Ang. parring
Fra : Sanne

Dato : 22-08-06 10:58

Hej Ng

Jeg har en tæve, der skal parres i hendes næste løbetid og i den forbindelse
spurgte en af mine kollegaer, om man gav tæven noget før parringen, for at
den skulle lykkes så godt som muligt ??
Da jeg ikke ved det, tænkte jeg at jeg ville spørge jer..

Hun snakkede om Folinsyre, men hun mente at det vist var heste der fik det
før parringen.

Det eneste jeg ved, er at man sørger for at tæven ikke er for tyk på
parringstidspunktet. Vi skal køre langt denne gang, så hun skal have taget
blodprøver for at finde det bedste tidspunkt for parringen.

Ellers noget vi kan gøre for hende i den forbindelse ??

Mvh
Sanne

Ps: VI NÆGTER ALTSÅ AT FODRE HENDE MED KATTE HVIS NOGEN MENER DET KAN
HJÆLPE!!!!!

Fra : Leyna

Dato : 22-08-06 12:58

On Tue, 22 Aug 2006 11:58:19 +0200, "Sanne" <lochnees@tiscali.dk>
wrote:

>Ps: VI NÆGTER ALTSÅ AT FODRE HENDE MED KATTE HVIS NOGEN MENER DET KAN
>HJÆLPE!!!!!

Tjaeh, så har John garanteret ingen råd til dig.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : qfha

Dato : 22-08-06 17:02

Hvis du får taget en progesterontest når hun er startet på
løbetiden, og sikrer, at hun er i normal god form, er der ikke mere I
kan gøre andet end at tage det lidt med ro.

Held og lykke med projektet.

mvh
qfha

Fra : Sanne

Dato : 22-08-06 17:50

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej qfha

Ok...
Det var også hvad vi gjorde sidst, men jeg blev lidt nysgerrig om jeg kunne
gøre mere for hende.
Tak skal du have

Mvh
Sanne

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 22-08-06 20:40

"Sanne" <lochnees@tiscali.dk> skrev

> [...]
>
> Mvh
> Sanne
>
> Ps: VI NÆGTER ALTSÅ AT FODRE HENDE MED KATTE HVIS NOGEN MENER DET KAN

Vi har talt med dyrlægen om det samme - den ene af de sidste hvalpe, fik en
voldsom lyskebrok og vi ville vide om vi kunne forebygge på nogen måde.
Bl.a. har vi spurgt ind til folinsyre, som kvinder kan anbefales inden
graviditeten (vist nok noget med forebyggelse af rygmarvssygdomme?)
Beskeden vi fik fra dyrlægen var, at hvis man ellers generelt sørger for at
tæven er i god form, er der ikke andet at gøre, end lade naturen gå sin
gang.

- Winnie

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 25-08-06 10:04

"Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> tæven er i god form, er der ikke andet at gøre, end lade naturen gå sin

Husk at give begge forældredyr en ormekur inden parring !

hilsen Pia