Øv altså :(
Fra : C.H

Dato : 22-08-06 21:31

Fra : pwh

Dato : 22-08-06 21:40

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4719361.html
>
> CH

Det er også for dårligt at de ikke har advaret i medierne mod det,
eller havde de alligevel ikke gjort det :-?
Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves, og hunde vil
altid værer ofre for uansvarlige hundeejere.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-08-06 21:49

pwh wrote:

> Det er også for dårligt at de ikke har advaret i medierne mod det,
> eller havde de alligevel ikke gjort det :-?
> Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves, og hunde vil
> altid værer ofre for uansvarlige hundeejere.

Synd for de stakkels hunde, men der var sandelig advaret mod det i
medierne, jeg hørte det flere gange på TV, og læste det også i B.T.

Det du skriver med dumhed.....der er alt for rigtigt

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : pwh

Dato : 22-08-06 22:03

> Synd for de stakkels hunde, men der var sandelig advaret mod det i
> medierne, jeg hørte det flere gange på TV, og læste det også i B.T.

Det var ment som tyk ironi, man skal da have været både blind og
døv for ikke at have opfanget de advarsler der har været.

> Det du skriver med dumhed.....der er alt for rigtigt

Alt hvad jeg skriver er rigtigt

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-08-06 09:48

pwh wrote:

> Det var ment som tyk ironi, man skal da have været både blind og
> døv for ikke at have opfanget de advarsler der har været.

> Alt hvad jeg skriver er rigtigt

Nemli'.......................................næsten.

Venlig hilsen
Tove :)

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-06 22:44

> Synd for de stakkels hunde, men der var sandelig advaret mod det i
> medierne, jeg hørte det flere gange på TV, og læste det også i B.T.

Tror faktisk ikke, at de har advaret imod det i medierne. I hvert fald ikke
før, at den første hund var død af det. Jeg undrede mig nemlig over det, da
de begyndte, at advare badegæster, hvorfor hundene ikke også blev nævnt.
Læste om, at algerne kunne være giftige for et par år siden, hvilket
bekymrede mig en del, da vi har egen sø, hvor der også forekommer alger, det
er dog ikke den blå-grønne af slagsen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : bettina jespersen

Dato : 23-08-06 07:50

det. Jeg undrede mig nemlig over det, da
> de begyndte, at advare badegæster, hvorfor hundene ikke også blev nævnt.

det er lovligt at tænke selv.
hvis badefolk bliver syge så er chancen stor for at det gør ikke badende
gæster også.
stedet er jo ikke bare en stor vandskål til hunde, så hundene har sikkert
også badet er de så ikke en badegæst?

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-06 08:24

"bettina jespersen" <hauge@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> det er lovligt at tænke selv.

Selvfølgelig er det det, men hvis medierne havde nævnt ordet hund noget før,
kunne man måske have undgået, at så mange hunde døde af det.

På den anden side, har folk jo ikke taget advarslerne alvorligt, hverken når
det gjaldt hunde eller mennesker....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : C.H

Dato : 23-08-06 09:03

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På den anden side, har folk jo ikke taget advarslerne alvorligt, hverken
> når det gjaldt hunde eller mennesker....

Jeg har godt nok hørt det adskillige gange - både i år og i de foregående
år, hvor der har været problemer med blågrønalger.
I øvrigt synes jeg da, at vi som hundeejere er forpligtede til at undersøge,
hvad der er godt og skidt for hunde - personligt kunne jeg da ikke drømme om
at undlade at tjekke sådan noget...

Se i øvrigt på www.hundeleksikon.dk . Derinde kan man finde en side, der
opremser ting, der er giftige for hunde i hjemmet... Der har jeg da fået en
overraskelse eller to

Når hunde dør på grund af blågrønalger, så mener jeg, det er ejerens fulde
og hele ansvar. Vi bliver nødt til at være opsøgende på vores hundes
vegne...

CH

Fra : pwh

Dato : 23-08-06 09:25

C.H wrote:
> Se i øvrigt på www.hundeleksikon.dk . Derinde kan man finde en side,
> der opremser ting, der er giftige for hunde i hjemmet... Der har jeg
> da fået en overraskelse eller to

Jeg har et par gange prøvet at henvise til det her i gruppen,
og der er der altid nogle der siger at de da i årevis
har givet deres hunde flere af de ting der er nævnt som giftige.
Det er deres hunde ikke døde af endnu, og derfor passer det ikke.

