Puh ha bader ...
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-08-06 03:41

kender i det her med når man går med hunden også den finder en kvart
pizza i græsset så skal hun absolut æde den Ohh jeg for det sgu helt
dårligt og det er sgu sært fordi ...her hjemme der har hun altid mad
stående fremme efter behov hun har slet og ret en stor slål som jeg
fylder op med aganubi og når jeg synes den ser tom ud så fylder jeg
den igen og det er sgu ikke fordi hun spiser så meget igen - med
mindre jeg opløser det i vand - hvad jeg nuer holdt op med ...
--
MvH Bo M Mogensen
Holly Marie Combs The greatest Holly&Chamred (about 1gb)

Fra : pwh

Dato : 04-08-06 08:08

Bo M Mogensen wrote:
> kender i det her med når man går med hunden også den finder en kvart
> pizza i græsset så skal hun absolut æde den

Det lærte mine hunde som hvalpe at de ikke måtte,
det er et spørgsmål om opdragelse Bo

/Jens

Fra : joke

Dato : 04-08-06 12:12

> Det lærte mine hunde som hvalpe at de ikke måtte,
> det er et spørgsmål om opdragelse Bo
>
> /Jens

Enig vores nu 5½ mdr. gamle hvalp får af vide det er forkert hvergang noget
ryger i munden når vi er ude at gå, også selvom det blot er et stykke papir
fra en is eller noget.

Hun er ved at have lært det gerne snuse men ikke tage det.

Hilsen

Johnny

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-08-06 13:26

On Fri, 4 Aug 2006 13:11:55 +0200, "joke"
<nospamdethaderjegfjernbaredetherogbrugkunjkp6670@hotfjernesogsaamail.com>

jamen hvordan fan gør du ?
og hvad er det for en hund ?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-08-06 13:24

On Fri, 4 Aug 2006 09:07:55 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det lærte mine hunde som hvalpe at de ikke måtte,
>det er et spørgsmål om opdragelse Bo

OK ......hmm...jaee ... men nu er hun jo en stædig lille satan - hun
har som sagt det med at gø af fremmed der er alt forsøg og ja så æder
hun snask hun finder på vejen .....indrømmet jeg har ikke taget på vej
over det som med når hun siger vov af fremmede - men jeg står da og
siger nej ad puhheee --- ud med det ...og jow hun lytter da ....men
helt glider den ikke ind - det store spørgsmål er hvordan man i
grunden opdrager en hund ?
for det første må man erkende at ikke alle hunde er ens
en benhard sennet kan man nok stort set få til hvad som helst ...
en grønlandsk slæde hund kan man ikke gøre meget ved også er der sådan
en bette ski som min der i det store hele gør som hun skal på nær de 2
ting ...ja så napper hun nogen gange ud efter børn - men der er
afregning ved kasse et der for hun en flad.
(selvf ikke så hun for mærker eller lider stor smerte bare et dask )
og jow det gør ondt i æren på hende :)

Fra : joke

Dato : 04-08-06 14:21

"Bo M Mogensen" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> afregning ved kasse et der for hun en flad.
> (selvf ikke så hun for mærker eller lider stor smerte bare et dask )

At slå din hund hjælper da aldrig en skid, andet end at hunden bliver bange
for din hånd.

Fra start har vi været konsekvente at åbne hundens gab tage det den ikke
måtte have ud af munden på den, lige meget om det var noget den må tage hvis
deter hjemme i haven.

Fra : pwh

Dato : 04-08-06 14:57

joke wrote:
> Fra start har vi været konsekvente at åbne hundens gab tage det den
> ikke måtte have ud af munden på den, lige meget om det var noget den
> må tage hvis deter hjemme i haven.

Nemlig, det er ikke raketvidenskab at opdrage en hund

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-08-06 12:10

On Fri, 4 Aug 2006 15:57:14 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Nemlig, det er ikke raketvidenskab at opdrage en hund

både og .... det kommer sgu an på hvad for en hund nogen racer er bare
umulige at få til at opføre sig som en puddel

Fra : pwh

Dato : 05-08-06 13:19

> både og .... det kommer sgu an på hvad for en hund nogen racer er bare
> umulige at få til at opføre sig som en puddel

Klart at nogen racer er nemmere end andre, men det sætter man sig
selfølgelig ind i inden man anskaffer sig en af slagsen

/Jens (som bevidst har valgt de lidt nemmere)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-08-06 13:55

On Sat, 5 Aug 2006 14:19:13 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Klart at nogen racer er nemmere end andre, men det sætter man sig
>selfølgelig ind i inden man anskaffer sig en af slagsen

Hmm jaee men farre for at gentage mig selv så tror jeg jeg bare at en
hver hund som menneske har en eller anden skønhedes fejl - som man
ikke kan gøre noget ved - man kan selvf gå i rette med det - min gamle
bernhard sennet - var nok den mest nemme hund jeg har set i mit liv -
men hun tog mad fra køkken bordet og det var der ikke noget at gøre
ved hun fik en balle når hun blev taget i udåden hun viste godt det
var galt men hun kunne_ikke_lade være ....

min mor havde en skt bernhad der tog lam - der lykkedes det sgu de
hængte et død lam om på et elektrisk hegn efter at have døbet det i
salt vand - nå hunden gik og lurede hele dagen på det her lam så midt
om natten kom der et langt hyl og rørete aldrig et lam eftrer det :)

mht min den lille skid og sige vov af fremmede - jeg ved det sgu ikke
alt er forsøgt - jeg tager mine forholds regler holder hende i snor
ind til vi kommer et sted hænd hvor der ikke er nogen - men reelt få
hende til at lade være med det tror jeg ikke - med mindre jeg for et
elektrisk halsbånd med remot kontrol - også hun for et stød når hun
løber op til en fremmed - det tror jeg kunne gøre det !!!

men er de til at få ?

Fra : pwh

Dato : 05-08-06 16:25

> Hmm jaee men farre for at gentage mig selv så tror jeg jeg bare at en
> hver hund som menneske har en eller anden skønhedes fejl - som man
> ikke kan gøre noget ved - man kan selvf gå i rette med det

Det kommer an på hvad du regner for skønhedsfejl, mine egne har da
et par enkelte der kan drive mig til vanvid til tider.
Men det er mere deres måde at værer på, og det må jeg til dels accepterer.
Direkte uopdragen opførsel mener jeg ikke man behøver at accepterer.

> [...]
> elektrisk halsbånd med remot kontrol - også hun for et stød når hun
> løber op til en fremmed - det tror jeg kunne gøre det !!!

Du kunne jo også bare begynde at slå hende hvergang, slår du hårdt
nok fatter hun nok pointen.
Nej, det kan sgu da ikke værer meningen at du skal til at tilføje hende smerte
fordi du har fejlet i din opdragelse af hende, og tænk sig at du på et tidspunkt
ville have dig en Schæfer, det skulle nok været gået godt.

> men er de til at få ?

Sikkert ikke i Dk, men næsten alt kan jo købes over nettet efterhånden.
Jeg tror bare du skal holde lav profil med den slags her i gruppen,
det er ikke metoder som er rigtigt velset blandt flertallet.

/Jens (om hører til flertallet i det stykke)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-08-06 11:08

On Sat, 5 Aug 2006 17:24:39 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Du kunne jo også bare begynde at slå hende hvergang, slår du hårdt
>nok fatter hun nok pointen.

nu er problemet jo at hun er ret langt fra mig når hun løber op og
galper af fremmed

>Nej, det kan sgu da ikke værer meningen at du skal til at tilføje hende smerte
>fordi du har fejlet i din opdragelse af hende,

man kan ikke pædagoisere sig ud af en hunds natur - men et stød når
hun løber op og gør af en fremmed - så er jeg ret sikker på hun vil
lære det ... at det simpelthend ikke kan betale sig at løbe op og gø
af fremmed - fordi gø af fremmed = smerte = dårlig ide = go ide at
lade være !

Det er jo det der er pointen med at opdrage en hund ( om muligt ) at
tage den med det samme i udåden - det er formålsløst at skælde den
hæder og ære fra når episoden er forbi.

Fra : pwh

Dato : 06-08-06 18:44

> [...]
> lære det ... at det simpelthend ikke kan betale sig at løbe op og gø
> af fremmed - fordi gø af fremmed = smerte = dårlig ide = go ide at

Hvis du mener det seriøst Bo, så kan jeg kun sige,
Bo have hund= dårlig ide.

> Det er jo det der er pointen med at opdrage en hund ( om muligt ) at
> tage den med det samme i udåden - det er formålsløst at skælde den
> hæder og ære fra når episoden er forbi.

Man opdrager IKKE en hund ved hjælp af vold.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 07-08-06 04:32

On Sun, 6 Aug 2006 19:44:19 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hvis du mener det seriøst Bo, så kan jeg kun sige,
>Bo have hund= dårlig ide.

min hund trives lige så godt og angiveligt bedre ind de fleste andre.
hun har dog et alvorligt problem - mht at gø af fremmed og det skal
der gerne gøres noget ved - problemet kunne selvf være - værre hvis
hun f.eks bed dem.

>Man opdrager IKKE en hund ved hjælp af vold.

indrømmet i bedste fald ikke - men hvis hun kunne lære at lade være
med at løbe op til fremmed mennesker og gø af dem ved at få et stød
når hun gør det - og i så fald det ville afhjælpe problemet så er det
en beskeden pris at betale for dette.

hun for jo ikke stød for stødet skyld men simpelthend for at lære at
det gør man altså bare ikke - hvis der var og er andre muligheder så
er de forsøgte.

Fra : pwh

Dato : 07-08-06 05:07

> [...]
> med at løbe op til fremmed mennesker og gø af dem ved at få et stød
> når hun gør det - og i så fald det ville afhjælpe problemet så er det

Jeg kom i tanke om at man vist også (fuldt lovligt) kan få de der
el-halsbånd hvor de i stedet for stød giver et sprøjt vand.
Ideen er vist så at hunden bliver forskrækket, det kunne jeg
bedre accepterer at du prøvede.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 07-08-06 06:50

On Mon, 7 Aug 2006 06:07:14 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>el-halsbånd hvor de i stedet for stød giver et sprøjt vand.
>Ideen er vist så at hunden bliver forskrækket, det kunne jeg

ja hvis de kan skaffes så er det da vejen frem ...for hun bryder sig
sgu godt nok ikke om vand :)

ja på nær en gang hvor min mor var ude og bade med sin hund - og
efterlod den lille hund på strand kanten så kiggede min mor sig
tilbage og hvem kom der den lille hun - det skulle have set ud som det
var ET der kom gående på havbunden med bare hovedet oppe :)

Nå jeg blev så slæbt med til stranden dagen efter for at se min hund
svømme ikke på vilkår om hun ville i !

Fra : pwh

Dato : 07-08-06 17:15

> ja hvis de kan skaffes så er det da vejen frem ...for hun bryder sig
> sgu godt nok ikke om vand :)

Jeg ved så ikke lige hvem der sælger dem, men start en ny tråd,
så dukker der nok nogle links op.
Jeg mener også at man kan bruge citrusduft i vandet, eller noget
andet som hunden ikke bryder sig om.

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 07-08-06 07:20

"Bo M Mogensen" > skrev i en meddelelse

> [...]

Jo.

> problemet kunne selvf være - værre hvis hun f.eks bed dem.

Måske husker jeg forkert, men gjorde hun ikke også det en gang!? Ret mig
endelig hvis jeg blander tingene sammen her.

Se noget har du da fanget, men hvor kommer det med at slå og give stød ind i
billedet?

> men hvis hun kunne lære at lade være
> med at løbe op til fremmed mennesker og gø af dem ved at få et stød
> når hun gør det - og i så fald det ville afhjælpe problemet så er det
> en beskeden pris at betale for dette.

En beskeden pris... For hvem?

> hun for jo ikke stød for stødet skyld men simpelthend for at lære at
> det gør man altså bare ikke

Faktorernes orden er da ligegyldige. Hunden får stød og det er noget
svineri!

>- hvis der var og er andre muligheder så er de forsøgte.

Jeg kan godt se du prøver at lukke diskutionen her Bo, men den går ikke.

Den hopper jeg sgu ikke på. I så fald ville problemet være løst.
Du tager ganske enkelt ikke opgaven med at opdrage hunden alvorligt. Altså
er du det store problem her og det skal den stakkels hund nu betale prisen
for.
Måske skulle du have et stød hver gang din hund gjorden noget den ikke
skulle. Så kan man jo kun håbe at du ikke begår de samme fejl igen med den
næste hund du åbenbart har tænkt at anskaffe.

Desværre tror jeg du har bestemt dig, uanset hvad der siges/skrives her i
gruppen.

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 07-08-06 17:13

Winnie Schildknecht wrote:
> Måske skulle du have et stød hver gang din hund gjorden noget den ikke
> skulle. Så kan man jo kun håbe at du ikke begår de samme fejl igen
> med den næste hund du åbenbart har tænkt at anskaffe.

Se der var der en ide jeg syntes godt om

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-08-06 22:30

On Mon, 7 Aug 2006 08:19:33 +0200, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>Jo.

med nogen ting ja - men der er slet og ret ting der ligger så dybt i
hundens natur at du ikke kan gøre noget ved det.

>Måske husker jeg forkert, men gjorde hun ikke også det en gang!? Ret mig
>endelig hvis jeg blander tingene sammen her.

jo jo hun har bidt et narkoman 2 gange ...
men altså narkoman og et almindeligt fredeligt mennesker .. det er
ikke det samme - han kan holde nallerne ved sig selv.

>Se noget har du da fanget, men hvor kommer det med at slå og give stød ind i
>billedet?

at når den begår udåden og det er kun en udåd når hunden løber op og
gør at nogen så for den et stød - den for selvf ikke et stød når den
begynder at æde en klam pizza den finder på vejen.
Det er slet og ret i den aktuelle situatoin kontant afregning også
lære den det måske ...

>En beskeden pris... For hvem?

ja på sigt det ville sgu da være dejligt bare at kunne gå ud - uden
snor ...
det er da den bedste løsning for alle.

>Faktorernes orden er da ligegyldige. Hunden får stød og det er noget
>svineri!

pladder ...den for jo ikke 500w det er som et rap max man for fra en
hegn der holder kør inde - er det også synd for køerne at de for et
stæd når de prøver at gå igenem hegnet ? samme ting.

>Jeg kan godt se du prøver at lukke diskutionen her Bo, men den går ikke.

jeg er lutter øre og øjne ...

>Den hopper jeg sgu ikke på. I så fald ville problemet være løst.
>Du tager ganske enkelt ikke opgaven med at opdrage hunden alvorligt.

jamen hvad fanden forestiller du dig jeg skal gøre hun er 5 år - ALT
er prøvet ... jeg kan få det lige så lidt af hende som jeg kan få en
grønlandsk slæde hund til at lade være med at tage høns.

>Altså
>er du det store problem her og det skal den stakkels hund nu betale prisen
>for.

Det er jo ikke bare mig der har et problem det er da også dem vi
møder.

>Måske skulle du have et stød hver gang din hund gjorden noget den ikke
>skulle.

nu skal vi lige tage rækkefølgen det er jo ikke mig der løber op og
gør af fremmed ...

>Desværre tror jeg du har bestemt dig, uanset hvad der siges/skrives her i
>gruppen.

ja ja nu skal jeg lige skaffe det først - men man kan vist også få et
med kold vand i ...

Fra : pwh

Dato : 08-08-06 23:20

> jo jo hun har bidt et narkoman 2 gange ...

Lad hende endelig fortsætte med det

> ja på sigt det ville sgu da være dejligt bare at kunne gå ud - uden
> snor ...
> det er da den bedste løsning for alle.

Jamen lille Bo, det skulle du have sat dig som et ufragvigeligt mål
fra start af, det er ikke fair overfor din hund at straffe dig ud af det nu
hvor du mener det ville værer behageligt.
Du ligger lidt som du har redt

> jamen hvad fanden forestiller du dig jeg skal gøre hun er 5 år - ALT
> er prøvet ... jeg kan få det lige så lidt af hende som jeg kan få en
> grønlandsk slæde hund til at lade være med at tage høns.

Hmmm... hvis jeg så var dig ville jeg spørge mig selv om mine evner
måske lå et endet sted end at opdrage hunde.
Hvis du har prøvet ALT og stadig fejlet i noget så enkelt mht hundeopdragelse,
jamen så er det måske en anden type dyr du skal have, en kat måske

Et lille eksempel fra min egen hverdag.
Jeg har for nylig passet en Lab/Border i 2 uger, den er rimeligt velopdragen,
men slet ikke efter min standart.
hvad gør jeg så, holder hunden 2 uger i snor eller prøver at lærer den noget,
jeg valgte så det sidste, og efter ca 1 uge var den 70-80% så lydig som mine egne.
Det var med en kombination af at værer skrap, og mest af alt, at rose når den
gjorde det korretkt.
Og en lille detalje, jeg spurgte ejeren bagefter om han brugte håndtegn til den,
det bruger jeg meget selv, næh det gjorde han aldrig.
Men hans hund reagerede faktisk helt perfekt på signaler med hånden,
det anede ejeren bare ikke, så måske kommunikerer du bare forkert med din hund

Næh, men skylden er DIN

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-08-06 17:30

On Wed, 9 Aug 2006 00:19:51 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Lad hende endelig fortsætte med det

ja ja men han sgu da holde nallerne ved sig selv ...

>Jamen lille Bo

så så do hvis du er højer ind mig er du omkring 2 meter og op efter

>, det skulle du have sat dig som et ufragvigeligt mål
>fra start af, det er ikke fair overfor din hund at straffe dig ud af det nu
>hvor du mener det ville værer behageligt.
>Du ligger lidt som du har redt

pladder det er hundens / min hunds natur at gø af fremmed - hvad sådan
set også er ok hvis der kommer en bil kørene til ... men hun skal ikke
løbe op og gø af fremmed på gaden ...og det skal hun altså lære på den
ene eller anden måde.

>Hmmm... hvis jeg så var dig ville jeg spørge mig selv om mine evner
>måske lå et endet sted end at opdrage hunde.

jeg har sgu haft masser af hunde - de har været som hunde er flest -
det er bare første gang jeg har en lille hund.

>Hvis du har prøvet ALT og stadig fejlet i noget så enkelt mht hundeopdragelse,
>jamen så er det måske en anden type dyr du skal have, en kat måske

Nahh fanden stå i det ...

> [...]
>det anede ejeren bare ikke, så måske kommunikerer du bare forkert med din hund

hun er et dys mønster når vi er aflene og når hun er sammen med folk
hun kender - grundligene er hun bare utryg ved fremmed - også må hun
sgu lære at holde sig fra dem i stedet for at jage dem en skræk i
livet og hvis et par stød eller 3 kan lære hende det så er det bare
fint - man skal ikke ha alle de der pladder humanistiske
forestillinger om en hund - jeg har arbejdet som fåre hyrde på news
zealand der er hunden enten på får eller så ligger den og sover i
noget der ikke er meget større ind et min bur - når den er for gammel
til at komme på får så bliver den skudt - det samme med grønlandske
slæde hunde - de køre så længe som de kan også bliver de skudt hvis de
ikke gebærder sig som de skal så for de nogen tæsk - der er ikke så
meget pladder og bløde værdier og det fungere fint.

så i forhold til det så har min det som blommen i et æg - hun skal
bare lige lære den enkelt ting og hvis hun ikke kan tage det med det
søde så må hun sgu få det med det sure - jeg er en praktisk mand fra
jylland - der ikke sider og taler ud fletter finger føler erotisk
dragelse i mod mit eget køn eller drikker te - problemer skal løses
hurtigt og effektivt.

>Næh, men skylden er DIN

sludder ... jeg sender hende sgu da ikke af sted for at galpe op -
sådan er hun bare.

men det skal nu siges at efter vi har været i skoven et par dage for
at fælde træ der ikke så langt til en vej så kan jeg høre når hun
galper op også brøler jeg efter hende også kommer hun faktisk...

og hun er begyndt at gå lange ture aflene - ikke længer ind hun kommer
når jeg råber men kan snildt være væk i 1½ time det er sgu rart hvor
hun ellers ikke viger fra min side.
--
http://www.voipdiscount.com/en/rates.html (husk lande kode f.eks +45 til dk)

Fra : pwh

Dato : 14-08-06 19:07

> jeg har sgu haft masser af hunde - de har været som hunde er flest -

Sådan som jeg oplever at hunde er flest, er at de er ret så uopdragne
efter min egen standart, så det kan du da godt bilde mig ind at dine andre
hunde også har været.

> [...]
> sgu lære at holde sig fra dem i stedet for at jage dem en skræk i
> livet og hvis et par stød eller 3 kan lære hende det så er det bare

Du vil altså straffe en utryg hund, man tager sig til hovedet.

