6 uger tilbage - og foder
Fra : C.H

Dato : 21-08-06 09:16

Hej gruppe!

Jaaa... Tiden går, men den går sørme langsomt. Der er nu 6 uger tilbage, så
får vi den nye schæfervaps hjem. Lige nu er det en lille gryntende
pelsklump, der kun kan tænke på at skide, sove og æde - og om 6 uger er det
en vildbasse, der kommer til at lave rav i den i vores lille hjem... Skøønt!

Nå, men - denne lille vaps har jo afstedkommet en masse ting - det er jo 12
år siden vi sidst har haft en hvalp i huset, og en masse beslutninger skal
tages. Blandt andet skal vi vælge foder.
Vi har altid brugt Hills Prescription til den gamle hund, og har været
rigtig glade ved det. Vi har dog nogle irritationer ved det, da vi kun kan
købe det hos en dyrlæge, der bor 20 km væk. Så vi overvejer at prøve noget
andet. Opdrætteren bruger Olivers, så det er hunden vant til, når han kommer
her. Og dyrlægen, der bor tættest på os sælger eukanuba, så det virker jo
også nemt...

Derfor - hvad er jeres erfaringer? Både hvad angår kvaliteten af foderet og
prismæssigt?
Valget står mellem Hills, Eukanuba og Olivers...

CH

Fra : H. Jensen

Dato : 21-08-06 10:19

> [...]
> og prismæssigt?
> Valget står mellem Hills, Eukanuba og Olivers...

Hvad er hunden van til?

Heidi

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-08-06 10:41

"H. Jensen" <hallemarken@hund.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er hunden van til?
>
> Heidi

---
det står i hendes indlæg..;
---
Opdrætteren bruger Olivers, så det er hunden vant til, når han
---

så det ville da være det oplagte valg at fortsætte med hvad hvalpen er
bekendt med.
det er ihvertfald kvalitetsfoder.
mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-06 10:54

C.H wrote:
> [...]
> gryntende pelsklump, der kun kan tænke på at skide, sove og æde - og
> om 6 uger er det en vildbasse, der kommer til at lave rav i den i

Hej CH.

Forstår I glæder jer :) Jeg tænker også på jer hver gang der er gået en
uge, så der bliver skam fulgt med kan du tro

Venlig hilsen
Tove :)

Fra : C.H

Dato : 21-08-06 11:36

> [...]
>
> Forstår I glæder jer :) Jeg tænker også på jer hver gang der er gået en
> uge, så der bliver skam fulgt med kan du tro

Taark for det . Jeg er nu også glad for, at jeg har fundet dette sted -
der er intet som mennesker, der forstår hundekærlighed

Joo, familien er da jævnt glade på vores vegne - men det er svært for dem at
sætte sig ind i, hvor meget sådan et lille kræ kan betyde - men det gør I
herinde.... Det er skønt! Så tak for det

Nå, men de 6 uger der - der er jo allerede gået to ( i morgen), så jeg ved
jo godt, at tiden kommer til at gå stærkt - men det er som regel set i
bakspejlet
Vi har aftalt med kennelen, at vi kommer så tit som overhovedet muligt og
ser hvalpene. Det bliver sandsynligvis til et par gange om ugen - det
bidrager også til, at tiden går lidt hurtigt. Det, at man på bare fire dage
kan se en udvikling hos hundene gør, at tiden føles kortere, tror jeg. Vi er
allerede meget begejstrede. Hvalpene har allerede taget over deres egen vægt
på og vejer nu over et kilo.... Det er altså vildt, at en hundemor kan
levere så meget energi til 9 hvalpe!! De har også netop fået øjne, og man
kan se, at de får flere og flere kræfter i de små bagben.
Så hvad er der dog ikke sket, når vi ser dem næste gang??

Uhh, det er spændende..

CH

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-08-06 11:01

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> writes:

> [...]
> en vildbasse, der kommer til at lave rav i den i vores lille hjem... Skøønt!

Tiden går bare alt for langsom. Vi skal overtage vores hus til april,
så det bliver en laaaang vinter.

> [...]
> her. Og dyrlægen, der bor tættest på os sælger eukanuba, så det virker jo

Vi har prøvet lidt af hvert, eftersom vi fra starten bruge Proplan,
som Siri var vant til hjemmefra. Så gik vi over til at købe det
kvalitetsfoder der var på tilbud. Både for vores pengepungs skyld, men
også fordi jeg har en teori om at hunden ikke så nemt bliver
allergisk, når den får noget forskelligt at spise. Men nu fodrer vi
udelukkende med Olivers.

