Klippe negle
Fra : Søren LH

Dato : 07-08-06 07:55

Hej,

Klipper i negle på jeres hunde? Og hvad er kriteriet for om hunden trænger
til at få neglene klippet?

Min gamle hund fik aldrig klippet negle, de holdt sig helt korte. Vizla får
noget længere negle, men jeg tænker at så længe de ikke rører jorden når hun
står, er det vel ok?

Mvh
Søren

Fra : tina hedeman

Dato : 07-08-06 08:43

hej søren

ja jeg klippper negle på mine hunde. Min tæve kan ikke selv slibe em ned.
Jeg gør det fordi hun går til agility og det gør ondt når hun skal på
balancen.¨
Det vil sige hun siger selv til når de trænger Og det er som om hun ved
det er neglene for når de er klipppet er der ikke noget vi vejen.
Min hanhund nipper jeg kun neglene han sliber dem vist fint nok.
Jeg så på min tæve en dag hvor neglene var for lange der stod hun ikke
rigtig på benene. Du kan jo også se på neglene om de trænger´.

hilsen tina

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-06 09:10

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse news:44d6e4d4$0$923

> Klipper i negle på jeres hunde? Og hvad er kriteriet for om hunden trænger
> til at få neglene klippet?

Ja, vi klipper negle på vores hunde. Især Bibi`s negle bliver hurtigt meget
lange, så de skal klippes ca. hver 3. uge. De andre hunde kan godt gå, et
par uger længere.
Nogle hunde kan vist godt slide neglene naturligt. Synes at man kan se, hvis
neglene er for lange. Selvom de ikke helt når jorden endnu, kan de stadig
godt være for lange.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Is

Dato : 10-08-06 20:14

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hvis
> neglene er for lange. Selvom de ikke helt når jorden endnu, kan de stadig

Nogle er "nød" til at have lange negle ! Hvis de bløder når de klippes, er
de klippet for tæt.

Erik Isager

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-06 20:44

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nogle er "nød" til at have lange negle ! Hvis de bløder når de klippes,
> er
> de klippet for tæt.

Vi har heldigvis aldrig klippet for langt ned. Jeg vil hellere klippe, lidt
for lidt af, end for meget.

Min pudels negle vokser desværre ikke mere, da en af hans tidligere ejere,
har klippet dem næsten ned til poten.
Den stakkels hund er nu meget øm, omkring sine poter, hvilket selvfølgelig
er meget forståeligt. Det må have været et smertehelvede for ham.
Fatter ikke, at folk kan være så ondskabsfulde, over for deres dyr...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-08-06 20:46

> Nogle er "nød" til at have lange negle ! Hvis de bløder når de klippes,
> [...]

de hunde der har tendens til at få for lange negle, skal klippes ofte,
nerven trækker sig tilbage når der klippes tæt, ikke over, men tæt, og man
kan tage lidt mere et par uger senere. min tidligere gravhund og min
nuværende cairn terrier, havde/har begge disse ret lange hurtigvoksende
negle og med dem begge har det løst sig ved hyppig klipning. det må heller
ikke være behageligt for sådan en hund med negle der er så lange at de står
skævt mod underlaget?

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-08-06 20:48

der var jeg for hurtig..
glemte lige:
mvh. marie.. (-:

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-06 21:20

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en

> de hunde der har tendens til at få for lange negle, skal klippes ofte,
> nerven trækker sig tilbage når der klippes tæt, ikke over, men tæt, og man
> kan tage lidt mere et par uger senere.

Ja, det virker faktisk. Læste om det herinde og vi har faktisk fået Bibi`s
negle lidt kortere på den måde.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-08-06 10:28

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> writes:

> Klipper i negle på jeres hunde? Og hvad er kriteriet for om hunden trænger
> til at få neglene klippet?

Mine hunde har altid selv slidt deres alm. kløer, men ulvekløerne må
jeg tage.

http://www.mastamariner.com/unclipped_claw.jpg

Sådan må en klo aldrig komme til at se ud.

> Min gamle hund fik aldrig klippet negle, de holdt sig helt korte. Vizla får
> noget længere negle, men jeg tænker at så længe de ikke rører jorden når hun
> står, er det vel ok?

