Gigt.
Fra : Sanne

Dato : 09-08-06 07:03

Hej Ng

Jeg kom til at tænke på jer gruppen der har hunde som har gigt...
Hvordan har I fundet ud af det ??
I har jo nok fået det at vide af jeres dyrlæge, men hvordan finder han frem
til den diagnose ?+

Er det "bare" er kvalificeret gæt eller har de metoder til at måle gigten ??
F.eks ved en blodprøve eller hvordan foregår det.

Og er der midler til at dæmpe gigten ?
F.eks Glucosamin og lign.??

På forhånd tak
Sanne

Fra : Hm

Dato : 09-08-06 08:26

Hej
jeg har ikke det rigtige svar på dit spørgsmål omkring diagnosen gigt, men
mon ikke man ser det på at de bliver stive i leddene og måske smerter når de
lægger og rejser sig.
Men jeg har erfaring for at Vital Anamin (?) har en god effekt.
hilsen
hanne

Fra : Ragna

Dato : 09-08-06 08:52

>Og er der midler til at dæmpe gigten ?
>F.eks Glucosamin og lign.??

Artroflex plus hjalp på vores gamle schæferhunds stivhed i leddene.
Han var begyndt at halte slemt efter et besøg af vores familie med tre børn,
som han fulgte med op ad trappen til første sal og ned igen adskillige gange
om dagen. Så snart vi opdagede det, fik børnene besked på at holde døren
lukket, og heldigvis svandt halteriet igen efter at vi startede på
Artroflex'en.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : C.H

Dato : 09-08-06 09:41

"Sanne" <lochnees@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er det "bare" er kvalificeret gæt eller har de metoder til at måle gigten
> ?? F.eks ved en blodprøve eller hvordan foregår det.

Diagnosen stilles på samme måde, som den gør hos mennesker, nemlig ved en
røngtenfotografering.
Man kan selv forebygge ved at give den fornuftig kost, der passer til dens
alder og aktivitetsniveau, man kan give dem olietilskud, tilskud af
glukosamin og/eller atroflex.
Alle disse er i øvrigt smertedæmpende når gigten er opstået.
Der er nogle dyrlæger, der behandler med akupunktur, der også kan være
virksomt. Desuden kan hundesvømning være rigtig godt.
Medinsk behandles ofte med rimadyl, som et et antiinflammatorisk middel (som
vores ibuprofen). Dette tager både smerte og hævelse.

CH

Fra : Susanna Mørck Thuese~

Dato : 09-08-06 13:23

C.H <vaxen7@hotmail.com> skrev:
>Diagnosen stilles på samme måde, som
>den gør hos mennesker, nemlig ved en
>røngtenfotografering.

Ikke alt kan opdages ved røntgen, nogen gange skal der
blodprøver til. I hvert tilfælde hos mennesker. Jeg dæmper
generne med flydende AloeVera.
Hilsen Susanna

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 09-08-06 16:29

hej Susanna

Ved leddegigt kræves blodprøve for at stille diagnosen, ikke ved slidgigt,
der kan ses på et røntgenbillede.

Venlig hilsen, Anelise

"Susanna Mørck Thuesen (slet 7QU3S)" <sus.thue@7QU3Sadslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:11551264680.188101175413166@dtext.news.tele.dk...

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 09-08-06 17:44

"Anelise Schou Nielsen" <nilleslyst@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> hej Susanna
>
> Ved leddegigt kræves blodprøve for at stille diagnosen, ikke ved slidgigt,
> der kan ses på et røntgenbillede.
>
> Venlig hilsen, Anelise
----------

nogle typer gigt kan hverken ses på røntgen eller blodprøver.. det kan være
lusket..

mvh. marie

Fra : Jlitgov

Dato : 09-08-06 10:02

Hej Sanne

Min gamle hund på snart 10 år var ved at blive lidt stiv i ledene.
Jeg prøvede at give hende Glucosamin som kosttilskud og det så ud
til at virke. Jeg er nu gået over til at give hende et foder tilsat
chondroitin, glucosamin og MSM samt antioxidant vitaminer for styrkelse
af led, muskler og immunforsvar. Og det ser ud ud til at virke rigtig
godt. Kombinationen skulle "smøre" ledene godt. Hun er ikke stiv mere
efter træning, men løber stadig flot til i kl. 3 i agility (og
springer de 65 cm uden problemer). Hun mener ikke selv hun er klar til
senior klasser foreløbig.

Forebygning er jo altid en god ting.

Hilsen Janne

www.litgov.dk

Fra : Ingrid

Dato : 11-08-06 20:38

hei
mange fine innspill her. jeg har en hund med spondylose og ble litt
interessert i det foret som Jlitgov gir sin hund. Hva heter det foret? og
hvor kan man event. bestille/få kjøpt det?
mvh Ing

Fra : Jlitgov

Dato : 12-08-06 09:10

Hej Ingrid.

Det foder jeg bruger til Frida er Command Performance CP21 Laks. Min
unge hund får Command Performance CP30 Laks som er højenergifoder.

Du kan bestiller online her: www.easypet.dk og få det leveret til
døren. Der er også nogle steder rundt omkring i Danmark hvor man kan
hente selv.

Hvis du kigger på deres hjemmeside så er den hvide border collie med
halvt sort ansigt min Frida

Jeg har været virkelig glad for det og det er også derfor Frida nu
står som ambassadør for foderet.

Hilsen Janne

www.litgov.