klaprer tænder
Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-08-06 18:33

vores japanske spids er begyndt at klapre tænder... som man forestiller sig
en der fryser

det har stået på i nogle måneder efterhånden. Han er 5 år.

hvad kan årsagen være? Det sker sån tilfældigt.
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-08-06 18:39

"sniper_Nolight" <sniper_nolightFJERN@hotmail.com> writes:

> vores japanske spids er begyndt at klapre tænder... som man forestiller sig
> en der fryser

Er der løbske tæver i nærheden?

Mine forældre vidste altid når naboernes tæver var løbske, for så
klaprede han tænder så man troede vi var på Nordpolen.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-08-06 19:32

> Er der løbske tæver i nærheden?
>
> Mine forældre vidste altid når naboernes tæver var løbske, for så
> klaprede han tænder så man troede vi var på Nordpolen.

haha, ja det mente vi jo osse det var noget i den stil, men nu har det stået
på meget længe.

han sidder godt nok og piber indimellem ned mod vores genbo som har 2 hunde
hvoraf den ene har været/er (jeg ved det ikke) i løbetid... men stadig, det
er mange gange og på alle tider... osse om natten.. pludselig nede i gangen
'klakklakklak'

Fra : qfha

Dato : 06-08-06 20:08

sniper_Nolight skrev:

> vores japanske spids er begyndt at klapre tænder... som man forestiller sig
> en der fryser
>
> det har stået på i nogle måneder efterhånden. Han er 5 år.
>
> hvad kan årsagen være? Det sker sån tilfældigt.

Han lugter til en fært. Hunden har et "ekstra rum" i næsen, hvor de
kan decifrere hvad der er i færten. Til hjælp til det sidder de og
klapre tænder for at styrke/cirkulere lugten. Det kan sikkert siges
mere prof., men jeg husker ikke de nøjagtige detaljer.

mvh
qfha

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-08-06 21:51

> [...]
>klapre tænder for at styrke/cirkulere lugten. Det kan sikkert siges
>mere prof., men jeg husker ikke de nøjagtige detaljer.

det vidste jeg ikke
jeg håber det blot er forklaringen og ikke noget dystert (der klaprede han
løs igen netop som jeg skrev...)

tak for info

Fra : Patricia Feddersen

Dato : 06-08-06 20:35

> hvad kan årsagen være? Det sker sån tilfældigt.

Hej,

Jeg har nu med stor interesse læst med i denne news group et par
måneder, alltiders sted.

Nu er det ikke for at ville gøre dig og din famile unødig urolige og
bange, men for ca. 6 måneder siden begyndte vores gamle hund Carlo (12
år, sølvgrå mellem pudel) at klapre med tænderne og virke som om han
frøs helt vildt meget. Men kun når han lå i sin kurv. Næste dag tog vi
hend til dyrlægen for at sikre os at han var ok, og bare lidt gammel og
være lidt "forfrossen", hvilket han altid har været. Det viste sig
desværre at det var pga smerter at han klaprede med tænderne og rystede
over hele kroppen. Endnu mere desværre måtte han aflives samme dag, da
han havde gået med en meget stor kræft svulst.

Jeg ville tage til dyrelæge imorgen bare for en sikkerheds skyld,
hellere en gang for meget end for lidt - især hvis din hund ikke plejer
at klaprer med tænderne.

Jeg håber at de andres indlæg har ret i at det bare er løbetids kuller :)

Med venlig hilsen
Patricia Feddersen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-08-06 21:49

> Jeg har nu med stor interesse læst med i denne news group et par måneder,
> alltiders sted.

ja, ng'erne er for mig uundværlige

> [...]
> med tænderne.
>
> Jeg håber at de andres indlæg har ret i at det bare er løbetids kuller :)

puha, sikke en omgang... vores hund virker glad og veltilfreds ellers.
Han er kun 5 år og frisk (hurtig, stærk, legesyg.. hele baduljen). Han har
dog i den senere tid været lidt 'excentrisk' men det er jo mere 'oppe i
kasketten' og har altid været meget sky og sån, men rent fysisk er han a-ok.
Jeg vil snakke med min nabo om hans hunde imorgen og høre om deres
'tilstand'... jeg tror nu nok jeg vil få ham tjekket alligevel.. især med
henblik på hans opførsel i den senere tid osse... han forvirrer mig lidt for
tiden