hunde velkomst ?
Fra : M.Hansen

Dato : 15-08-06 11:57

Nå, her et spørgsmål til alle hunde psykologerne :

Når min kæreste kommer hjem (pige) hopper min 16 uger gamle Golden op ad
hende, som om det var en kænguru vi havde købt og ikke en hund, hun er MEGET
glad for at se hende, og slikker hende over det hele.

Nå jeg så kommer ind ad døren, så sniger hun sig, stadig logrende, hen til
mig, og ligger sig ned, og vil klø's på maven - meget underdanigt.

Det skal nævnes at jeg ALDRIG har fysisk afstraffet hende, og kun én gang
hævet stemmen af hende.

Hva skyldes forskellen på velkomsten ?

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-08-06 12:08

M.Hansen wrote:
> [...]
> underdanigt.
> Det skal nævnes at jeg ALDRIG har fysisk afstraffet hende, og kun én

Uden at være hundepsykolog, vil jeg mene, at vovsen anser dig for at
være "førerhunden", mon jeg tager meget fejl ?

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 14:20

M.Hansen skriblede bla:
> Nå, her et spørgsmål til alle hunde psykologerne :

Psykologer er der ingen af herinde heldigvis.

> [...]
> underdanigt.
> Det skal nævnes at jeg ALDRIG har fysisk afstraffet hende, og kun én

Your the leader simpelthen. Den ved du ikke gider det pjat
Det samme sker her akkurat.

Hvis hun er træt af det så lær hende at ignorere hunden ved at vende sig
bort fra den så mister den efterhånden lysten.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 15-08-06 18:59

> Your the leader simpelthen. Den ved du ikke gider det pjat
> Det samme sker her akkurat.

Vil det så sige at jeg ikke er leder i forhold til Angel,
hun hopper også op af mig som en kænguru når jeg kommer hjem.
Det må hun dog godt, jeg synes kun det er hyggeligt at værer velkommen.
Tyson skal altid finde en eller anden dødsyg bold at vise frem,
men sådan er det jo med det Schæferblod, man skal have en bold
i flaben for at føle sig som noget

/Jens

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 19:12

pwh skriblede bla:

> Vil det så sige at jeg ikke er leder i forhold til Angel,
> hun hopper også op af mig som en kænguru når jeg kommer hjem.

Se Jens det er jo her psykologien kommer ind
Du vil gerne have det men "normale" mennesker bryder sig ikke om det og da
slet ikke hvis de gør det ved besøgende.

Manden har vist sig som leder og hunden ved at han ikke vil have det.
Konen magter ikke konfrontationen eller evner ikke at få den til at holde
op.

Anvisningen er ganske simpel. Selv hende madammen med ridepisken vidste det
nemlig ignorering af hunden indtil den er faldet til ro, derefter kan hun
efter en vis tid gå hen og klappe den.

Min hopper sgu også også op på konen når hun kommer hjem men kun når jeg
ikke er hjemme.
Har prøvet at forklare hende at hun skal ignorere den men det syntes hun er
synd så det er et valg
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 15-08-06 20:17

> Se Jens det er jo her psykologien kommer ind
> Du vil gerne have det men "normale" mennesker bryder sig ikke om det
> og da slet ikke hvis de gør det ved besøgende.

Jeg ved det godt
Men jeg har det så også lidt med bare at opdrage mine hunde for
at tækkes nogle sjældne gæster, Angel lader dog hurtigt værer
med at hoppe op af folk hvis hun får besked på det.

Personligt gør jeg det med mine hunde at jeg hurtigt sætter mig på gulvet så
jeg er i niveau med dem, så kan jeg kæle Angel og lege bold med Tyson.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-08-06 19:19

pwh wrote:

> [...]
> velkommen. Tyson skal altid finde en eller anden dødsyg bold at vise
> frem, men sådan er det jo med det Schæferblod, man skal have en bold

Godt nok er Angel "fars hund", ,men er du ikke lidt hård ved
Tyson, han har da bare en anden måde at vise dig på, hvor glad han er
for dig. Stakkels hund. Jeg kommer snart og stjæler ham i
nattens mulm og mørke.