Konklusionen er for mange mennesker åbenbart at dør hunden
ikke af det straks, så må det værer uskadeligt for den,
og når vi kan tåle det kan hunden selvfølgelig også.

/Jens (som hellere er overforsigtig)

Fra : C.H

Dato : 23-08-06 09:33

> [...]
> ikke af det straks, så må det værer uskadeligt for den,
> og når vi kan tåle det kan hunden selvfølgelig også.

Ja - jeg har selv den samme oplevelse i min omgangskreds.. Folk synes vist,
jeg er hysteriker

Jeg fandt til min gru ud af, at rosiner er vældig giftige for hunde. Min har
altid elsket rosiner, og vi har da også delt mange pakker af dem. Han er
aldrig blevet syg, så jeg kunne se det. MEN - han har selvfølgelig ikke fået
en eneste rosin siden. Det er meget muligt, at han ikke døde af det, men
hvem ved, om han fik mavepine eller andre gener.
Når der står på en seriøs side, at hunden ikke kan tåle det, så synes jeg,
man er forpligtet til at passe på sin hund og undgå det.
Menneskets hjerne er indrettet således at det altid vil finde
sammenhænge...Og er vi først blevet overbevist om, at noget ikke har nogen
konsekvenser, så er det fuldstændig umuligt at forestille sig noget andet.
Jeg synes tvivlen bør komme dyrene til gode...

(Desuden kan hundene jo godt undvære de rosiner eller chokoladen - det er
ritualet, der er hyggeligt. Og så den menneskelige trang til at forkæle
dyret på menneskemetoden)

CH... Som stadig er ved at revne over forventningen til den lille nye
vaps... 5 uger, 6 dage

Fra : pwh

Dato : 23-08-06 09:54

> Ja - jeg har selv den samme oplevelse i min omgangskreds.. Folk synes
> vist, jeg er hysteriker

Her i gruppen er de fleste af os vist hysterikere i den retning
Men specielt Benny har jeg haft nogle lange diskussioner med omkring
det emne, bare vent til hvis han opdager hvad du har skrevet

> [...]
> selvfølgelig ikke fået en eneste rosin siden. Det er meget muligt, at
> han ikke døde af det, men hvem ved, om han fik mavepine eller andre

I mindre mængder er de fleste af tingene nok uskadelige.

> Når der står på en seriøs side, at hunden ikke kan tåle det, så synes
> jeg, man er forpligtet til at passe på sin hund og undgå det.

Helt enig.

> (Desuden kan hundene jo godt undvære de rosiner eller chokoladen -
> det er ritualet, der er hyggeligt. Og så den menneskelige trang til
> at forkæle dyret på menneskemetoden)

Nemlig, jeg har altid nogle lødige guffer stående til mine hunde
som de kan få lidt af hvis jeg skal guffe lidt.
Jeg køber bare lidt ekstra når aldi eller netto har tilbud på
feks. kallun eller tørret fisk, det kan hundene også have i fred for mig

> CH... Som stadig er ved at revne over forventningen til den lille nye
> vaps... 5 uger, 6 dage

Det er sateme lang tid at skulle vente,
skal du så ikke op og besøge den lille ny inden så vi kan få nogle billeder.

/Jens (som er lidt midsundelig)

Fra : C.H

Dato : 23-08-06 10:13

> Det er sateme lang tid at skulle vente,
> skal du så ikke op og besøge den lille ny inden så vi kan få nogle
> billeder.
>
> /Jens (som er lidt midsundelig)

Orkk

Så pyt være med det... Kig her: www.cassius-the-dog.blogspot.com

CH.....

Fra : pwh

Dato : 23-08-06 10:37

> Orkk
>
> Så pyt være med det... Kig her: www.cassius-the-dog.blogspot.com
>
> CH.....

