Gode lufteområder ved Rødovre.
Fra : pwh

Dato : 12-08-06 21:27

Jeg leder efter gode lufteområder i en radius af 10-15 km fra Rødovre,
nu hvor jeg har fået bil har jeg opdaget at der er mange steder hvor løse hunde
er bandlyst. Jeg gider heller ikke ligge og kører 50km frem og tilbage for at lufte hund
løs.

Det behøver ikke absolut at værer tilladt at have hunden løs, bare det er accepteret
generelt.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 12-08-06 22:13

> [...]
> at lufte hund løs.
>
> Det behøver ikke absolut at værer tilladt at have hunden løs, bare det er

- Egelundparken ved Albertslund. Kør f.ex. ad Egelundsvej ind til bunden
lige ved Roskildevej.

- Kongsholmparken syd for Albertslund. Der er dog for min smag for mange
hunde der bare kommer rendende hen til én og éns hund, medens ejeren er
ligeglad. Men når det er mørkt kan man have det for sig selv.

- Vestskoven, hvor der også er en decideret hundeskov og et areal dedikeret
sporlægning. Hundeskoven har adgang fra Hvissingevej

- Kystagerparken i Hvidovre.

- Området som ligger i K7 på side 157 i Kraks kort. Var der sidst for nogle
år siden, det var et område som bare lå hen, men det kan være bebygget nu.

- Amager Fælled nord for Sjællandsbroen. Kanon!

- Brøndby Skoven

- Bernsdorffsparken. Her er hunde overalt!

Det var lige lidt at starte med

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 12-08-06 22:39

> [...]
> mange hunde der bare kommer rendende hen til én og éns hund, medens
> ejeren er ligeglad. Men når det er mørkt kan man have det for sig

Det vil jeg prøve.
Jeg var ude ved noget der hedder Stensøen i Albertslund fornylig,
der var det tilladt med hund løs, og det var et rimeligt godt område.

> - Vestskoven, hvor der også er en decideret hundeskov og et areal
> dedikeret sporlægning. Hundeskoven har adgang fra Hvissingevej

Bliver snarest testet, tak

> - Kystagerparken i Hvidovre.
>
> - Området som ligger i K7 på side 157 i Kraks kort. Var der sidst for
> nogle år siden, det var et område som bare lå hen, men det kan være
> bebygget nu.

Bliver snarest testet, tak

> - Amager Fælled nord for Sjællandsbroen. Kanon!

Er der ikke bare fladt og kedeligt, det skal helst værer lidt varieret.

> - Brøndby Skoven

Der var vi lige forbi idag, hunde skal værer i snor ifølge skiltningen.

> - Bernsdorffsparken. Her er hunde overalt!

Har jeg hørt en del skidt om mht slagsmål.

> Det var lige lidt at starte med

Jeg siger mange tak Søren, dit indlæg er røget lige i gemmemappen

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 13-08-06 14:46

> Er der ikke bare fladt og kedeligt, det skal helst værer lidt varieret.

Mest krat i ca. 2 - 4 m's højde gennemflettet af stier og søer. Måske kanon
ikke er det rigtige ord, men det er da en dejlig naturoplevelse at gå der,
synes jeg. Men "fælled" er det i hvert fald ikke . Når (hvis) du er der
prøve at gå gennem Nokken, det er en verden for sig, du ikke ser andre
steder .

> Har jeg hørt en del skidt om mht slagsmål.

Har ikke været der siden for 3 år siden. Jeg har da set et hundeslagsmål,
men om det er særlig udbredt i forhold til antallet af hunde ved jeg ikke.

> Jeg siger mange tak Søren, dit indlæg er røget lige i gemmemappen

You're welcome

Du kan jo evt. fortælle dine indtryk når du har testet områderne

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 13-08-06 14:54

> [...]
> at gå der, synes jeg. Men "fælled" er det i hvert fald ikke . Når
> (hvis) du er der prøve at gå gennem Nokken, det er en verden for sig,

Ok, det lyder som et godt område til hundene, der må vi ud

> Har ikke været der siden for 3 år siden. Jeg har da set et
> hundeslagsmål, men om det er særlig udbredt i forhold til antallet af
> hunde ved jeg ikke.

Der er ingen grund til for os specielt at opsøge steder med mange hunde,
der har vi her på Damhusengen, og mine gider sjældent at lege med dem.

> Du kan jo evt. fortælle dine indtryk når du har testet områderne
>
> Mvh
> Søren

Det skal jeg nok, der er jo lidt at tage fat på

/Jens

Fra : Tina

Dato : 14-08-06 07:56

> [...]
> løs.
>
> Det behøver ikke absolut at værer tilladt at have hunden løs, bare det er

I Harreskoven er er nogle gode områder. Især området ved Skovbrynet er
lækkert, men det er også fint nede ved Egebjerg.

