Pletter på plænen
Fra : Nick

Dato : 17-08-06 17:58

Hej
Jeg har et spørgsmål som måske er drøftet før i gruppen, men jeg har ikke
set det.
Sagen er at min lidt ældre tyske ruhårstæve får græsset til at visne, hvis
hun tisser på græsplænen, og det er jo ikke særlig kønt. Bare en lille slat
er nok til at græsset forsvinder
Mit gæt er at hun måske drikker for lidt, men jeg har de sidste par måneder
tilsat foderet rigelig vand + at hun også drikker en del.i løbet af dagen,
men det ser ikke ud til at løse problemet.
Det er 4. hund jeg har af slagsen og har ikke haft problemet før. Og jeg har
en yngre tæve nu hvor der heller ikke er dette problem.
Det logiske ville jo være at lufte den et andet sted, men det sker jo
alligevel at den smutter ud på plænen og "vander".
Er der en forklaring og måske et godt råd fra gruppen ?

Mvh. Nick

Fra : RJ

Dato : 18-08-06 08:30

Hej

Det skyldes protein indholdet i hendes urin, det variere fra tæve til tæve
og er størst omkring løbetiderne.

Hvis du sterilisere hende er problemet løst

Hilsen

Rikke

Fra : Nick

Dato : 18-08-06 13:28

Tak for din respons

Vi det hjælpe at skifte foder ?

I givet fald - hvad skal blandingen så indeholde ?

Fra : RJ

Dato : 18-08-06 15:47

ikke såvidt jeg er orienteret, det er simpelthen noget homonisk som ændre
sammensætningen i urinen og jo mere protein der i i urinen des mere gul
bliver græsplænen - og tævens urin ændre sig altså alt efter alder og
løbetidsstatus.

så sterilisere hende og køb hanhunde fremover

Fra : jopa

Dato : 18-08-06 16:31

RJ skriblede bla:
> så sterilisere hende og køb hanhunde fremover

Ja eller ingen hund overhovedet.
Kunne forstå hvis det var stuetæppet der var plettet, men græsplænen
herregud
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-08-06 19:05

"jopa" <spam@nøøø.invalid> writes:

> Kunne forstå hvis det var stuetæppet der var plettet, men græsplænen
> herregud

Vi har en tæve og ca. 50 kvadratmeters frimærke. Det betyder at der er
MANGE og STORE pletter over hele græsplænen. Faktisk er der nok flere
pletter end der er græs. Og det er altså nu irriterende!

Heldigvis får vi snart en noget større have.

/Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : jopa

Dato : 18-08-06 20:00

Trine Kornum Christiansen skriblede bla:

> Vi har en tæve og ca. 50 kvadratmeters frimærke. Det betyder at der er
> MANGE og STORE pletter over hele græsplænen. Faktisk er der nok flere
> pletter end der er græs. Og det er altså nu irriterende!

Ja det er noget pis

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-08-06 21:12

jopa wrote:
> Kunne forstå hvis det var stuetæppet der var plettet, men græsplænen
> herregud

Man dør ikke af et par tispletter hist og her

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-08-06 21:26

pwh wrote:

> Man dør ikke af et par tispletter hist og her
>
> /Jens

Det er måske derfor du sover i telt på græsplænen

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : pwh

Dato : 18-08-06 21:40

> Det er måske derfor du sover i telt på græsplænen
>
> Med venlig hilsen
> Tove :)

Der fik du mig

Det bliver nu til sofaen foran fjernsynet i aften, Tyson og katten
har anbragt sig, så må vi se hvor Angel og jeg skal værer

/Jens (som har flere gode sovepladser i sit hus)

Fra : Linda Vejlø

Dato : 18-08-06 19:03

Har observeret det samme i hele hundens levetid - altså der hvor
den tisser - "visner eller brændes græsset" af - men i løbet af
kort tid, vokser der noget nyt og "grønnere" græs op..
Måske har det været lidt anderledes for dig og din hunds
græsplæne i år - på grund af manglen på vand fra oven..:))

Fra : Helle [4550]

Dato : 18-08-06 23:52

Vores hanhund tisser også så græsset går ud.
Da han var hvalp, havde vi pletter på plænen, men nu tisser han op ad
træerne på plænen, og det er ret praktisk, for nu behøver jeg ikke at klippe
med saks eller trimmer om træerne

mvh Helle