaldte dyrevenner osv. som
sidder og krummer tæer når de ser det, så er det altså den eneste måde at
klare en så voldsom race på i netop de situationer, vi så.

Som du også er inde på, var roden til hundens opførsel vist 100% ejerne,
hvilket man med al tydelighed kunne se, da hundens ejer fik snoren og skulle
prøve at gå upåvirket gennem mængden af andre hunde. Lagde nogen mærke til
hvor anspændt og nervøs han pludselig blev, da han stoppede op og ligefrem
lagde op til et angreb med sit nervøse kropssprog?

Jeg synes, det var én af de bedste udsendelser med "Hundeviskeren" - ikke
mindst fordi vi med al tydelighed så, hvordan en hund kan komme på ret køl
igen med den rette indstilling til lederskab. Folk der kalder sådanne
episoder for dyrplageri skulle måske tage at overveje hvad der er mest
dyreplageri i... At undlade at opdrage på sin hund, eller at være lederen
fra start af og dermed undgå de voldsomme episoder.

--
Jacob Christiansen
Beagleejer - fordi alle kan kalde en labrador til sig

Fra : jopa

Dato : 31-08-06 09:21

Psycho Cowboy skriblede bla:

> Jeg synes, det var én af de bedste udsendelser med "Hundeviskeren" -
> ikke mindst fordi vi med al tydelighed så, hvordan en hund kan komme
> på ret køl igen med den rette indstilling til lederskab.

Problemet er nok at vi ikke ser hvordan det går med hunden om et par måneder
da den så sikkert uden leder er faldet tilbage til sin gamle position som
leder for pigen der ejede den.

Folk der ikke er i stand til at "bestemme" over en sådan størrelse skal nok
slet ikke have lov at eje et sådant monstrom

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 31-08-06 09:26

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Jacob Christiansen
> Beagleejer - fordi alle kan kalde en labrador til sig
Det var den mest fornuftige udsendelse i mine øjne, ganske naturlig
opdragelse uden unødig tvang. men psykologisk opdragelse. han brugte heller
ikke "tricket" med denne her såkaldte udstillingsfiksering,når han gik med
den, er der nogen der har prøvet det? altså med at sætte kvæleren/en "galge"
ud af snoren, placere den ved nakken/struben og holde hovedet kunstigt oppe
på hunden? jeg skulle lige se hvordan min han reagerede på det trick for en
tid siden, og han var mildest talt chokeret og ude af stand til noget som
helst, så det "trick" bryder jeg mig ikke om.
men at få hunden til at underkaste sig, er der da intet i vejen med.

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 31-08-06 09:48

Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:
>er der nogen der har prøvet det? altså med at sætte
> kvæleren/en "galge" ud af snoren, placere den ved nakken/struben og
> holde hovedet kunstigt oppe på hunden?

Ja da det gjorde jeg da jeg skulle lære min ikke at trække.
Et kvælerhalsbånd gør ingen gavn når det sidder for langt nede ved ryggen
hvor hunden er utrolig stærk.
Så langt fremme som muligt og det gavner.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : bettina jespersen

Dato : 31-08-06 09:54

min hund, (en blanding) trækker også, jeg bruger et ganske alm halsbånd, men
jeg sørger for at min hun går med løftet hoved så trækker den nemli ikke.
jeg så det i hundeviskeren og det virker, men jeg bruger ikke kvæler
halsbånd for det er ikke nødvendigt.

hilsen bettina

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 31-08-06 11:40

bettina jespersen wrote:
> [...]
> trækker den nemli ikke. jeg så det i hundeviskeren og det virker, men
> jeg bruger ikke kvæler halsbånd for det er ikke nødvendigt.
_____________________________________