Mvh Tove :)

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 19:23

Tove Krieger skriblede bla:

> [...]
> Tyson, han har da bare en anden måde at vise dig på, hvor glad han er
> for dig. Stakkels hund. Jeg kommer snart og stjæler ham i

Ok det er ikke kun mig der har lagt mærke til det.
Han snakker mest om sin Golden retriver Angel men knapt så meget om
Schæferen Tyson
Tyson må sove på gulvet medens Angel sover i ske med Jens.

Hvem sagde dyrplageri ?
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 15-08-06 20:38

On Tue, 15 Aug 2006 20:23:17 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

> [...]
>Schæferen Tyson
>Tyson må sove på gulvet medens Angel sover i ske med Jens.

Ja, det er da helt korrekt. Måske vi skulle slå os sammen og befri
stakkels Tyson fra den onde, onde dyreplager, som foretrækker den
sengevædende Golden Retriever?

Hmmm... Jeg snakker vist osse mest om Vaks, men det er nu Hans jeg
ligger i arm med, for det dér med at ligge i sengen er Vaks ikke så
meget for... og jeg ved slet ikke om han tør gå derop mere, efter at
han i morges faldt ud af sengen. BUMP, 44 kg hund på gulvet! Og kors
hvor så han bare flov ud efter den tur! *LOL*

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 15-08-06 21:11

> Ja, det er da helt korrekt. Måske vi skulle slå os sammen og befri
> stakkels Tyson fra den onde, onde dyreplager, som foretrækker den
> sengevædende Golden Retriever?

Solgt til den smukke dame,
hvornår skal jeg komme med ham

> [...]
> han i morges faldt ud af sengen. BUMP, 44 kg hund på gulvet! Og kors
> hvor så han bare flov ud efter den tur! *LOL*

Groft og ærligt sat op, så ville jeg nok kun have haft en hund idag
hvis jeg havde startet med Angel. Ikke sådan at forstå at jeg ikke holder
meget af Tyson, men jeg skal bare ikke have flere af hans støbning.
Det er ikke fair overfor mig eller hunden, man bliver jo klogere.

Jeg tror også det ligger lidt i kønnene, jeg er da blevet mere til
at have Tæver i fremtiden, deres sind passer mig bedre.

Tyson er da vagtsom og selvskabelig og alt det der,
men Angel er en lille puttehund der vil ligge under dyne,
men som samtidigt ville rive hovedet af enhver der generede mig eller Tyson.

Men dermed sagt passer Tyson da stadig mindst 80% til mig,
og jeg ville da hellere miste min højre arm end at miste ham.

At jeg mere skriver om Angel bunder vel også at hun stadig er lidt ny,
Tyson er jo en gammel slidt hund på 4 ½ år, så kigger i tilbage
i hvad jeg ellers har skrevet er Tyson nok nævnt ca 100000 gange

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 15-08-06 22:20

On Tue, 15 Aug 2006 22:10:55 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Solgt til den smukke dame,
>hvornår skal jeg komme med ham

Jeg er hjemme hele ugen, så du tropper bare op.

>Groft og ærligt sat op, så ville jeg nok kun have haft en hund idag
>hvis jeg havde startet med Angel.

Hvis jeg var startet med Hans, havde jeg heller ikke skaffet hund nr.
2. Jeg elsker Vaks overalt på jorden og ville ikke undvære ham for
nogen pris, men Hans blev jo kun anskaffet for at Vaks kunne få lidt
mere motion og aktivering end vi kan gi' ham. Det ville ikke være
kommet på tale med Hans, for han har rigeligt ivores selskab og vores
tempo.
Hane er så osse den slags hund, som jeg har været vant til. Utrygge og
underkuede genbrugshunde, som jeg så kunne få lov til at rette op på.
Vaks var lige fra den tidligste hvalpealder meget selvstændig og ikke
bange for noget som helst. Han var sørme noget af en udfordring.

Men set i bakspejlet, så ville jeg ikke undvære nogen af dem. Vaks er
i den grad MIN hund, og Hans er efterhånden rettet helt op, men skal
jeg have hund igen bliver det ret sikkert en internatshund. Det ER
altså dem jeg er bedst til, og hvalpe kan jo altid afsættes. Det er
straks sværere med de voksne hunde.

I dag omtaler jeg Vaks som min yndlingshund og Hans som mit
hjertebarn, og jeg tror ikke at nogen af dem er utilfredse med de
betegnelser.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 16-08-06 08:37

Leyna wrote:
> I dag omtaler jeg Vaks som min yndlingshund og Hans som mit
> hjertebarn, og jeg tror ikke at nogen af dem er utilfredse med de
> betegnelser.

