højeste bud
Fra : jopa

Dato : 13-08-06 12:05

Hvad syntes i om sådan noget ?
Jeg syntes personligt det er forkasteligt men jeg er jo også håbløs
gammeldavs.
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=27169795&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=3&Catg=10494

Hvis ikke linket virker så prøv denne:
http://link.toolbot.com/my.qxl.dk/19527

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 13-08-06 12:16

jopa skriblede bla:
> Hvad syntes i om sådan noget ?

Glemte lige at fortælle at den kommer fra en kennel der producerer rigtig
gode hunde http://www.kratmosen.dk/indexdk.html
, så mon ikke det havde været på sin plads at kontakte kennelen
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Ralph

Dato : 13-08-06 12:54

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> Glemte lige at fortælle at den kommer fra en kennel der producerer rigtig
> gode hunde http://www.kratmosen.dk/indexdk.html
> , så mon ikke det havde været på sin plads at kontakte kennelen

Der er da masser af hunde både på QXL og på DBA, hvorfor skulle det være
anderledes end en annonce i ugeavisen?

Jeg var inde på kennelens hjemmeside, hvorfor dælen står de så mærkeligt,
alle hundene ser ud som om det ene bagben er limet fast til jorden så de
ikke kan komme fri?

--
Ralph

Fra : jopa

Dato : 13-08-06 13:00

Ralph skriblede bla:

> Der er da masser af hunde både på QXL og på DBA, hvorfor skulle det
> være anderledes end en annonce i ugeavisen?

Det jeg er imod er at det minder om slavehandel når folk byder og højeste
bud vinder uanset om det er en der har forstand på racen eller ej.
Men som sagt det er blot min mening og den behøver jo ikke at være rigtig
men kan da bruges til debat

DBA kan folk jo vel se hunden inden at de køber ligeledes ugeavisen
På qxl er buddet bindende

> Jeg var inde på kennelens hjemmeside, hvorfor dælen står de så
> mærkeligt, alle hundene ser ud som om det ene bagben er limet fast
> til jorden så de ikke kan komme fri?

Ja bemærk de opstilles i denne lidt akavede stilling af hensyn til
fotografering om man kan lide det eller ej er en smagssag

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 13-08-06 13:24

> [...]
> højeste bud vinder uanset om det er en der har forstand på racen
> eller ej. Men som sagt det er blot min mening og den behøver jo ikke at være

Jeg er helt enig med dig John, en usmagelig måde at handle kæledyr på.

/Jens

Fra : joke

Dato : 13-08-06 22:48

> Ralph skriblede bla:

> Det jeg er imod er at det minder om slavehandel når folk byder og højeste
> bud vinder uanset om det er en der har forstand på racen eller ej.

Al handel med dyr er vel en eller anden form for slavehandel, der findes da
også mange kedelige eksempler på kenler herhjemme som faktisk ikke er meget
bedre end de polske hundefabrikker.

Hilsen

Johnny

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-08-06 13:09

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> writes:

> Jeg var inde på kennelens hjemmeside, hvorfor dælen står de så mærkeligt,
> alle hundene ser ud som om det ene bagben er limet fast til jorden så de
> ikke kan komme fri?

Sikkert for at få dem til at se ud som om de er endnu mere lave i
bagkroppen end de er.

Personligt synes jeg at en schæfer med "lav bagkrop" er noget af det
grimmeste inden for hundeverdenen.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : jopa

Dato : 13-08-06 13:17

Trine Kornum Christiansen skriblede bla:

> Personligt synes jeg at en schæfer med "lav bagkrop" er noget af det
> grimmeste inden for hundeverdenen.

Men sådan er standarten om du kan lide det eller ej.
Personligt ville jeg mene det så åndsvagt ud hvis det var omvendt
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 13-08-06 19:41

"jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote in news:44df1847$0$15788$14726298
@news.sunsite.dk:

> Personligt ville jeg mene det så åndsvagt ud hvis det var omvendt

:D sidder lige og griner ved tanken...

men jeg synes nu også Schæfere der er mere "lige" er smukkere. Men
det er jo en smagssag.

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-08-06 13:00

> [...]
> gode hunde http://www.kratmosen.dk/indexdk.html
> , så mon ikke det havde været på sin plads at kontakte kennelen
-------------------------------

selvom det "bare" er en hyænekamel (-; finder jeg det dybt forkasteligt at
auktionere et dyr væk på den måde..og som du selv nævner kunne hun da
kontakte kennelen, som sikkert kunne hjælpe hende med at finde et sted til
hunden.
jeg ville da personligt gøre alt hvad jeg kunne for at finde et egnet sted
til den.

mvh. marie

Fra : Kim Christensen

Dato : 13-08-06 12:35

jopa wrote:
> Hvad syntes i om sådan noget ?
> Jeg syntes personligt det er forkasteligt men jeg er jo også håbløs
> [...]
Det kan da glæde mig at der ikke er kommet bud på hunden endnu.
Selvom hunden kan være nok så umærket, så vil det ikke være på
den måde jeg anskaffer mig en hund.

Forøvrigt synes jeg at det allerførste spørgsmål til sælger om
hundens alder er virkelig intelligent. Noget af det første der står i
annoncen er jo at han er født d 31/12/2005.

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 13-08-06 12:40

Kim Christensen skriblede bla:
> Det kan da glæde mig at der ikke er kommet bud på hunden endnu.
> Selvom hunden kan være nok så umærket, så vil det ikke være på
> den måde jeg anskaffer mig en hund.

De laver faktisk ret gode hunde på Kratmosen, og er meget seriøse med deres
opdræt.
Jeg garanterer for at de kan lave en aftale med kennelen om hjælp til at
finde egnet ny ejer, men det er jo nok et ? om at penge kommer i første
række og ikke hundens velfærd desværre.

Havde jeg problemer med sygdom eller lignende og skulle af med min ville jeg
da før penge sikre mig at den fik en ny god ejer.
Men sådan er vi så forskellige.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-06 13:11

jopa wrote:

> Havde jeg problemer med sygdom eller lignende og skulle af med min
> ville jeg da før penge sikre mig at den fik en ny god ejer.
> Men sådan er vi så forskellige.

Nej, det tror jeg egentlig ikke vi er John, for jeg vil da give dig helt
ret.

Der står jo i sagens natur ikke noget om grunden til, at de vil sælge,
men at de vælger en auktion, hvor de ikke har nogen som helst
indflydelse på hvem der køber, det synes jeg er forkasteligt. Bordet
fanger når man sælger på den måde (tror jeg nok).

En pragtfuld hund at se på, at de kan nænne det SNØFT

Mvh Tove :)

Fra : C.H

Dato : 13-08-06 14:46

> [...]
> sælger på den måde (tror jeg nok).
>
> En pragtfuld hund at se på, at de kan nænne det SNØFT

Det er da lige til at tude over!! Hvem kan dog gøre sådan noget! jeg er ikke
i tvivl om, at den hund er bedre stillet uden sådan en ejer - men, som I
også skriver, så er det da bare at henvende sig til opdrætteren og lave en
aftale. Jeg kan se, at den aftale, jeg kommer til at indgå omkring køb af
schæfervaps, så får man inden for de første to år hele købsprisen tilbage -
minus en slat. Mon ikke Kratmosen har en lignende aftale?

