Hundebur i Cordoba/Polo st. car?
Fra : Langkjær

Dato : 06-08-06 16:31

Jeg søger erfaringer fra andre ejere af Cordoba/Polo st. car, der har sat et
hundebur bag i bilen.

Jeg har søgt lidt på nettet, og der findes flere forskellige løsninger. Dog
ingen jeg syntes har passet rigtigt godt.

Vi skal bruge et bur til en hund (labrador), og jeg vil gerne have et der
står på langs af bilen, således der er lidt fri plads ved siden af.

/Langkjær

Fra : Søren LH

Dato : 06-08-06 16:42

"Langkjær" <langkjaer@nospam.newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi skal bruge et bur til en hund (labrador), og jeg vil gerne have et der
> står på langs af bilen, således der er lidt fri plads ved siden af.

Hej,

Jeg har fået speciellavet et bur til min Xantia van, med den udførelse du
nævner. Med en dør i hver side, som passer til bagdørene i bilen. Jeg synes
det er en rigtig god løsning. Jeg kørte ned til leverandøren af hundebure og
talte det igennem med ham, og han tog målene til buret.

Buret er lavet af Søbo Hundeartikler
http://www.sitecenter.dk/soebo-hundeartikler/hjemmeside1/
Her er en løsning svarende til det du efterspørger:
http://www.sitecenter.dk/soebo-hundeartikler/scrapbog/view.nhtml?profile=scrapbog&UID=10038

Mvh
Søren

Fra : Langkjær

Dato : 06-08-06 18:02

> [...]
> synes det er en rigtig god løsning. Jeg kørte ned til leverandøren af
> hundebure og talte det igennem med ham, og han tog målene til buret.

Måske har jeg ikke udtrykt mig ordenligt. Buret skal være bagi (min bil er
ikke en van), og stå på langs af bilen, ikke på tværs som din løsning.
Åbningen skal være i enden af buret, således den åbner ud mod bagklappen.
Problemet er bare at bilen ikke er så stor, og at der er en høj læssekant.

Ny bil er ikke en option...

/Langkjær

Fra : Søren LH

Dato : 06-08-06 18:52

> [...]
> Problemet er bare at bilen ikke er så stor, og at der er en høj læssekant.

Eller også har jeg ikke udtrykt mig ordentligt . Mit bur står på langs. I
den ene side er der plads til ting og sager mellem bur og bil-inderside. Det
er den side som jeg tager hunden ud og ind fra, for det er faktisk en fordel
(for mig) at den kan stå udenfor buret inden den skal springe ud af bilen.

Vedr. døre, ja, det er ikke i enden på mit bur. Hvis døren er i enden er
hundeburet jo som de er flest.

Under alle omstændigheder kan jeg anbefale Søbo og at tale det igennem med
ham.

Mvh
Søren

Fra : Jlitgov

Dato : 07-08-06 11:38

Hejsa

Jeg har også fået lavet bur til min bil hos Søbo. De er lavet
præcis som jeg ville ha' dem og der blev taget mål af min bil.

Buret kan ses her. http://www.litgov.dk/nyheder.htm

Og jeg ved godt min bil ikke er en Cordoba/Polo st. car, men eftersom
burene blir lavet efter mål til den enkelte bil er det jo ligegyldigt
- bare sig hvad og hvordan du vil ha det.

Hilsen Janne

Fra : Søren LH

Dato : 07-08-06 17:38

"Jlitgov" <villrikke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Og her er mit bur:
http://www.lemanszone.dk/diverse/hundebur-1.jpg
http://www.lemanszone.dk/diverse/hundebur-2.jpg

Jeg havde egentlig tænkt noget andet, men under samtale med Søbo's Søren
Jensen kom vi frem til dette, som jeg er meget tilfreds med.

Mvh
Søren

Fra : Langkjær

Dato : 07-08-06 21:39

> Jeg havde egentlig tænkt noget andet, men under samtale med Søbo's Søren
> Jensen kom vi frem til dette, som jeg er meget tilfreds med.

Tak for input, der er nok ingen vej uden om Søbo.

/Langkjær