Ingen af mine hunde er yndlingshund, jeg holder vel lige meget
af dem begge, det er jo ikke noget jeg tænker over i hverdagen
Nu har man jo nu engang de hunde man har, så får man jo det bedste
ud af det, men som sagt før, jeg skal ikke have flere Tyson'er

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 16-08-06 12:04

On Wed, 16 Aug 2006 09:37:26 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ingen af mine hunde er yndlingshund, jeg holder vel lige meget
>af dem begge

Det gør jeg jo osse, altså af mine... dine ved jeg ikke rigtigt med.
*G*

Betegnelserne kommer sig af, at jeg er mest knyttet til Vaks. Han er
sådan en rigtig "følge-i-måsen hund, mens Hans er mest "trofast", hvis
der skal hygges (i sofane eller når vi skal i seng) og når man er i
køkkenet.
Hans er så hjertebarnet, som får en meget stor del af opmærksomheden,
fordi han trænger så frygteligt meget til den, så de har vist en lige
stor del i mit hjerte. De er blot ikke i det samme rum.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 15-08-06 20:38

> Ok det er ikke kun mig der har lagt mærke til det.
> Han snakker mest om sin Golden retriver Angel men knapt så meget om
> Schæferen Tyson

Jeg har aldrig lagt skjul på at Angel passer bedre til mig, sådan er det bare.
Men Tyson havde jeg som min første hund og har self et helt specielt forhold til,
jeg holder meget af ham, men han kan også irrerterer mig som Angel ikke kan.
Tyson er så meget nemmere at have med at gører på mange måder end Angel,
han gør alt hvad jeg siger første gang uden spørgsmål, når han har fattet det.
Hvad jeg siger er lov, han er førerfikseret så jeg kan brække mig,
der passer Angels sind mig bedre, hun er lydig, men lige med en grænse alligevel

> Tyson må sove på gulvet medens Angel sover i ske med Jens.

Tyson hader at sove under dyne, det er nok for varmt for det langpelsede dyr.
Men han sov da hele igår nat hos mig mens det lynede, mens Angel sov i huset.
(jeg sover hele sommeren i telt ude i haven, tosset som jeg jo er)

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 15-08-06 22:23

On Tue, 15 Aug 2006 21:38:12 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Tyson er så meget nemmere at have med at gører på mange måder end Angel,
>han gør alt hvad jeg siger første gang uden spørgsmål, når han har fattet det.

Du kommer bare med ham, Jens. Det passer mig perfekt med en lydig og
førerfikseret hundebasse.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 16-08-06 08:42

> Du kommer bare med ham, Jens. Det passer mig perfekt med en lydig og
> førerfikseret hundebasse.

Der er jeg så mere til det lidt mere selvstændige sind som Angel har,
hun hænger da meget i røven på mig, men hun kan bedre underholde sig selv
og gør ikke bare pr automatik hvad jeg siger, hun skal lige overbevises først.
Til gengæld fatter hun ofte en kommando efter 2-3 gange, hvor Tyson måske
skal have forklaret det samme 20-30 gange før han fatter pointen.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 16-08-06 12:05

On Wed, 16 Aug 2006 09:42:01 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>Til gengæld fatter hun ofte en kommando efter 2-3 gange, hvor Tyson måske
>skal have forklaret det samme 20-30 gange før han fatter pointen.

Jamen, bare aflever! *G*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-08-06 22:30

pwh wrote:

> [...]
> mens Angel sov
> i huset. (jeg sover hele sommeren i telt ude i haven, tosset som jeg

Okay okay Jens. Jeg lader nåde gå for ret og frikender dig for at gøre
forskel på vovserne. (Det var da godt nok noget af en rørende
"forsvarstale" du holdt)

Med venlig hilsen og kram til "hunderne"
Tove :)

Fra : pwh

Dato : 16-08-06 08:47

> [...]
> forskel på vovserne. (Det var da godt nok noget af en rørende
> "forsvarstale" du holdt)
>
> Med venlig hilsen og kram til "hunderne"

Jeg har altid været meget obs på ikke at forfordele den ene hund frem for
den anden, så jeg er sikker på at Tyson er meget godt tilfreds med livet

