Byld i r.... plus update.
Fra : nana sørensen

Dato : 20-08-06 22:16

Hej gruppe....

Ville bare lige dele det seneste. Peanut kom hjem fra "ferie" igår aftes.
Han har været hos svigerne i 14 dage, da Baby ikke skulle have hvalpe igen
og lige var gået i løb. Han virkede så lidt mut igår og je kunne bare mræke
at noget var galt. I dag gik vi så søndagstur på volden og jeg kunne godt se
at han ikke var glad. Jeg syntes han havde lidt snaske på gumpen, men tænkte
at det måske bare var lidt diarre, indtil jeg forsøgvist løftede hans hale
for at få overblik. Og så KNURREDE herre sgu af mig. Det gør han ellers
aldrig nogensinde, aldrig faktisk. Han er den sødeste og mest medgørlige
dims man kan forestille sig. Jeg ville så bare tjekke ordenligt når vi kom
hjem. Da han var pænt mudret, fik han lige et bad da vi kom hjem. Og SÅ så
jeg sgu hvorfor han ikke var glad. Kræet havde sgu da en ordentlig byld lige
i røweren. MEGET øm og meget meget stor. Afsted til dyrehospitalet med
stakkels Peanut, der nu ligger groggy og stenet på sofaen med sting i røwen,
men nu lidt mere lettet. Vi er 3000 kr fattigere, en meget lettet hund
rigere og har nu fået en masse medicin vi skal have ham til at æde de næste
ti dage, indtil stingene skal tages. Han har endda fået en krave med hjem.
Stakkels hund... Ej, hvor må han have lidt. Den byld var godt nok alvorligt
stor, det havde nok svaret til en byld på størrelse med en blomme på et
menneske. Gys... De har fjernet hele den betændte kirtel, og snakkede endda
om at den anden også kunne fjernes, hvis der blev ved med at være problemer,
men han har aldrig oplevet sådan noget før. Han fik de mklemt een gang da
han var 9 uger, men ikke mere siden, så jeg tror lige vi venter og ser.
Peanut tog som sædvanlig det hele fint, uden at æde dyrelægen og jeg græd
for en gangs skyld ikke. Heller ikke da vi efterlod ham på dyrehospitalet og
først kunne hente ham efter tre timer. Uh, vi har klaret det fint.
Men hvorfor fanden altid i weekenden? Begge hundene elsker fandme
weekendtillæg. 875kr i konsultation, for dælen, dumme dyr. LOL
Det skal altså lige siges at jeg ikke bebrejder hundesitterne. De har ikke
haft en chance for at se noget, for herren er ret behåret bagpå, men
alligevel. Jeg ved jo at JEG havde set det. I ved, jeg har gloet på den
skønne hund dag ud og dag ind siden jeg fik ham, og mit instinkt omkring ham
er nærmest overnaturligt efterhånden. Jeg kan faktisk mærke latterligt små
forandringer i hans væremåde og de lyde han siger. Peanut er så også en meet
snakkende hund, der har et meget stort ordforråd på hundsk. Årh, hvor er
det hårdt, når de har det skidt.
Baby var også så sjov forleden... Jeg lå på sofaen og puttede med kæresten,
da hun pludselig hoppede op og var meget meget kontaktsøgende mens hun
smaskede kraftigt. Jeg forsøgte at puffe hende væk, men hun blev ved med at
sætte sig på mit bryst og smaske meget krævende, som kun Baby kan. Jeg fik
så kigget ordentligt på hende, og det viste sig at det stakkels kræ havde en
torn mellem trædepuderne. Jeg hev den ud, tjekkede at der ikke var mere torn
i poten og klappede hende så på hovedet. Hvorefter hun skred ud i haven
igen. Det var meget sådan "Her mor, du skal puste, jeg er kommet til skade,
fiks det". LOL Hun er så sød... Hun snuser også meget forsigtigt til Peanut
nu hvor han er helt affældig og småsnalret efter bedøvelsen. Det var så godt
at se dem sammen igen efter 14 dage. Jeg tror seriøst de havde savnet
hinanden. Baby logrede bare så meget at jeg troede hendes hale skulle falde
af, og Peanut lå bare i flere timer og pudsede hende og slikkede på hovedet.
Det er bare kærestefolk der vil noget.
Deres love-child aka. Puppy, som stadig ikke har et ordentligt navn vejer nu
1300gr og er fræk og lækker så jeg falder helt i svime.
Bare en update, og undskylder overskriften.

Mvh. Nana

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-06 11:09

nana sørensen wrote:
> . Og SÅ så jeg sgu hvorfor han ikke var glad. Kræet havde sgu da
> en ordentlig byld lige i røweren. MEGET øm og meget meget stor.

Kære Nana.

Jeg tror jeg forstår hvorfor den stakkels hund knurrede. Havde selv for
en del år siden samme problem, en byld på den ene balle. Spørg lige om
det gjorde ondt ?
Bylder er bare utroligt smertefulde, så det er dejligt for ham at den er
væk. Det er fuldstændig rigtigt hvad du siger. Hvorfor pokker bliver de
små kræ *altid* syge i week-enden ?

