Strandsæson ???
Fra : pwh

Dato : 12-08-06 21:21

Er der faste årstider for hvornår ens hunde må
færdes frit på vores strande.

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-08-06 21:23

"pwh" <gætselv@.dk> writes:

> Er der faste årstider for hvornår ens hunde må
> færdes frit på vores strande.

Ja. Fra 1. oktober til 1. april, med mindre andet er skiltet. F.eks.
ved Riis Skov i Århus og ved fuglereservater.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : pwh

Dato : 12-08-06 21:29

> Ja. Fra 1. oktober til 1. april, med mindre andet er skiltet. F.eks.
> ved Riis Skov i Århus og ved fuglereservater.
>
> Mvh Trine

Der var du hurtig, tak skal du have
Mine hunde har aldrig oplevet havet, men det er vist heller ikke så
godt med alle de grønalger der er der lige for tiden.

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-08-06 21:47

"pwh" <gætselv@.dk> writes:

> Der var du hurtig, tak skal du have
> Mine hunde har aldrig oplevet havet, men det er vist heller ikke så
> godt med alle de grønalger der er der lige for tiden.

Der er heldigvis ikke noget her i Århus, jeg tilbragte en times tid i
bugten i onsdags.

Og ja da, de skal da ud og lege i vandet.

Mvh Trine

Fra : pwh

Dato : 12-08-06 22:04

> Der er heldigvis ikke noget her i Århus, jeg tilbragte en times tid i
> bugten i onsdags.

Der er meget her i Kbh's området.

> Og ja da, de skal da ud og lege i vandet.

Det er mine så også hver dag, men det er i de lokale søer,
det store åbne hav er jeg da spændt på at vise dem

OT:
Jeres B&B ser ellers godt ud, det kunne værer man skulle lægge
vejen forbi næste år nu hvor jeg har fået bil, campingpladser er
så vidt jeg kan finde ud af ikke helt vilde med løse hunde.

/Jens (som satser på at få rabat hos Trine)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-08-06 22:09

"pwh" <gætselv@.dk> writes:

> Jeres B&B ser ellers godt ud, det kunne værer man skulle lægge
> vejen forbi næste år nu hvor jeg har fået bil, campingpladser er
> så vidt jeg kan finde ud af ikke helt vilde med løse hunde.

Det er mine forældre heller ikke. :) Der kan dog gøres undtagelser,
hvis de fungerer godt sammen med deres gamle danske hønsehund.

/Trine

Fra : pwh

Dato : 12-08-06 22:43

> Det er mine forældre heller ikke. :) Der kan dog gøres undtagelser,
> hvis de fungerer godt sammen med deres gamle danske hønsehund.
>
> /Trine

Mine hunde fungerer godt sammen med alle andre hunde der bare
ikke dominerer dem, de intererserer sig faktisk slet ikke ret meget
for andre hunde, de har hinanden og mig, så de er meget fredelige.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 12-08-06 21:57

> Der var du hurtig, tak skal du have
> Mine hunde har aldrig oplevet havet, men det er vist heller ikke så
> godt med alle de grønalger der er der lige for tiden.
>
> /Jens

På stranden ud for Trylleskoven ved Solrød Strand er der fri adgang for
hunde året rundt. Masser af mennesker har hund med på stranden og i vandet
når det er rigtig strandvejr. Jeg havde faktisk Vizla med i vandet i forgårs
.

Mvh
Søren

Fra : Søren LH

Dato : 12-08-06 22:14

> når det er rigtig strandvejr. Jeg havde faktisk Vizla med i vandet i
> forgårs
> .

PS: Da var der ingen alger, vandet var helt klart og meget lækkert.

Fra : pwh

Dato : 12-08-06 22:48

Søren LH wrote:
> [...]
> for hunde året rundt. Masser af mennesker har hund med på stranden og
> i vandet når det er rigtig strandvejr. Jeg havde faktisk Vizla med i

Du er jo en ren guldgrube, vi siger tak herfra

Det er rimeligt nyt for mig t værer blevet mobil med vufferne,
så lige pludselig står man med en masse frihed som man ikke ved hvad
man skal få noget fornuftigt ud af.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 13-08-06 14:51

> Du er jo en ren guldgrube, vi siger tak herfra
>
> Det er rimeligt nyt for mig t værer blevet mobil med vufferne,
> så lige pludselig står man med en masse frihed som man ikke ved hvad
> man skal få noget fornuftigt ud af.

Personlig gider jeg nu nok ikke køre så meget for tiden andet end til
træning. Men da Vizla var hvalp havde jeg hende med på arb. hver dag da min
kone ikke kunne styre hende, og så benyttede jeg legligheden til at prøve
nye steder af på vej til og fra arbejde. Andre steder jeg kender er fra da
jeg boede i Kbh. centrum, der var det jo ligesom mere nødvendigt at køre
nogle steder hen.

Hvis du vil køre lidt længere er der også dejligt på Dragør Sydstrand. Der
er et kort stykke hvor man må have hunden fri, men hvis hunden er under
kontrol kan jeg ikke se problemet i at gå hele Sydstranden igennem med sin
hund fri. På vejen der ud, kør igennem de små veje på Sydamager, det er et
under at der eksisterer sådan et bondeland lige op ad storbyen.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 13-08-06 15:08

> [...]
> jeg kender er fra da jeg boede i Kbh. centrum, der var det jo ligesom
> mere nødvendigt at køre nogle steder hen.

Det kan da også værer at det hurtigt bliver brugt op at ligge og kører rundt,
men nu har jeg luftet hunde hver dag på Damhusengen de sidste +4 år,
så stedet keder mig efterhånden.
Men vi skal nu heller ikke kører andet en 3-4 km for at komme hen til gode
steder her i området, Volden tager vi tit til, og Sweitzerdalsparken er vi tit i,
og så kører vi også jævnligt ned til Espelunden, det giver lidt variation, også for mig

> [...]
> Sydstranden igennem med sin hund fri. På vejen der ud, kør igennem de
> små veje på Sydamager, det er et under at der eksisterer sådan et

Dragør er et dejligt område, jeg kørte tit ture derude dengang jeg havde motorcykel.
Men det var primært områder tæt på jeg søgte, med de benzinpriser kan det blive
en dyr fornøjelse hvis man skal kører 40-50km hvergang man skal lufte hund.
Heldigvis er hundene glade for at sidde og kigge ud af bagruden,
jeg har lagt bagsædet ned i min Kadett og sat et hundenet op, så de har god plads

/Jens