Forsikring af hund - hofteledsdysplasi
Fra : Bjarne - 8270

Dato : 30-08-06 14:33

Jeg er på udkig efter et forsikringsselskab der kan tegne en sygeforsikring
på begge mine hunde. Forsikringen skal bl.a dække evt. kommende udgifter i
forbindelse med hofteledsdysplasi. Er der nogen her i forum der kan guide
mig på rette vej.

Med venlig hilsen

/Bjarne - 8270 Holme

***************

Svar kan evt sendes til adressen 'bjarne.bakSNABELAget2net.dk'

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-08-06 14:49

"Bjarne - 8270" <bjarnebak@hotmail.com> writes:

> [...]
> forbindelse med hofteledsdysplasi. Er der nogen her i forum der kan guide

Jeg læste mange betingelser igennem, da vi skulle finde en forsikring
til vores hund. Men ingen dækkede HD.

Topdanmark dækker ikke røngtenfotografering og eventuel behandling for
dysplasi.

Alm. Brand dækker ikke udgifter til røntgenfotografering for hofte- og
albueledsdysplasi (led hvor ledskålen ikke er dyb nok) og heraf
afledte lidelser.

Dyrekassen Danmark dækker ikke røntgenfotografering for
hofteledsdysplasi og eventuel behandling for samme og heraf afledte
lidelser.

Så jeg tror ikke at du finder nogen der vil dække HD.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Bjarne - 8270

Dato : 01-09-06 18:05

Hej Trine,

Tak for dit svar. Det er desværre også hvad jeg er kommet frem til selv.

Med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-09-06 12:01

Bjarne - 8270 wrote:
> Hej Trine,
>
> Tak for dit svar. Det er desværre også hvad jeg er kommet frem til selv.

Koncenterer dig i stedet om at finde hvalpe hvor forældrene er HD fri,
med HD status A eller B.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk