avls godkennelse
Fra : Ann Jensen

Dato : 27-08-06 12:43

Hejsa
Vi har nu fådet en 1 præme på vores malamute tæve og hun er HD fotograferet
og øjen lyst så hun opfylder alle krav for at blive avls godkendt, men
hvor skal jeg henvende mig hende for at få de parpir på henne er det fra
DKK eller fra spidshunde klubben..?
hilsen og forsat go søndag
Xafie og Mor

Fra : kris b

Dato : 27-08-06 17:58

> DKK eller fra spidshunde klubben..?
> hilsen og forsat go søndag
> Xafie og Mor

efter hvad jeg kan forstå af at læse
http://www.islandshunden.dk/dansk/klubben/udvalg/Avl/restriktioner.pdf
er det noget man sender ind til DKK sammen med registreringsanmeldelse af
hvalpe fra og til DKK.
senest 3 uger efter fødslen.
http://dansk-kennel-klub.cms123.com/files/pdf/Reg.anmeld.-1.pdf
de registrere vel så den medsendte dokumentation som så skal dække de for
racen opstillede krav.

mvh.
kris b

Fra : Estrid Heldager

Dato : 28-08-06 19:58

udstillingsresultater både fra DKK's egne og SPK's udstillinger bliver
indsendt og registreret hos DKK.
HD billederne er vel indsendt og bedømt hos DKK's dyrlægepanel, resultatet
fra øjenlysningen er vel også indsendt til registrering hos DKK.
Så prøv at spørg din racerepræsentant (spidshundeklubben) eller opdrætteren
af din tæve om din hund ikke allerede bliver regnet som avlsgodkendt.

--
MVH
Estrid Heldager

heldager@post9.tele.dk