> problemer skal løses
> hurtigt og effektivt.

Det er ikke altid de nemme løsninger der er de bedste.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-08-06 21:36

On Mon, 14 Aug 2006 20:06:53 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Sådan som jeg oplever at hunde er flest, er at de er ret så uopdragne
>efter min egen standart, så det kan du da godt bilde mig ind at dine andre
>hunde også har været.

ok på nær den grønlandske så har de ikke slået andre dyr ihejel på nær
nogen smutter med en skt bernhard - de bider ikke de stikker kun få
gange i derres liv af hjemme fra og er i det store hele ikke til last
for nogen ...hvad mere kan man kræve af en hund ?

>Du vil altså straffe en utryg hund, man tager sig til hovedet.

ja sådan er det ...jeg råber selvf først på og for det meste kommer
hun - men nogen gange går hun til "angreb" dvs går tæt på en folke
pensionist og gør og det går altså ikke !

>Det er ikke altid de nemme løsninger der er de bedste.

ja det er muligt ...men for 117 gang alt andet er prøvet hun er blevet
rost skældt ud ignoreret få et rap med remen 3-4 gange ....lige meget
hjælper det ... erfaring byder mig med vor hingange skt bernhard et
død lam dybbet i saltvand på et elketrisk hegn - hun bed i det EN gang
og rørete aldrig et lam dødt eller levene efter det ....

Den samme fornuft må man kunne overføre til at løbe op og sige vov
1.) først råber man på hunden kommer den ikke men går tæt på og gør af
fremmed så

2.) et rap med en strøm førende rem ... jeg vil væde flere 1000 kr på
det virker .... og det er jo når alt kommer til alt til hunden egen
bedste - hvis hun kan styre den impuls så kan hun stort set løbe frit
altid !!!

min søster sov så tungt som barn så hun tissede i sengen så fik hun et
lagn med en fugt måler og en ring klokken på når hun så tissede i
sengen så ringede den 10 dage efter var hun renlig.

Fra : pwh

Dato : 15-08-06 05:18

> [...]
> gange i derres liv af hjemme fra og er i det store hele ikke til last
> for nogen ...hvad mere kan man kræve af en hund ?

Personligt forlanger jeg at de er 99.9% lydige.
Noget du ikke evner med din lille hund.

> ja sådan er det ...jeg råber selvf først på og for det meste kommer
> hun - men nogen gange går hun til "angreb" dvs går tæt på en folke
> pensionist og gør og det går altså ikke !

Nej self. går det ikke, det er vi enige om.

> ja det er muligt ...men for 117 gang alt andet er prøvet

Dvs at du har prøvet det halsbånd med vandsprøjt i som jeg foreslog ???

> min søster sov så tungt som barn så hun tissede i sengen så fik hun et
> lagn med en fugt måler og en ring klokken på når hun så tissede i
> sengen så ringede den 10 dage efter var hun renlig.

Men din søster fik ikke et stød, hun blev blot vækket.

Jeg tror du har fået en eller anden småpervers ide om at det
torturinstrument skal testes på din hund, det kan jeg desværre
åbenbart ikke bremse dig i.

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 15-08-06 07:15

"pwh" skrev>>

> Dvs at du har prøvet det halsbånd med vandsprøjt i som jeg foreslog ???

Venter spændt på Bo's svar. Forventer dog et ja, for ellers taler han jo
usandt...

> Jeg tror du har fået en eller anden småpervers ide om at det
> torturinstrument skal testes på din hund, det kan jeg desværre
> åbenbart ikke bremse dig i.

Winnie - der tror det samme som Jens!

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-08-06 14:32

On Tue, 15 Aug 2006 08:15:16 +0200, "Winnie Schildknecht"

>Venter spændt på Bo's svar. Forventer dog et ja, for ellers taler han jo
>usandt...

done ...

>Winnie - der tror det samme som Jens!

jamen det er jo udemærket så slipper du for at ulejlige dig med at
tænke selv.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-08-06 14:31

On Tue, 15 Aug 2006 06:18:11 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Personligt forlanger jeg at de er 99.9% lydige.
>Noget du ikke evner med din lille hund.

ja ja ....men det er nu ikke mange hunde du kan få til det ..men
ellers så gør min i det store hele som den skal - det eneste store
problem er som sagt det med at løbe op og gø af fremmed hendes omgang
med snaskede pizza er er ikke delikat men til at leve med.

>Nej self. går det ikke, det er vi enige om.

nej det gør det ikke ... nogen bekendte af mig havde 2 støjende
gravhunde der gøed som fanden når der kom fremmede nå de havde så fat
i en hund pysolog der ku informere dem om man bare skulle ignorere
hundende og det virkede ...efter de varskoede gæster der kom men det
kan man jo ikke få wild fremmed til.

>Dvs at du har prøvet det halsbånd med vandsprøjt i som jeg foreslog ???

nej ikke endnu .... det skal jo skaffes ...

>Men din søster fik ikke et stød, hun blev blot vækket.

ja men det kan man well også sige hunden bliver dens fornuft bliver
vægget ...

>Jeg tror du har fået en eller anden småpervers ide om at det
>torturinstrument skal testes på din hund, det kan jeg desværre
>åbenbart ikke bremse dig i.

pladder det er slet og ret et spørgsmål om at løse et problem ....
situationen er utålelig og det skal der gøres noget ved og efter som
der ikke gives andre løsninger der ikke er forsøgt på nær den med vand
så er det et naturligt skridt at tage.

Fra : pwh

Dato : 15-08-06 18:30

> ja ja ....men det er nu ikke mange hunde du kan få til det

Det tør jeg godt vædde 1000 skumbananer på at jeg evner
Hundeopdragelse er altså ikke raketvidenskab, men faktisk ret let
hvis man følger nogle enkle retningslinier.

> nej ikke endnu .... det skal jo skaffes ...

Men nu har du jo forelsket dig i el-torturen, så haster det vel ikke
med at finde de mere blide metoder.

> pladder det er slet og ret et spørgsmål om at løse et problem ....

I min verden løser men ikke problemer med vold,
men det gør man åbenbart i din.

Du har jo før ytret her i gruppen at du er tiltrukket af SM-sex,
så er der ikke langt for mig til at drage paraller til at vold/smerte
facinerer dig på et eller andet plan, men det skal ikke gå ud over din hund.

> situationen er utålelig og det skal der gøres noget ved og efter som
> der ikke gives andre løsninger der ikke er forsøgt på nær den med vand
> så er det et naturligt skridt at tage.

Nu er jeg ikke den rette til at anvise de helt rigtige metoder for dig,
jeg har ikke selv haft de problemer, da mine hunde er velopdragne.
Men som jeg ser det skal du mere eller mindre tilbage til hvalpestadiet
hvor du har fejlet, du har jo ikke noget så basalt som indkald på plads.
Og med indkald mener jeg hver eneste gang, og ikke bare som regel.
Var det på plads kunne du jo blot kalde på din hund når hun løb hen til folk,
og problemet var løst på en nem og rigtig måde,
så du skal tilbage til dag 1 i din opdragelse, men det gider du jo nok ikke.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-08-06 14:54

On Tue, 15 Aug 2006 06:18:11 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Personligt forlanger jeg at de er 99.9% lydige.