De er skønne

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-08-06 11:04

C.H wrote:

> Orkk
>
> Så pyt være med det... Kig her: www.cassius-the-dog.blogspot.com

Naaaaj ! (Skal lige hente en klud og tørre mundvand op). Man siger
godt nok at misundelse er en grim ting, men her må der altså gøres en
undtagelse.

Det kunne da godt være at jeg ligesom "i blinde" , "kom til" at
snuppe et par af billederne også til min mappe. Shhhhhhhh ! Vi siger
det ikke til nogen.

Venlig hilsen
Tove :)

(Bare det var mig) snøft.

Fra : C.H

Dato : 25-08-06 11:46

> [...]
>
> Det kunne da godt være at jeg ligesom "i blinde" , "kom til" at snuppe et
> par af billederne også til min mappe. Shhhhhhhh ! Vi siger det ikke til

Det er altså også supersjovt! Jeg er glad for, at vi tog den beslutning
selvom det er tæt på den gamles død. Jeg har dog lært, at det er to
forskellige ting - et er glæde over den kommende, noget andet er sorgen over
den gamle... Det ene udelukker ikke det andet - heldigvis.

Jeg har netop opdateret bloggen - der er billeder til lidt mere mundvand.
Det er sjovt at se den udvikling, der bare er SÅ ufattelig hurtig. Og både
jeg og min mand bliver jo mere og mere solgt jo flere gange vi se de
krabater der - men hvem ville ikke det

Og se nu her... En tråd, jeg oprettede fordi, jeg var ked af at de stakkels
hunde ikke blev passet godt nok på - nu handler det igen om nuttede
hundehvalpe.
Tro mig, jeg kan få alt til at handle om hundehvalpe i denne tid.... ....
Tror min familie bliver træt af mig

CH

Fra : jopa

Dato : 25-08-06 13:03

C.H skriblede bla:

> Jeg har netop opdateret bloggen -

blog hvor ?

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-08-06 13:47

jopa wrote:
> C.H skriblede bla:

> blog hvor ?

Kære John, læs nu lige indlæggene ordentligt.

http://www.cassius-the-dog.blogspot.com/

Venlig hilsen
Tove :)

Fra : jopa

Dato : 25-08-06 15:15

Tove Krieger skriblede bla:

> Kære John, læs nu lige indlæggene ordentligt.
>
> http://www.cassius-the-dog.blogspot.com/

Det må have forbigået min næse.
Dejlige hvalpe i øvrigt, og så ligner det schæferhvalpe
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-08-06 15:28

jopa wrote:
> Tove Krieger skriblede bla:

> Det må have forbigået min næse.
> Dejlige hvalpe i øvrigt, og så ligner det schæferhvalpe

Du er da heller ikke til at skjule noget for

Mvh
Tove :)

Fra : pwh

Dato : 25-08-06 16:05

> Du er da heller ikke til at skjule noget for

Jeg vil undlade at sige noget om at John jo er vant til Hyænehvalpe

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-08-06 14:10

C.H wrote:

> [...]
> at det er to forskellige ting - et er glæde over den kommende,
> noget andet er sorgen over den gamle... Det ene udelukker ikke det

Kære CH. Du får jo aldrig Meck tilbage, men minderne om ham vil du
gudskelov altid have. :) Sorg og glæde følges mange gange ad, og
jeg er sikker på, at han også ville være glad for din beslutning.

> [...]
> ufattelig hurtig. Og både jeg og min mand bliver jo mere og mere
> solgt jo flere gange vi se de krabater der - men hvem ville ikke

Uhm, mere guf til mappen !!!!! De er stadig overskønne.

> [...]
> om nuttede hundehvalpe.
> Tro mig, jeg kan få alt til at handle om hundehvalpe i denne
> tid.... .... Tror min familie bliver træt af mig

Dyr der ikke bliver passet godt nok, vil jo desværre *altid*
forekomme. Du ved nok at det værste "pattedyr" af alle er mennesket,
som jo formodes at besidde en vis intelligens. Det kan der ikke (tror
jeg) laves om på, men der er da heldigvis mange af os der elsker
dyrene, og ikke kunne drømme om, at gøre dem fortræd. :)

Hvis nu din familie (mod forventning) skulle blive træt af dig, så har
du jo os andre der ikke kan få nok af de små hundebasser

Knus
Tove :) (5 uger og 4 dage ?)