Fint nok, hvis du har en hund der kan opdrages til ikke at gå og snuse langs
jorden.
Jeg har en beagle, hvilket er en race der er bygget til at snuse spor og
intet andet, og den er rent ud sagt *umulig* at få til at fjerne sin næse
fra jordhøjde, når vi går. Det er sådan set heller ikke noget problem, så
længe den ikke trækker, og det har vi altså løst ved hjælp af et
kvælerhalsbånd.
Jeg nægter simpelthen at tro, vi havde kunne vænne hende fra at sænke næsen,
efter vores jagthundetræner og hundeadfærdsterapeut forgæves prøvede at
fange hendes fulde opmærksomhed, når vi gik - sådan som man normalt skal
kunne med en velopdraget hund.
Nu er vi gået lidt på kompromis med den detalje, så det er endt med, at hun
kigger op på os og sætter dig på plads når vi stopper og det hele efter
bogen - dog mens hun har snuden i jorden *konstant* når vi går. Det er
tilgengæld en anden snak, når vi løber eller cykler med hende - så er hun
simpelthen nødt til at have løftet hoved, for at følge med.

Et kvælerhalsbånd var løsningen for vores beagle, og når først den har lært
ikke at trække, kan man sagtens bruge et alm. halsbånd.

Men det med at holde næsen løftet fra jorden, det lader sig vist kun gøre
med nogle racer eller hunde med mindre selvstændigt sind.

Fra : jopa

Dato : 31-08-06 12:22

Psycho Cowboy skriblede bla:
> Nu er vi gået lidt på kompromis med den detalje, så det er endt med,
> at hun kigger op på os og sætter dig på plads når vi stopper og det
> hele efter bogen

Når vi møder andre hunde der ikke er i snor dækker jeg min af og han bliver
liggende til jeg siger "fri"

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 31-08-06 20:38

> Når vi møder andre hunde der ikke er i snor dækker jeg min af og han
> bliver liggende til jeg siger "fri"

Når vi møder andre hunde der ikke er i snor lader jeg mine hilse på
som det passer hundene. Er hundene vi møder i snor venter jeg på
et ejeren giver udtryk for at de gerne må snakke sammen.

Jeg glæder mig over at jeg ikke behøver at kommanderer rundt med mine,
bare fordi man møder en fremme hund, en dæmpet kommando burde kunne
gører det, som regel ved mine hunde også hvad de skal gører uden jeg siger det.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 31-08-06 21:00

pwh skriblede bla:

> [...]
> bare fordi man møder en fremme hund, en dæmpet kommando burde kunne
> gører det, som regel ved mine hunde også hvad de skal gører uden jeg

Nå jeg behøver så kun at løfte armen og den dækker
Nu er forskellen jo at min altid er i snor hvis der er andre hunde i
nærheden

Nu er det ikke sådan at jeg render og dækker den af midt på fortove osv, men
det er mest hvis vi er på stranden
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 31-08-06 21:19

On Thu, 31 Aug 2006 21:59:30 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Nå jeg behøver så kun at løfte armen og den dækker

Det hedder at den kryber...
Stakkels kræ! Han er jo håndsky!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 31-08-06 21:26

> Det hedder at den kryber...
> Stakkels kræ! Han er jo håndsky!

Nej du er helt galt på den Leyna, det hedder seriøst armsved

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 31-08-06 22:33

On Thu, 31 Aug 2006 22:26:09 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Nej du er helt galt på den Leyna, det hedder seriøst armsved

Årh, den dejser simpelthen omkuld? ! *LOL*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 31-08-06 21:27

Leyna skriblede bla:

> Det hedder at den kryber...
> Stakkels kræ! Han er jo håndsky!

Ja han er jo godt tiltæsket
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 31-08-06 21:33

> Ja han er jo godt tiltæsket

Den eneste måde at opdrage en rigtig hund

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-08-06 21:42

pwh wrote:

> Den eneste måde at opdrage en rigtig hund

D.v.s. han er prototypen på et godt tiltæsket,håndsky "krybdyr" den
dejlige hund ;)

MVH Tove :)

Fra : pwh

Dato : 31-08-06 21:47

> D.v.s. han er prototypen på et godt tiltæsket,håndsky "krybdyr" den
> dejlige hund ;)
>
> MVH Tove :)

Du har sgu fat i noget der.
Milo er nok ikke bare en Hyænekamel, der er nok også
en eller anden slags ubehageligt krybdyr i ham med den rygføring

/Jens

Fra : pwh

Dato : 31-08-06 21:25

> Nå jeg behøver så kun at løfte armen og den dækker

En kommando er vel en kommando, uanset hvordan der bliver udført.