Når man køber 4 sække af gangen bliver de billiger, nemlig 322 kroner
for 15 kg. Hills koster hos ZooZity 429 kroner for 15 kg, men der skal
du selv hente dem. Olivers bliver leveret. Så Olivers er bedre.

Smagsmæssigt kan Siri også bedst lide Olivers, og jeg synes også hun
spiser mindre og at der kommer mindre ud i den anden ende.
Pelsproblemer har hun ingen af og heller ikke allergi.

Men Eukanuba ville jeg holde mig fra. De indrømme at de grimme
billeder vi har set, er taget hos dem.
(http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp?video=iams)

Anima har en liste over mærker der ikke tester deres foder på dyr:
http://www.anima.dk//kampagner/forsog/iams/ikketestet.htm

Så det korte af det lange er: Jeg ville vælge Olivers.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : C.H

Dato : 21-08-06 11:39

> [...]
> Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
> Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Tak for dit svar, Trine.... GYS at skulle vente helt til april med at få
hunden.... Pheew, jeg synes otte uger er et halvt liv

Angående foderet - indtil videre ligger Olivers også nr1. på listen, men da
jeg kiggede på deres hjemmeside og så den mængde mad, de skal have i døgnet,
synes jeg, det så ud af meget. Hvor lang tid holder en sæk på 15 kilo til en
hund på ca. 35 kg, eksempelvis?
Vi brugte ca. 15 kilo pr. måned til den gamle vaps og det var så omkring 450
kr....

Jeg må regne lidt på det...

CH

Fra : jopa

Dato : 21-08-06 11:51

C.H skriblede bla:

> [...]
> have i døgnet, synes jeg, det så ud af meget. Hvor lang tid holder en
> sæk på 15 kilo til en hund på ca. 35 kg, eksempelvis?

Jeg har en sæk Olivers i ca 25 dage til en schæfer på 50 kg og 74 cm høj.
Det kan nok ikke gøres billigere.

Et par gange om måneden springer vi over og sulter ham
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 21-08-06 12:06

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse >
> Jeg har en sæk Olivers i ca 25 dage til en schæfer på 50 kg og 74 cm høj.
> Det kan nok ikke gøres billigere.
>
> Et par gange om måneden springer vi over og sulter ham

Den stakkels lille vaps Ikke sært, at han ikke bliver større

Ja, jeg kan godt se - på trods af sulteperioder - at det ihvertfald kan
betale sig for voksne hunde. Jeg kan se, at det, jeg havde set på Olivers
hjemmeside var, at hvalpefoderet skal tildeles i temmelig store mængder...
Men ok, kræet skal jo også have lidt at vokse på

Det er ihvertfald under alle omstændigheder ikke mængden af mad i
hvalpeperioden, vi skal træffe valget ud fra - og lige nu ligner Olivers en
klar vinder
Det er altså også et skønt træk, at man får det leveret til døren - jeg
overvejer faktisk, om ikke også kattene skal overgå til Olivers bare for det

Tak for hjælpen!

CH

Fra : jopa

Dato : 21-08-06 12:21

C.H skriblede bla:
> Det er altså også et skønt træk, at man får det leveret til døren -
> jeg overvejer faktisk, om ikke også kattene skal overgå til Olivers
> bare for det

Det kan jo ikke være lettere og så behøver man ikke at være hjemme når
fragtmanden kommer.
Regning betales via netbank.

Da min var hvalp brugte jeg Henne Petfod (godt foder) der er en smule
billigere men du skal så bruge mere i det daglige.
Jeg har nok været for god ved min da han var hvalp grundet hans
megastørrelse.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 21-08-06 11:47

C.H skriblede bla:
> Valget står mellem Hills, Eukanuba og Olivers...

Jeg bruger Olivers til min lille schæfer og det bliver leveret til døren og
jeg har en fast aftale om levering 1 gang om måneden ca.
--
Mvh.John

www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-06 12:17

C.H wrote:

> Derfor - hvad er jeres erfaringer? Både hvad angår kvaliteten af
> foderet og prismæssigt?
> Valget står mellem Hills, Eukanuba og Olivers...

Hej igen C.H.

Hvad angår foder. Nu er det jo katte jeg har, men fodermæssigt er der
sikkert ingen forskel.

Jeg har brugt IAMS i et par år, og fik her i gruppen at vide (ret
kontant), at det firma laver forsøg med dyr og har gjort det i årevis
(Føj for pokker).