Er der nogen af jer, der eventuelt har linket til kennelen så de har en
mulighed for at se, hvad der foregår?

ØV!! Man sælger sgu ikke en hund på auktion....

CH.....

Fra : jopa

Dato : 13-08-06 14:57

C.H skriblede bla:

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-06 14:57

> Der står jo i sagens natur ikke noget om grunden til, at de vil sælge,

Jo, hvis du læser i kommentarene står der, at hundens ejer er syg og det er
så en nabo, der har sat annoncen på for ham.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : C.H

Dato : 13-08-06 15:10

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, hvis du læser i kommentarene står der, at hundens ejer er syg og det
> er så en nabo, der har sat annoncen på for ham.
>
> --
> Mvh. www.tjekmig.dk
> http://tjekmig.dk/forum/
> Beskriv din hund på:
> http://tjekmig.dk/hotornot/
Jeg kan ikke hitte ud af det med kommentarene... Jeg vil rasende gerne
skrive en mail til Kratmosen, men jeg vil lige have nogle flere
oplysninger... Er der nogen, der kan hjælpe mig til at finde de kommentarer
der?

CH

Fra : jopa

Dato : 13-08-06 15:13

C.H skriblede bla:
> [...]
> skrive en mail til Kratmosen, men jeg vil lige have nogle flere
> oplysninger... Er der nogen, der kan hjælpe mig til at finde de

Kommentarene står nederst på siden når du scroller
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 13-08-06 15:11

Jeg skrev før:
> [...]
> skrive en mail til Kratmosen, men jeg vil lige have nogle flere
> oplysninger... Er der nogen, der kan hjælpe mig til at finde de

Piiinligt...Scrooltasten

ER fundet

CH

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-06 15:27

Buffy wrote:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, hvis du læser i kommentarene står der, at hundens ejer er syg og
> det er så en nabo, der har sat annoncen på for ham.

Ok Buffy, jeg har så ikke liiiige fået læst kommentarerne. Så er det jo
op til den enkelte at tro på det eller ej, for hvis man sælger sådan et
pragteksemplar på auktion, ja - så er man syg - men det er da i
hovedet .

Jeg ved ikke, om du har læst B.T. fra Lørdag. Der er 2 hele sider med
hunde-kontakt-annoncer. Alle er internathunde, nogle bliver kulrede af
at være i bur i lang tid, og må derfor aflives.

Mange mennesker får aflivet deres hund før sommerferien, og kommer så
friske og frejdige efter ferien for at få en lille ny hvalp vaccineret
(udtale fra en dyrlæge tilknyttet internatet.)

Føj for pokker, man skammer sig ligefrem over at tilhøre den
menneskelige race.

Mvh Tove ;)

Fra : pwh

Dato : 13-08-06 15:30

Tove Krieger wrote:
> Føj for pokker, man skammer sig ligefrem over at tilhøre den
> menneskelige race.

Det er så sandt som det er sagt

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-06 16:01

> Jeg ved ikke, om du har læst B.T. fra Lørdag. Der er 2 hele sider med
> hunde-kontakt-annoncer. Alle er internathunde, nogle bliver kulrede af at
> være i bur i lang tid, og må derfor aflives.

Nej, har desværre ikke læst artiklen. Læser kun online-udgaven af BT.
Synes dog, at folk burde droppe deres ferie, hvis ikke de har mulighed for,
at få passet deres dyr på forsvarlig vis.
Nu har vi jo hunden Coco, som også blev efterladt på gaden. Det sted han
blev indleveret giver de desværre kun hundene 5 dage, inden de bliver
aflivet. Til Coco`s held havde politiet glemt, at fremlyse ham i avisen, så
han fik 5 dage ekstra. Det bevirkede så, at vi først måtte hente ham, efter
3 dage. Det var hårdt, at skulle efterlade ham i sådan et bur. Han var dog
glad, da vi hentede ham. Bare i vores politikreds er det 2 - 4 hunde om
ugen, der efterlades på gaden. Det tal kom godt nok bag på mig, da jeg hørte
det. Sammen med Coco var der bl.a også en Newf-hvalp på 4 mdr. Den fik
heldigvis også et nyt hjem.

> [...]
> (udtale fra en dyrlæge tilknyttet internatet.)
>
> Føj for pokker, man skammer sig ligefrem over at tilhøre den menneskelige

Ja, mennesker er ikke altid hundenes bedste venner....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : jopa

Dato : 13-08-06 17:19

Buffy skriblede bla:

> Jo, hvis du læser i kommentarene står der, at hundens ejer er syg og
> det er så en nabo, der har sat annoncen på for ham.

Min kritiske kommentar har hundeejeren valgt ikke at vise på siden

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-06 14:56

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse news:44df0faa$0$15794

> [...]
> Jeg garanterer for at de kan lave en aftale med kennelen om hjælp til at
> finde egnet ny ejer, men det er jo nok et ? om at penge kommer i første

Så vidt jeg kan læse i kommentarene, så ved kennelen godt, at hunden er sat
til salg. Om de så ved, at det foregår på qxl melder historien så intet om.
Normalt tilbyder kenneler vel, at tage hunden tilbage, så de selv kan finde
et nyt egnet hjem eller hvad ?

Synes også, at det er en forkert måde, at omplacere en hund på. Som jeg har
forstået det, så fanger bordet derinde, så højestbydende har krav på hunden,
uanset hvilken idiot han/ hun, så måtte være ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : jopa

Dato : 13-08-06 15:01

Buffy skriblede bla:
> Som
> jeg har forstået det, så fanger bordet derinde, så højestbydende har
> krav på hunden, uanset hvilken idiot han/ hun, så måtte være ?

Netop.
Tror ikke umiddelbart at kennelen er begejstret for denne måde at sælge
"deres" hvalpe på

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim H.

Dato : 13-08-06 16:20

> [...]
> har forstået det, så fanger bordet derinde, så højestbydende har krav på
> hunden, uanset hvilken idiot han/ hun, så måtte være ?

Sælger kan jo lade være med at overdrage hunden, hvis han ikke finder at
køber med højeste bud er ok, det vildeste der sker er at sælger får en
dårlig karakter i sin bog derinde.
Jeg kunne aldrig finde på at sælge et dyr på den måde, men helt ærligt, en
kennel har sgu' ikke mere styr på, hvem der køber deres hunde, de har ikke
større mulighed for at tjekke køber end denne sælger har, så den side af
sagen er der da ingen grund til at sidde og være harm over. Når alt kommer
til alt, er det ene og alene et spørgsmål om tillid til køberen, og det kan
denne sælger ligeså godt bedømme som en kennelejer.

Kim

Fra : C.H

Dato : 13-08-06 16:25

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> til alt, er det ene og alene et spørgsmål om tillid til køberen, og det
> kan denne sælger ligeså godt bedømme som en kennelejer.