Mvh Tove :)

Fra : nana sørensen

Dato : 21-08-06 11:20

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in message

> [...]
> Bylder er bare utroligt smertefulde, så det er dejligt for ham at den er
> væk. Det er fuldstændig rigtigt hvad du siger. Hvorfor pokker bliver de

Jah, han må have lidt så det slet ikke er til at fatte. Jeg ville ønske at
han ikke havde været passet, så havde jeg set bylden meget før. Stakkels
hund. Han er stadig meget stenet og bevæger sig næsten ikke rundt pga.
kraven. (Virkelig åndssvagt i øvrigt. Fik en krave med, gav ham den på, og
opdagede at sagtens kunne slikke på såret alligevel. Var nødt til at
improvisere en større krave.)
Jeg ved ikke hvad der er med dyr og weekend. det er åbenbart ikke kun vores
hunde der elsker weekendtillæg, for der var godt nok travlt på
dyrehospitalet igår, da vi kom og hentede hunden. Der sad fem og ventede og
de havde næsten for travlt til at åbne døren.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 21-08-06 18:55

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse
> Og SÅ så jeg sgu hvorfor han ikke var glad. Kræet havde sgu da en
> ordentlig byld lige i røweren. MEGET øm og meget meget stor. Afsted
> til dyrehospitalet med stakkels Peanut

Hej Nana

Nååååå stakkels Peanut, kan godt sætte mig ind i hvor ondt han må ha' haft.
Nicki havde på et tidspunkt også en byld i røven, og sjovt nok var det også
en helligdag vi opdagede det på. Nicki virkede også rigtig mut. Og
forståligt nok, hans var virkelig stor. og da vi kom til dyrlægen var han så
sød ham dyrlægen og meget ivrig i at fortælle os og vise os hvad han gjorde.
Hvilket resulterede i jeg måtte forlade rummt inden jeg besvimede, det kunne
jeg dog ikke klare

God bedring med ham

Bolette
www.bolettes.dk ( se mine to små hvalpe dreng )

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-06 19:57

Bolette Nielsen wrote:
> www.bolettes.dk ( se mine to små hvalpe dreng )

Hej Bolette.

Narjh - altså. Mundvandet kan næsten ikke synkes igen. Man får sådan
en lyst til en krammer. De er bare så dejlige, og så er de solgt.
Håber de får et dejligt liv.

Venlig hilsen
Tove :)

Fra : nana sørensen

Dato : 21-08-06 21:24

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> wrote in message

> [...]
> han så sød ham dyrlægen og meget ivrig i at fortælle os og vise os hvad
> han gjorde. Hvilket resulterede i jeg måtte forlade rummt inden jeg

Jaaah, det er SÅ synd. Og endnu mere nu, fordi han har krave på og bare
ramler ind i alt. Kraven vi fik med fra dyrehospitalet er alt for
lille/smal, så han kan sagtens slikke alligevel, så det tog lige lidt
improvisation at få det til at funke. Han var ret mut i morges og gad
ingenting, men han har det lidt federe nu, lader det til. De andre hunde er
også meget forsigtige med ham og de leger ikke spor vildt.
Fik i lov til at blive der med Nicki? Vi fik besked på at komme tilbage og
hente ham efter tre timer. Måske havde det noget at gøre med at han skulle i
narkose osv. Det er nok ikke kønt at kigge på. LOL
Kom Nicki sig helt over det? Og hvor længe havde han krave på? Jeg syntes
det virker lidt vildt at Peanut skal have sin på i ti dage indtil stingene
skal tages.

Mvh., Nana

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 23-08-06 20:39

> Fik i lov til at blive der med Nicki?

Ja det gjorde vi. Ved ikke hvad han gav Nicki, men Nicki sov væk fra det
hele. Det varede ikke så længe så fik han noget at vågne på igen da det var
overstået. Husker også Nicki havde dræn i måsen

> Kom Nicki sig helt over det? Og hvor længe havde han krave på?

det er ved at være et par år tilbage, så jeg husker det ikke så tydeligt,
men menr ikke det tog så lang tid før han var nogenlundt okay igen

Knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : nana sørensen

Dato : 24-08-06 00:15

> [...]
>
> det er ved at være et par år tilbage, så jeg husker det ikke så tydeligt,
> men menr ikke det tog så lang tid før han var nogenlundt okay igen

Vi måtte ikke blive der med Peanut. Nok også fordi han skulle rigtigt i
narkose og opereres.
Har lige været til tjek med ham i dag. Blev simpelthen for paranoid over at
såret så sært ud. Heldigvis var der ikke noget galt, men det var godt
alligevel, da det dem i receptionen sagde absolut ikke var det dyrelægen
sagde. :-/ Jeg skifter i hvertfald ikke til de dyrelæger. Det hele er lidt
hektisk og man får ikke ret meget information.
Peanut hader stadig kraven, men er en del gladere i dag... Ihh...