Lille hvalp
Fra : Annemone

Dato : 23-08-06 23:02

Jeg fik hvalpe langhåret dværg gravhund, sidste weekend. - øjne er så småt
ved at komme frem
Der kom "kun" 2 piger, hvilket er helt okay, da det var 1. gang for faren og
det "drillede" lidt for ham, selv med hjælp.

Nu er det jeg syntes den ene af pigerne ikke tager hel så meget på som den
anden, måske det er mig der overreager,
for der er "knald" nok på hende ellers og hun både sover, spiser og bevæger
sig fint. Er der noget jeg måske kunne
give hende (med flaske, pipette eller hvad der nu lige vi passe os bedst),
for at hjælpe hende lidt på vej?

Ja, selvfølgelig kan jeg "bare" tage til dyrlæge med hende, men jeg syntes
jo ikke hun fejler noget, bare meget lille.

Måske noget har prøvet det og vil give et godt råd.

Med venlig hilsen
Ena

Fra : Battlefield´s

Dato : 24-08-06 15:47

"Annemone" <annemone@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo ikke hun fejler noget, bare meget lille.
>
> Måske noget har prøvet det og vil give et godt råd.

Hej
Tillykke med hvalpene.
Du kan evt. købe noget (hunde-)modermælkserstatning hos dyrehandleren og
give hende lidt af. Du skal ikke give for meget af det for så risikerer du
bare at moderen til sidst ingen mælk har.
Jeg har ikke prøvet med hundehvalpe, men med killinger og jeg synes at det
er nemmest at give det med en engangsprøjte uden nål.
Hilsen Vibeke

Fra : kris b

Dato : 24-08-06 16:41

snip> Nu er det jeg syntes den ene af pigerne ikke tager hel så meget på som
> [...]
> jo ikke hun fejler noget, bare meget lille.
>
> Måske noget har prøvet det og vil give et godt råd.

hej Ena
det lyder for mig som meget almindeligt at en kommer lidt bagefter.
så længe den trives (spiser,skider,tisser) som de andre
er der ingen grund til at blande sig.
hvis den taber i vægt er der naturligvis grund til bekymring ellers ikke.
har moderen fået sin ormekur før fødslen?

mvh kb

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 27-08-06 21:53

> [...]
> Der kom "kun" 2 piger, hvilket er helt okay, da det var 1. gang for faren
> og det "drillede" lidt for ham, selv med hjælp.

Min hund blev far for 5 uger siden til 3 dejligt gårdhunde banditter, 1 pige
og 2 drenge. desværre var pigen død ved fødslen, men de to drenge trives i
bedste velgående det var både han og hun hundenes første gang, og det
var også lidt besværligt for dem, så måske også derfra der kun kom 3

> Nu er det jeg syntes den ene af pigerne ikke tager hel så meget på som den
> anden

Vores to drenge børn har også meget forskellige vægt. ved fødslen vejede den
ene 166 g og den anden 234 g, så allerede der var der STOR forskel.
Nu hvor de er 5 uger gamle er der stadig STOR forskel på dem, den store
vejer 1540 g og den mindste vejer kun 1030 g, men de stor trives begge to og
er lækre og frække. Så jeg tror ikke der er grund til bekymring, men hold
selvfølgelig øje med dem.

I øvrigt tillykke med dem

Knus Bolette
www.bolettes.dk ( her kan ses Nicki's to drenge )

Fra : Annemone

Dato : 28-08-06 08:42

Hej.

Lige slutningene.

Jef tog til dyrlæge med hende og søsteren i torsdags (d.24.), hvor dyrlægen
ikke kunne se-høre-mærke at der skulle være noget galt med hende. Men meget
lille var hun. Vi blev enig om at, jeg skulle give hende noget
mælkeerstatning, for at være sikker på hun fik nok at spise.
Selvom jeg gav hende erstatning og hun spister ved hendes mor, tabte hun sig
alligevel.
Her i nat gav hun så op. Hun vejede 132 g (død) hvor den levende søster
vejer 540 g.
Så hvad der var galt med hende ved jeg ikke, men der har jo nok - desværer -
været noget i vejen.

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-08-06 08:59

Annemone wrote:
> [...]
> søster vejer 540 g.
> Så hvad der var galt med hende ved jeg ikke, men der har jo nok -

Kære Ena.

Jeg er en af dem der håbede på en "happy ending" for dig og den lille
hvalp. Det skulle så ikke være.

Jeg er ked af det på dine vegne.

Kram til både dig og den lille søster.
Tove :)