Så hold dog styr på dem.....
Fra : Kim2000

Dato : 04-08-06 18:32

Kæresten og jeg har lige været ude på en træningstur med cykel, da vi drejer
ned af en sidevej, hamrer en løbsk rootweiler ud og jagter os over 2-300
meter mens ejeren bare nøjes med at råbe en enkelt gang efter den.

Vi var over 53 km/t før den opgav jagten, både kæresten og jegs hjerter
banker jo dobbelt så hurtigt efter sådan en tur, jeg kan ikke lade være med
at tænke på, hvad der var sket, hvis vi var kommet på en almindelig cykel
eller for den sags skyld på knallerten (der kun kører 30).

Da vi kommer hjem fra turen ringer vi til manden, der fortæller os at vi
bare kunne lade være med at køre på "hans" vej (offentlig asfalteret vej),
så ringede vi til politiet, der sådan set var lidt ligeglad, da vi jo var
kommet væk fra den og der ikke var den store begrundelse til at fare ud med
bål og brand.

Een ting er at vores lille skidespræller løber ud og siger vov (det skal den
heller ikke), en anden ting er fandme en rootweiler der jagter een over
2-300 meter med fråde om munden og absolut ingen logrende hale og værst af
alt så er ejeren skideligeglad og endda uforskammet.

mvh
Kim

--
Her kan du finde blade, bøger og hæfter, noget skal du betale for, men det
meste er gratis.

Fra : jopa

Dato : 04-08-06 19:12

Kim2000 skriblede bla:

> [...]
> lade være med at tænke på, hvad der var sket, hvis vi var kommet på
> en almindelig cykel eller for den sags skyld på knallerten (der kun
Det vil sige du kører pulstræning som jeg

Der er jo nok intet at gøre ved det andet end at køre en anden vej næste
gang.
Har selv tit været ude for det når vi træner.Ud kommer en som regel ikke så
stor hund farende i benene på en.
Sparker så det bedste man har lært, men det er jo ikke hensigtsmæssegt med
en rotveiler.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 05-08-06 09:39

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> stor hund farende i benene på en.
> Sparker så det bedste man har lært, men det er jo ikke hensigtsmæssegt med

hej - det er naturligvis ikke en sjov oplevelse - men i stedet for at fræse
afsted skulle I have sat farten ned og lade hunde nappe jeres bukser eller
strømper/sko, hvis det var det I mente den var ude på - så var der kommen
andre boller på suppen !!!!!

hvad forventer I politiet skal gøre ? - gør dog selv noget konstruktiv
(inden for lovens rammer, naturligvis) i stedet for at ringe til politiet i
tide og utide ............... I er da voksne mennesker og politiet er ikke
støttepædagoger ............det er muligt du bliver sur over dette indlæg
men prøv alligevel at tage det til efterretning

Pia

Fra : Kim2000

Dato : 05-08-06 11:53

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> støttepædagoger ............det er muligt du bliver sur over dette indlæg
> men prøv alligevel at tage det til efterretning

Og hvad vil du forslå mig at gøre? Jeg ringede til ejeren, der ikke kun var
ligeglad, men endda uforskammet, eller mener du at køre forbi med en
forgiftet bøf eller hvad?

Jeg havde forventet politiet ringede til manden eller for den sags skyld
kørte fordi og bad manden om at holde sin skabede køter indendørs eller
sætte et hegn op. Kontrol over hunden havde han jo ikke, og det skal man
have på offentlig vej. Hvad sker der hvis der kommer en person _gående_??
Eller hvis man kører forbi med hele sin familie med små børn (det er en
smutvej ned til Astrup, hvor der er 100 m til stranden).

mvh
Kim

mvh
Kim

Fra : jopa

Dato : 06-08-06 08:58

Pia Palmblad Wright skriblede bla:

> [...]
> jeres bukser eller strømper/sko, hvis det var det I mente den var ude
> på - så var der kommen andre boller på suppen !!!!!

Ja goddavs du med en 70 kg rotveiler i røven har man ikke lyst til at stoppe
op.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 06-08-06 18:36

jopa wrote:
> Ja goddavs du med en 70 kg rotveiler i røven har man ikke lyst til at
> stoppe op.

Det er jo derfor jeg skal have en Rotte næste gang,
så jeg kan få fred for alle det dumme cyklister

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 05-08-06 13:04

Kim2000 wrote:

> Og hvad vil du forslå mig at gøre? Jeg ringede til ejeren, der ikke kun var
> ligeglad, men endda uforskammet, eller mener du at køre forbi med en
> forgiftet bøf eller hvad?

