smertestillende , haster
Fra : jones

Dato : 05-08-06 08:28

Hej med jer.

Gismo fik fjernet sine sten i onsdags, av de sad oppe bag nyrene, så det er
mange sting han er blevet syet. Nå men dyrelægen gav ham noget depot
smertestilende, som er aftaget nu, og vi tror at han har ondt. er der ikke
noget med, at hunde kan optage og få gavn af kodimagnyler, i så fald hvor
meget skal han have?? han vejer 43 kg.

Håber at i kan hjælpe.

Hilsen Annika.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Helle Jensen

Dato : 05-08-06 08:45

"jones" <jones-annika@get2net.dk> skrev i en meddelelse
er der ikke
> noget med, at hunde kan optage og få gavn af kodimagnyler, i så fald hvor
> meget skal han have?? han vejer 43 kg.

Jo, hunde må få kodimagnyler, men jeg ville ringe og spørge dyrlægen om,
hvor meget han må få.

Kan dog fortælle, at min cairn på 12 kg, må få en 1/4 kodigmagnyl, hvis du
selv har mod på, at regne dosis ud.

Hilsen Helle

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-08-06 08:46

> [...]
> noget med, at hunde kan optage og få gavn af kodimagnyler, i så fald hvor

Du må aldrig ekperimentere med smertestillende til dyr, uden aftale med
dyrlægen.
ring og spørg ham, det er gratis!
du kunne evt. få endnu en depot sprøjte i ham eller du får piller udleveret,
det må gå under operationskonsultationen, det gjorde det ihvertfald da jeg
fik min tæve opereret for et års tid siden, den blev holdt "åben" i tilfælde
af krise..og jeg måtte også ud og få hende set efter et par dage efter, da
hun blev meget dårlig, det kostede mig kun medicinudgifterne.

mvh. marie - og god bedring med vovsen.

Fra : jones

Dato : 05-08-06 09:26

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:44d44cbc$0$60782$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> holdt "åben" i tilfælde af krise..og jeg måtte også ud og få hende set
> efter et par dage efter, da hun blev meget dårlig, det kostede mig kun

Tak for de hurtige svar. jeg har snakket med dyrelægen, og han sagde at
Gismo måtte få 1 kodimagnyl i døgnet, men skulle kun give ham 1/2 ad gangen.
Det er nok med 1 i døgnet da hunde er lang tid om at omsætte dem i kroppen,
og det tager 2-3 timer før de virker sagde dyrelægen. Ja så blev vi så
kloge.
God weekend til jer alle, og tak for hjælpen.

Hilsen Gismo og Annika.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : pwh

Dato : 05-08-06 10:14

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> Du må aldrig ekperimentere med smertestillende til dyr,

Det er da ellers så spændende at se hvad der sker

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-08-06 10:19

> Det er da ellers så spændende at se hvad der sker
>
> /Jens
>--------
det kan det da blive..uhhh..
tænkte med det samme på de skrækhistorier med hunde der er blevet
medicineret i bedste hensigt af deres ejere..med katastrofale følger..

jeg mener iøvrigt at det er børnemagnyler der oftest bliver brugt til
hunde..

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 05-08-06 10:40

> det kan det da blive..uhhh..
> tænkte med det samme på de skrækhistorier med hunde der er blevet
> medicineret i bedste hensigt af deres ejere..med katastrofale følger..

Specielt katte er vist meget sarte overfor diverse menneskemedicin,
men mht. kodimagnyl til hunde har jeg fået det af vide af flere dyrelæger
og læst det flere steder, men jeg ville personligt heller ikke give mine
hunde noget medicin som en dyrelæge havde sagt god for.

> jeg mener iøvrigt at det er børnemagnyler der oftest bliver brugt til
> hunde..
>
> mvh. marie

De er nok lidt mildere ved deres mave.

Alternativt kan man jo også vride deres hale 2 omgange med uret,
så tænker de slet ikke på den oprindelige smerte

/Jens (som burde værer dyrelæge)

Fra : pwh

Dato : 05-08-06 08:37

> [...]
> er der ikke noget med, at hunde kan optage og få gavn af
> kodimagnyler, i så fald hvor meget skal han have?? han vejer 43 kg.