Fra : C.H

Dato : 26-08-06 08:21

> [...]
>
> Hvis nu din familie (mod forventning) skulle blive træt af dig, så har du
> jo os andre der ikke kan få nok af de små hundebasser

Hejsa Tove!

Tusind tak for ordene

Jeg har lige præcis luret, at jeg herinde kan komme af med alle mine
indestængte hunde-forventnings-følelser
Jeg kan da tydeligt mærke at andre kan sætte sig ind i sagen Og så
læser jeg til min gru, at der er nogen, der skal vente endnu længere end jeg
skal...Du milde, jeg ville gå helt fra snøvsen!!
Nå, all good things comes to those who wait - prøver jeg at overbevise mig
selv om. Og så hygger jeg med med, at vi ihvertfald ser basserne et par
gange om ugen, og har mulighed for at lære dem lidt at kende inden den store
dag... Og så kan jeg jo forberede mig på et år i frustrationernes tegn...Jo,
det er tolv år siden, vi sidst havde hvalp i huset, men helt glemt er det
ikke.... Kors i skuret, det er et arbejde

Nå - Hygge i gruppen.... Jeg napper mig en sviptur i det jyske, en tur
omkring vapserne og så tilbage på pinden søndag aften....

CH.... 5 uger, 3 dage..... SUK

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-08-06 10:16

C.H wrote:
> [...]
>
> (Desuden kan hundene jo godt undvære de rosiner eller chokoladen -
> det er ritualet, der er hyggeligt. Og så den menneskelige trang til

Mennesket er ikke en døjt bedre hvad angår "lækre" ting og sager.
Hygge bliver i mange sammenhænge forbundet med masser af fed mad, og
spandevis af rødvin. Jeg har aldrig helt forstået, at dette skulle
være specielt "hyggeskabende". Rygning skulle også være hyggeligt. Jeg
kæmper for at holde op (der smutter en 5-6 stykker om dagen), og det
foregår udenfor i carporten i al slags vejr. Såååh, hyggeligt vil jeg
ikke ligefrem kalde det.

Hundebasserne derimod forbinder hygge med kram og kæl, og opmærksomhed
fra deres mennesker. Det er også noget sundere i længden.

> CH... Som stadig er ved at revne over forventningen til den lille
> nye vaps... 5 uger, 6 dage

LOL Du er altså bare herlig, deler din forventning.

Mvh Tove :)

Fra : Leyna

Dato : 23-08-06 10:23

On Wed, 23 Aug 2006 10:32:40 +0200, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote:

>Ja - jeg har selv den samme oplevelse i min omgangskreds.. Folk synes vist,
>jeg er hysteriker

Sådan bliver jeg osse betragtet. Jeg vidste ikke at f.eks. chokolade
var giftigt for hunde indtil for omkring 4 år siden (da jeg fik Vaks),
og jeg VIL bare ikke ha' at nogen "fodrer" mine hunde med chokolade.
Så får jeg at vide at jeg overreagerer. *SUK*

Var lige inde at tjekke "giftlisten", og fandt en ting mere, som jeg
ikke anede var giftigt, ellers var resten temmelig godt på plads. Rå
broccoli får de så heller ikke mere.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-06 11:52

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:ech3r8$1s20

> [...]
> fået en eneste rosin siden. Det er meget muligt, at han ikke døde af det,
> men hvem ved, om han fik mavepine eller andre gener.

Ja, det med rosinerne overraskede også mig og jeg har da også bredt
budskabet, så godt jeg kunne, til andre hundeejere.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : pwh

Dato : 23-08-06 09:19

> Selvfølgelig er det det, men hvis medierne havde nævnt ordet hund
> noget før, kunne man måske have undgået, at så mange hunde døde af
> det.

Det tvivler jeg på, mod dumhed kæmper guderne forgæves.

> På den anden side, har folk jo ikke taget advarslerne alvorligt,
> hverken når det gjaldt hunde eller mennesker....

Nemlig, tænk blot på hvor mange tåber du møder i trafikken,
hvorfor skulle de typer pludselig opfører sig fornuftigt bare
fordi de bader, bare synd det går ud over deres hunde.

/Jens