En seriøs kennel har med i købsaftalen, at de har førstekøbsret hvis hunden
skal sælges igen, så de forsøger i det mindste...
Jeg tænker på, at hvis det står i kontrakten at de har forkøbsret til
hunden, så er det vel juridisk gældende - og en ny handel med en tredjepart
kan vel bestrides.

Og jo, jeg synes, der er grund til at være harm, når en køber af en hund
vælger at vidresælge på auktion. Det er ganske enkelt smagsløst!! Elendig
ide og jeg håber ikke, de får en chance for at fuldføre det.
Jeg håber at Kratmosen har en god kontrakt, der sikrer, at hunden ikke
kommer til at lide overlast...

CH

Fra : Kim H.

Dato : 13-08-06 16:42

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg tænker på, at hvis det står i kontrakten at de har forkøbsret til
> hunden, så er det vel juridisk gældende - og en ny handel med en

Det er også rigtigt men du kan jo reelt ikke vide om de er blevet tilbudt at
købe hunden tilbage.

> Og jo, jeg synes, der er grund til at være harm, når en køber af en hund
> vælger at vidresælge på auktion. Det er ganske enkelt smagsløst!! Elendig
> ide og jeg håber ikke, de får en chance for at fuldføre det.

Nu er det en auktion ja, men mindsteprisen er sat til 4000,- så der er jo
ikke nogen der løber med hunden for en femmer, og havde den været sat i
lokalavisen for samme 4000,- og præcis samme køber som evt. køber den via
QXL køber den, så havde du jo ikke siddet her og jamret dig over det, det er
ligesom det jeg vil frem til.

> Jeg håber at Kratmosen har en god kontrakt, der sikrer, at hunden ikke
> kommer til at lide overlast...

Jeg håber da også kennelen vil ta' hunden tilbage, men igen, ham der måske
ville ha' købt hunden på auktionen, kan så bare køre til Kratmosen og købe
den efterfølgende, og så er vi jo ligevidt, for de kan heller ikke bedømme
folk på andet end hvad de ser, præcist som sælger der prøver at sælge via
qxl.

Kim

Fra : C.H

Dato : 13-08-06 17:20

> [...]

> QXL køber den, så havde du jo ikke siddet her og jamret dig over det, det

På en auktion har man ikke mulighed for at bedømme køberen på nogen måde.
Det har man dog, når man sælger på almindelig vis. Man har ikke mulighed for
at sige nej tak til handlen, som man har ved almindeligt salg.
Der er en væsentlig forskel!
Man sælger ikke en hund til tilfældige mennesker, man aldrig har mødt eller
endsige kommunikeret med. Ikke hvis man vil hunden det bedste, vel at
mærke....
Jeg bemærkede, at sælgeren i kommentarene skrev, at han da ville foretrække
at sælge til en hundekyndig... Det er DET niveau, vi befinder os på!!!

> [...]
> folk på andet end hvad de ser, præcist som sælger der prøver at sælge via

Og køber den samme person så hunden, så er det i det mindste efter en
samtale og en vurdering af køberen. Man har dog en lille fornemmelse af
folk, når man har været i samtale med dem eller ligefrem mødt dem....

CH

Fra : Kim H.

Dato : 13-08-06 17:49

> [...]
> Det har man dog, når man sælger på almindelig vis. Man har ikke mulighed
> for at sige nej tak til handlen, som man har ved almindeligt salg.

Du kan vælge ikke at udlevere hunden, så kan "køber" køre hjem og gi'
naboen, som kører auktionen, en dårlig karakter, og det er så det, qxl gør
ikke mere i den sag.

> Man sælger ikke en hund til tilfældige mennesker, man aldrig har mødt
> eller endsige kommunikeret med. Ikke hvis man vil hunden det bedste, vel
> at mærke....
Når du ringer til en kennel og laver en aftale, så har de heller ikke set
dig før, og de lader dig jo ikke komme og kigge på hunde for sjov, de regner
med at kunne sælge dig en hund, når nu du har vist interesse, Når du kører
derfra har kennelen jo bedømt dig og ved garanteret allerede der, om de vil
sælge dig en hund såfrem du ønsker det. Jeg har endnu aldrig handlet hund et
sted hvor jeg blev bedt om at komme mere end 1 gang, inden de kunne sige om
jeg kunne købe en af deres hunde, og sælger her har ligeså god mulighed for
at bedømme sin køber, selvom de så skal ha' hunden med hjem med det samme
han har besluttet sig.

> Jeg bemærkede, at sælgeren i kommentarene skrev, at han da ville
> foretrække at sælge til en hundekyndig... Det er DET niveau, vi befinder
> os på!!!

Tjae alle starter et sted, og jeg kender folk hvis første hund har været
både rottweilerhan og schæferhan, og det er gået ganske godt, så man kan
ikke sige, at bare fordi folk ikke har haft en schæfer, før bliver de en
dårlig ejer, men jeg vil da medgi' at chancen er større.

> Og køber den samme person så hunden, så er det i det mindste efter en
> samtale og en vurdering af køberen. Man har dog en lille fornemmelse af
> folk, når man har været i samtale med dem eller ligefrem mødt dem....

Sælger møder jo også køber, når de skal hente hunden, der er absolut ingen
forskel på det.

Kim

Fra : jopa

Dato : 13-08-06 16:26

Kim H. skriblede bla:
> Når alt kommer til alt, er det ene og alene et
> spørgsmål om tillid til køberen, og det kan denne sælger ligeså godt
> bedømme som en kennelejer.

Det er også for mig mere tanken om at ens kære hund skal bortaktioneres men
som sagt vi er jo så forskellige.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 13-08-06 21:11

On Sun, 13 Aug 2006 13:40:12 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Havde jeg problemer med sygdom eller lignende og skulle af med min ville jeg
>da før penge sikre mig at den fik en ny god ejer.

Jeg overtager da gerne din hyænekamel.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 13-08-06 21:15

Leyna skriblede bla:

> Jeg overtager da gerne din hyænekamel.

Du er for blød en kvinde. Den ville hurtigt spotte dine svage kvindesider og
tage r.... på dig
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 14-08-06 07:11

On Sun, 13 Aug 2006 22:14:40 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Du er for blød en kvinde. Den ville hurtigt spotte dine svage kvindesider og
>tage r.... på dig

Det skal du nu ikke være sikker på. Vaks er jo min første hvalp, og
der var ærlig talt ikke nogen der troede at jeg magtede opgaven at
opdrage ham, men det gik faktisk ikke så dårligt.
Nu var det osse mest et tilbud, for den stakkels hyænekamel må jo i
sgaens natur være svær at få afsat... specielt når der er kappet så
stort et stykke af bagbenene!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 14-08-06 18:05

Leyna wrote:
> Nu var det osse mest et tilbud, for den stakkels hyænekamel må jo i
> sgaens natur være svær at få afsat... specielt når der er kappet så
> stort et stykke af bagbenene!