I Smør - og fedtmosen mellem Bagsværd og Herlev er løse hunde ikke tilladt,
men det er sjældent man møder en hund i snor derovre. Der er bl.a. nogle små
søer, der bliver brugt som "hundebadningssteder".

Tina

Fra : pwh

Dato : 14-08-06 18:12

> I Harreskoven er er nogle gode områder. Især området ved Skovbrynet er
> lækkert, men det er også fint nede ved Egebjerg.

Jeg har selv som knægt boet i Bagsværd, og kommet meget i Hareskoven.
Jeg troede bare ikke at det var tilladt at lufte hunde løs derude.

> [...]
> tilladt, men det er sjældent man møder en hund i snor derovre. Der er
> bl.a. nogle små søer, der bliver brugt som "hundebadningssteder".

Der har vi været forbi et par gange, det er et udemærket område

/Jens

Fra : Tina

Dato : 15-08-06 12:49

> Jeg har selv som knægt boet i Bagsværd, og kommet meget i Hareskoven.
> Jeg troede bare ikke at det var tilladt at lufte hunde løs derude.

Hvis man fra Skovbrynet Station følger Helmsvej, ligger der inde til venstre
et led ind til skoven. I hele den del af skoven er løse hunde tilladt.
Skovstykket strækker sig ned mod Bagsværd Sø, og på dén del af stien langs
søen er der mulgihed for, at løse hunde kan bade i søen.
"Aldershvile Skov" og "Bøndernes Hegn" hedder områderne.

Skovområdet syd for Skovlyst, det hedder "Egebjergene" er løse hunde også
tilladt. Personligt synes jeg, at dette område er en lille smule kedeligt
med hund, der ligger flere bålpladser i området, og der er mange mennesker
blandt besøgende hertil, der ikke kan lide de løse hunde.

Personligt holder jeg meget af det første område, og jeg kommer der en del,
for som hundemenneske uden hund, og med indbygget hundemagnet, så er der
altid en vuf eller to at sludre med undervejs.

(Inden nogen farer i flint over at jeg sludrer med fremmede hunde: Det er
ALTID hundene der kontakter mig, og jeg spørger ALTID ejeren, om deres hund
må hilse. Jeg suger bare hunde til mig, som en tør svamp suger vand...)

God fornøjelse med at afprøve div. steder.

Tina

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-08-06 13:59

Tina wrote:

> [...]
> Det er ALTID hundene der kontakter mig, og jeg spørger ALTID ejeren,
> om deres hund må hilse. Jeg suger bare hunde til mig, som en tør

Så er vi to af slagsen :)

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : pwh

Dato : 15-08-06 19:03

> Så er vi to af slagsen :)
>
> Med venlig hilsen
> Tove :)

Sådan et par hundesvampe

I må da gerne klappe mine for 2kr pr klap, og 15 klap for 10kr

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-08-06 19:23

pwh wrote:

> Sådan et par hundesvampe
>
> I må da gerne klappe mine for 2kr pr klap, og 15 klap for 10kr
>
> /Jens

Jeg ved ikke hvad du siger Tina, ska' vi slå til ?

Ved nærmere eftertanke, jeg gider nok ikke rejse til Jylland selvom det
lyder fristende.

Mvh Tove :)

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 19:25

Tove Krieger skriblede bla:
> Ved nærmere eftertanke, jeg gider nok ikke rejse til Jylland selvom
> det lyder fristende.

Øhmm Jens har aldrig været i Jylland
--
Mvh.John

www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 15-08-06 20:45

> Øhmm Jens har aldrig været i Jylland

Jojo... flere gange, jeg bor dog i Rødovre ved Kbh

/Jens

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 20:52

pwh skriblede bla:

> Jojo... flere gange, jeg bor dog i Rødovre ved Kbh

Nå ok jeg har bare ikke lige set dig herovre
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-08-06 19:27

Tove Krieger wrote:

> Jeg ved ikke hvad du siger Tina, ska' vi slå til ?
>
> Ved nærmere eftertanke, jeg gider nok ikke rejse til Jylland selvom
> det lyder fristende.
>
> Mvh Tove :)

Nåh nej for pokker, korrigering, det er jo kun til Rødovre. Det kan
måske lige klares

Mvh Tove :)

Fra : Tina

Dato : 15-08-06 20:04

> Jeg ved ikke hvad du siger Tina, ska' vi slå til ?

Kun, hvis første klap pr. hund er gratis, og der kan udstedes rabatkort i
stil med "efter 10x15 klap får man 2 klap gratis".

> Ved nærmere eftertanke, jeg gider nok ikke rejse til Jylland selvom det
> lyder fristende.