Jeg var rigtig rigtig ked af min uvidenhed og skifter fluks til et andet
foder.

Jeg ringede til Olivers lige før, og fik at vide at jeg i første omgang
kan nøjes med en 5 kg. pose. Hvis kattene ikke kan li' det, kan jeg bare
returnere resten og får så omgående pengene tilbage (flot service må jeg
sige). Jeg har tænkt mig at bestille 15 kg. ad gangen, det er også 40
kr. billigere end IAMS. Jeg deler så med min datter, og vi får desuden
fragtet foderet lige til døren uden beregning. Det lyder faktisk for
godt til at være sandt.

Så jeg glæder mig meget til at prøve. Olivers bliver jo rost i høje
toner både i katte- og hundegruppen. Du kan bestille på deres hjemmeside
www.olivers.dk
Det kan da ikke være nemmere.

Venlig hilsen
Tove :)

Fra : C.H

Dato : 21-08-06 12:24

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse:

> [...]
>
> Så jeg glæder mig meget til at prøve. Olivers bliver jo rost i høje toner
> både i katte- og hundegruppen. Du kan bestille på deres hjemmeside

Hejsa Tove! Nu tjekkede jeg lige i katteafdelingen for at se, om det også
kunne være aktuelt at skifte, hvis jeg alligevel skal have Olivers til
hunden. Men jeg så så, at de ikke laver foder til kastrater og at de
anbefaler i stedet at bruge dyrlægens... Så øv - vi har en kastreret hankat
og tre hunkatte... De spiser det samme, så vi må fortsætte med hills
prescription C/D. (Det er de (og vi) nu også tilfredse med, bortset fra det
besværlige i, at skulle indkøbe skidtet).

Jeg ved ikke, om du har en kastreret hankat i flokken - men hermed er
informationen ihvertfald videregivet

CH

Fra : jopa

Dato : 21-08-06 12:50

C.H skriblede bla:

> Jeg ved ikke, om du har en kastreret hankat i flokken - men hermed er
> informationen ihvertfald videregivet

Nu har jeg ikke forstand på katte udover at det er et udemærket tillægsfoder
til min hund.
Men mon ikke de kastrerede er ligeglade med hvilket foder ?
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 21-08-06 12:56

> [...]
> tillægsfoder til min hund.
> Men mon ikke de kastrerede er ligeglade med hvilket foder ?

Joo, det er de - de vil bare gerne have så meget af det som overhovedet
muligt

Men - kastrerede hankatte har tendens til at udvikle urinvejssten, som kan
være potentielt livsfarligt og under alle omstændigheder meget smertefuld
for katten (og ejerens pengepung). Årsagen til urinsvejssten er foder med
for højt proteinindhold - derfor skal kastrater have specialfoder
forebyggende....

Surt surt, for nu havde jeg jo lige kastet min kærlighed på Olivers...
Men hunden skal da ikke gå glip af det, det er helt sikkert

CH

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-08-06 13:09

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Surt surt, for nu havde jeg jo lige kastet min kærlighed på Olivers...
> Men hunden skal da ikke gå glip af det, det er helt sikkert

som tove skriver så er der nogle ting i som modvirker urinvejssten, jeg
bruger det til mine 2 kastrater.
mvh. marie

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 21-08-06 15:40

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:44e9a213$0$138$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> "C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> som tove skriver så er der nogle ting i som modvirker urinvejssten, jeg
> bruger det til mine 2 kastrater.
> mvh. marie

Hej CH og Marie
jeg bruger også Olivers til min kastrerede hankat.

Jeg mener nu, at det er magnesiumindholdet og ikke proteinindholdet, der har
betydning for evt. dannelse af urinvejssten, og har fået oplyst af min
dyrlæge, at blot magnesiumprocenten er 1 eller derunder, er det i orden til
en kastrat.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : C.H

Dato : 21-08-06 15:52

"Anelise Schou Nielsen" <nilleslyst@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dyrlæge, at blot magnesiumprocenten er 1 eller derunder, er det i orden

Hejsa Anelise!

Det er en kombination af foder med højt proteinindhold og et højt indhold af
magnesium, fosfor og calcium...

Se her: http://www.netdyredoktor.dk/sw10360.asp

CH

Fra : pwh

Dato : 21-08-06 18:56

> Hej CH og Marie
> jeg bruger også Olivers til min kastrerede hankat.

