Underskrifts indsamling - auktion af dyr
Fra : Lotte

Dato : 18-08-06 07:57

Der er startet en underskriftindsamling mod salg af dyr paa
online-auktioner (QXL m.fl) Paa onlineauktioner bliver det kun til et
spoergsmaal om penge. Hoejest bydende faar dyret, og der tages ikke
hensyn
til de forhold, som dyret kommer ud til.
Paa QXL i Tyskland er det forbudt at saelge levende dyr paa
auktionerne,
men i Danmark er det helt okay.

Hvis du vil hjaelpe til at dette ophoerer, kan du skrive under, hvis du
foelger linket.

http://www.protest.underskrifter.dk/

Med venlig hilsen
Hanne Engermann

Kopieret fra kattegruppen, regner med at hundefolket ogsaa er imod den
slags. Kan for egen regning tilfoeje, at det ikke er tilladt i nogen af
de andre nordiske lande med levende dyr paa auktion (Danmark er et
uland) og vi (regeringen) snakker om dyrevelfaerd!!

Fra : pwh

Dato : 18-08-06 09:06

> Hvis du vil hjaelpe til at dette ophoerer, kan du skrive under, hvis
> du foelger linket.
>
> http://www.protest.underskrifter.dk/
>
> Med venlig hilsen
> Hanne Engermann

Er hermed gjort

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-08-06 09:46

> http://www.protest.underskrifter.dk/
>
> Med venlig hilsen
> Hanne Engermann

Godt initiativ Hanne - der er skrevet under og sendt videre!

- Winnie

Fra : Jesper HVL

Dato : 18-08-06 12:05

Lotte wrote:

> [...]
> de andre nordiske lande med levende dyr paa auktion (Danmark er et
> uland) og vi (regeringen) snakker om dyrevelfaerd!!

Jeg så det selv for første gang for flere måneder siden.

Faktisk skrev jeg en mail omkring det til DKK, da jeg umiddelbart også
synes det er mærkværdigt at bort-auktionere levende dyr. Men jeg har
ikke hørt et PIP fra dem... Regner med at de er ligeglade...!?

Men... hvad så med e.g. hesteauktioner?

/j.

Fra : jopa

Dato : 18-08-06 12:08

Jesper HVL skriblede bla:

> Men... hvad så med e.g. hesteauktioner?

Nu er dette jo en hundegruppe og drejer sig om kæledyr
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-08-06 12:13

jopa skrev:
> Jesper HVL skriblede bla:

> Nu er dette jo en hundegruppe og drejer sig om kæledyr

Ja det er en sund moral.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : jopa

Dato : 18-08-06 12:22

Martin Vollert" <"Mit fornavn skriblede bla:

> Ja det er en sund moral.

Skal vi så lade være med at skrive under ?

Giv mig et link til en underskriftindsamling vedr bortauktionering af heste
og jeg skal da gerne skrive under, men nu pt drejer det sig om hunde a propo
tråden om QXL.
Vi kan jo ikke redde hele verden men starte der hvor vores fælles interesse
er.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-08-06 12:40

jopa skrev:
> [...]
> tråden om QXL.
> Vi kan jo ikke redde hele verden men starte der hvor vores fælles interesse

Jamen jeg skriver bestemt heller ikke under, jeg er ret ligeglad om en
hund bliver solgt af en avler eller i den blå avis eller igen på qxl,
det fælles for dem alle er at de vil ha flest mulig penge for dyret.
Man kan jo sige at den avler der solgte den schæferhan på qxl ikke er en
skid bedre, se hvor hunden endte, men hun fik garanteret det hun krævede
for den.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-08-06 12:46

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Man kan jo sige at den avler der solgte den schæferhan på qxl ikke er en
> skid bedre, se hvor hunden endte, men hun fik garanteret det hun krævede

----------

sikke dog en holdning siger jeg bare.. )-;

mvh. marie

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-08-06 13:24

Torben og Marie-louise Ager skrev:
> "Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> ----------
>
> sikke dog en holdning siger jeg bare.. )-;
>
> mvh. marie

Ja men du må da undskylde jeg åbenbart ikke er så godt et menske som
dig, jeg syntes dog blot at det til enhver tid er bedre hunden bliver
solgt selv om det Evt. skulle være på qxl eller andet steds end at den
bliver aflivet som en problemhund ligesom det sker for 12.000 andre
raske hunde i dk hvert år

Fra : Leyna

Dato : 18-08-06 13:45

On Fri, 18 Aug 2006 14:24:03 +0200, Martin Vollert <"Mit
fornavn"@ertele.dk> wrote:

> [...]
>solgt selv om det Evt. skulle være på qxl eller andet steds end at den
>bliver aflivet som en problemhund ligesom det sker for 12.000 andre

Der er jeg slet ikke enig med dig. Hvis jeg ikke ved hvor mine hunde
kommer hen (ikke at jeg har nogle planer om at sælge), så ville jeg
helt klart vælge aflivning.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-08-06 13:55

Leyna skrev:

> Der er jeg slet ikke enig med dig. Hvis jeg ikke ved hvor mine hunde
> kommer hen (ikke at jeg har nogle planer om at sælge), så ville jeg
> helt klart vælge aflivning.

Tjaa jeg ville nu gør hvad der stod i min magt for at finde et godt
hjem, også hvis det skulle indbefatte at sætte en annonce i den blå avis
eller qxl.

Fra : Jesper HVL

Dato : 18-08-06 14:04

Hey Martin

> Tjaa jeg ville nu gør hvad der stod i min magt for at finde et godt
> hjem, også hvis det skulle indbefatte at sætte en annonce i den blå avis
> eller qxl.

Og lige der rammer du pointen Grunden til at folk bliver negative
over auktioner med kæledyr, er at man forbinder auktion med udelukkende
at gå efter højst mulig pris, uden at skele til hvor dyret måtte ende
bagefter. Det er naturen af auktioner - hæjeste bud vinder.

Virkeligheden på QXL er selvf. lidt mere broget. Du kan sagtens se folk
der siger at de vil se køber an, og vil afvise tilbud hvis de ikke mener
at personen der byder vil egne sig som dyreforældre.

Når du skriver "jeg ville nu gør hvad der stod i min magt for at finde
et godt hjem", er du jo heller ikke personen der ville sætte hunden i
QXL og bare sende den i "pakke med lufthuller" til højstbydende.

Mvh
/j.

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-08-06 14:27

Jesper HVL skrev:
> [...]
> udelukkende at gå efter højst mulig pris, uden at skele til hvor dyret
> måtte ende bagefter. Det er naturen af auktioner - hæjeste bud vinder.
Ja men hvis man læst den auktion over Zar ville man også se at det jo
ikke var for penge man solgte hunden.

> Virkeligheden på QXL er selvf. lidt mere broget. Du kan sagtens se
> folk der siger at de vil se køber an, og vil afvise tilbud hvis de
> ikke mener at personen der byder vil egne sig som dyreforældre.
Hvis der kom en ung andengenerations indvandre i en gejlet Vectra med et
"Gjellerup forever or die" banner i bagruden så var det nok ikke noget
salg. Men de er nok ikke de værste dem kan man spotte, de værste i mine
øjne er de familier som skal ha en sød lille hund fordi deres lille pige
har plaget om at få en hund.

> Når du skriver "jeg ville nu gør hvad der stod i min magt for at finde
> et godt hjem", er du jo heller ikke personen der ville sætte hunden i
> QXL og bare sende den i "pakke med lufthuller" til højstbydende.

Nej da. Da Feks. mig og min eks gik hvert til sit kostede det mig 1,1
mil for jeg måtte købe et hus da jeg ikke kunne finde andre steder at
bor hvor man måtte holde hund ,og jeg da jeg ikke vil bo i lejlighed med
sådan en Schæferbamse som min, så blev enden på det hele at jeg måtte
forgælde mig.

Fra : pwh

Dato : 18-08-06 14:44

Martin Vollert" <"Mit fornavn wrote:
> Hvis der kom en ung andengenerations indvandre i en gejlet Vectra med
> et "Gjellerup forever or die" banner i bagruden så var det nok ikke
> noget salg.

*LOL*

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-08-06 14:22

> [...]
> solgt selv om det Evt. skulle være på qxl eller andet steds end at den
> bliver aflivet som en problemhund ligesom det sker for 12.000 andre

Personligt ville jeg foretrække aflivning af en voksen hund fremfor salg på
QXL.
Men sådan er vi så forskellige heldigvis

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-08-06 14:28

jopa skrev:
> Martin Vollert" <"Mit fornavn skriblede bla:

> Personligt ville jeg foretrække aflivning af en voksen hund fremfor salg på
> QXL.
> Men sådan er vi så forskellige heldigvis

Er en hund på 7Mdr voksen ?

Fra : jopa

Dato : 18-08-06 14:34

Martin Vollert" <"Mit fornavn skriblede bla:

> Er en hund på 7Mdr voksen ?