Kun Rødovre, så det burde være til at overse. *G*

Tina

Fra : pwh

Dato : 15-08-06 20:48

> Kun, hvis første klap pr. hund er gratis, og der kan udstedes
> rabatkort i stil med "efter 10x15 klap får man 2 klap gratis".

Bare du kan klaske til, Tyson elsker en god endefuld
Han bliver helt saglig hvis jeg 'spanker' ham,
jeg får ondt i hånden før han får nok

/Jens (hvis hunde er helt normale)

Fra : Leyna

Dato : 15-08-06 20:40

On Tue, 15 Aug 2006 20:23:24 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Jeg ved ikke hvad du siger Tina, ska' vi slå til ?
>
>Ved nærmere eftertanke, jeg gider nok ikke rejse til Jylland selvom det
>lyder fristende.

Der tror jeg heller ikke du ville ku' nå Jens' hunde fra!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tina

Dato : 15-08-06 19:27

> Sådan et par hundesvampe
>
> I må da gerne klappe mine for 2kr pr klap, og 15 klap for 10kr

Uha, det bliver en dyr afhængighed at have

Tina

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 15-08-06 19:34

"pwh" skrev i en meddelelse

> Sådan et par hundesvampe
>
> I må da gerne klappe mine for 2kr pr klap, og 15 klap for 10kr
>
> /Jens

A' hva'!? Er den første ikke gratis?

- Winnie

Fra : Leyna

Dato : 15-08-06 20:41

On Tue, 15 Aug 2006 20:33:43 +0200, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>A' hva'!? Er den første ikke gratis?

Nej, han har ikke en prut forstand på handel!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 15-08-06 21:01

"Leyna" skrev i en meddelelse

> Nej, han har ikke en prut forstand på handel!

Nå nej... Han var jo netop ikke fra Jylland

- Winnie

Fra : Leyna

Dato : 15-08-06 22:30

On Tue, 15 Aug 2006 22:00:30 +0200, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>Nå nej... Han var jo netop ikke fra Jylland

Ahem ahem... Jeg er altså Københavner, at du bare ved det!
At jeg så benyttede mig af, at de har billige huse i Jylland er en
helt anden sag. Jeg er IKKE Jyde - Jeg bor her bare!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 22:34

Leyna skriblede bla:

> Ahem ahem... Jeg er altså Københavner, at du bare ved det!
> At jeg så benyttede mig af, at de har billige huse i Jylland er en
> helt anden sag. Jeg er IKKE Jyde - Jeg bor her bare!

Indtil vi udviser dig
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 15-08-06 23:54

On Tue, 15 Aug 2006 23:33:40 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Indtil vi udviser dig

Er du ikke OT nu?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 15-08-06 20:51

> A' hva'!? Er den første ikke gratis?
>
> - Winnie

Ok, et prøveklask har i self ret til
Men så skal Angel også have lov til at sutte jer i ansigtet,
det må hun ikke herhjemme, men vil meget gerne

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 15-08-06 21:16

"pwh" skrev i en meddelelse

> Ok, et prøveklask har i self ret til
> Men så skal Angel også have lov til at sutte jer i ansigtet,
> det må hun ikke herhjemme, men vil meget gerne

Den er go' - noget for noget. En rigtig københavnerhandel

- Winnie der er ægte jyde, men har boet på Sjælland det meste af sit liv og
ignorerer dem der siger at man så ikke er rigtig jyde

Fra : Tina

Dato : 15-08-06 21:21

> Ok, et prøveklask har i self ret til
> Men så skal Angel også have lov til at sutte jer i ansigtet,
> det må hun ikke herhjemme, men vil meget gerne

De må begge snaske alt det de gider, hoppe op ad mig med mudrede poter og
våd pels, puffe til mig så jeg næsten skvatter, og de må blive siddende på
mine fødder til de ikke længere gider at sidde der, og skulle det endelig
være, at de skulle passes herhjemme en nats tid, måtte de også gerne sove
både i sengen og i sofaen, omend de nok kommer til at diskutere det med
sengepladsen med katten.

- Alt det, hunde i dag ikke må, det synes jeg er noget af det bedste ved
hunde. :)

Tina
/hvis hunde godt har kunne kende forskel på hvem der var leder og hvem der
ikke var, trods deres hoppen op når man kom ind ad døren, trods deres soven
i møblerne mv.

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-08-06 22:12

Tina wrote:
> [...]
> /hvis hunde godt har kunne kende forskel på hvem der var leder og
> hvem der ikke var, trods deres hoppen op når man kom ind ad døren,

Det er da godt at Jens' hunde ikke kan læse, for hvis de så det du har
skrevet, så var han "yesterdays news" - det vil jeg godt garantere
ROFL

Mvh Tove :)