Det gør jeg også, han elsker det
Min kat kan nu heller ikke rigtigt få urinvejssten igen
da de har amputeret hans tissemand sidst han fik det.

Men hvad skal en kastreret hankat også med en tissemand,
alle katte sidder alligevel ned og tisser (ligesom Milohunden)

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-06 20:01

pwh wrote:

> [...]
>
> Men hvad skal en kastreret hankat også med en tissemand,
> alle katte sidder alligevel ned og tisser (ligesom Milohunden)

Det er rigtigt Jens, mere kul på. Det er en hævn for billedet.

Venlig hilsen
Tove :)

Fra : Winther

Dato : 22-08-06 21:09

> Jeg mener nu, at det er magnesiumindholdet og ikke proteinindholdet, der
> har betydning for evt. dannelse af urinvejssten,

Det er korrekt

Fra : C.H

Dato : 22-08-06 21:14

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> "Anelise Schou Nielsen" <nilleslyst@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det er korrekt
Ja, det er også rigtigt - men en for proteinrig kost påvirker surhedsgraden
i urinen og får disse stoffer til at udkrystalisere sig.... Derfor er begge
ting vigtige at holde øje med - ligesom det er vigtig at holde øje med
calcium og fosfor, som også har inflydelse på dannelsen af blæresten.

Der er ikke noget, der er så enkelt...

Vedlægger link en gang til: http://www.netdyredoktor.dk/sw10360.asp

CH

Fra : pwh

Dato : 21-08-06 18:53

C.H wrote:
> Men - kastrerede hankatte har tendens til at udvikle urinvejssten,
> som kan være potentielt livsfarligt og under alle omstændigheder
> meget smertefuld for katten (og ejerens pengepung).

Det udviklede min kat for nogle år tilbage,
det endte med at de var nød til at amputerer hans tissemand.
Det kostede mig ca 10.000kr at få ham rask igen

Det var nu ikke proteiner de advarede mig imod på dyrehospitalet dengang,
men de sagde at alt 'seafood' var bandlyst, dvs rejer, fisk og den slags,
det indenholder nemlig nogle mineraler som kan udvikle urinvejssten.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 21-08-06 19:00

pwh skriblede bla:
> det endte med at de var nød til at amputerer hans tissemand.
> Det kostede mig ca 10.000kr at få ham rask igen

Du er et godt menneske Jens.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 21-08-06 19:25

> Du er et godt menneske Jens.

Ikke specielt, men jeg har nok ansvarsfølelse overfor mine dyr,
så bare at have fået ham aflivet når jeg havde pengene ville jeg
have haft det dårligt med, nogle af os knytter os jo til vores katte

/Jens

Fra : Winther

Dato : 22-08-06 21:11

> Ikke specielt, men jeg har nok ansvarsfølelse overfor mine dyr,
> så bare at have fået ham aflivet når jeg havde pengene ville jeg
> have haft det dårligt med, nogle af os knytter os jo til vores katte

Jeg vidste der var noget godt gemt i dig Jens

Fra : pwh

Dato : 22-08-06 21:22

> Jeg vidste der var noget godt gemt i dig Jens

Shhh... jeg prøver jo på at undertrykke det
Katten har self sidenhen fået samtlige bank for alle
de penge den har kostet mig, og man kan få en del tæv for 10.000kr

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-06 20:05

pwh wrote:
> [...]
> dengang, men de sagde at alt 'seafood' var bandlyst, dvs rejer,
> fisk og den slags, det indenholder nemlig nogle mineraler som kan

Mine 2 har altså fået rejer til aftensmad idag. Det var Mivsers
fødselsdag d. 14/8 og gudhjælpemig om jeg ikke glemte det. Så den stod
altså på rejer, meeeeen det sker også kun 3 gange om året, til
fødselsdagene og juleaften, og ikke mere.

Venlig hilsen
Tove :)

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-06 13:01

jopa wrote:
> C.H skriblede bla:

> Nu har jeg ikke forstand på katte udover at det er et udemærket
> tillægsfoder til min hund.
> Men mon ikke de kastrerede er ligeglade med hvilket foder ?

