Så er Cassius udpeget :o)
Fra : C.H

Dato : 30-08-06 10:09

Lækker vaps identificeret

Sig daw til ham her: www.cassius-the-dog.blogspot.com

En lille ilter ung mand, som har vist saft og kraft i en alder af tre
uger... Jooo... Jeg tror, vi får fornøjelse af det lille krapyl!!!

4 uger, 6 dage tilbage.... Vente vente....

CH

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-08-06 10:43

C.H wrote:
> [...]
> tre uger... Jooo... Jeg tror, vi får fornøjelse af det lille
> krapyl!!!
> 4 uger, 6 dage tilbage.... Vente vente....

Hvor er han altså bare skøn, med en rigtig smuk udstråling. SUK SUK,
man kan da altid drømme bare det var mig. Glæder mig meget på
jeres vegne og 4 uger og 6 dage er faktisk ikke så lang tid nu hvor
han er valgt. Tillykke med det gode valg.

Han er allerede "smuttet" du ved nok hvor hen !!!!!!!

Knus
Tove :)

Fra : C.H

Dato : 30-08-06 13:55

> [...]
> valgt. Tillykke med det gode valg.
>
> Han er allerede "smuttet" du ved nok hvor hen !!!!!!!

Når man først har fået en Schæfer i hjertet, som kommer den aldrig ud igen
Tove - jeg kan godt forstå, det kribler og krabler i fingrene... - Mine
summer absolut derudaf, men med den gulerod, at bæstet rent faktisk lander i
vores hjem om fem lange uger... Det bliver sjovt og det bliver hårdt

Og så er jeg i øvrigt sikker på, at Cassius befinder sig fiiint sammen med
de andre i arkivet . Det bliver rigtig hyggeligt, om det album en dag
bliver tilgængeligt for alle os hunde-idioter herinde

CH

Fra : Kim H.

Dato : 30-08-06 12:26

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Lækker vaps identificeret
>
> 4 uger, 6 dage tilbage.... Vente vente....
Jeg har næsten lige været igennem det, og ventetiden er
laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang, men det er det hele værd

Kim :0)

Fra : C.H

Dato : 30-08-06 14:04

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har næsten lige været igennem det, og ventetiden er
> laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang, men det er det hele værd
>
> Kim :0)

Ja, jeg er også ganske sikker på, at det er de hele værd - jeg har set
billederne af din lille teenager - Han ser bestemt ud til, at han var værd
at vente på!! Yndig bispehue iøvrigt .... Til gengæld ligner han også en,
med krudt i - og masser af løjer.... Det er garanteret en fest hjemme hos
dig!

CH

Fra : Kim H.

Dato : 30-08-06 20:12

> [...]
> at vente på!! Yndig bispehue iøvrigt .... Til gengæld ligner han også
> en, med krudt i - og masser af løjer.... Det er garanteret en fest hjemme

Ja der er _MEGET_ gang i ham, så jeg glæder mig til han bliver lidt mindre
ivrig, for det er ikke ret meget vi får ud af træningen, da han er som en
overtændt Duracellkanin, så snart han ser vi er på vej til træningspladsen.
Men jeg har jo fået lige det jeg gik efter, og blev lovet af opdrætteren
Det går bedre når vi træner selv, for der er ikke så meget andet, han kan
kaste sin koncentration på end mig og træningen.

Kim

Fra : C.H

Dato : 30-08-06 20:40

> [...]

> Det går bedre når vi træner selv, for der er ikke så meget andet, han kan
> kaste sin koncentration på end mig og træningen.

GYS... Jeg er sikker på, at det er det samme, der venter mig og husbonden
ude i fremtiden
Jeg satser på, at vi mennesker kan lære et eller andet til træning, for jeg
kan bestemt forestille mig, at der er masser af andre ting at beskæftige sig
med, når man er schæferteenager . Så har vi heldigvis god plads og ro på
matriklen til at lære hunden, hvad vi selv har lært til træning

Jeg husker også tydeligt de første 1½ år med hundehvalp... Der er knald på
og jeg husker også, at vi ind i mellem ønskede vapsen hen, hvor peberet
gror... Og mon ikke, vi i splitsekunder får det samme "vibe" denne gang
Samtidig er det jo sjov og ballade - så vi ser frem til det - og ved, at vi
får os en lille tornado-udfordring

CH

Fra : jopa

Dato : 30-08-06 12:43

C.H skriblede bla:

> En lille ilter ung mand, som har vist saft og kraft i en alder af tre
> uger... Jooo... Jeg tror, vi får fornøjelse af det lille krapyl!!!