Det jeg nu fortæller skal ikke forst¨s som en anbefaling, men en
beretningn om hvad jeg engang gjorde i en lignende situation. Det var
en schæferblanding der kom fræsende og væltede mig af cyklen og bed
sig fast i benet på mig. Jeg havde klunset nogle svære maskinbolte
på den lokale losseplads, og en af dem tog jeg og hamrede med stor
kraft ned i skallen på hunden. Der lod et grimt knæk, og hunden blev
liggende livløs. Den er ikke set siden.
Jeg tog pa skadestuen for at få såret renset, og fortalte hvad der
var sket. Sygeplejersken mente at det var bedst at skrive "ukendt hund,
flygtet uden muligidentifikation" i rapporten fordi politet kunne finde
på at ærgre sig over at jeg havde forsvaret mig, idet man åbenbart
forventes at finde sig i den slags i stedet.
Man kan uventet få brug for en sten eller en maskinbolt der ligger
godt i hånden.

Hilsen Kim

Fra : pwh

Dato : 05-08-06 13:18

> [...]
> på den lokale losseplads, og en af dem tog jeg og hamrede med stor
> kraft ned i skallen på hunden. Der lod et grimt knæk, og hunden blev

Godt gået
Og så er det mig der bliver kaldt for Rambo

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 05-08-06 15:42

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Kim2000 wrote:

> [...]

forventes at finde sig i den slags i stedet.
Man kan uventet få brug for en sten eller en maskinbolt der ligger

-----------

Jeg tror da nok jeg ville være ligeså kølig/desperat i den situation at den
først havde fat i mig.

Helt generelt mener jeg at hunde der løber rundt og skaber sig løber en
risiko. Min egen Molly spænede på et tidspunkt over vejen og gøede af en
tussegammel medborger på 95-100 år, det skulle hun aldrig have gjort, et
slag med stokken så hun snorede rundt, og en mere over ryggen på vejen hjem
.. Jeg nåede ikke engang at reagerer, og det eneste den ældre mand sagde til
mig var, "så gør hun ikke det igen". Og det har hun heller ikke gjort.
Hverken overfor ham eller nogen andre. Hvis hun mener en skal skældes ud,
sker det uden at forlade grunden med mere end en meter eller to.

Som udgangspunkt kan man ikke rigtig tillade sig som hundeejer at protestere
rigtig over det. Sidste gang jeg så manden komme gående forbi og hunden lå
udenfor på trappen, den løftede hovedet og sagde et meget meget meget lille
forkølet vøf og han gik faktisk helt over til den og hilste på den uden den
teede sig.

mvh
Kim

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 05-08-06 18:04

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
lille
> forkølet vøf og han gik faktisk helt over til den og hilste på den uden

----------------------

i det mindste er da da nogen, der kan handle og ikke spørge "hvad skal jeg
gøre"? Gør NOGET (igen, inden for lovens rammer) - dialog er som oftetst
håbløs og den med at der kommer børn og andet er snart så gennemtærsket at
den ikke duer mere - det er dig der er den voksne - DU skal handle før der
sker noget - havde det været mig var jeg vendt om og cyklet lige hen til
ejeren og konfronteret ham på stedet - ikke fræset af sted og vel hjemme
ringet til ejeren ......... ja, undskyld jeg spørger men hvor gammel er du ?
Kom med handling - ikke alt det klynkeri !

Pia

Fra : Kim2000

Dato : 05-08-06 18:59

> [...]
> ?
> Kom med handling - ikke alt det klynkeri !

Så du havde snoret cyklen rundt, mens rootweileren med fråde om munden
jagter dig og iøvrigt har en schæferven, der dog reagerede på ejerens råb.
yeah right, det er godt med dig Supergirl. Hvis du mener det er klynkeri at
skynde sig væk fra en for mig at se sindssyg hund, ja så må jeg jo sige jeg
klynker. Jeg er hverken Superman eller kampsportstrænet og det eneste jeg
havde fået ud af det var at a) hunden ikke bed, hvorefter ejeren med sindsro
kan sige at der ikke er et problem eller b) jeg var blevet angrebet og kunne
dermed få hunden aflivet og yderligere en månedsferie efter overfaldet....

mvh
Kim