*LOL*

/Jens

Fra : jopa

Dato : 13-08-06 18:46

Kim Christensen skriblede bla:

> Forøvrigt synes jeg at det allerførste spørgsmål til sælger om
> hundens alder er virkelig intelligent. Noget af det første der står i
> annoncen er jo at han er født d 31/12/2005.

Det sidste ? er også interessant:
12/8/2006 21:54 Spørgsmål fra sbmh
kan han enes med andre han hunde

13/8/2006 09:24 Svar fra sælger
Ja det kan han godt også katte. Han kan have lidt problemer med andre
store hanhunde, men det er kun naturligt. Hvis man kastarerer ham holder det
op helt automatisk. Det kan man først når han er omkring 1 år. Mvh. ravnsby

Det er jo logik for burhøns. Racen er jo dominerende generelt så af med
klodserne, eller måske endnu bedre køb en anden race
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 13-08-06 15:20

> Hvad syntes i om sådan noget ?
> Jeg syntes personligt det er forkasteligt men jeg er jo også håbløs
> [...]

Jeg har nu ringet til Kennel Kratmosen - de var ikke umiddelbart vidende om,
at deres hund blev solgt på auktion. Jeg talte ikke med damen, som er den,
der har styr på det med hundene, men hører muligvis fra hende i aften.

Puha, det er beskidt sådan noget....

Jeg håber, de tager affære, så ikke den arme hund bliver solgt til
hundehandlere eller til hundekampe....
GYS!!

CH

Fra : pwh

Dato : 13-08-06 15:31

C.H wrote:
> [...]
> vidende om, at deres hund blev solgt på auktion. Jeg talte ikke med
> damen, som er den, der har styr på det med hundene, men hører

Flot initiativ, hatten af for det

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 13-08-06 16:28

> [...]
> aften.
>
> Puha, det er beskidt sådan noget....
>
> Jeg håber, de tager affære, så ikke den arme hund bliver solgt til

Nu tror jeg da fantasien løber af med jer. Hvorfor mener du/i at chancen er
større for det, bare fordi hunden bliver sat til salg på en auktionsside
frem for i f.eks. lokalavisen?

Skal vi ikke lige finde jordforbindelsen igen.

Kim

Fra : jopa

Dato : 13-08-06 16:54

Kim H. skriblede bla:

> Skal vi ikke lige finde jordforbindelsen igen.

Jo men for mig er der forskel på at bortauktionere en computer og så
menneskets bedste ven.

Bordet fanger ved bud, og går buddet til en lille dame der falder for
hundens kønne udstråling, og ikke er bevist om at en sådan krabat ikke er
lige nem at styre for ikke schæfervante så kan den auktioneres videre eller
aflives når den har bidt en tilfældig.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim H.

Dato : 13-08-06 17:27

> Kim H. skriblede bla:

> Jo men for mig er der forskel på at bortauktionere en computer og så
> menneskets bedste ven.

Enig.

> [...]
> lige nem at styre for ikke schæfervante så kan den auktioneres videre
> eller aflives når den har bidt en tilfældig.

Køber kan vælge ikke at ville sælge, og der sker ikke en dyt ved det, det
foregår hver dag på qxl.
Det er fint med alle deres regler, men det eneste de gør fra qxls side (hvis
de overhovedet reagerer), er at lukke sælgers konto, hvis procentdelen af
dårlige karakterer bliver for stor..
Så den med at bordet fanger holder ikke vand på qxl, for jeg har selv været
udefor at en sælger alligevel ikke ville sælge en ting, jeg havde højeste
bud på, og der var ikke noget at gøre, qxl gjorde ikke andet end at gøre mig
opmærksom på at jeg kunne gi' sælger en dårlig karakter.

Kim

Fra : C.H

Dato : 14-08-06 07:53

> [...]
>
> Puha, det er beskidt sådan noget....
>
> Jeg håber, de tager affære, så ikke den arme hund bliver solgt til

Jeg har i dag fået fat i Eva Haargaard, som er hundens opdrætter. Hun var
bekendt med, at hunden var til salg, men ikke om, at den blev solgt på
auktion. Hun har ikke mulighed for at gøre noget for hunden på grund af
hendes egne personlige forhold.
Hun fortæller, at hunden også har været sat til salg i den blå avis, og at
hun har haft en henvendelse herfra, fra en tilsyneladende ok mand.

Så det er lidt op til tilfældighederne.... Det er sgu synd for den hund...
Men nu ved hun det i det mindste - så håber jeg, at hun ihvertfald forsøger
at snakke med folk, der eventuelt kunne være interesseret i at overtage
hunden....

CH

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 09:33

C.H skriblede bla:

> Jeg har i dag fået fat i Eva Haargaard, som er hundens opdrætter. Hun
> var bekendt med, at hunden var til salg, men ikke om, at den blev
> solgt på auktion.

Jeg skrev så til hende der sælger den og dette er hendes svar :
Svar: Hva'' bilder du dig ind og dømme andre på den måde. Du ved da slet
ikke hvilke aftaler jeg har lavet med QXL om den rigtige ny ejer. Jeg kunne
da ikke drømme om at sælge Zar til en uegnet ny ejer.I annoncen skriver jeg
også det ikke er en begynder hund, så tror du så jeg ville sælge til en 18
årig eller lign. ??Det har intet med flest bydene penge at gøre.Det er en
hund til 4000 kr præcis som i den blå avis... dette er et stort forum, og
der er stor chance for at finde en rigtig god ny ejer. Skam dig sådan at
skrive sådan til mig.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 15-08-06 19:00

jopa wrote:
> Skam dig sådan at skrive sådan til mig.

Det evner du ikke John

/Jens

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 19:04

pwh skriblede bla:

> Det evner du ikke John

Næ jeg har ikke skam i livet
Det sjove ved det er at jeg faktisk ikke skrev noget slemt men blot bla
sagde at hun burde kontakte kennelen.

Ps hendes udfald viser at det er løgn med historien om den syge nabo.
Næ det drejer sig om en enlig kvinde der ikke evner en schæferhan i
lømmelalderen.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 15-08-06 19:59

> [...]
>
> Ps hendes udfald viser at det er løgn med historien om den syge nabo.
> Næ det drejer sig om en enlig kvinde der ikke evner en schæferhan i

Øv altså... det værste er, at det tyder på, at vedkommende netop ikke har
rent mel i posen... Ellers farer man for hulen vel ikke sådan op....

Well, nu har vi da forsøgt - jeg håber det bedste for den smukke hund....

CH

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 20:07

C.H skriblede bla:

> Well, nu har vi da forsøgt - jeg håber det bedste for den smukke
> hund....

Ja da vi må så håbe at køberen ikke også er en eller anden uden faste
lederegenskaber så hunden ikke skal på auktion igen.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim H.

Dato : 15-08-06 20:57

> "jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse

> Øv altså... det værste er, at det tyder på, at vedkommende netop ikke har
> rent mel i posen... Ellers farer man for hulen vel ikke sådan op....

Man må sige at fantasien får frit løb her i gruppen. . . . . .