> Nu er forskellen jo at min altid er i snor hvis der er andre hunde i
> nærheden

Det er der vel en grund til.
Grunden til at mine ikke er det, er jo fordi de ikke er agrassive.

> Nu er det ikke sådan at jeg render og dækker den af midt på fortove

Der er sgu da ingen fortorve på bøhlandet

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-08-06 10:10

jopa wrote:
> [...]
> hund, og IGEN kunne man konstatere at fejlen ikke er hos hunden men
> hos de totalt svage personer der fejagtigt tror det er et barn de

Jeg er stadig imponeret over Millans færdigheder. Manden elsker jo
hunde, det kan enhver da se, og den Pitbull i går var bare en dejlig
hund der var helt forkert (misforstået) opdraget. Ejerne havde ikke
meget forstand på opdragelse, og så var det jo en helt forkert
hunderace de havde valgt at kaste deres kærlighed på. Så er
spørgsmålet bare om de kan vedligeholde den disciplin hunden havde
fået. Jeg tvivler lidt.

Jeg sad på kanten af sofaen, da han lukkede hunden ind til alle hans
andre hunde. Det var så rørende at se, hvorledes de andre hunde
prøvede at blive venner med den. Han kan bare noget, som det ikke er
alle forundt at kunne. Jeg kan med min bedste vilje ikke se, at han
gør noget som gør hundene fortræd.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : jopa

Dato : 31-08-06 10:37

Tove Krieger skriblede bla:

> [...]
> prøvede at blive venner med den. Han kan bare noget, som det ikke er
> alle forundt at kunne. Jeg kan med min bedste vilje ikke se, at han

Nu har jeg ikke set alle programmerne men nok til at jeg da kan se at han
blot bruger sin sunde fornuft som redskab.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Xenon

Dato : 31-08-06 13:48

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg ikke set alle programmerne men nok til at jeg da kan se at han
> blot bruger sin sunde fornuft som redskab.
> [...]

Der er så mange der gerne vil gøre hundetræning til "raketvidenskab", men
man kommer langt med sund fornuft og hvis man husker en hund ikke er et
barn.

Alle dem der hyler over Cecars metoder. har efter min ringe mening ikke
meget forstand på hunde.

Claus

Fra : pwh

Dato : 31-08-06 20:39

> Der er så mange der gerne vil gøre hundetræning til "raketvidenskab",
> men man kommer langt med sund fornuft og hvis man husker en hund ikke
> er et barn.

Enig

/Jens

Fra : jopa

Dato : 31-08-06 20:28

Tove Krieger skriblede bla:

> Jeg er stadig imponeret over Millans færdigheder. Manden elsker jo
> hunde, det kan enhver da se,

Næ det kan enhver ikke se
For et stykke tid siden var der bla nogen i denne gruppe der harselerede
voldsomt mod ham.
Nogen ville enda have serien fjernet fra skærmen så vidt jeg husker.
Jeg syntes da at manden har et godt tag på hundene, og det undrer mig hvor
de er hende dem der hylede i mod ham herinde.
De er å så tavse

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-08-06 21:04

jopa wrote:
> [...]
> Jeg syntes da at manden har et godt tag på hundene, og det undrer
> mig hvor de er hende dem der hylede i mod ham herinde.

Det er helt korrekt, at der tidligere har været indlæg mod Cesar
Millan. Det var 19/7, 2/8 og 4/8.

Der var rigtig mange tilkendegivelser både positive og negative. Man
skal selvfølgelig have lov til at udtrykke antipati hvis man føler
det, men jeg synes godt nok at reaktionerne var noget overdrevne.