Det lyder rigtigt.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : makkerlone

Dato : 07-08-06 12:08

Mit kriterie for at klippe hundenes negle er, når jeg kan høre dem
gå på trægulvet, og det siger "klak klak klak". Så ved jeg, at det
er tid til klipning.
Min lab skal aldrig have klippet negle, men en af mine border tæver
skal altid have klippet negle. Hundene går de samme steder på gåtur,
men der er åbenbart stor forskel på, hvordan de nedslider negle eller
træder med poterne.

Lone Sommer
www.asasara.dk og www.makker.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 07-08-06 12:51

> [...]
>
> Min gamle hund fik aldrig klippet negle, de holdt sig helt korte. Vizla
> får noget længere negle, men jeg tænker at så længe de ikke rører jorden

jeg ser på poternes stilling når de går/står, om neglene er "i vejen", lyden
på de glatte gulve siger også noget om det.
min store hanboxer har jeg aldrig klippet sådan rigtigt, bare studset lidt,
han slider dem åbenbart selv, boxertæven er der specielt et par negle på
hver pote der vokser mere end de øvrige?.. men hun er også noget for sig
selv..
cairnterrieren, får klippet negle ret hyppigt, en gang om måneden vil jeg
tro.

mvh. marie

Fra : Per, Odense

Dato : 07-08-06 13:56

I meddelelse: 44d6e4d4$0$923$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
skrev Søren LH bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> Hej,
>
> Klipper i negle på jeres hunde? Og hvad er kriteriet for om hunden
> trænger til at få neglene klippet?
> '

Ja, vi klipper negle (på vores Vizsla ) når det begynder at sige
"klak-klak" når hun går på trægulvet.

Billeder af vores Vizslaer på
http://herholdt.info/

under Photos, Vizsla

--
MVH Per, Odense

Fra : Søren LH

Dato : 07-08-06 17:43

"Per, Odense" <per.herholdt@mailbox.dk> skrev i en meddelelse
>I meddelelse: 44d6e4d4$0$923$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> Ja, vi klipper negle (på vores Vizsla ) når det begynder at sige
> "klak-klak" når hun går på trægulvet.

Det siger vel altid tik-tik, når hunden vipper forfoden rundt på hårdt
underlag, eller?
En ræv siger også tik-tik når den går på asfalt.
Men klak-klak er måske noget andet end tik-tik, hvis neglene går imod når
hunden planter foden i gulvet.

> Billeder af vores Vizslaer på
> http://herholdt.info/

Dine hunde er vizsla, min må nøjes med at hedde det, for hun er en schæfer

http://www.lemanszone.dk/vizla/

Mvh
Søren

Fra : Per, Odense

Dato : 07-08-06 21:38

I meddelelse: 44d76e96$0$886$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
> [...]
> når hunden planter foden i gulvet.

> Dine hunde er vizsla, min må nøjes med at hedde det, for hun er en

He he, jeg trode bare du haved glemt et "s"

MVH Per

Fra : Søren LH

Dato : 07-08-06 17:46

Tak for svarene.

Umiddelbart lyder det som om jeg ikke behøver klippe hendes negle.

Har lige taget dette foto: http://www.lemanszone.dk/diverse/vizla-kløer.jpg

Men jeg synte de var længere i morges da jeg skrev indlægget. I mellemtiden
har vi gået en god lang tur på asfalt og fortove, måske det er lige så godt
som at klippe.....

Mvh
Søren

Fra : Camilla Juelsgaard J~

Dato : 07-08-06 18:38

Nej, det ser ikke ud til at du behøver klippe hendes negle.

Det er lidt svært at se de miderste negle på billedet, men den yderste negl
har i hvert fald en meget fin længde.

Mvh Camilla
www.juelsgaard.com

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-06 18:41

> [...]
> Tak for svarene.
>
> Umiddelbart lyder det som om jeg ikke behøver klippe hendes negle.