Kim

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 21:02

Kim H. skriblede bla:

> Man må sige at fantasien får frit løb her i gruppen. . . . . .

Intet nyt i det

Men hendes svar til mig lugter af dårlig samvittighed.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim H.

Dato : 15-08-06 21:42

> Kim H. skriblede bla:

> Intet nyt i det
>
> Men hendes svar til mig lugter af dårlig samvittighed.

Tjae. . . der er ingen beviser for meget af det pladder der er skrevet
herinde om personen, alt sammen er folks egen fortolkning af hvad de har
læst, og ikke mindst IKKE læst, hvilket jeg finder en smule træls at høre
på.

Hvis jeg var nød til at skille mig af med min hund p.g.a. sygdom, og jeg
bare ikke kunne finde nogen der ville overtage hunden, så ville jeg sgu'
også ha' dårlig samvitighed, og jeg ville mindst af alt, ha' brug for en
flok "bedre vidende fjolser" til at sidde og fortælle mig, hvor ond og dum
jeg var. Sælger kan reelt være døende af sin sygdom, og derfor desperat
forsøger at få et salg i gang, og det eneste folk herinde tænker på er, hvor
ond og dumt et svin sælger er, fordi i har dannet jer en mening om personen,
udfra jeres egne frie fantasi.

Kim

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 21:53

Kim H. skriblede bla:

> [...]
> eneste folk herinde tænker på er, hvor ond og dumt et svin sælger er,
> fordi i har dannet jer en mening om personen, udfra jeres egne frie

Du kan have ret men hvis jeg var syg og skulle skille mig af med hunden
ville den ikke skulle bortauktioneres men sælges/gives til en person jeg
havde tillid til kunne styre sådan en tamp.
Min anke går specielt på racen da en sådan hanschæfer kan blive et voldsomt
bekendtskab for en ikke kyndig.

Ja der er sgu forskel på en alm familiehund og så sådan en størrelse.
En han schæfer i forkerte hænder kan udvikle sig til noget der er rimeligt
ubehageligt

Jeg er dea klar over at der er andre dyr til salg på QXL men min bekymring
var såmænd på grund af racen.
Hun skriver jo selv der er problemer med hunden.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim H.

Dato : 15-08-06 22:36

> Du kan have ret men hvis jeg var syg og skulle skille mig af med hunden
> ville den ikke skulle bortauktioneres men sælges/gives til en person jeg
> havde tillid til kunne styre sådan en tamp.

Jo men hvis du havde prøvet den vej uden held, så vil du måske hellere
aflive Milo frem for at prøve QXL, og se om ikke der kom en virkelig
interesseret køber, der ved hvad det drejer sig om?

Jeg må sige, at vi drøftede her i huset at købe den, men fordi vi har en 4
mdr. gammel schæferhan, blev vi enige om at tidspunktet var dårligt, men
havde vi ikke haft en hvalp, så havde vi købt den, hvis vi havde fundet den
egnet efter at ha' set den.

> Min anke går specielt på racen da en sådan hanschæfer kan blive et
> voldsomt bekendtskab for en ikke kyndig.

Men den bekymring kan du jo ha' hver eneste gang der sælges en hund, det
hele er jo op til dem der sælger hundene, om de vurderer at køber er egnet,
denne vurdering kan denne sælger jo ligeså godt foretage, som alle andre der
sælger en hund.

> Ja der er sgu forskel på en alm familiehund og så sådan en størrelse.

Med antallet af schæferhunde i dette land, må schæferen vel om nogen regnes
som en forholdsvis alm. familiehund.

> En han schæfer i forkerte hænder kan udvikle sig til noget der er rimeligt
> ubehageligt

Hvilken hund kan ikke det?

> Jeg er da klar over at der er andre dyr til salg på QXL men min bekymring
> var såmænd på grund af racen.

Ægte rottweilere uden stambog, med startbud på 1000,- gør mig mere bekymret.

> Hun skriver jo selv der er problemer med hunden.

Det skriver hun vel ikke, hun skriver citat " MEN JEG KAN IKKE STYRE HAM, OG
JEG HAR IKKE ENERGIEN TIL DET, DA JEG FOR NYLIG ER BLEVET KONSTATERET SYG "

Der er efter hvad jeg har læst, ikke et ord om at hunden er problemet, men
sælger erkender at han/hun ikke kan styre ham, hvilken med sælgers ord om
sygdom og manglende energi, giver mening i mine øre, for jeg har netop selv
valgt Schæferhanner, fordi jeg elsker "kampene" når hunden skal prøve mig
af, for at se hvor grænserne går, og om han kan flytte dem, dette er jo
normalt for racens unghunde, og ikke noget der gør hunden til en
problemhund.

Kim

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 22:48

Kim H. skriblede bla:

> Jo men hvis du havde prøvet den vej uden held, så vil du måske hellere
> aflive Milo frem for at prøve QXL,

Ja det tror jeg faktisk

> [...]
> dårligt, men havde vi ikke haft en hvalp, så havde vi købt den, hvis
> vi havde fundet den egnet efter at ha' set den.

Jeg havde også købt den hvis jeg havde overskuddet

> [...]
> det hele er jo op til dem der sælger hundene, om de vurderer at køber
> er egnet, denne vurdering kan denne sælger jo ligeså godt foretage,

Ja der er vi så ikke enige.
Buddet fanger jo ellers er der jo ingen grund til at sætte den på auktion
men blot benytte sig af de sædvanlige kanaler så som schæferhundeklubben
eller schæferhunden.dk hvor den let vil blive afsat og så til
schæferkyndige.

> Med antallet af schæferhunde i dette land, må schæferen vel om nogen
> regnes som en forholdsvis alm. familiehund.

> Hvilken hund kan ikke det?

Kim er det første gang du har en schæferhan ? i så fald vent til den kommer
i 10 12 mdr alderen

> Ægte rottweilere uden stambog, med startbud på 1000,- gør mig mere
> bekymret.
Korrekt

> Det skriver hun vel ikke, hun skriver citat " MEN JEG KAN IKKE STYRE
> HAM, OG JEG HAR IKKE ENERGIEN TIL DET, DA JEG FOR NYLIG ER BLEVET
> KONSTATERET SYG "

Det skrev hun også til mig men glemte at hun først sagde hun solgte den for
naboen

> [...]
> og om han kan flytte dem, dette er jo normalt for racens unghunde, og
> ikke noget der gør hunden til en problemhund.

Hermed giver du mig ret i racens ulighed med de fleste andre alm
familiehunde
Det er jo netop det der gør at schæferfolk sværger til denne race.

Og for ukyndige kan hunden nemt blive en problemhund selvom du så rigtigt
siger at det ikke er hundens skyld.
Schæferhanner kan være problematiske at tumle hvis man ikke liiiige har det
i sig.
--
Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Kim H.

Dato : 16-08-06 05:04

> Kim H. skriblede bla:

> Ja det tror jeg faktisk

Ja ok, jeg havde så nok prøvet alt for at finde et egnet sted til min.

