hundehus i hundegård
Fra : Dorthe Jensen

Dato : 04-08-06 20:29

hej gruppe vi er ved at overveje hvordan vi vil lave vores hundegård til
vores kommende hvalp, vi har tænkt os at lave det sådan at der enten er et
isoleret hundehus eller også laver vi det sådan at hunden kan gå ind i et
indendørs hundehus.
har andre nogle gode efraringer,som kunne være spændende. De vil jo gerne
være ude om sommeren tror nok at det bliver mest der og så om efteråret at
den vil komme til at være der.
Den bestilte hund er en boxer så vi ved ikke helt hvor sart den er (vores
første boxer)om den er indehund om vinteren og derfor kun vil bruge den de
milde måneder
evt kunne bruges nogle link til hundehuse og hundegårde
hilsen dorthe

Fra : Kito

Dato : 05-08-06 06:16

"Dorthe Jensen" <dorhtejensen30FJERN_DETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:44d39fec$0$12647$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> milde måneder
> evt kunne bruges nogle link til hundehuse og hundegårde
Hej Dorte, det er en god ide med en hundegård, det er bare meget viktikt at
den er der når hvalpen kommer så den kan starte med at få nogle af sine
måltider derude.
Så vil den hurtigt forbinde hundegården som noget positivt.
Min hundegård er på ca 35 kvm og i den ene end mod syd har jeg lavet en træ
terasse på 6 kvm med halvtag over og derefter et hundehus placeret på
terassen.
Der er også et par børne sandkasser fyldt op med vand så et kølende bad på
de varme dage er noget de godt kan lide.
Jeg kunne sagten sende dig et par bileder, men det er ikke sikkert du har
samme mulighed og plads som jeg.
Igar aftes var vi i byen og først hjemme kl 2200 Det er skønt at vide at
hundene har det godt og kan tisse hvis der bliver problemer.
De er der ude hver dag i dagtimerne, også om vinteren.
Nu har de også pelsen til dette.(Kleiner munsterlænder)

vh
Poul

Fra : Hm

Dato : 05-08-06 07:52

[...]
Jeg ville lave huset indenfor, og overdække hundegården hvad I også er nød
til overhundehuset hvis det skal stå ude, samt lægge fliser på nær et godt
tissested med grus og hvis det er en han så sæt en træstub så i er fri
tisseri op af alt andet en forhøjning til at ligge på er også godt, her kan
taget bruges hvis huset er i gården, håber I kan bruge lidt af dette.
hilsen
Hanne

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-08-06 07:47

> [...]
> milde måneder
> evt kunne bruges nogle link til hundehuse og hundegårde

Hej Dorthe!

At parkere en boxer i en hundegård når i ikke er hjemme, er der vel ikke
noget i vejen for, så længe den kan søge ly og læ og varme for vinteren, det
er jo ikke en udepels de har!
en boxer er en sofahund, en brændeovnshund, en dyne hund,en hyggehund, en
meget social familiehund, ikke en hundegårdshund! (det er jo så min mening
efter 4 af slagsen) så at bruge en hundegård til mere end førstnævnte, ville
jeg ikke bifalde.

mvh. marie