Reflekstøj til små hunde
Fra : LinaK

Dato : 23-08-06 22:32

Sidder lige og lurer rundt omkring efter ting til at synliggøre
lillefisen her i den mørke tid.
I gamle dage var det ikke noget problem.. den store køter havde et
discohalsbånd, men så får man lillebitte hund, hvor der højst er plads
til EN lysdiode på halsbåndet, suk.

Har købt en refleksline, men kunne egentligt godt tænke mig en
reflexvest til hende... men...
Laves de ikke til de helt små?
Mindste størrelser har været i 38cm i halsen - min er allermax 25cm på
en god dag. Og så har der været nogen på 50cm i ryglængde... min er
kun på sølle 30cm med lidt god vilje.

Hvad gør I andre med mikrohunde? Fedter dem ind i velcrobånd om maven
eller hvad?
Hvis nogen har links til miniveste eller andet i den stilart, så vil
jeg blive glad.

Lina

Fra : Annemone

Dato : 23-08-06 23:09

Hek Lina.

Jeg bruger et refleksbånd, til mine hunde (5 kg).
Det er nogle refleksbånd, til at sætte på armen eller benet, hvor der er
blød velko-lukning på.
Jeg sætter den om halsen, efter deres sele er på. Hvis hunden skulle hænge i
noget, er den så løs at den bliver rygget af.

Med venlig hilsen
Ena

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-06 05:39

> [...]

> Mindste størrelser har været i 38cm i halsen - min er allermax 25cm på
> en god dag. Og så har der været nogen på 50cm i ryglængde... min er

Hej Lina !

Her er en vest på 33 cm. i ryglængde. Ikke helt nede i størrelsen til din
hund, men hun kan vel vokse ind i den:

http://loppetjansen.dk/index.php?cPath=70_57

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : LinaK

Dato : 24-08-06 15:02

takker - den havde jeg fuldstændigt misset - havde ellers kigget der
igår, må være alderdommen eller noget, hehe.
Men den må jeg bestemt se nærmere på.

Lina

*

Fra : lillemie

Dato : 24-08-06 17:05

Om du har en vest som passer, kan du få tak i reflekser beregnet til
å sy på barnetøy. De virker meget godt og holder i vask etter vask.
Dette har jeg gjort på regnvesten til min lille Japanese på 3,5 kilo.
(Synes til og med de reflekterer bedre enn den ferdigkjøpte
refleksvesten.)

Fra : LinaK

Dato : 24-08-06 20:33

Det var da en kanon ide - så vil jeg osse se om jeg falder over en
vest el. lign. som bare passer hende.. tror nemlig ikke hun bliver
voldsomt meget større

Lina

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 25-08-06 10:10

> Det var da en kanon ide - så vil jeg osse se om jeg falder over en
> vest el. lign. som bare passer hende.. tror nemlig ikke hun bliver
> voldsomt meget større
>
> Lina

------------------

du kunne få en trøje strikket til hende og her påsat reflekser ?

hilsen Pia

Fra : LinaK

Dato : 27-08-06 14:29

*
* du kunne få en trøje strikket til hende og her påsat reflekser ?
*

Njaeh.. kender ik andre der strikker end min mor, og hun kan ikke
fordrage at strikke noget småt og nørklet. Har før syet vinterfrakke
til min yorkie, så måske jeg bare selv skulle klapper noget sammen.

Lina

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 16:57

> [...]

> fordrage at strikke noget småt og nørklet. Har før syet vinterfrakke
> til min yorkie, så måske jeg bare selv skulle klapper noget sammen.

Du kan også bestille striktrøjer til hunde her:

http://home19.inet.tele.dk/fallohide/homemade_sweaters.htm

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : LinaK

Dato : 29-08-06 09:06

Takker - den side kendte jeg ikke

Lina

Fra : LinaK

Dato : 01-09-06 11:36

Lidt meget sent fik jeg onsdag kigget i nettokataloget, og der var
faktisk nogen reflexdimser til hund for en hel 10-krone.
Da jeg når derned var der kun small tilbage.. men helt fint, for den
kan liiiiige klares til at spændes ind til Pixel, og den fanger lyset
rigtigt godt.

Nu skal cyklisterne bare motiveres til at tage nogen {bleep] lygter
på....

Lina