dårlig ånde
Fra : vin

Dato : 26-08-06 14:36

hej,

Jeg har en 6 år gl labrador-blanding som på det senste har har fået
utrolig dårlig ånde. Jeg har prøvet at ændre på dens kost og i
perioder udelukkende givet hende tørkos eller, hundebolle eller meget
fiberrig kost (brød, ris, pasta, grønsager), men det hjælper ikke.

Hvad kan det skyldes og hvad kan jeg gøre?

På forhånd tak.
Erik

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-08-06 14:46

"vin" <NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fiberrig kost (brød, ris, pasta, grønsager), men det hjælper ikke.
>
> Hvad kan det skyldes og hvad kan jeg gøre?

---------

har du nærkikket på dens tænder og mund i øvrigt?
dårlige tænder kan lugte, det kan være fra deciderede dårlige tænder, til
belægninger og betændelsestilstande i munden. det kan stamme fra
maveregionen også. hvordan er dens fordøjelse?
får den noget at bruge sine tænder på, kan du minimere belægningerne på
tænderne, nogle gode store okseben som er svære at få has på kan gøre
underværker.

giver du den et lødigt foder, burde der være fibre nok i. så ekstra tilskud
af dit og dat er unødvendigt.

mvh. marie

Fra : vin

Dato : 26-08-06 17:19

Hej Marie,

Der er ikke noget synligt galt med mund og tænder - de er flotte
hvide. Dens fordøjelse er fin.

vh

Fra : kazz

Dato : 26-08-06 21:38

Jeg vil få bisserne tjekket ved dyrelægen ved lejlighed, der kan være et
problem som du ikke umidbart selv kan se
Ellers så prøv at skifte mærke på hundemaden, der er nogle produkter som
giver dårlig ånde hos nogle hunde.
Alternativt kan du prøve at se om du kan smugle noget rå æble med i maden,
det er et gammel huskeråd som virker ret godt mod dårlig ånde hos hunde.

Kazz