Stod det til Angel boede Tyson under kældertrappen sammen med katten,
og hun fik så alt maden og kælen, hos den forkerte ejer ville hun blive
en ren hustyrran, jeg kunne lige se Bo have hende som hund

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-08-06 10:53

pwh wrote:

jeg kunne lige se Bo have hende som hund

Uha nej, det kunne jeg da ikke. Han er ikke den typiske hundeejer. Der
er bare det ved Bo, at han kan være en utroligt venlig mand, men han har
tilsyneladende (jvfr. andre grupper) et psykisk problem, som gør at
gruppernes trolls (og andre der ikke har for mange hjemme på øverste
etage), punker ham ustandseligt. Han er selvfølgelig til dels selv ude
om det, men det er grove sager der engang imellem bliver skrevet. Jeg er
vis på, at der ikke er en ond blodsdråbe i den mand, og at hans
intelligens ikke fejler noget, det er medicin der gør ham sløret en gang
imellem. Nå, det var lige lidt OT, det hænder jo

Mvh Tove :)

Fra : pwh

Dato : 15-08-06 20:26

> [...]
> Tyson, han har da bare en anden måde at vise dig på, hvor glad han er
> for dig. Stakkels hund. Jeg kommer snart og stjæler ham i

Hård ved Tyson, hvor har du det fra ???
Jeg prøver efter bedste evne at kæle Angel og lege bold med Tyson
på samme tid.

Nej, jeg er såmænd meget bevidst om at værer god og sød ved Tejs,
han er jo også min første hund og har derfor en helt speciel plads i mit hjerte

Stod det til Angel kælede jeg kun med den mokke, men hygger jeg med Tejs
og hun vil møffe sig ind bliver hun da afvist, Tyson er størst og var der først

/Jens (hvis kat self. trumfer dem begge)

Fra : N/A

Dato : 15-08-06 21:23

Fra : pwh

Dato : 15-08-06 21:23

> Næh du, han vil få det meget bedre hos mig. Saftige bøffer hver dag,
> masser af bolde og kæl fra morgen til aften
>
> Mvh Tove :)

Jamen solgt til den dame med det gode tilbud,
nu hænger du på den, bordet fanger

Nej alvorligt talt ville Tejs ikke kunne fungerer andre steder end her tror jeg,
min Far som han holder meget af skulle prøve at lufte ham engang da jeg lå
med influenza, de kom ned til enden af vejen så ville Tejs hjem.
Og det var selvom han kun havde været i haven i 2-3 dage.

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 15-08-06 20:12

"jopa"skrev i en meddelelse

> Psykologer er der ingen af herinde heldigvis.

Det ved du da vist ikke noget om

- Winnie (der var meget tæt på at blive færdig som psykolog, men kom på
andre tanker!)

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 20:30

Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Det ved du da vist ikke noget om

Korrekt der kan da snige sig en enkelt ind i ny og næ men tror ikke jargonen
tiltaler dem så mon ikke de fordufter igen

--
Mvh.John som syntes Winnie har truffet et rigtigt valg

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 15-08-06 21:07

"jopa" skrev i en meddelelse

> Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Korrekt der kan da snige sig en enkelt ind i ny og næ men tror ikke
> jargonen tiltaler dem så mon ikke de fordufter igen

> Mvh.John som syntes Winnie har truffet et rigtigt valg

Takker

- Winnie som tænker at det er godt John ikke ved hvad hun så valgte i stedet

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 21:30

Winnie Schildknecht skriblede bla:

> - Winnie som tænker at det er godt John ikke ved hvad hun så valgte i
> stedet

Det kan aldrig være værre.
Min familie er på konens side alle (næsten) psykologer eller psykiater så
du kan forestille dig nogen gode diskutioner når jeg lægger mig ud og
spiller plat som konen siger
Nå vi er OT igen som vanlig
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 15-08-06 21:42

"jopa" skrev i en meddelelse

> Det kan aldrig være værre.
> Min familie er på konens side alle (næsten) psykologer eller psykiater så
> du kan forestille dig nogen gode diskutioner når jeg lægger mig ud og
> spiller plat som konen siger

Levende

> Nå vi er OT igen som vanlig

Du har ret - jeg syntes vi er møgirriterende

- Winnie