Nej men jeg har så haft den i 5 mdr og skulle være meeeget sikker på hvem
der fik den.
Kendte jeg ingen blev den aflivet, og det betalte jeg så selv for.
Den mærker intet men jeg er sikker på at den ikke kom hen et sted hvor de
igen måtte opgive af den ene eller anden grund.

Hvorfor accepterer du ikke blot at vi kan have forskellige synspunkter
omkring emnet.
Du har jo tilsyneladende ingen problemer med den form for "salg", jeg har
og igen hvorfor skal vi absolut være enige ?
Jeg har da intet behov for det
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-08-06 14:36

jopa skrev:
> [...]
> Du har jo tilsyneladende ingen problemer med den form for "salg", jeg har
> og igen hvorfor skal vi absolut være enige ?

ok

Fra : Kim H.

Dato : 18-08-06 16:31

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du har jo tilsyneladende ingen problemer med den form for "salg", jeg har
> og igen hvorfor skal vi absolut være enige ?

Jeg vælger ikke at blande mig denne gang, da jeg har givet min mening til
kende om sagen tidligere :0)

Kim
(Der glæder sig til at se hvad de frelste finder på at lave
underskriftindsamling til næste gang :) )

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-08-06 14:26

> [...]
> aflivet som en problemhund ligesom det sker for 12.000 andre raske hunde i

-------------

hvor i alverden ser du at den skulle aflives som en problemhund, hvis ikke
den var blevet solgt på qxl?
det er jo ikke problemet at den bliver solgt, det er måden det bliver gjort
på at der er problemet.
mvh. marie

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-08-06 14:35

> [...]
> den var blevet solgt på qxl?
> det er jo ikke problemet at den bliver solgt, det er måden det bliver gjort

Ja hvis ikke manden kunne styre den Pga. sygdom og han heller ikke kunne
få solgt den det være sig på qxl eller på andre måder, så ville jeg
sætte mine penge på den ville blive aflivet, da der jo også står i
annoncen at den er en håndfuld.
Og igen jeg kan ikke blive forarget over at man sætter en hund til salg
på denne måde under disse omstændigheder.

Fra : jopa

Dato : 18-08-06 14:40

> [...]
> kunne få solgt den det være sig på qxl eller på andre måder, så ville
> jeg sætte mine penge på den ville blive aflivet, da der jo også står i

Jeg tror som sagt ikke på at der fandtes en "mand" men en kvinde, da jeg fik
et møgfald af hende hvor hun bla skrev at hun ikke kunne styre den.
Hvis man har problemer med en sådan schæferhan løses det ikke ved at sælge
den til hvemsomhelst.
Derfor foreslog jeg at hun fik den afsat til schæfer kyndige bla på
omplaceringslisten i dansk schæferhunde klub.

Slut prut finale med denne tråd for mit vedkommende
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim H.

Dato : 18-08-06 16:33

> [...]
> den er en håndfuld.
> Og igen jeg kan ikke blive forarget over at man sætter en hund til salg på

Jeg har været der, og de vil ikke forstå det

Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-08-06 12:53

> [...]
> Man kan jo sige at den avler der solgte den schæferhan på qxl ikke er
> en skid bedre, se hvor hunden endte, men hun fik garanteret det hun

Inden du får brokket dig for meget, så synes jeg, at du skulle tage og
læse hele tråden. Sælger er for det første ikke en "hun", og for det
andet blev hunden trukket ud af auktionen igen inden salg.

Du behøver da så sandelig heller ikke at skrive under. Der er jo ingen
som tvinger dig, og der er nok af andre der gerne vil.

Hilsen
Tove ;)

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-08-06 13:15

Tove Krieger skrev:

> Inden du får brokket dig for meget, så synes jeg, at du skulle tage og
> læse hele tråden. Sælger er for det første ikke en "hun", og for det
> andet blev hunden trukket ud af auktionen igen inden salg.

For det første, så brokker jeg mig bestemt ikke, det er der rigeligt med
andre der gør.
For det andet, så har jeg læst tråden med stor morskab og undren over
hvor fantasifulde og virkeligheds forladte folk kan være.
Om sælger er en hun eller ham er ret underordnet, men nu mente jeg også
avleren som solgte hunden i første omgang, og fordi hunden ikke blev
solgt på qxl er vel ikke ensbetydende med at den ikke er solgt den ene
eller den anden vej for den samme pris som på qxl.

Nå men nok om det.