Nej John, det kommer skam ikke an på, om de er ligeglade. Det er
almindelig kendt, at for meget magnesium i foderet kan give
urinvejsproblemer, og det kan i yderste konsekvens føre til at katten
bliver dødssyg og ikke kan reddes. Mivser er kastrat, men jeg tror jeg
prøver Olivers alligevel, fordi der er ting og sager i som modvirker
blæresten.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : pwh

Dato : 21-08-06 19:02

Tove Krieger wrote:
> [...]
> almindelig kendt, at for meget magnesium i foderet kan give
> urinvejsproblemer, og det kan i yderste konsekvens føre til at katten

Var jeg kommet ud på hospitalet 1 time senere med min kat var den
død af en sprængt blærer, tænk sig en forfærdelig smertefuld død

Jeg kunne ikke rigtigt finde ud af hvor han havde ondt, troede han
var faldet ned og slået sig i haven. Men da jeg beskrev symptomerne
for dem på dyrehospitalet i telefonen gav de mig besked på at komme
hurtigst muligt, så ind i en taxa og ud til hospitalet med den møgkat.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-06 20:14

pwh wrote:

> Var jeg kommet ud på hospitalet 1 time senere med min kat var den
> død af en sprængt blærer, tænk sig en forfærdelig smertefuld død
..

Sådan taler en rigtig katteven. Du skyndte dig på hospitalet. Du har
min dybeste respekt. Jeg havde gjort det samme, 10.000 kr. er mange
penge, men det er helt utroligt hvad man er parat til at gøre for sine
dyr.

Venlig hilsen
Tove :)

Fra : pwh

Dato : 21-08-06 22:04

> [...]
> min dybeste respekt. Jeg havde gjort det samme, 10.000 kr. er mange
> penge, men det er helt utroligt hvad man er parat til at gøre for sine

Penge er og bliver en død ting, de er da ikke rare at mangle,
men jeg tror ikke på at man bliver lykkelig af at have mange.
Og når jeg tænker på hvad man ellers kan klatte penge væk på af
tåbelige ting, så synes jeg at de var givet godt ud

Sådan en oplevelse knytter også en til sit dyr på en helt speciel måde,
han var indlagt 6-7 dage, og jeg kørte dagligt ud og besøgte ham efter arbejde.
Bare det at kunne tage ham ud af buret med samtlige slanger hængende ud af sig
og se hans glæde over at jeg kom, knyttede ham meget tættere til mig.
Selvom jeg havde Tyson på det tidspunkt syntes jeg der var helt tomt
i huset mens han var indlagt, min kat skal bare værer her

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-06 12:55

C.H wrote:

> [...]
> skidtet).
> Jeg ved ikke, om du har en kastreret hankat i flokken - men hermed er

Tusind tak for oplysningen, og jo Mivser er kastreret. Han er 10 år nu
og har aldrig haft problemer med blæresten ( 7-9-13). Mini er
steriliseret, men hunkatte har jo sjældent problemer med urinvejene.

Jeg tror alligevel, at jeg godt tør tage chancen med Olivers. De skriver
jo kun, at kastrater "bør" bruge dyrlægens foder.

Olivers indeholder jo både et balanceret magnesium niveau som forhindrer
urinvejsrelaterede sygdomme. Desuden er der Tranebær i, som virker mod
det samme. (Jeg drikker selv Aloe-Vera med Tranebær, da jeg er
disponeret for blærebetændelse - og det virker helt fantastisk).

Nu prøver jeg at se, om der skulle være katteejere der på det
bestemteste fraråder mig at bruge Olivers, så må jeg tage det derfra.
Jeg vil jo nødig være skyld i, at Mivser bliver syg.

Venlig hilsen
Tove :)

Fra : C.H

Dato : 21-08-06 12:57

> [...]
> fraråder mig at bruge Olivers, så må jeg tage det derfra. Jeg vil jo nødig

Jeg hopper pænt med over i kattegruppen og ser, hvad de siger derovre

CH

Fra : pwh

Dato : 21-08-06 19:04

C.H wrote:
> Jeg hopper pænt med over i kattegruppen og ser, hvad de siger derovre

Jeg troede at dette var kattegruppen,
John netbetjent kommer snart efter os med sin Kamelhyæne

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-08-06 13:07

> Så jeg glæder mig meget til at prøve. Olivers bliver jo rost i høje toner
> både i katte- og hundegruppen. Du kan bestille på deres hjemmeside
> [...]

Mine misser er ihvertfald meget tilfredse med både olivers maden og deres
grus, som er lige så godt som extreem classic..
og super service må man sige..
mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-06 13:24

Torben og Marie-louise Ager wrote:

> Mine misser er ihvertfald meget tilfredse med både olivers maden og
> deres grus, som er lige så godt som extreem classic..
> og super service må man sige..
> mvh. marie

Hej marie.