OK når vi så er ved det - hvordan ville du få en hund der løber op til
fremmed og gør af dem til at lade være med det ?

ja jeg er klar over man kan holde den i snor - men ellers ?

Fra : pwh

Dato : 15-08-06 18:36

> OK når vi så er ved det - hvordan ville du få en hund der løber op til
> fremmed og gør af dem til at lade være med det ?

Det besvarer jo næsten sig selv Bo, hvis en hund er 99.9% lydig
ville du blot kalde på den og den ville komme tilbage til dig.

Så begynd du at øve dig i indkald, det vil nok tage et stykke tid
for dig nu hvor hun er så gammel og har dårlige vaner,
men er du tålmodig og konsekvent vil det da også lykkes for dig.

> ja jeg er klar over man kan holde den i snor - men ellers ?

Jeg bruger så at sige aldrig snor på mine to hunde, så et dæmpet fløjt
ville værer nok for mig til at de ville vende om.
Hvis det ligefrem drejer sig om et slagsmål skal jeg hæve stemmen,
men så adlyder de også, et simpelt spørgmål om lederskab.

/Jens

Fra : Hermann Holm

Dato : 14-08-06 20:04

> [...]
> ikke gebærder sig som de skal så for de nogen tæsk - der er ikke så
> meget pladder og bløde værdier og det fungere fint.

Så må jeg altså være en pladder humanistisk blød mand, for jeg har ikke
tævet min grønlandske slædehund nogen sinde. Det samme gælder for min kone
og vores 4 børn. *** Hvorfor opfører de sig så alligevel ordentligt?? ***

Måske du skulle holde dig et får i stedet for en hund ??

/hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-08-06 21:43

On Mon, 14 Aug 2006 19:03:54 +0000 (UTC), Hermann Holm
<dsl39913@REMOVEvip.cybercity.dk> wrote:

>Så må jeg altså være en pladder humanistisk blød mand, for jeg har ikke
>tævet min grønlandske slædehund nogen sinde.

Nu eksemplificerede jeg ud fra forhold på new zealand og grønland hvor
man holder hund som arbejdes hund - hvor man har den så længe den kan
arbejde også skyder man den en kugle for panden - det har ikke noget
at gøre med hvordan jeg har hund.

men slet og ret mener jeg med fordel man kan tage den lidt med ro og
ikke blive for pylleret Thi da folk der arbejder profesionelt med
hunde - har et kontant forhold til opdragelse og det tager hunden sgu
ikke skade af - selvf skal man ikke tæve sin hund fordi man er i
dårligt humør .... men man skal heller ikke være bange for at gi den
et los i røwen hvis den bider ud efter et barn.

Fra : pwh

Dato : 15-08-06 18:39

Bo M Mogensen wrote:
> men man skal heller ikke være bange for at gi den
> et los i røwen hvis den bider ud efter et barn.

Hvis en hund jeg havde bed ud efter et barn uden grund,
så ville den værer aflivet ca 30 minutter efter.

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 09-08-06 10:27

> med nogen ting ja - men der er slet og ret ting der ligger så dybt i
> hundens natur at du ikke kan gøre noget ved det.

Nå! Ikke enig! At "råbe" af fremmede er kun en bange og utryg hunds natur.
Behandler du årsagen, forsvinder symptomerne.

> jo jo hun har bidt et narkoman 2 gange ...
> men altså narkoman og et almindeligt fredeligt mennesker .. det er
> ikke det samme - han kan holde nallerne ved sig selv.

En hund skal ikke bide nogen som helst og da slet ikke fordi de tillader sig
at røre! Det er da en underlig indstilling. Næste gang er det måske et barn,
en lettere beruset onkel et eller andet, en spastiker med anderledes
bevægelser osv. Udtryk som hunden ikke har samme viden til at tolke som
mennesket har. Det er der, hunden skal bruge dig som sparring.
Da din hund bed mens du sad sammen med hende, lyder det i mine ører som et
tillidsproblem mellem din hund og dig. Hun stoler ikke på dig og hun kan
ikke bruge dig som leder.
En velafbalanceret vovse, ønsker ikke andet end at please sin leder. Og den
ved ikke noget værre end at blive skændet og afvist af samme.

> ja på sigt det ville sgu da være dejligt bare at kunne gå ud - uden
> snor ...
> det er da den bedste løsning for alle.

Jeg syntes også det er dejligt at lade Berta løbe uden snor og hun nyder det
helt sikkert. Men hun kender sin plads. Hun ved godt hvem der er lederen og
hun bliver vældig glad når hun får lov til at hilse på fremmede som jeg har
godkendt. Hun er nemlig tryg. Og skulle en eller anden hundeusagkyndig
person umotiveret klappe Berta på hovedet, fordi hun ser så sød ud, bliver
hun skam også glad.
Faktisk er det sådan, at opdager Berta "fremmede" før mig, stopper hun op og
"fortæller" mig det og venter så på mit tegn til, hvad der nu skal ske. At
hun så hver gang bliver bedt om det samme, nemlig at sætte sig ved siden af
mig, afholder hende jo ikke fra at håbe!

> pladder ...den for jo ikke 500w det er som et rap max man for fra en
> hegn der holder kør inde - er det også synd for køerne at de for et
> stæd når de prøver at gå igenem hegnet ? samme ting.

Ja. Nu ved jeg ikke meget om køer, men det er vist ikke lige så nemme at
opdrage som hunde.

> jamen hvad fanden forestiller du dig jeg skal gøre hun er 5 år - ALT
> er prøvet ... jeg kan få det lige så lidt af hende som jeg kan få en
> grønlandsk slæde hund til at lade være med at tage høns.

Arbejd, arbejd, arbejd... Og gider du ikke det, så må du holde hende i snor.
Og i øvrigt. Når du nu siger at ALT andet er prøvet, men at hunden ikke
fatter det, hvad i alverden får dig så til at tro at stødhalsbåndet skal
udrette miraklet?

> Det er jo ikke bare mig der har et problem det er da også dem vi
> møder.

Det har du helt ret i, vi andre syntes også det er møgirriterende. Men det
er helt og aldeles din skyld og dit ansvar.

> nu skal vi lige tage rækkefølgen det er jo ikke mig der løber op og
> gør af fremmed ...

Det håber jeg da ikke...

Måske er det i virkeligheden dig der ikke kan pædagogiseres!?

Winnie - der bestemt også begår fejl, men som ikke er bange for at indse
det og god gider rette op på dem.

Fra : jopa

Dato : 09-08-06 11:16

Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Måske er det i virkeligheden dig der ikke kan pædagogiseres!?

Det er en umulig opgave.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 09-08-06 17:11

"jopa" skrev i en meddelelse

> Det er en umulig opgave.

Du har sikkert ret. Trods min undren i dette tilfælde, må jeg sande at jeg
spilder tiden!