Jeg har været positiv overfor Millan hele tiden, og kan ikke se at han
har gjort noget forkert, jeg holder stadig på at han elsker hunde.
Pitbull'en i går så da henrykt ud, og modtog ham med glæde da han kom
tilbage til familien. Hans egne hunde så da også ud til at være glade
for ham, så det er vistnok et godt stykke arbejde han gør for
problemhundene.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : pwh

Dato : 31-08-06 21:31

Tove Krieger wrote:
> Pitbull'en i går så da henrykt ud, og modtog ham med glæde da han kom
> tilbage til familien.

Jeg så ikke udsendelsen igår, men lige en race som en Pitt burde man
have udryddet for flere år siden.
Typisk Amerikansk at sådan en race bare er noget man kan købe,
godt det ikke er helt så let her i landet.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-09-06 13:20

pwh wrote:

> Jeg så ikke udsendelsen igår, men lige en race som en Pitt burde man
> have udryddet for flere år siden.
> Typisk Amerikansk at sådan en race bare er noget man kan købe,
> godt det ikke er helt så let her i landet.

Jeg gad egentlig godt vide, om en Pitbulls aggressivitet ligger i
generne, eller om den kan blive en sød og rar hund med den rette
opdragelse fra den er hvalp. Er det indavl, der gør disse hunde så
frygtede ? Den i udsendelsen var jo noget af det sødeste mod
mennesker, det var jo "kun" andre hunde der gjorde den så forstyrret.

Da jeg i sin tid boede i Frederikssund, var der en rockertype der
havde et par Rottweilere, de stakkels hunde blev tævet for et godt
ord, og han opdrog dem simpelthen til de rene dræbermaskiner. Han blev
senere dømt for det, uden at det heldigvis var gået helt galt inden
da. Han blev dømt for mishandling af hundene, hvilket jo også var fint
nok.

Man ser også (på film for det meste), at en Doberman kan være
livsfarlig, hvis den er opdraget som vagthund. Jeg har kendt et par
stykker af disse 2 racer, som har været de rene krammedyr, godmodige
og venlige, så det må da simpelthen ligge i opdragelsen, eller hvad ?

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : pwh

Dato : 01-09-06 15:22

> [...]
> frygtede ? Den i udsendelsen var jo noget af det sødeste mod
> mennesker, det var jo "kun" andre hunde der gjorde den så forstyrret.

Det er heller ikke min egen sikkerhed jeg er nervøs for,
men mine hundes.
Hunde der målrettet er skabt til at dræbe og lemlæste andre hunde
har intet i et moderne samfund at gører, det er bare min mening.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-09-06 15:35

pwh wrote:

> [...]
> Hunde der målrettet er skabt til at dræbe og lemlæste andre hunde
> har intet i et moderne samfund at gører, det er bare min mening.

Selvfølgelig er du da nervøs for dine hundes sikkerhed, men det var
heller ikke sådan jeg mente det. Jeg mener at have set en Pitbull (det
var ikke en alm. bullterrier) for ikke så længe siden, de er da vist
forbudt at have her i landet.

Jeg aner intet om Pitbulls, derfor mit spørgsmål ( jeg kunne
selvfølgelig have googlet
Er det virkelig sådan at hundene kun bliver avlet med det formål for
øje at dræbe eller lemlæste andre hunde, eller er det mon noget der er
"kørt af sporet" for avlerne, og så ikke er til at rette op på igen ?

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : pwh

Dato : 01-09-06 16:12

Tove Krieger wrote:
> [...]
> øje at dræbe eller lemlæste andre hunde, eller er det mon noget der er
> "kørt af sporet" for avlerne, og så ikke er til at rette op på igen ?

Der er intet kørt af sporet for avlerne i sin tid,
navnet Pittbull stammer simpelt fra at kamphunden blev smidt ned
i en Pitt (en slags boksering) og kæmpede mod hinanden.
En sport der trods alt nok er forbudt de fleste steder, men som da
også bliver prakticeret i det skjulte her i landet.

