12 hunde stjålet fra gård
Fra : makkerlone

Dato : 10-08-06 14:38

En rottweiler med 11 hvalpe blev tirsdag stjålet fra en gård i
Østjylland.

http://www.landbrugsavisen.dk/siab.asp?o_id=130441

Hvis nogen hører om noget, så ring til politiet, så hvalpene kan
komme hjem igen.

Lone

Fra : Svante

Dato : 10-08-06 15:44

7000 kr. for 11 hvalpe - må være en fejl...........men ellers en tragisk
historie

Svante

Fra : Snuden

Dato : 10-08-06 22:16

"Svante" <perserbo@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> 7000 kr. for 11 hvalpe - må være en fejl...........men ellers en tragisk
> historie
>
> Svante

Mon ikke de er i Voldsmosen allerede?

Snuden

Fra : JBH

Dato : 11-08-06 01:32

"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Svante" <perserbo@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke de er i Voldsmosen allerede?

Mon de nåede så langt. Hundekampe foregår også i Gjellerup (Århus)

/JBH

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-08-06 10:03

"makkerlone" <panik@makker.dk> skrev i en meddelelse
[...]

-----------

der er yderligere oplysninger her;
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/0/73e24c291fb88e39c12571c7002abde6

mvh. marie

Fra : makkerlone

Dato : 11-08-06 10:30

> der er yderligere oplysninger her;
> http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/0/73e24c291fb88e39c12571c7002abde6
mvh. marie

Det tyder da på, at ejeren selv har fjernet dem, så dyrenes
beskyttelse ikke nåede det. Ja, det er jo bare et gæt fra min side,
men sagen lyder da lidt skummel.

Lone

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-08-06 11:11

> [...]

Det tyder da på, at ejeren selv har fjernet dem, så dyrenes
beskyttelse ikke nåede det. Ja, det er jo bare et gæt fra min side,

-------

det var også min første tanke..

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-08-06 21:03

makkerlone wrote:

> Det tyder da på, at ejeren selv har fjernet dem, så dyrenes
> beskyttelse ikke nåede det. Ja, det er jo bare et gæt fra min side,
> men sagen lyder da lidt skummel.
>
> Lone

Det synes jeg godt nok også.

Alene det at der bliver skrevet, at "særlige omstændigheder gjorde at
hundenes ejer havde dem opstaldet alene på gården". Det er da noget
lignende der bliver skrevet i dagspressen når der er tale om misrøgtede
dyr og Dyrenes Beskyttelse går ind i sagen.

Håber der snart kommer en afklaring for hundemor og de 11 små.

Venlig hilsen
Tove :)

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-06 21:48

> [...]
> dyr og Dyrenes Beskyttelse går ind i sagen.
>
> Håber der snart kommer en afklaring for hundemor og de 11 små.

Der var et indslag om det i Tv2 østjylland her til aften. Hundene boede
midlertidigt i en stald, da hundeejeren var flyttet til et sted, hvor man
ikke måtte have hund. De skulle så have flyttet ind hos en plejefamilie.
Damens hanhund bor nu på hundepension, ifølge tv2 østjylland.

Der var jo også en sag fornyligt, hvor nogle andre hvalpe + hundemor blev
stjålet i Østjylland. De blev fundet igen, i en bygning i Sabro- dog
manglede der 2 hvalpe, som sikkert er gået til...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Jlitgov

Dato : 11-08-06 11:06

Ja sådan kan man vel også tolke det ud fra DKK's fremstilling af
sagen:
http://www.dansk-kennel-klub.dk/337/1/1/1715

Hilsen Janne

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-08-06 11:51

Jlitgov wrote:
> Ja sådan kan man vel også tolke det ud fra DKK's fremstilling af
> sagen:
> http://www.dansk-kennel-klub.dk/337/1/1/1715

Enig.

Det bliver vist nogle problemhunde når de kommer frem, med mindre at
ejeren jo bare gemmer dem et eller andet sted....

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 11-08-06 20:45

Den / de har uden tvivl fået en meget bedre tilværelse nu, hvor
de nok ikke er overladt til sig selv i en gammel stald ---- det
er ikke noget at sende dem tilbage til !!!
Hans