- Winnie

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-08-06 12:08

On Fri, 4 Aug 2006 15:21:17 +0200, "joke"
wrote:

>At slå din hund hjælper da aldrig en skid, andet end at hunden bliver bange
>for din hånd.

jo jo ...så stopper det for en tid envider har hun ikke nappet ude
efter min niece siden - og det er faktisk en skam for hele situationen
fordi min 1½ år niece gør det sgu helt rigtigtig hun ager den på
ryggen ikke noget af det pis som børn gør med finger i øjnenen osv.
endvider er hun ikke bange for min hånd.

>Fra start har vi været konsekvente at åbne hundens gab tage det den ikke
>måtte have ud af munden på den, lige meget om det var noget den må tage hvis
>deter hjemme i haven.

Nå ja det ku man selvf.

Fra : pwh

Dato : 04-08-06 14:56

> [...]
> siger nej ad puhheee --- ud med det ...og jow hun lytter da ....men
> helt glider den ikke ind - det store spørgsmål er hvordan man i

Som sagt har det været hvalpelærdom for mine, hvis de havde nået
at stoppe et eller andet de havde fundet ind i munden, så hev jeg det
simpelthen ud igen og sagde NEJ.
Det har været et simpelt spørgsmål om konsekvens med mine,
om der er racer man ikke kan lærer det ved jeg ikke, men jeg tvivler

Så labben ind i kæften på hende og hiv pizza'en ud igen hver eneste
gang du ser det.

/Jens

Fra : Suzanna

Dato : 04-08-06 16:25

pwh skrev:

> [...]
> om der er racer man ikke kan lærer det ved jeg ikke, men jeg tvivler
>
> Så labben ind i kæften på hende og hiv pizza'en ud igen hver eneste

Jeg er fuldstændig enig.. Hvis hunden har taget noget, den ikke må er
det et strengt nej. Derefter tager man og åbner munden og tager det.. Vi
gør det også herhjemme med vores blandingshund Sif og Grand Danois Odin.
Om det så er kogeben, tyggeben eller hans mad, så kan vi sagtens tage
det fra ham.. Og det er på den måde. Sif har endnu ikke helt lært det
med at slippe endnu, men hun lærer stadig.. Hun skynder sig nemlig at
sluge det, så vi ikke kan tage det
Men de får ingen slag, uanset hvad de laver. De får en hård kommando og
derefter "eftersidning" på deres pude i 5 minutter hvis de har lavet
noget slemt.. Og de forstår de. Især Sif prøver at chamere en bagefter
for at gøre det godt igen... De er sgu´ikke dumme

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-08-06 12:12

On Fri, 04 Aug 2006 17:25:21 +0200, Suzanna <suzanna@joenne.net>
wrote:

>for at gøre det godt igen... De er sgu´ikke dumme

Hmm det sjove ved min er hun tager ikke noget her hjemme - ja ok hun
kan finde på at gå i skrælde spanden hvis jeg lige har smidt noget ud
som hun ku tænke sig men hun går ikke skrældespanden igenem regl
mæsigt så det er over alt

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-06 20:41

> [...]

> kan finde på at gå i skrælde spanden hvis jeg lige har smidt noget ud
> som hun ku tænke sig men hun går ikke skrældespanden igenem regl

Lær hende slip- kommandoen.
Når først den er på plads, så siger du bare slip næste gang, hun tager en
gammel pizza eller whatever i munden. Så vil hun spytte det ud- end of
problem.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-08-06 12:09

Fra : Hermann Holm

Dato : 05-08-06 02:09

Bo M Mogensen <chokmah999@hotmail.com> wrote in

> for det første må man erkende at ikke alle hunde er ens
> en benhard sennet kan man nok stort set få til hvad som helst ...
> en grønlandsk slæde hund kan man ikke gøre meget ved

Nu vrøvler du. Jeg har en grønlandsk slædehund, og den er der ikke nogen
problemer med at lære hvad den må og ikke må. Det eneste problem er at jeg
ikke kan gå med den uden snor, og det har jeg vidst lige fra starten.

http://hunde.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11176

/hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : pwh

Dato : 05-08-06 07:24

> [...]
> nogen problemer med at lære hvad den må og ikke må. Det eneste
> problem er at jeg ikke kan gå med den uden snor, og det har jeg vidst

Huskede din kone at hilse fra mig,
vi mødtes jo nede ved Damhussøen sidste uge.
Jeg var ikke i tvivl om at det var Kalak da jeg spottede den,
meget sød hund i har jer der

/Jens (som har klappet Kalak)

Fra : Hermann Holm

Dato : 05-08-06 11:58

> Huskede din kone at hilse fra mig,
> vi mødtes jo nede ved Damhussøen sidste uge.
> Jeg var ikke i tvivl om at det var Kalak da jeg spottede den,
> meget sød hund i har jer der
>
> /Jens (som har klappet Kalak)

Det kan du tro hun huskede, og ud fra hendes beskrivelse af dig, Tyson og
Angel, var jeg ikke i tvivl om hvem det var .

/hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : pwh

Dato : 05-08-06 13:23

> Det kan du tro hun huskede, og ud fra hendes beskrivelse af dig,
> Tyson og Angel, var jeg ikke i tvivl om hvem det var .
>

> /hermann

Det virkede også som om at hun var med på hvem jeg var

Jeg mødte forøvrigt hende der har den Franske Bulldog Frida lige bagefter,
hun mente bestemt at hun havde mødt både dig og din kone og Kalak
et par gange nede på Engen, hun er et herligt snakkehoved

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-08-06 12:15

On Sat, 5 Aug 2006 01:08:58 +0000 (UTC), Hermann Holm
> [...]

>problemer med at lære hvad den må og ikke må. Det eneste problem er at jeg
>ikke kan gå med den uden snor, og det har jeg vidst lige fra starten.

Nå der havde vi ellers en for 30 år siden - godheden selv over for
mennekser men dræbte alt hvad der ku krvale gå og krybe - der røg
altid en 4-5 får når han smuttede hjeme fra ...så han levede stort set
i lænke i 5 år til han tog 2 af min mors premie lam så blev han
aflivet - hvilket egentligt var åndsvagt han skulle ha været givet væk
længe før det ...

Fra : Hermann Holm

Dato : 05-08-06 21:30

> [...]
> i lænke i 5 år til han tog 2 af min mors premie lam så blev han
> aflivet - hvilket egentligt var åndsvagt han skulle ha været givet væk

Det eneste min får lov til at fange er mus, rotter, mosegrise og duer.
Da jeg sørger for altid at have hende i snor udenfor, er det mig der
bestemmer hvad hun må tage,

Det er da godt den hund blev aflivet. En grønlandsk slædehund har brug for
meget motion og aktivering, så et liv som lænkehund er dårligere end slet
ikke noget liv. Havde I givet den væk, havde I bare givet problemet væk, da
den skulle være opdraget ordentlig fra hvalp for at fungere i DK.

/hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-08-06 05:36

On Sat, 5 Aug 2006 20:30:07 +0000 (UTC), Hermann Holm

>Det eneste min får lov til at fange er mus, rotter,

ok har set sådan en dansk gårdmand hund i aktion på en rotte er du
vimmer den er effektiv ...

>mosegrise og duer.

Nå lader du den slå dem ihejel ?

>Da jeg sørger for altid at have hende i snor udenfor, er det mig der
>bestemmer hvad hun må tage,

ok hvad er det forn ?

> [...]
>ikke noget liv. Havde I givet den væk, havde I bare givet problemet væk, da
>den skulle være opdraget ordentlig fra hvalp for at fungere i DK.

jaee jeg ved ikke lige hvad han tænkte på da han købte den ?
men havde vist haft en som barn og det var gået meget godt - jeg ved
det ikke ... men den tog jo alt på nær mennesker og andre hunde.

Det er jo ikke en hund og have med mindre man kan lave en kæmpe gård
til den også man går mange lange ture med den ... nu er det jo mange
år siden jeg tror han blev aflivet i 79 - men jeg tror faktisk nogen
gange om vinteren min søster bruget ham til at trægge hende på slæde.

Fra : Hermann Holm

Dato : 06-08-06 12:44

> Nå lader du den slå dem ihejel ?

Mosegrise, ja. Duer, nej.

> [...]
> år siden jeg tror han blev aflivet i 79 - men jeg tror faktisk nogen
> gange om vinteren min søster bruget ham til at trægge hende på slæde.

Vi klarer det da udemærket selv om vi bor i lejlighed. Hunden har altanen
som sit sovested.
Hun bliver luftet 3 gange dagligt. En kort tur på ca. 15 min. om morgenen
for at tisse. Om eftermiddagen en tur på 3 -4 timer og en aftentissetur på
ca ½ time. Når jeg cykler fungerer hun udemærket som firbenet hjælpemotor

Der hjemme er hun meget stille og rolig, kommer ind og ud fra altanen som
hun selv vil. Overvåger madlavningen og tager det der falder på gulvet når
hun får lov.

/hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-08-06 13:39

On Sun, 6 Aug 2006 11:44:02 +0000 (UTC), Hermann Holm

>Mosegrise, ja. Duer, nej.

ok ...

> [...]
>ca ½ time. Når jeg cykler fungerer hun udemærket som firbenet hjælpemotor

ok 3-4 timer det var da ikke så lidt ... :)

>Der hjemme er hun meget stille og rolig, kommer ind og ud fra altanen som
>hun selv vil. Overvåger madlavningen og tager det der falder på gulvet når
>hun får lov.

samme her ...hun har en fans dyr kurv i stof hvorfra hun følger slaget
gang på enghavevej - men om guderne vil er mit hus færdig til oktober
også for hun simpelthend en katte lem - grunden bliver hegnet ind også
kan hun gå ud og ind som det passer hende - det nyder hun faktisk vi
var 3 uger på Bornholm og der blev hun altså en rigtig ude hund - hun
var ude 18 timer i døgnet og lavede ??? også kom hun ind en gang i
mellem og sov som en sten i et par timer også ud igen ...så jeg glæder
mig til vi flytter på nord sjælland så hun kan få sit eget - uagtet
hun ikke synes at vandtrives hun fiser den meget af oppe i min seng
har en sove pose i en stol ved siden af mig når jeg ser tv også stof
kurven i vinduet ...

Fra : Hermann Holm

Dato : 06-08-06 22:45

> ok 3-4 timer det var da ikke så lidt ... :)

Jeg kunne sikkert nøjes med 2 timer, men når man nu er varmet op kan man jo
lige så godt tage en time eller to mere

/hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 07-08-06 04:34

On Sun, 6 Aug 2006 21:45:02 +0000 (UTC), Hermann Holm

>Jeg kunne sikkert nøjes med 2 timer, men når man nu er varmet op kan man jo
>lige så godt tage en time eller to mere

ja hvorfor ikke :) men hvor hulen går i hænd 4 timer det er da en lang
tur jeg kan ca gå 6-7 km i timen til fods - så det bliver da en tur på
en 20-30 km ?

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-08-06 09:42

Bo M Mogensen wrote:

> [...]
> hun ikke synes at vandtrives hun fiser den meget af oppe i min seng
> har en sove pose i en stol ved siden af mig når jeg ser tv også stof

Hej Bo.

Jeg tror simpelthen, at hun er smaskforkælet det lille dame-dyr. Du er
alt for rar til at du kan nænne at være konsekvent over for hende. Hun
trækker dig simpelthen rundt ved næsen. Jeg var inde, for længe siden i
dit galleri i Chokmah hvor der var billeder af hende. Hun er rigtig kær
at se på ,og at du er meget glad for hende, kunne man jo også godt se.

Når nu du flytter til Nordsjælland, kunne det da godt være at du skulle
anskaffe dig drømmehunden Berner Sennen, som så kunne hjælpe dig med at
opdrage hende. Det kan da også godt være, at hun har brug for andet end
dit selskab. En Berner Sennen er jo en dejlig, stor godmodig hund, så
det kunne da være at hun kunne lære noget af den. Jeg har godt nok ikke
forstand på hundepsykologi, men det kunne da være det hjalp på hendes
unoder.

Alt dit pjat med et elektrisk halsbånd tror jeg ikke et sekund på. Det
kunne du aldrig finde på at bruge

VOV VOV
Tove

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 07-08-06 10:46

On Mon, 7 Aug 2006 10:42:13 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Hej Bo.
>
>Jeg tror simpelthen, at hun er smaskforkælet det lille dame-dyr.

hun er en primadonna af den værste skuffe :)

> [...]
>dit galleri i Chokmah hvor der var billeder af hende. Hun er rigtig kær
>at se på ,og at du er meget glad for hende, kunne man jo også godt se.

ja ja der er ingen af os der lider nød :)

> [...]
>det kunne da være at hun kunne lære noget af den. Jeg har godt nok ikke
>forstand på hundepsykologi, men det kunne da være det hjalp på hendes

altså i og med den er større vil den kunne sætte hende på plads - men
hun er en snu lille satan - hun er meget taktisk med hvordan hun
omgåes storre hunde - nogen gange når de er i snor så galper hun af
dem - andre gange når der kommer en stor hund ja så skal hun op og
bæres også helt andre gange går der leg i den ( men det var mere da
hun var mindre ) for det meste er hun helt ligeglad.

>Alt dit pjat med et elektrisk halsbånd tror jeg ikke et sekund på. Det
>kunne du aldrig finde på at bruge

Ohhh jeg var selvf helst fri men f.eks nu her kl 12 om formidagen
ville det være rart at gå en tur hvor hun bare kunne løbe - men den
går jo ikke ...man kan ikke ha en hund uden snor hvis den laver den
slags med at løbe op og gø af fremmed - ku hun lære det med at få et
rap så var ville alle bedre tjent - det er simpelthend i situatione
hvor hun er hende ved en fremmed og begynder at gø også et stød -
tror du så ikke hun ville holde op efter et par gange ???

jeg kunne da se med vores skt bernhard efter den havde haft tænderne
EN gang i et lam ( der var dødt ) som han på et elektrisk hegn - den
gjorede det ALDRIG MERE på hverken levene eller døde ....