> Jeg havde også købt den hvis jeg havde overskuddet

> Ja der er vi så ikke enige.
> Buddet fanger jo ellers er der jo ingen grund til at sætte den på auktion

Der er jo ikke noget "budet fanger" på QXL, folk løber fra handler som de
vil derinde.

> Kim er det første gang du har en schæferhan ? i så fald vent til den
> kommer i 10 12 mdr alderen

Det er ikke min første schæferhan, så jeg ved hvad jeg snakker om.

> [...]
> siger at det ikke er hundens skyld.
> Schæferhanner kan være problematiske at tumle hvis man ikke liiiige har

Dobbermanhanner og rottweilerhanner m.f. er jo ikke stort anderledes, og
magter man ikke opgaven, så er det jo ligemeget hvor og hvordan man har købt
dem.

Kim

Fra : jopa

Dato : 16-08-06 08:48

Kim H. skriblede bla:

> Dobbermanhanner og rottweilerhanner m.f. er jo ikke stort anderledes,
> og magter man ikke opgaven, så er det jo ligemeget hvor og hvordan
> man har købt dem.

Korrekt måske værre enda

Vi er således enige stort set blot ikke om salgsmåden hvor jeg vil have
foretrukket at anbringe den på omplaceringslisten i klubben eller
alternativt aflivning.
Min er så knyttet til mig at jeg ikke ville kunne bære at den ikke kom et
sted hen hvor den havde det ligesom her
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim H.

Dato : 16-08-06 16:16

> [...]
>
> Vi er således enige stort set blot ikke om salgsmåden hvor jeg vil have
> foretrukket at anbringe den på omplaceringslisten i klubben eller

Jeg kunne heller aldrig selv finde på at sætte dyr til salg på den måde, det
er slet ikke det, jeg har bare noget imod at folk fordømte manden, uden
overhovedet at kende til ham og hans situation, og det samme gælder den
person der evt. ville ha' haft højeste bud, for han/hun var jo allerede dømt
som uegnet til at tøjle hunden, og arrangør og deltager i hundekampe osv, og
alt sammen fordi man var harm over at hunden var sat til salg på auktion.

Det ser ud til at hunden er blevet solgt andetsteds for auktionen er blevet
lukket før tid uden bud, så kan vi bare håbe at den kommer et godt sted hen.

Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-08-06 16:27

Kim H. wrote:

> Det ser ud til at hunden er blevet solgt andetsteds for auktionen er
> blevet lukket før tid uden bud, så kan vi bare håbe at den kommer et
> godt sted hen.

Jeg er ikke så sikker på, at den ikke kan være solgt gennem QXL. Jeg
synes jeg så et "her og nu"-tilbud på 5.000,- kr. helt ude til højre i
billedet, så bliver auktionen jo automatisk lukket ved brug af dette
tilbud. Jeg håber også, at den skønne vovse får et godt liv.

Mvh Tove :)

Fra : Kim H.

Dato : 16-08-06 19:07

> Jeg er ikke så sikker på, at den ikke kan være solgt gennem QXL. Jeg synes
> jeg så et "her og nu"-tilbud på 5.000,- kr. helt ude til højre i billedet,
> så bliver auktionen jo automatisk lukket ved brug af dette tilbud.
Selvom du vælger "køb nu" prisen, så bliver det af systemet betragtet som et
bud, og køber bliver skrevet på siden under nuværende vindere, og i dette
tilfælde er der ikke skrevet nogen på vinder på. (eksempel her ->
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=26679661 , der har alle vindere købt
via "køb nu".

>Jeg håber også, at den skønne vovse får et godt liv.

Ja vi må håbe det bedste.

Mvh. Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-08-06 19:25

Kim H. wrote:
> [...]
> som et bud, og køber bliver skrevet på siden under nuværende vindere,
> og i dette tilfælde er der ikke skrevet nogen på vinder på. (eksempel

Ok Kim, det var jeg så ikke helt på det rene med kan jeg forstå. Jeg
tilmeldte mig QXL for mange måneder siden, men har aldrig brugt den, så
jeg er nok slettet i deres system.

Mvh Tove :)

Fra : C.H

Dato : 16-08-06 16:47

> [...]
>
> Det ser ud til at hunden er blevet solgt andetsteds for auktionen er
> blevet lukket før tid uden bud, så kan vi bare håbe at den kommer et godt

Kim vi er slet ikke uenige.. Jeg for min part har ikke dømt hverken ejeren
eller den kommende køber. Det, jeg har protesteret i mod er den usikkerhed,
der ligger i formen. Det er som udgangspunkt et system, hvor den, der byder
højest får varen. Og her skeles der - også som udgangspunkt - ikke til
køberens hensigter med hunden. Det faktum synes jeg er ulækkert. Og det er
netop sådan noget, jeg synes hunde generelt bør beskyttes mod. Der er helt
klart en højere sandsynlighed for, at hunden bliver solgt til et ok
menneske, men sandsynligheden for, at den ikke gør, er større, end hvis den
bliver købt med kontakt til sælger. - mener jeg.

Det er lidt af et lotteri.... Det er salg af dyr altid, men en netauktion
sætter lige den ekstra trumf på der gør, at jeg synes det en forkastelig
form....

Jeg ønsker det bedste for hunden....

CH

Fra : Kim H.

Dato : 16-08-06 19:19

> [...]
> er større, end hvis den bliver købt med kontakt til sælger. - mener jeg.

Jeg kender QXL, og ved at sælgerne nemt kan springe fra handler indgået der,
derfor er et salg via denne side ikke "rigtig bindende" som det du forstår
ved en auktion. Det er sikkert også derfor jeg ikke er så urolig for netop
denne auktion.

> Jeg ønsker det bedste for hunden....
Ja vi krydser fingre for, at hunden kommer det rigtige sted hen denne gang.

Kim

Fra : C.H

Dato : 16-08-06 09:11

> [...]
> mig af, for at se hvor grænserne går, og om han kan flytte dem, dette er
> jo normalt for racens unghunde, og ikke noget der gør hunden til en

Nu har jeg jo talt med kennelejeren, så jeg har fået lidt oplysninger - alt
er ikke fri fantasi. Ejeren er en mand, for det første. Han bor i en
lejlighed og har valgt ikke at stimulere hunden. Han er førstegangskøber,
var meget glad og engageret, men valgte at undlade træning og valgte at
undlade alle de nødvendige luftture. Hunden udviklede uvaner, som
vedkommende ikke har kunnet tackle. Endnu ikke alvorlige, men nogen, der kan
udvikle sig, hvis ikke den næste ejer ikke har forstand på hunde - og hunde,
der tangerer problemhunde.

Han har èn gang kontaktet kennelejeren for at informere om, at han blev nødt
til at sætte hunden til salg. I dette var kennelejeren enig, da hun bestemt
var bekymret for hundens ve og vel. Hun vidste dog ikke, at hunden blev
solgt på auktion.