Det er hunde der med deres fysik og psyke egner sig specielt godt til
at lemlæste andre hunde, almendelige hunde som normale mennesker
har kan slet ikke hamle op med dem i en slåskamp.
Men de er ikke opdrættet med agrassivitet mod mennesker i tankerne,
tværtimod aflivede man dem der var det så det ikke kom med i generne.
Dem der brugte dem til hundekampe skulle jo til enhver tid kunne gå ind
og stoppe en kamp uden at komme til skade selv.
Lidt ligesom en bokser jo heller ikke må slå på dommeren

Om det kan avles ud af dem hen af vejen ved jeg ikke, det vil tage mange
generationer vil jeg tro. Min teori er at det ligger latent i diverse Bullterrier,
og kan komme til udtryk på en meget ubehagelig måde under de rette forhold.
Så personligt prøver jeg så vidt muligt at undgå at mine hunde mødes med Bullterrier,
jeg ser ingen grund til at tage chancher med det, jeg kender et par stykker der har fået
deres hunde alvorligt maltrakteret af forskellige Bull's, det er rigeligt til mig.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-09-06 16:22

pwh wrote:

> [...]
> det, jeg kender et par stykker der har fået deres hunde alvorligt
> maltrakteret af forskellige Bull's, det er rigeligt til mig.

Tak skal du ha' Jens. Det var en rigtig god forklaring, det er dog
alligevel synd at hundene skal lægges for had på grund af menneskers
dumhed i tidernes morgen.

Med venlig hilsen og kram til hundene
Tove :)

Fra : pwh

Dato : 01-09-06 17:08

> Tak skal du ha' Jens. Det var en rigtig god forklaring, det er dog
> alligevel synd at hundene skal lægges for had på grund af menneskers
> [...]

Du kan finde masser på nettet hvis du gider læse mere om det.

Personligt lægger jeg dem ikke for had, det er af hensyn til mine
hundes sikkerhed at jeg så vidt muligt undgår Bull's.
Men dem jeg har mødt i tiden løb har da værer søde og rare,
så det er måske bare mig der er for pylret på deres vegne

/Jens

Fra : Lott

Dato : 01-09-06 19:30

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message
> [...]
> Men dem jeg har mødt i tiden løb har da værer søde og rare,
> så det er måske bare mig der er for pylret på deres vegne

Mange hunde kan opdrages til at blive dræberhunde, men bull's har et
grimt stærkt bid, og de slipper ikke igen, når de først har fat. Det
er nok det der har givet dem deres grimme ry.
De Bull's jeg har mødt har også været nogle fredelige kælepotter.
Selvfølgelig kan man være for pylret, men jeg er da også forsigtig
omkring møder med fremmede hunde, når jeg færdes med mine 2 tæver af
Schæferblandinger, dog uden at pylre, så de ikke får lov at hilse på,
hvis modparten ellers giver lov.

Mvh. Lotte

Fra : jopa

Dato : 31-08-06 21:41

Tove Krieger skriblede bla:

> Der var rigtig mange tilkendegivelser både positive og negative. Man
> skal selvfølgelig have lov til at udtrykke antipati hvis man føler
> det, men jeg synes godt nok at reaktionerne var noget overdrevne.

Jeg har så kun set det i går og lidt spredt de andre gange, men jeg syntes
han gør det helt godt i modsætning til hende med ridepisken der kun kendte
en behandling nemlig af med klodserne

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-08-06 21:57

jopa wrote:
> [...]
> syntes han gør det helt godt i modsætning til hende med ridepisken
> der kun kendte en behandling nemlig af med klodserne

Så må jeg jo nok indrømme, at jeg ikke så hende "klodsedamen", det var
vist noget af en bizar forestilling, har jeg hørt andre sige.

Mvh Tove :)

Fra : Leyna

Dato : 31-08-06 21:17

On Thu, 31 Aug 2006 21:27:42 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

> [...]
>Jeg syntes da at manden har et godt tag på hundene, og det undrer mig hvor
>de er hende dem der hylede i mod ham herinde.