Nej, de ser da pænt korte ud. Tror ennda at Bibi`s negle er lidt længere-
også når de lige er klippet.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-08-06 18:44

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> writes:

> Har lige taget dette foto: http://www.lemanszone.dk/diverse/vizla-kløer.jpg

De ser helt fine ud.

> Men jeg synte de var længere i morges da jeg skrev indlægget. I mellemtiden
> har vi gået en god lang tur på asfalt og fortove, måske det er lige så godt
> som at klippe.....

Og ja, absolut. Og jeg er sikker på at Vizla synes det er meget
sjovere!

Mvh Trine

Fra : Søren LH

Dato : 07-08-06 18:50

> De ser helt fine ud.

> Og ja, absolut. Og jeg er sikker på at Vizla synes det er meget
> sjovere!

Ja, men både Vizla og jeg vil hellere træne samt færdes på marker, end gå en
lang tur på villaveje, men det slider nok mindre på neglene.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 08-08-06 13:58

Søren LH skriblede bla:

> Min gamle hund fik aldrig klippet negle, de holdt sig helt korte.
> Vizla får noget længere negle, men jeg tænker at så længe de ikke
> rører jorden når hun står, er det vel ok?

Jeg har aldrig skullet klippe negle på en schæferhund.
Ikke engang kloen der sidder lidt oppe.
Jeg har så småsten på gårdspladsen derfor slides neglene nok pr automatik.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 08-08-06 22:05

jopa wrote:
> Jeg har aldrig skullet klippe negle på en schæferhund.

Næh, men hvordan med Hyæne/Kamelen

/Jens (som kun klipper klør på vufferne om vinteren)

Fra : Leyna

Dato : 08-08-06 23:01

On Tue, 8 Aug 2006 23:05:29 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Næh, men hvordan med Hyæne/Kamelen
>
>/Jens (som kun klipper klør på vufferne om vinteren)

Vaks slider selv sine negle, men Hans skal ha' klippet sine
regelmæssigt, og da de går på samme underlag, så er det altså ikke det
alene der gør forskellen.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 08-08-06 23:23

Leyna wrote:

> Vaks slider selv sine negle,

Ja ja, når han ligger og pukler ind over naboes tæve

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 09-08-06 09:18

On Wed, 9 Aug 2006 00:23:09 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ja ja, når han ligger og pukler ind over naboes tæve

Nu ikke misundelig! Tænk på at det er det første han har fået i sine 4
leveår.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 09-08-06 08:28

pwh skriblede bla:

> /Jens (som kun klipper klør på vufferne om vinteren)

Fjern græsplænen og fyld grus/småsten på i stedet og du er fri for at klippe
negle og slå græs

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 09-08-06 09:20

On Wed, 9 Aug 2006 09:28:17 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>pwh skriblede bla:

>Fjern græsplænen og fyld grus/småsten på i stedet og du er fri for at klippe
>negle og slå græs

Den holder ikke, John. Her er der grus og småsten på gårdspladsen, og
vores vej er også en grusvej, men alligevel vokser Hans' kløer
voldsomt.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 09-08-06 09:34

Leyna skriblede bla:

> Den holder ikke, John. Her er der grus og småsten på gårdspladsen, og
> vores vej er også en grusvej, men alligevel vokser Hans' kløer
> voldsomt.

Hvis jeg siger til Milo at den selv skal ordne sine negle så gør han det
Jeg har aldrig klippet negle på hunde.
ps kameler har klove
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 09-08-06 11:55

On Wed, 9 Aug 2006 10:33:46 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Hvis jeg siger til Milo at den selv skal ordne sine negle så gør han det

hihi... Jeg ka' lige se ham sidde med en neglefil. Sådan en tøsehund!

>Jeg har aldrig klippet negle på hunde.
>ps kameler har klove

Men hyæner har vel kløer?

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 09-08-06 12:00

> hihi... Jeg ka' lige se ham sidde med en neglefil. Sådan en tøsehund!

Han tisser jo også stadig som en tøsehund

/Jens

Fra : jopa

Dato : 09-08-06 15:21

pwh skriblede bla:

> Han tisser jo også stadig som en tøsehund

Ja han er frygtelig feminin.
Ordner selv negle og slikker sig selv i røven
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk