Giftigt foder ?
Fra : Harald Blaatand

Dato : 27-08-06 07:55

Hej
Jeg har fået nogle oplysninger fra USA. ang. en undersøgelse af hundefoder.
De siger at foderet er lavet af selvdøde køer,trafikdræbte dyr og aflivede
hunde og katte,og at der er rester af gift og alt fra chips til halsbånd i
"maden!
Dette skulle give leverskader og diverse andre sygdomme og nedsætte
levealderen betragteligt hos de stakkels hunde der spiser det !

Det kan selvfølgelig forklare hvis de skriver "animalske biprodukter" på
posen .

Det lyder ikke rart,men hvad skal jeg fodre med,hjemmelavet foder ?

Nogen der har hørt noget lignende ?

Mvh

Steen

Fra : Anita Andersen

Dato : 27-08-06 09:40

"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> posen .
>
> Det lyder ikke rart,men hvad skal jeg fodre med,hjemmelavet foder ?

Ja hvis det er det, de kendte mærkevare skulle indeholde, så vil jeg da
anbefale, at du køber Henne pet food.
Der er hoved indgridiensen fisk, og mig bekendt er der ingen fisk der bruger
halsbånd

Mvh
Anita

Fra : Harald Blaatand

Dato : 27-08-06 10:26

"Anita Andersen" <great-dane@mail.dk> wrote in message

> [...]
> anbefale, at du køber Henne pet food.
> Der er hoved indgridiensen fisk, og mig bekendt er der ingen fisk der

Eller bliver aflivet/dræbt i trafikken...
Problemet er jo også at "de" kan skrive hvad de vil på poserne ,så bare der
ikke er "Sælhunde" i !

Steen

Fra : Kim H.

Dato : 27-08-06 11:26

"Anita Andersen" <great-dane@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja hvis det er det, de kendte mærkevare skulle indeholde, så vil jeg da
> anbefale, at du køber Henne pet food.
> Der er hoved indgridiensen fisk, og mig bekendt er der ingen fisk der
> bruger halsbånd

Men fisk er så til gengæld fulde af tungmetal, så det gør sikkert ikke sagen
meget bedre.

Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-08-06 12:11

Kim H. wrote:
> "Anita Andersen" <great-dane@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Men fisk er så til gengæld fulde af tungmetal, så det gør sikkert
> ikke sagen meget bedre.

Min mening er, at menneskeheden i det hele taget skal være lykkelige,
hvis vi overlever alt det der efterhånden bliver puttet i vore
fødevarer. Dette gælder jo også vore dyr, men det er så utroligt svært
at "gennemskue" smarte fabrikanter, der kun tænker på profit -
desværre. .-(

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : R. Ilsøe

Dato : 27-08-06 22:05

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men fisk er så til gengæld fulde af tungmetal, så det gør sikkert ikke
> sagen meget bedre.

Det begrænses ved at benytte sig af en producent der bruger dybhavsfisk

Rinnie
www.rinnie.dk

Fra : Anita Andersen

Dato : 30-08-06 16:34

> [...]
>
> "Anita Andersen" <great-dane@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Men fisk er så til gengæld fulde af tungmetal, så det gør sikkert ikke

Der er nok ikke mere tungmetaller i fisk end der er i så meget andet kød
(tænk bare på metallet i halsbåndet ), måske endda fisk indeholder færre
gift rester, pencilen rester o.l. fra landmandens sprøjter / foder !?
Og så indeholder det jo gode og vigtige ting som andre kød produkter ikke
gør.

Søren

Fra : Kim H.

Dato : 30-08-06 19:52

> [...]

> !?
> Og så indeholder det jo gode og vigtige ting som andre kød produkter ikke

Jeg syntes bare der på et tidspunkt blev advaret om at spise fisk mere end
et par gange ugenligt.

Kim

Fra : Kito

Dato : 28-08-06 06:18

> [...]
> posen .
>
> Det lyder ikke rart,men hvad skal jeg fodre med,hjemmelavet foder ?

Det er utroligt hvad man kan få folt til at udsprede af rygter når man tror
man har hørt noget.
Prøv at finde kilden der udspreder de rygter og du vil opdage at der
sjældent er hold i dem.
Jeg vil ikke sige det er usandt, men i naturen er der mange selvdøde dyr som
er en delikatesse for mange vildt arter.

Med venlig hilsen
Poul

Fra : Harald Blaatand

Dato : 28-08-06 11:01

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg vil ikke sige det er usandt, men i naturen er der mange selvdøde dyr
> som er en delikatesse for mange vildt arter.

Nu var det ikke så meget de selvdøde halvrådne dyr,som de aflivede dyr inkl
halsbånd og giftrester der skulle være skadelige,dem er der jo ikke mange af
i naturens "delikatesse butik"

Jeg har læst det i en mail fra en der påstår at have undersøgt hundefoder i
USA,og han sælger ikke hundefoder

Steen
--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : jopa

Dato : 28-08-06 11:12

Harald Blaatand skriblede bla:

> Jeg har læst det i en mail fra en der påstår at have undersøgt
> hundefoder i USA,og han sælger ikke hundefoder

Mig bekendt bliver døde dyr (køer og grise) lavet til kød og benmel, og det
gælder ikke hunde og andre husdyr da de bliver destrueret.
Så der skulle ikke være hunde i maden
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 29-08-06 20:36

jopa wrote:
> Så der skulle ikke være hunde i maden

Plat og svindel er det, der er overhovedet heller ikke
kat i den kattemad jeg køber, har jeg fundet ud af

Det er det samme med kattens værn som jeg troligt bidrager til,
jeg troede jo fejlagtigt at det var et værn mod katte, det er det slet ikke

/Jens

Fra : Harald Blaatand

Dato : 30-08-06 08:10

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det er det samme med kattens værn som jeg troligt bidrager til,
> jeg troede jo fejlagtigt at det var et værn mod katte, det er det slet

Ja,man kan hurtigt blive snydt!

Hvad så, er der Inder i inderlår ?

Steen
--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om