Det skal nok blive spændende at følge med i føljetonnen
Regner med at i har sat jer ordentligt ind i racen så i ikke får for mange
problemer med ham. (ved jeg i har )
Det er jo ikke en Golden retriver, men en meget selvstændig og til tider
meget dominant race der kræver sin mand/kvinde.
De første par år er de sværeste/sjoveste specielt lømmelalderen omkring 1
års tid

Min egen er efterhånden ved at falde til ro og har udviklet sig til en
dejlig rimelig rolig familiehund der ikke kræver det store af os.
Skarpheden er der dog stadig hvorfor vi jo skal tage forholdsregler med
hensyn til besøgende osv.

Fortsat held og lykke med Cassius
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 30-08-06 14:13

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> C.H skriblede bla:

> Det skal nok blive spændende at følge med i føljetonnen

Jep - og jeg er sikker på, at vi kommer til at nyde de små historier - man
glemmer de der småting - så føljetonen bliver garanteret også sjov for os.
> Regner med at i har sat jer ordentligt ind i racen så i ikke får for mange
> problemer med ham. (ved jeg i har )

Det kan du tro - Det er nøje udvalgt, som du sikkert husker

> [...]
> meget dominant race der kræver sin mand/kvinde.
> De første par år er de sværeste/sjoveste specielt lømmelalderen omkring 1

Vi har heldigvis været der før - den gamle var der ualmindeligt meget krudt
i for en gul schæfer og som dominant han, gav han os kam til vores hår - men
han blev den skønneste hund i verden - og uden nogen særheder overhovedet.
(Bortset fra en afsindig energi, som han bevarede til den sidste dag)

Vi har heldigvis med dette køb en masse ressourcer i baghunden -
kennelejerne er seriøse med deres egen træning og er i øvrigt begge
hundetrænere i schæferhundeklubben. De har allerede givet os så mange
guldkorn med på vejen - og der er flere, hvor de kommer fra.
Cassius kommer i øvrigt til at træne i schæferhundeklubben - ellere rettere,
vi gør. Og så må vi jo se, hvor dygtige vi er til det

> [...]
> dejlig rimelig rolig familiehund der ikke kræver det store af os.
> Skarpheden er der dog stadig hvorfor vi jo skal tage forholdsregler med

Tak tak - vi glæder os til at komme i gang:

Ja, vi glemmer jo lykkeligt, den pinsel en lille hvalp hiver os og trækker
os igennem... den spiser vores yndlingsplante, gumler de bedste og dyreste
sko, tisser på dynen lige inden sengetid, lægger lorten liiiiige foran
døren. Springer op ad gæsterne når de kommer i det stiveste puds, stjæler
det sidste stykke belgiske chokolade, napser i tæerne og laver huller i
strømperne. Giver sig specielt god tid til at besørge i haven om vinteren -
og nægter at gøre det, medmindre mor og far er med. Springer over hegnet,
som ellers er blevet tilpasset med 20 cm om ugen. Gør af cyklisterne,
posten, skorstensfejeren, fodgængere, biler, solsorte og de farlige fluer.
De tisser på gulvet og træder i vandskålen. De ruller sig i strandsandet når
de har været ude at bade, og de sørger altid for først at ryste sig, når de
er kommet ind i bilen. De kender ikke deres navn og er i øvrigt døve indtil
de er mindst et år. De kysser en i hovedet lige når de har vasket sig i
rumpen, de bider i ledningerne og ignorerer det dyre legetøj, der netop er
indkøbt til lejligheden. De spiser kattelortene og ruller sig i
rævelortene - og lægger sig ubemærket i sofaen derefter...........

HVORFOR ANSKAFFER MAN SIG EN HUNDEHVALP??????

CH

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-08-06 14:37

C.H wrote:

> [...]
> og lægger sig ubemærket i sofaen derefter...........
>
> HVORFOR ANSKAFFER MAN SIG EN HUNDEHVALP??????

ROFL

Jeg kunne i hvert fald give dig mange gode grunde til at man gør det
men hvis alle hvalpeejere "in spe" kunne forudse hvad der
eventuelt venter dem, så tror jeg de fleste er klar til strabadserne,
for der er altså intet som en hundehvalp (eller et andet lille
dyrebarn).

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : C.H

Dato : 30-08-06 17:10

> [...]
> dem, så tror jeg de fleste er klar til strabadserne, for der er altså
> intet som en hundehvalp (eller et andet lille dyrebarn).

Ja, jeg kan jo også komme i tanker om fordelene - derfor springer jeg jo
håbløst naivt ud i det igen...
De er skønne, det må man sige... Men min største fryd er dog den voksne
hund. Hvalpene er så nemme at holde af - der kan de fleste være med. Men den
relation, man får til sin voksne hund er uvurderlig og det er den, der giver
venskabet værdi

CH

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-08-06 17:21

> [...]
> være med. Men den relation, man får til sin voksne hund er
> uvurderlig og det er den, der giver venskabet værdi

Det er nemlig lige "kodeordet" CH

VENSKABET :)

Mvh Tove :)