Det lyder godt, jeg har også et indlæg i kattegruppen om samme emne.

M.h.t. grus, så bruger jeg det ganske almindelige røde Molersgrus fra
Foodline, det dufter dejligt ligesom sæbe, og mine katte elsker det. Og
så er det tilmed
billigt

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 21-08-06 15:50

> [...]
>
> M.h.t. grus, så bruger jeg det ganske almindelige røde Molersgrus fra
> Foodline, det dufter dejligt ligesom sæbe, og mine katte elsker det. Og så

hej Tove

det gjorde jeg også i mange år, indtil jeg fik Lulu - norsk skovkat med
hvide ben og poter, der blev helt lyserøde, når hun havde været på bakken.
Nu bruger jeg også Olivers kattesand og er meget tilfreds med det - lige
bortset fra prisen (298 kr. for 3 sække a ca. 10 kg). Men ret skal være ret:
hvis man som jeg fjerner klumper 2-3 gange om dagen, kan de tre sække holde
rigtig længe.
Nå, nu skal vi vist til at futte over i kattegruppen, tror jeg.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Lotte

Dato : 22-08-06 07:23

- lige
> bortset fra prisen (298 kr. for 3 saekke a ca. 10 kg).
> Venlig hilsen, Anelise

jo, men hvis du koeber (tror det er) 10 saekke ad gangen, kommer du ned
paa ca. 50,-kr pr saek

Fra : Kim H.

Dato : 22-08-06 12:36

> Hej gruppe!
>
> Derfor - hvad er jeres erfaringer? Både hvad angår kvaliteten af foderet
> og prismæssigt?
> Valget står mellem Hills, Eukanuba og Olivers...

Hvis hunden er vant til Olivers når i henter den, så vil jeg fortsætte med
det, foderet er ganske godt, og så er det jo også ganske nemt at få fat i :)

Hills også et ok foder, som vi foder vores kongepudel med, jeg mener bare
ikke det er bedre end Olivers, så der skulle ikke være nogen grund for at
ligge og køre efter det, og slet ikke når hunden allerede er vent til at
spise Olivers.
Eukanuba vil jeg ikke røre med en ildtang, men det er af helt andre årsager.

Min schæferhvalp får Royal Canin, og det fungerer fint, så derfor har jeg
valgt at blive på Royal Canin.

Man kan da sikkert få foder der er mindst ligeså godt som de nævnte og måske
også billigere, jeg har det bare sådan, at i den periode hvor hunden vokser,
skal den ha' et foder, jeg ikke er tvivl om er ordenlig.

Kim

Fra : C.H

Dato : 22-08-06 12:43

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> måske også billigere, jeg har det bare sådan, at i den periode hvor hunden
> vokser, skal den ha' et foder, jeg ikke er tvivl om er ordenlig.

Tak for inputtet!! Jeg er fuldstændig enig. Den lille størrelse skal have
noget krudt at bruge af til at vokse sig stor og lækker
Jeg tror også valget er faldet på Olivers - det handler faktisk både om, at
den i forvejen får det, at det tilsyneladende er noget, hundeejere generelt
synes virker godt på deres hunde, prisen og så at det kommer til døren.

Så sådan bliver det ganske givet.... Der skal jo helt være lidt krudt i den
lille ny. (Det tror jeg næsten, jeg tager i mig igen om tre måneder, når jeg
får kærligheden at føle )

I øvrigt tak for den flotte bedømmelse af den gamle inde på hundegalleriet.
Jeg synes jo også han var noget af det smukkeste - og så et pragtfuldt sind
oveni.. Men nu var jeg jo også "moren"

CH

Fra : Per Larsen

Dato : 22-08-06 22:41

> Derfor - hvad er jeres erfaringer? Både hvad angår kvaliteten af foderet
> og prismæssigt?
> Valget står mellem Hills, Eukanuba og Olivers...
>
> CH
Har supergode erfaringer med Sportsmans Pride www.sportsmans.dk

Brugte den blå frem til 11. måned
- Sund vægst
- Flot pels
- Generel god trivsel
- Drøj i brug, bliver faktisk billiger end Oliver, Hills og andre
kvalitetsmærker (kan dog ikke konkurrere med prisen på det l... man kan
køber i supermarkederne)

Efter har vi brugt den røde, brugt det sidste af den blå og blandede mere og
mere af den røde i over 7 dage uden problemer.

Vi får leveret direkte til døren via www.hkfoder.dk

/per