Det er ejerens nabo, der har stået for salgt. Både hvad angår den blå avis
og QXL. Kennelejeren er ikke yderligere blevet kontaktet for information
eller hjælp med henblik på salget.

CH

Fra : jopa

Dato : 16-08-06 09:23

C.H skriblede bla:

> Det er ejerens nabo, der har stået for salgt. Både hvad angår den blå
> avis og QXL. Kennelejeren er ikke yderligere blevet kontaktet for
> information eller hjælp med henblik på salget.

Ok men det er rimeligt misvisende når "hun" skriver således til mig:
MEN JEG KAN IKKE STYRE HAM,
> OG JEG HAR IKKE ENERGIEN TIL DET, DA JEG FOR NYLIG ER BLEVET KONSTATERET
> SYG "
Så skal man da blive forvirret
Det ene øjeblik skriver hun for naboen og det næste for sig selv.

Nå men lad det ligge og håbe på at hunden får et godt hjem.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim H.

Dato : 16-08-06 18:26

> Nu har jeg jo talt med kennelejeren, så jeg har fået lidt oplysninger -
> alt er ikke fri fantasi.

Men jeg vil henvise til din fordømmelse af sælger, den kom du med inden, du
havde hørt kennelens version om manden, og det er der den går galt, for med
de oplysninger der var tilgængelige, anede hverken du eller nogen anden her,
hvad der gjorde at sælger valgte at prøve at sælge via QXL.

> [...]
>Endnu ikke alvorlige, men nogen, der kan udvikle sig, hvis ikke den næste
>ejer ikke har forstand på hunde - og hunde, der tangerer problemhunde.

Her er jo så et fint eksempel på at hunden IKKE nødvendigvis vil være bedre
tjent med, at blive solgt af en kennel, og det bekræfter jo bare, hvad jeg
skriver om, at sælger ligeså godt kan bedømme en købe,r som en kennelejer
kan, og de kan selvf. også begge ta' fejl.

Nu kommer du så med kennelens version om sælger, men hvorfor tror du det er
sandheden? du tror ikke den er farvet af, at en af deres hvalpe er havnet
til salg på en auktionsside, og ved at de bl.a. af din mail/opringning har
opdaget, at deres navn er havnet i forbindelse med negativ omtale af et
hundesalg? og når man har fulgt med i tråden her, og set hvor meget folk kan
gætte sig til om en person, så vil jeg vælge at ta' kennelens historie om
sælger, som værende ligeså meget gætterier, som det i andre har lagt for
dagen om sælger. Jeg nægter at tro, at sælger har ligget og underrettet
kennelen om, at han har valgt ikke at stimulere/aktivere hunden og iøvrigt
ikke agter at lufte hunden tit nok, og vi fordømmer vel ikke folk, fordi de
vælger ikke at gå til træning vel? ( for så er der vist døre der skal fejes
for før, man man vælger at feje for sælgers )

> [...]
> bestemt var bekymret for hundens ve og vel. Hun vidste dog ikke, at hunden

Det blev den så heller ikke, den var sat tilsalg på en auktionsside.

> Det er ejerens nabo, der har stået for salgt. Både hvad angår den blå avis
> og QXL. Kennelejeren er ikke yderligere blevet kontaktet for information
> eller hjælp med henblik på salget.

Hvis kennelen som du skrev tidligere ikke kunne at ta' hunden retur fordi de
ikke kunne ha' den, så har de jo sikkert meddelt ham det, og så kan jeg
måske godt følge sælger i at han så "bare" går igang med at få den solgt.

Jeg kunne, som nævnt flere gange, heller ikke finde på at sælge dyr på
auktion, men jeg vil da ikke fordømme denne sælger, fordi han har valgt at
gøre det, for jeg ved jo ikke, hvad der er grunden til at han har valgt at
prøve den vej, og jeg har intet belæg for at tro, at han vil overlade hunden
til en køber, han vurderer som uegnet til at overtage den.

Kim

Fra : C.H

Dato : 16-08-06 18:39

> [...]
> med de oplysninger der var tilgængelige, anede hverken du eller nogen
> anden her, hvad der gjorde at sælger valgte at prøve at sælge via QXL.

Det handler hverken om sælger, køber, ejer eller kennelejer når det kommer
dertil - jeg synes det er forkert at sælge hunden på auktion... Det er
princippet, ikke personerne.

> [...]
> hvad jeg skriver om, at sælger ligeså godt kan bedømme en købe,r som en
> kennelejer kan, og de kan selvf. også begge ta' fejl.

Jep, det kan de, og det gjorde de. Derfor er det fint, at hunden skal sælges
videre inden det går helt skævt.

> [...]
> ( for så er der vist døre der skal fejes for før, man man vælger at feje

Jeg talte som den første med kennelejeren. På det tidspunkt var hun ikke
klar over, at hunden blev solgt som den gjorde. Hun valgte dog alligevel
ikke at handle - det kan man så tænke om, som man vil og jeg har ikke
yderligere kommenteret det i denne tråd.
Om hun fortæller usandheder kan jeg ikke udtale mig om... Og om hun
forsøger at sætte køber i dårligt lys kan jeg heller ikke udtale mig om...
Jeg refererer blot til, hvad hun sagde.

> Det blev den så heller ikke, den var sat tilsalg på en auktionsside.

Øhhh?? Første bud 4000?? Sat til salg på auktionsside?? Sorry, den blev sat
på auktion OG sat til salg i den blå avis.

> [...]
> måske godt følge sælger i at han så "bare" går igang med at få den solgt.

Det ka vi kun gisne om - det har kennelejeren ikke sagt noget om... Pas du
nu på ikke at komme til at dømme kennelejeren

> [...]
> prøve den vej, og jeg har intet belæg for at tro, at han vil overlade
> hunden til en køber, han vurderer som uegnet til at overtage den.

Næ, det er ikke sikkert - derfor mener jeg alligevel at det som udgangspunkt
er en gal måde at handle med dyr på... Ganske prinicpielt og uafhængigt af
denne sag... Fandt i øvrigt også to hvalpekuld, der var sat på auktion. Det
synes jeg er fuldstændig ligeså forkasteligt.... Men det er jo bare en
holdning.

CH

Fra : Kim H.

Dato : 16-08-06 19:35

> Øhhh?? Første bud 4000?? Sat til salg på auktionsside?? Sorry, den blev
> sat på auktion OG sat til salg i den blå avis.

Det jeg skriver er at hunden ikke blev solgt på auktion, men det er rigtig
at den var sat på auktion, og der var også mulighed for at købe den for
5000,- på auktionssiden, men auktionen blev stoppet inden nogen bød og inden
nogen valgte at købe den ved "køb Nu" prisen, det kan man se udfra at der
ikke er nogen under "vindende bud/nuværende vindere" i bunden af siden, der
står man også hvis man benytter "Køb Nu" prisen.

> Det ka vi kun gisne om - det har kennelejeren ikke sagt noget om... Pas du
> nu på ikke at komme til at dømme kennelejeren

Jeg dømmer ikke nogen, men du ved også at folk i en sag, altid vil fremlægge
sagen så de selv står sig bedst.

Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 13-08-06 18:06

Buffy ( snabel a ) wrote:

> Synes også, at det er en forkert måde, at omplacere en hund på. Som jeg har
> forstået det, så fanger bordet derinde, så højestbydende har krav på hunden,
> uanset hvilken idiot han/ hun, så måtte være ?

Sådan er reglerne på QXL, det har du helt ret i. Hvis sælger
trækker i land sikrer han sig som minimum en dårlig karakter, men kan
også blive smidt ud. Jeg ville foretrække Den Blå Avis hvis det ikke
kunnne ve anderledes. Der kan man sortere i hvem man vil sælge til.

Hilsen Kim

Fra : qfha

Dato : 13-08-06 19:27

> Jeg har nu ringet til Kennel Kratmosen -

Det var godt!
Som opdrætter er det ens skræk, at en hvalpekøber sælger hvalpene
til personer i gul og gratis eller lign. uden en reel vurdering af om
hunden kommer et godt sted hen. Man kan så sige, at man som opdrætter
selv har taget fejl, hvis man render ind i en hvalpekøber af den type.

Som opdrætter ville jeg straks starte kareten, og hente hvalpen hjem.

Selv kræver jeg, at hvalpekøberne skal kontakte mig, hvis hvalpen
ønskes afhændet, således jeg får forkøbsret på hvalpe/hunden. At
man så kan risikere, at dette ikke sker, er ærgerligt. Det er måske
sket i dette tilfælde, det er derfor vigtigt at kontakte opdrætteren,
som du har gjort.

mvh
qfha

Fra : Leyna

Dato : 13-08-06 21:10

On Sun, 13 Aug 2006 13:04:52 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Hvad syntes i om sådan noget ?
>Jeg syntes personligt det er forkasteligt men jeg er jo også håbløs
> [...]

Så er jeg osse håbløs gammeldags, for jeg er fuldstændig enig. Hvis
man ønsker et godt hjem til sin hund, så er det sg* da ikke et
spørgsmål om jeg vil da mene, at man her prioriterer profit frem for
dyrets velfærd.

At det så slet ikke er ejer der sælger hunden får da alle mine
alarmklokker til at ringe. Jeg ville aldrig turde købe sådan en hund,
og jeg ville slet ikke binde an med en hund, som jeg kun havde oplevet
på billeder.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 13-08-06 21:16

Leyna skriblede bla:

> At det så slet ikke er ejer der sælger hunden får da alle mine
> alarmklokker til at ringe.

Den tror jeg så heller ikke på

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-06 22:09

jopa wrote:
> Leyna skriblede bla:

> Den tror jeg så heller ikke på

Jeg ved snart heller ikke hvad man skal tro. Så vidt jeg kan se af alle
de spøgsmål og svar der bliver givet, når man scroller ned ad siden, så
er det naboen til ejeren der svarer på alle spørgsmål, han hedder
tilsyneladende Ravnsby, og han fortæller jo også midt i det hele at
ejeren er blevet indlagt på hospitalet natten til d. 8/8 grundet hans
sygdom.

Det er tilsyneladende også hr. Ravnsby der er medlem hos QXL og han
bliver også prist i høje toner af div. købere til hans varer. Han har 5
stjerner næsten hele vejen.

Det lyder som en røverhistorie, men hvad nu hvis det er sandt ? Det er
måske i desperation, at ejeren har kontaktet Ravnsby, fordi han ved at
han måske kan få solgt Zar på en auktion. Det er under alle
omstændigheder synd for den dejlige hund, at den skal omplaceres, men
sygdom er jo hver mands herre.

Mvh Tove :)

Fra : jopa

Dato : 13-08-06 22:24

Tove Krieger skriblede bla:

> [...]
> han måske kan få solgt Zar på en auktion. Det er under alle
> omstændigheder synd for den dejlige hund, at den skal omplaceres, men

Ja sygdom er hver mands eje, men jeg hælder mere til den anskuelse at
opgaven med en hanschæfer var for stor en mundfuld.
Til dem der ikke lige kan forestille sig det så vær vis på at sådan en
krabat ikke er så nem at styre for ikke hundekyndige med hår på brystet.
Der er altså forskel i temperament på dem og så de fleste andre racer.

Jeg ved hvad jeg snakker om har haft flere af dem og det kræver helt klart
sin mand, men er man af rette støbning har man en ven der vil gøre alt for
at behage dig.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 14-08-06 07:50

On Sun, 13 Aug 2006 23:23:37 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Ja sygdom er hver mands eje, men jeg hælder mere til den anskuelse at
>opgaven med en hanschæfer var for stor en mundfuld.

Jamen, det står der vel egentlig osse i teksten? Det mener jeg i hvert
fald at jeg har læst, men om det så har været mellem linierne ved jeg
ikke med sikkerhed.

>Til dem der ikke lige kan forestille sig det så vær vis på at sådan en
>krabat ikke er så nem at styre for ikke hundekyndige med hår på brystet.
>Der er altså forskel i temperament på dem og så de fleste andre racer.

Det har du (og andre) så sagt før, men i mine øjne er det nok mere
noget med at respektere forskelligheden hos forskellige hunde.
Jeg er ikke hundeexpert, og bliver det sikkert heller aldrig, men
alligevel mener jeg at have et talent for spcielt underkuede, utrygge
og angste hunde.
Vaks var bestemt ikke nogen af delene og var lidt af en stor mundfuld
for mig, men det blev løst ved at anskaffe Hans. Jeg bør nok ikke
vælge en race i fremtiden, som kræver mega meget aktivering og har så
højt et energi niveau, for det kan jeg slet ikke matche mere. Man er
jo fyldt de første 25 år!

Vaks var sg* osse billigt til salg vældig ofte, men lige så
anstrengene, krævende og græseoverskridende som han var (som
hvalp/unghund), lige så kærlig, beskyttende og tillidsfuld var han jo
osse, så problemet med hans behov for aktivering måtte vi så tænke
lidt alternativt for at løse, ellers var han osse blevet en
problemhund.

Men at sælge ham til højestbydende ville jeg dog aldrig være gået med
til.Jeg kender nogle mennesker, som jeg tror på ville kunne løfte
opgaven, og havde jeg ikke kendt nogle sådanne, så kender jeg i hvert
fald hans "menneskemor", og hende har jeg stor respekt for når det
kommer til hundepasning/opdragelse, så hvis jeg havde måtte give op,
så var han vendt tilbage til hende. Uden beregning!
Det vigtigste for mig er at hunden får det godt.

>Jeg ved hvad jeg snakker om har haft flere af dem og det kræver helt klart
>sin mand, men er man af rette støbning har man en ven der vil gøre alt for
>at behage dig.

Lige som Vaks!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 14-08-06 11:16

jopa skrev:
> Hvad syntes i om sådan noget ?
> Jeg syntes personligt det er forkasteligt men jeg er jo også håbløs
> [...]

4000kr for sådan en bamse er sgu da billigt, havde jeg ikke selv en
schæferhan var han solgt.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.