Hvad er forskellen?
Fra : Ukendt

Dato : 19-08-06 11:58

Hvad er forskellen på disse racer:

Dansk Svensk Gårdhund

Jack Russel Terrier

Parson Russel Terrier

Fox Terrier.

//Alemat

Fra : Meroba

Dato : 19-08-06 12:21

Alemat skrev:

> Hvad er forskellen på disse racer:
>
> Dansk Svensk Gårdhund
>
> Jack Russel Terrier
>
> Parson Russel Terrier
>
> Fox Terrier.
>
> //Alemat

forskeller er mindre og større men de tre terrier vil jeg ikke vidre
udtale mig om
men gårdhunden skiller sig HELT ud
gårdhunden er en pincher type
og ikke en terrier så rent tempermantfuldt skiller den sig ud.
hvilket syns jeg er det vigtigeste punkt.

de har været brugt(og bruges) som rottehunde på lige fod med
terrieren.
og uddsensmæssigt ligner de også tilforvæksling hinanden.

gårdhunden har dog til forskel fra fox terrien et tydligt markeret
stop på profilen og bygningsmæssigt virke gårhunden tungere.
russelterrieren er mere kortbenet i forhold til gårdhunden.
og gårhunden må heller ikke være ruhåret.

jeg har en gårdhund og ved enligt ikke så meget om de andre racer,
men må tit forsvare min pige for ikke at være en terrier..

du kan læse mere om gårdhunden på www.dansk-svensk-gaardhund.dk/

mvh. Mette Pedersen
www.meroba.dk