Jeg har aldrig set nogle af udsendelserne, men jeg er stadig imod
hårde metoder og kvæler/pig halsbånd. Jeg kan dog ikke sige, at jeg
vil ha' udsendelserne fjernet, da jeg aldrig har set nogle og derfor
ikek kan bedømme dem.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Søren LH

Dato : 01-09-06 15:41

> [...]
> Jeg syntes da at manden har et godt tag på hundene, og det undrer mig hvor
> de er hende dem der hylede i mod ham herinde.

Det undrer også mig, jeg havde da lige set frem til lidt underholdning i
form af en rask lille verbal skyttegravskrig . Det sjove er at der andre
fora på nettet hvor alle også er enige, bare om det modsatte synspunkt......

Mvh
Søren (som slet ikke har set Cesar i lang tid)

Fra : pwh

Dato : 01-09-06 16:15

> [...]
> underholdning i form af en rask lille verbal skyttegravskrig . Det
> sjove er at der andre fora på nettet hvor alle også er enige, bare om

Det beviser blot at vi er det eneste seriøse hundeforum her i landet

> Mvh
> Søren (som slet ikke har set Cesar i lang tid)

/Jens (som også plejer at glemme at se det)

Fra : Kim H.

Dato : 01-09-06 17:49

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> "jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse

> Det undrer også mig, jeg havde da lige set frem til lidt underholdning i
> form af en rask lille verbal skyttegravskrig .

Jeg er da ikke enig i alt han gør, f.eks. det at sætte en hvalp/unghund til
at slæbe tasker med vand, for at trætte hunden mest mulig på de få minuter
ejerne gad gå tur med hunden (tidligere afsnit), og så var aftenens afsnit
vist ikke ren overgivelse/underkastelse, da hunden lå på siden på græsset,
løkken der sad om halsen på hunden gjorde sit til at den valgte at
"underkaste" sig, men det viser jo bare at hunden bliver ved til den
styrter, hvilket jo er normalt for den slags hunde.

Men ellers har jeg ingen problemer med hans metoder, men jeg kan så også
kende forskel på hunde og børn, så jeg forveksler ikke børnepædagogik med
hundeopdragelse

Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-08-06 14:17

jopa wrote:
> [...]
> IGEN kunne man konstatere at fejlen ikke er hos hunden men hos de totalt
> svage personer der fejagtigt tror det er et barn de har med at gøre.

Jeg vil give dig så evigt ret.
Jeg er glad for at jeg fortsatte med at se serie og fik set afsnittet i
går.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Niau

Dato : 31-08-06 15:44

"jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote in message
> [...]
> og IGEN kunne man konstatere at fejlen ikke er hos hunden men hos de
> totalt svage personer der fejagtigt tror det er et barn de har med at

Nogen der evt. optagede afsnittet? Eller ved, hvor man kan finde det?
Lyder rigtig interessant.

Jeg havde alt for travlt med noget Red Barnet arbejde

mvh Nhi

Fra : bettina jespersen

Dato : 31-08-06 17:13

jeg er også temli begejstret for millan, men jeg fik ikke set afsnittet igår
da min kæreste kom hjem efter 3 dage i tyskland så vi havde ikke lige tid.
men jeg vil også blive glad hvis nogen kunne fortælle hvor man kan gense
afsnittet

hilsen bettina

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-08-06 17:53

bettina jespersen wrote:
> [...]
> vi havde ikke lige tid. men jeg vil også blive glad hvis nogen
> kunne fortælle hvor man kan gense afsnittet

Du kommer nok til at væbne dig med tålmodighed til på onsdag og afsnit
11 kl. 21.25. Jeg har endnu ikke været ude for, at udsendelserne
bliver genudsendt. Har du ikke evt. bekendte der har optaget det ?

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Niau

Dato : 31-08-06 19:56

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in message

> [...]
> kl. 21.25. Jeg har endnu ikke været ude for, at udsendelserne bliver
> genudsendt. Har du ikke evt. bekendte der har optaget det ?