Du kan godt give Gismo kodimagnyl, til en hund på 43 kg ville
jeg ikke give mere end 1 af gangen.

Opløs den evnt i noget leverpostejsvand eller mælk, så kommer
det hurtigere ud i blodet.

Panodil og den type medicin må hunde til gengæld IKKE få.

/Jens

Fra : Peter

Dato : 05-08-06 12:43

> Klip.............
> Panodil og den type medicin må hunde til gengæld IKKE få.
>
> /Jens

Hvor har du det fra?
Min dyrlæge anbefalede mig, at bruge Pamol en gang imellem, (mod
hoftedysplasi), hvis jeg fornemmede at hunden havde smerter, og det virkede
da ganske udmærket.
Hunden så da ikke ud til at tage nogen skade.

Peter

Fra : pwh

Dato : 05-08-06 13:15

> Hvor har du det fra?

Fra min dyrelæge, jeg mener så ogå at have læst det et eller andet sted.
Det er jo også Paracetamol (som er det aktive stof) der kan give de fjolser
der prøver at begå selvmord med bla. Panodil alvorlige leverskader.

> Min dyrlæge anbefalede mig, at bruge Pamol en gang imellem, (mod
> hoftedysplasi), hvis jeg fornemmede at hunden havde smerter, og det
> virkede da ganske udmærket.
> Hunden så da ikke ud til at tage nogen skade.

Min hukommelse eller dyrelæge kan jo også spille mig et pus
Skader man pådrager sig ved fejlmedicinering er jo heller ikke altid
noget som viser sig akut, leverskader feks. kan man da leve længe med.
Hvis jeg var dig ville jeg lige chekke med en dyrelæge eller to mere inden
du igen giver din hund medicin med Paracetamol i.
Meld endelig tilbage i gruppen hvis du får gjort det

/Jens

Fra : Winther

Dato : 05-08-06 16:42

> [...]
> det hurtigere ud i blodet.
>
> Panodil og den type medicin må hunde til gengæld IKKE få.

Det er katte, der ikke må.

Fra : pwh

Dato : 05-08-06 17:47

> Det er katte, der ikke må.

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=951/sprog=1/grp=3/menu=2/

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-08-06 18:00

> http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=951/sprog=1/grp=3/menu=2/
>
> /Jens
>-------

hæ..der var du et splitsekund hurtigere end jeg..GG..

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 05-08-06 19:51

> hæ..der var du et splitsekund hurtigere end jeg..GG..
>
> mvh. marie

Du kender jo nok Jens Lyn

/Jens

Fra : Winther

Dato : 06-08-06 00:00

> Du kender jo nok Jens Lyn
>
> /Jens
Panodil er kun et problem, når det ikke er doseret rigtig, ved overdosering
er det livsfarligt, det er korrekt. Der har været dødsfald, men det er ved
forkert dosering.
Vi får også skader af panodil hvis vi får for meget.

Fra : pwh

Dato : 06-08-06 05:10

> Panodil er kun et problem, når det ikke er doseret rigtig,

Sådan er det også med stryknin

> Vi får også skader af panodil hvis vi får for meget.

Som jeg også skrev tidligere.

/Jens

Fra : Winther

Dato : 06-08-06 11:12

> Sådan er det også med stryknin

Ja, for lidt stryknin til svigermor, det må kunne give problemer

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-08-06 04:08

> Du kender jo nok Jens Lyn
>
> /Jens

Er det ikke ham, med de lange underbukser ??

M.V.H....Benny..

Fra : qfha

Dato : 06-08-06 07:00

jones skrev:

> [...]
> noget med, at hunde kan optage og få gavn af kodimagnyler, i så fald hvor

Jeg håber du allerede har haft ringet til din dyrlæge og fårt en
recept på smertestillende midler til ham. Du kan bl.a. få Rimadyl
eller lignende effektive præparater.
En hovedpinepille er sikkert ikke nok.
mvh qfha