Er jeg heldig eller hvad ?
Fra : webpoint

Dato : 10-08-06 08:21

Hej alle hundemennesker

Min verden faldt lige sammen i en times tid i går.

Min dejlige Jack Russell på 1 år, gik som sædvanligt ud og ind af
vores forhave ( som er behørigt hegnet ind )

Men da det samtidigt er indgangsvejen til huset, så er der også en
mellemhøj låge, som er selvlukkende, medmindre den svinges helt op. (
Der skraber den på fliserne og kan derfor blive stående )

Havde være inde i mindre end 3 minutter og da jeg kom ud, stod lågen
pivåben ( Og hunden har ikke på nogen mulig måde, selv kunne åbne
den låge ) - og hunden var absolut ingen steder at finde

Alle kvarterets unger ( Som alle elsker hunden og som alle ved og
respektere den låge, altid skal være lukket ) hjalp mig med at lede
efter hunden, men uden større held....

Efter at have ledt med lys og lygte i nogen tid, var jeg gået ind
efter godbidder til ham, som jeg håbet jeg kunne lokke ham frem med.

I samme øjeblik ringede det på døren og udenfor stod naboen med min
hund under armen.
Hunden havde siddet uden for lågen, som jeg i forvirringen havde
lukket til ( Gammel vane ) og havde ikke kunne komme ind.

Nu er mit spørgsmål så !

Har jeg bare været utrolig heldig eller viser det at, han af egen
vilje kommer tilbage, at han er ved at erkende at vores bolig er hans
hjem ?

Han har flere gange formået at stikke af, især før han blev
kasteret, men vi har altid fået ham fanget ind igen. Men denne gang,
havde vi jo ikke nogle ide om hvor han var rendt hen !
Så det var med meget stor glæde i det lille hjem, at han vendte
tilbage

Iøvrigt, i sådan en situation, vil i så irettesætte hunden eller
bare rose ham for at komme tilbage. - Må nok indrømme at jeg gjorde
det sidste

Kim

Fra : 0h-paradis

Dato : 10-08-06 09:04

> Har jeg bare været utrolig heldig eller viser det at, han af egen
> vilje kommer tilbage, at han er ved at erkende at vores bolig er hans
> hjem ?

Ja

> Iøvrigt, i sådan en situation, vil i så irettesætte hunden eller
> bare rose ham for at komme tilbage. - Må nok indrømme at jeg gjorde
> det sidste
>
> Kim

Helt korrekt

Man roser en hund i selv samme sekund som den tænker på at gøre det
rigtige, lige som man irettesætter i selv samme sekund som hunden tænker
på at gøre noget forkert.

Her vil hverken ros eller skæl ud have nogen betydning, men fordi du
viste hunden du var glad bliver du en sted som hunden gerne vil hen til

men du viser en usikkerhed, så du burde måske finde et sted at gå til
træning

fra
Jørgen

Fra : Leyna

Dato : 10-08-06 11:18

On 10 Aug 2006 00:20:40 -0700, "webpoint" <webpoint@gmx.net> wrote:

>Har jeg bare været utrolig heldig eller viser det at, han af egen
>vilje kommer tilbage, at han er ved at erkende at vores bolig er hans
>hjem ?

Jeg har selv et par hanhunde, som ind imellem tager sig en ordentlig
sviptur (og specielt da de var på alder med din), så jeg tror såmænd
ikke du har været uhørt heldig. De kan sagtens finde hjem igen.

>Iøvrigt, i sådan en situation, vil i så irettesætte hunden eller
>bare rose ham for at komme tilbage. - Må nok indrømme at jeg gjorde
>det sidste

Og det er osse helt rigtigt. du roer ham ikke for at stikke af, men
for at komme hjem. Du skal vise at du er glad for at se ham igen.
Hjemkomsten skulle jo gerne være en positiv oplevelse.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-08-06 13:56

webpoint wrote:
> [...]
>
> Iøvrigt, i sådan en situation, vil i så irettesætte hunden eller
> bare rose ham for at komme tilbage. - Må nok indrømme at jeg gjorde

Pyha, noget af en forskrækkelse. Held eller ej, du må nok hellere takke
forsynet for, at du har en rigtig klog lille hund, og så ellers rose den
alt hvad du formår og gerne rigtig længe, den vil sikkert nyde det, den
lille vagabond.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Ole Axelsen

Dato : 10-08-06 19:16

webpoint wrote:
> Hej alle hundemennesker
>
> Min verden faldt lige sammen i en times tid i går.

Vores Bella (Dansk/svensk gårdhund - 2½ år) vil også gerne ud på den anden
side af hegnet. Stort set hver gang hun ser sit snit til det smutter hun
lige over og hilser på naboen. Det er sjovt nok kun til den ene side, de
andre naboer interesserer hende ikke. Der går dog aldrig mere end højst
10-15 minutter før hun er hjemme igen. Skulle vi have fået lukket lågen står
hun udenfor og piber, og er vi for længe om at reagere begynder hun at gø.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-08-06 19:19

Ole Axelsen wrote:

> [...]
> aldrig mere end højst 10-15 minutter før hun er hjemme igen. Skulle
> vi have fået lukket lågen står hun udenfor og piber, og er vi for

Det ku' jo være at den ene nabo har frikadeller i køleskabet, den anden
er nok for nærig. dygtig lille vovse.

Venlig hilsen
Tove :)

Fra : Ole Axelsen

Dato : 10-08-06 20:29

Tove Krieger wrote:

> Det ku' jo være at den ene nabo har frikadeller i køleskabet, den
> anden er nok for nærig. dygtig lille vovse.

Der er nok noget om det. Han har før sagt: "Nåja, hun får da en lille
godbid, hvis vi ser hun er her" og der ligger vist også næsten altid noget
brød, der er lagt ud til fuglene.
Men fred være med det, hvis hun kan nøjes med det, og holde sig fra den mere
trafikerede vej på den anden side af huset kan vi også godt leve med det.