Nej, jeg kender ingen, der ha roptaget det og det tror jeg heller ikke
Bettina har, ellers ville vi jo ikke psørge her ;)

mvh Nhi

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-09-06 12:29

Niau wrote:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in message

> Nej, jeg kender ingen, der ha roptaget det og det tror jeg heller
> ikke Bettina har, ellers ville vi jo ikke psørge her ;)

Mig bekendt spurgte Bettina ikke om nogen havde optaget det, men hvor
man kan se det. Man kan jo forsøgsvis prøve at ringe til TV2 og
spørge. De plejer at være meget velvillige hvis man har spørgsmål til
deres udsendelser.

Med venlig hilsen

Tove ;)

Fra : Harald Blaatand

Dato : 01-09-06 15:56

> [...]
> kan se det. Man kan jo forsøgsvis prøve at ringe til TV2 og spørge. De
> plejer at være meget velvillige hvis man har spørgsmål til deres

http://www.google.dk/search?q=cesar+milan&btnG=S%C3%B8g&hl=da
Prøv at kigge her,eller køb evt. en DVD her

http://cesarmillan.securesites.net/index.php?cPath=24

Steen
--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : Harald Blaatand

Dato : 01-09-06 16:03

"Tove Krieger" <klip
> Mig bekendt spurgte Bettina ikke om nogen havde optaget det, men hvor man
> kan se det. klip> Med venlig hilsen
>
> Tove ;)

http://www.cesarmillaninc.com/

Steen
--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : Niau

Dato : 02-09-06 11:15

"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> wrote in message
> "Tove Krieger" <klip

> http://www.cesarmillaninc.com/
>
> Steen
> --
> Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Tak :D
Vidste ikke, at man kunne købe dvd'erne.

endnu en gang tak.

mvh Nhi

Fra : Kim Christensen

Dato : 01-09-06 07:49

Tove Krieger wrote:

> Der var rigtig mange tilkendegivelser både positive og negative. Man
> skal selvfølgelig have lov til at udtrykke antipati hvis man føler
> det, men jeg synes godt nok at reaktionerne var noget overdrevne.

En af de mest energiske modstandere var DKK*s såkaldte
adfærdsspecialist. Der er gennem tiderne kommet mange mærkelige
udtalelser derfra.
DKK's afærdsspecialister har gennem tiderne haft samme funktion som
det russserne tidligere kaldte kulturattachéer ved deres ambassader,
dvs alt muligt andet som manikke sådan kune skilte med. De russiske
kulturattacheer kunne oftest ikke kende forskel på en akvarel og en
ouveture.
Mon ikke Liselotte brugte chancen for en gang reklame for firmaet i
stedet?

I tilfældet med Pittbull'en i Onsdags er jeg bange for at Cesars
anstrengelser var forgæves, for i løbet af kort tid vil hunden have
genetableret sit lederskab. De mennesker var alt for svage ledere til
at kunne styre en viljestærk hund ret længe ad gangen.

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 01-09-06 07:54

Tove Krieger wrote:

> Så må jeg jo nok indrømme, at jeg ikke så hende "klodsedamen", det var
> vist noget af en bizar forestilling, har jeg hørt andre sige.

Det var et underholdningsprogram hvor hundeejerne blev gjort godt til
grin. Ok, De hjalp selv til med det. Det eneste gode ved
læderdominaens program var et lille kort A! som faktisk virker ret
godt. Alle 6 episoder var i princippet gentagelser af hinanden, bare
med en anden hund, og andre folk.

Cesars Schhh virker forøvrigt ligeså godt som dominaens A!

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 20-09-06 16:02

jopa wrote:
> Så lige tilfældigvis udsendelsen med Cesar eller hvad han hedder.
> Kom ind hvor han skulle afrette en Pitbull, og må indrømme at alt hvad jeg
> tidligere har hørt om manden falder til jorden.

Serien med Cesar var da vist ikke færdig? er den blevet flyttet, eller
hvad? Nu er der kun Vild med dans og det er jeg ikke

Hilsen Kim