Fra : Jesper HVL

Dato : 18-08-06 12:43

Må lige hellere skynde mig her...

Umiddelbart er jeg imod alle former for "net" auktioner med levende dyr.
Også heste - der vel også er kæledyr i en eller anden forstand (tænk
bare på de bløde muler

Men det er jo ganske almindeligt at heste bliver bortauktioneret til
skuer og lignende, se f.eks. her:
http://www.varmblod.dk/copy_of_auktion/heste-solgt-pa-auktion-i-herning-2005
http://www.horseauction.dk/
Og hvad er forskellen på det, og på at gøre det på nettet? Ingen! At der
måske er "tradition" for hesteauktioner gør der ikke mere rigtigt.

Grunden til at mange, undertegnede selv, bliver forargede over
katte/hunde auktioner er vel at de fleste opfatter kæledyrene som en del
af familien, og man ikke ved hvordan de vil få det det nye sted, plus at
det virker som om man "går efter pengene" i stedet for at bekymre sig om
dyrevelfærd. Men nøjagtig det samme gør sig gældende for heste der
bliver bortauktioneret.

Så - nu har jeg vist rørt nok i dén andedam...

/j.

Fra : jopa

Dato : 18-08-06 13:00

Jesper HVL skriblede bla:
> Grunden til at mange, undertegnede selv, bliver forargede over
> katte/hunde auktioner er vel at de fleste opfatter kæledyrene som en
> del af familien, og man ikke ved hvordan de vil få det det nye sted,

Netop

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Lotte

Dato : 19-08-06 08:01

> [...]
> http://www.horseauction.dk/
> Og hvad er forskellen paa det, og paa at goere det paa nettet? Ingen!

Forkert - paa heste/kvaeg-auktioner er koeber til stede og har kigget
paa dyret foerst, har talt med saelger o.s.v. Jeg tror ikke der er
nogen der giver f.eks. 15000 (eller nogen gange meget mere) for en hest
som de ikke ved noget som helst om....

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-08-06 12:48

jopa wrote:
> [...]
> hunde a propo tråden om QXL.
> Vi kan jo ikke redde hele verden men starte der hvor vores fælles

Du har da helt ret John. Jeg svarede i "kattetråden" om samme emne en
dame der spurgte :"Hvad så med kvægauktioner"?

Jeg fortalte hende, at jeg ikke kan forestille mig en opkøber af kvæg
der ville købe kvæg ubesigtiget. Desuden regner man jo ikke kvæg for
kæledyr.

Det er da kun net-auktioner vi her protesterer mod. Jeg ved ikke om man
kan købe heste via nettet på den måde ? Jeg tror det næppe. Hvis det
skulle være tilfældet, så må de hesteinteresserede da se at komme op på
mærkerne.

Mvh
Tove :)

Fra : H. Jensen

Dato : 18-08-06 20:12

Hej

Jeg synes I skal gå ind på QXL og læse reglerne for salg af dyr på qxl...
og der I aktionerne, så er der faktisk flere der har en fast pris! Jeg ved
ikke, men er det ikke også sådan de står på den blå avis og andre steder?
Sælges til 3000 eller højs bydende? Ofte ser man en lap med en hund "Gi et
bud" - ved ikke, men det er vel det samme? For på Qxl må du gerne tage
kontakt til sælger, besøge dyret og både sælger og køber må takke nej til
handlen! Hvad med os folk der køber dyr hjem fra udlandet uden at have beset
dem? Det er vel næsten værrer eller? Ja så der Vorbasse marked (eller hvad
det hedder), hvor man så næsten plat eller krone om hestene.. Hvordan er
det?

Jeg sætter sgu heller ikke min underskrift der

--

Venlig Hilsen / Best Regards
Heidi Jensen

www.hallemarken.dk

Fra : pwh

Dato : 18-08-06 20:38

H. Jensen wrote:
> Hej
>
> Jeg synes I skal gå ind på QXL og læse reglerne for salg af dyr på
> qxl...

Så kunne du jo gå ind på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
og læse reglerne for quoting på Usenet

/Jens

Fra : H. Jensen

Dato : 19-08-06 04:53

www.hallemarken.dk

> Så kunne du jo gå ind på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
> og læse reglerne for quoting på Usenet

Kender til dem, men gad ikke liiiiiige! Og I fik det jo alligevel læst!

Heidi

Fra : pwh

Dato : 19-08-06 10:52

> Kender til dem, men gad ikke liiiiiige!

Det er også noget af et arbejde at trykke på END-knappen

/Jens