Hvalp der bider i ledninger
Fra : Lene

Dato : 17-08-06 08:13

Hvordan forhindrer man lige en lille hvalp i at bide i ledninger? Der er
ingen folk hjemme i 7 timer ad gangen, og hvalpen er henvist til en lille
gang og et toilet, hvor hun besørger på en avis.
De ville gerne lade hende have adgang til hele lejligheden men er som sagt
bange for ledninger.
(Jeg har tilbudt dem at gå tur med den lille, og de har sagt ja).
MVH Lene

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-08-06 10:48

"Lene" <lesletdette@satzone.com> wrote in message
> [...]
> bange for ledninger.
> (Jeg har tilbudt dem at gå tur med den lille, og de har sagt ja).

Smører noget tabasco på ledningerne, var vist hvad der blev foreslået mig,
da jeg selv spurgte om det samme.

Fin stil forøvrigt (tilbudet om gåture)

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-08-06 10:58

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message
> "Lene" <lesletdette@satzone.com> wrote in message
> Smører noget tabasco på ledningerne, var vist hvad der blev foreslået mig,
> da jeg selv spurgte om det samme.

Hov, jeg glemte. Jeg er selv ved at lære en bebs af med at bide i ting og
sager. Når det en enkelt gang lægges op til noget der kunne ligne
ledningsgnaskning, så laver jeg et overdrevet nummer ud af det, og skælder
"meget" ud. Selvfølgelig efterfølgende med et tilbud om noget lovligt at
bide i (hans pelikan f.eks). Og de to gange han og min "gamle" hund har
været "alene" hjemme, har jeg slukket på stikkontakten. (selv om det
efterfølgende har vist sig unødvendigt)

Bjarne K.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-08-06 11:28

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse news:44e43dbc$0$84026
med et tilbud om noget lovligt at bide i (hans pelikan f.eks).> Med venlig
hilsen

> Bjarne K.
>----------

lidt ot.. men er det en af disse plyspelikaner med piv i maven? GGGG.. hvis
de er, så var det den sjoveste ting jeg nogen sinde er komme hjem med til
mine vapser..jeg var så flad af grin over deres leg med den, og sukkede
meget da jeg i går gik huset og haven igennem for "fyld"...GG.. noget er
bare sjovere end andet legetøj!
mvh. marie

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-08-06 11:52

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:44e4449b$0$138$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> sukkede meget da jeg i går gik huset og haven igennem for "fyld"...GG..
> noget er bare sjovere end andet legetøj!

Nej, det lyder til at jeg også må se at få købt en sådan.

Den jeg har købt er vist mest en måge (er vi blevet enige om i familien),
men jeg troede at det var en pelikan. Alle deres bamsedyr har forøvritgt
navne, så vi kan lege "kom med bamse, gatito, pelicano, bubu, andy panda
eller insecto, så får du en godbid". Håber jeg derved en dag kan få dem til
at hjælpe med at finde min nøgler, mobil osv.

Bjarne K.

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 17-08-06 12:32

> [...]
> eller insecto, så får du en godbid". Håber jeg derved en dag kan få dem
> til at hjælpe med at finde min nøgler, mobil osv.

Det samme gør vi her i huset og det er lidt utroligt.
Det der imponerer mig mest er dette: Berta har to små frøbamser. Den ene har
krone på hovedet, den anden ikke, ellers er de ret ens. Men Berta ved præcis
hvem der er Kaj og hvem der er Prins Kaj

- Winnie

Fra : Lene

Dato : 17-08-06 12:01

Bjarne K foreslog:
" Smører noget tabasco på ledningerne, var vist hvad der blev foreslået mig,
da jeg selv spurgte om det samme.
Fin stil forøvrigt (tilbudet om gåture)"

Tak for rosen. Gik en god tur med hende, og løb (i luntetrav, naturligvis),
så hun blev træt. Sad ned i det høje græs imens hun kiggede på det hele.
Har ikke hørt noget fra hende siden. ("normalt" hyler og skriger hun når hun
er alene).
Tak for ideen med tabascosauce, men jeg synes det er lidt for voldsomt for
hende. Hun er ikke ret stor, og jeg tror tabasco vil svide hende i munden
for lang tid. (Det gør det på mig). Da jeg var lille fik jeg Go'negl på
mine, ja, negle. Det smagte slemt. Måske skulle man prøve at smøre det på
ledningerne? Og så bede familien prøve at pakke ledningerne ind i noget
kabelholder ell.lign.
Det MÅ kunne lade sig gøre...
Tak for svar.
Mvh Lene
40.plus

Fra : jopa

Dato : 17-08-06 12:15

Lene skriblede bla:
> Og så bede familien
> prøve at pakke ledningerne ind i noget kabelholder ell.lign.
> Det MÅ kunne lade sig gøre...

Hvor svært kan det være.
Vi fortæller jo også vores børn hvad de må og ikke må.
Kabelholdere er fint det samme gælder udskæld når de gør noget der ikke
falder i vores smag
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 17-08-06 14:07

"Lene" <lesletdette@satzone.com> skrev i en meddelelse

> Tak for rosen. Gik en god tur med hende, og løb (i luntetrav,
> naturligvis), så hun blev træt. Mvh Lene
> 40.plus

hej Lene
nu kender jeg hverken hvalpens alder eller race, men da mine labradortæver
var hvalpe, fik jeg at vide af opdrætterne, at 10 minutters lufteture var
nok, og at den motion, en ung hvalp skal have, består af leg i
hjemmet/haven. Dette af hensyn til deres hofter.

Det, der trætter hvalpen allermest, er ikke fysisk udfoldelse, men mental
stimulation, herunder bl.a. "næsearbejde" såsom at finde maden, der er
spredt ud på græsset.

Jeg synes også, at det er alletiders, at du tager dig af naboens hvalp.

Mvh Anelise
60+

Fra : Morten Andersen

Dato : 17-08-06 19:48

Hej Lene,

Da vi for et halvt års tid siden fik vores nyeste skud på stammen, havde vi
også problemer med at den godt kunne lide vores ledninger. Dette blev løst
ved at vi dryssede lidt pepper ud over dem. Hunden var henne og snuse lidt
og fandt så ud af at der var mere appetitlige ting man kunne tygge i.

Med venlig hilsen
Morten

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-08-06 14:41

Lene wrote:
> [...]
> sagt bange for ledninger.
> (Jeg har tilbudt dem at gå tur med den lille, og de har sagt ja).

Kære Lene.

Gudskelov, at der findes venner som dig :).

Det må være dejligt for dem at vide, at vovse har det godt når far og
mor er på arbejde.

Prøv engang også at foreslå dem ,at købe en af de små kugler med hul i
til foder, så den skal arbejde lidt for at få foderet. Har en til mine
katte - de elsker den. Købt hos MaxiZoo til omkring en halvtredser.

Med venlig hilsen

Tove :)