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-08-06 11:28

Bo M Mogensen wrote:

> [...]
> bæres også helt andre gange går der leg i den ( men det var mere da
> hun var mindre ) for det meste er hun helt ligeglad.

Ok Bo. Jeg tænkte også mere på, at hvis du fik sådan en stor hund, så
ville hun jo hurtigt blive klar over at det faktisk var *hendes* hund.
Det kunne da være, at det ville blive en herlig gave til hende, og at
hun så ville "glemme" at gø af alle.

Man ved jo aldrig hvordan dyrene kan finde på at reagere, det kan
selvfølgelig også være at det hele ikke er nogen god ide, og så er det
jo en svær situation at sætte sig selv i, hvis man først har anskaffet
sig hund nr. 2.

Med venlig hilsen
Tove

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-08-06 22:21

On Mon, 7 Aug 2006 12:28:24 +0200, "Tove Krieger"
> [...]

>ville hun jo hurtigt blive klar over at det faktisk var *hendes* hund.
>Det kunne da være, at det ville blive en herlig gave til hende, og at

ja eller så vil de begge galpe op - det gør de i Italien jesus
christus der er der 6 hunde der gir hals når der kommer nogen

> [...]
>selvfølgelig også være at det hele ikke er nogen god ide, og så er det
>jo en svær situation at sætte sig selv i, hvis man først har anskaffet

Nahh det skal nok gå ... nu er det jo ikke mega store problemer jeg
har forstået på den måde at hunden eller nogen af de hunde jeg haft
med at gøre de sidste 30 år der har skam bidt noget menneske

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 06-08-06 08:23

> [...]
> fordi du har fejlet i din opdragelse af hende, og tænk sig at du på et tidspunkt
> ville have dig en Schæfer, det skulle nok været gået godt.

hmm.... skulle de nu være svære at opdrage. Mig bekendt er de da
noget af de mest fører-syge der findes

LN

Fra : pwh

Dato : 06-08-06 18:40

> hmm.... skulle de nu være svære at opdrage. Mig bekendt er de da
> noget af de mest fører-syge der findes
>
> LN

Det må du spørge Schæferejerne om, men hvis man ikke
har magtet at opdrage en lille pislingehund i de mest grundlæggende
færdigheder, og vil ty til vold når den er blevet voksen.
Så mener jeg ikke man skal give sig i kast med en stor hund
der evnt. kan værer dødsensfarlig for omverdenen hvis man fejler igen.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 07-08-06 04:36

On Sun, 6 Aug 2006 19:40:13 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>Så mener jeg ikke man skal give sig i kast med en stor hund
>der evnt. kan værer dødsensfarlig for omverdenen hvis man fejler igen.

Hmm kommer an på hunden - jeg er gået væk fra schæferen uagtete jeg
gerne ville have en vagthund - men jeg har besluttet mig endeligt for
en nernhard sennet - det er slet og ret den rareste hund som er sat på
jorden - de har detsvære en del mefødste skavanker ...men er man
heldig skulle man kunne have en go hund i 10-12 år.

Fra : Kim Christensen

Dato : 15-08-06 08:24

Bo M Mogensen wrote:
> [...]
> en grønlandsk slæde hund kan man ikke gøre meget ved også er der sådan
> en bette ski som min der i det store hele gør som hun skal på nær de 2

Du generaliserer for meget her. Mange forventer at en hund af den og
den race umuligt kan lære noget overhovedet, og derfor prøver de
aldirg på det.
En beagle antages at være stædig som bare pokker. Derfor imponerede
det mig at se en beagle klare DcH's klasse 4 med næsten maksimum
point.
En borzoi antages at være dum som et bræt, alligevel var der for
mange år siden en der klarede DKK's klasse 1 med max point og måtte
en tur op på sejsskamlen. Forøvrigt til stor frustration for
2.vinderen der var en typisk brugshund med markant faldende ryglinie..
Desværre fik jeg ikke set hvordan borzoien genemførte prøven, det
ville jeg godt have set.
Selv en gravhund kan opdrages til at blive lydig, men det er nu kun
noget jeg har hørt om.
Aldrig sige aldrig...

Hilsen Kim

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-08-06 14:38

On 15 Aug 2006 00:23:33 -0700, "Kim Christensen"
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

>Du generaliserer for meget her. Mange forventer at en hund af den og
>den race umuligt kan lære noget overhovedet, og derfor prøver de
>aldirg på det.

Hmm den enste hund jeg har set der er helt umulig til andet ind at
trægge en slæde er den grønlandske selvf kan man kæle for den og den
bliver glad for at se en men det er så det ....

>En beagle antages at være stædig som bare pokker. Derfor imponerede
>det mig at se en beagle klare DcH's klasse 4 med næsten maksimum
>point.

Øhh jow

> [...]
>en tur op på sejsskamlen. Forøvrigt til stor frustration for
>2.vinderen der var en typisk brugshund med markant faldende ryglinie..

jow jow men det er jo også godt nok al sammen ...men personligt
stiller jeg ikke nogen krav til min hund om andet ind den skal være
som den er også lade være med at gø af fremmed når vi går tur

jeg skal ikke kunne sige hvor smart hun er ....men hun er lady vice og
for som regl sin vilje til sidst ....

>Desværre fik jeg ikke set hvordan borzoien genemførte prøven, det
>ville jeg godt have set.

måske det kan findes på nettet ?

>Selv en gravhund kan opdrages til at blive lydig, men det er nu kun
>noget jeg har hørt om.
>Aldrig sige aldrig...

nej de skulle gi en fandens spetakel - men som jeg lige har skrevet i
et tidliger indlæg - så er det åbenbart muligt hvis man ignorere dem
.... men så igen det kan man jo ikke ... en hund må gerne gøre
opmærksom på når der kommer nogen og forsvare en hvis man bliver
angrebet - men ellers skal den sgu holde sin kæft

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 15-08-06 18:32

"Bo M Mogensen" skrev>

> jow jow men det er jo også godt nok al sammen ...men personligt
> stiller jeg ikke nogen krav til min hund om andet ind den skal være
> som den er

Deraf dine problemer med den...

> også lade være med at gø af fremmed når vi går tur

- Og du forventer at det skal den fatte når der ikke stilles andre
krav/opgaver what so ever!?

> jeg skal ikke kunne sige hvor smart hun er ....men hun er lady vice og
> for som regl sin vilje til sidst ....

Får en ustyrlig trang til at sige... Lederskab!
Vores hund er både smart og ladywise, men hun er ikke chefen - hvilket hun
er smart nok til at have indset og ladywise nok til at vise os!

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 18:39

> [...]
> Vores hund er både smart og ladywise, men hun er ikke chefen -
> hvilket hun er smart nok til at have indset og ladywise nok til at
Touche
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 15-08-06 18:50

Bo M Mogensen wrote:
> jow jow men det er jo også godt nok al sammen ...men personligt
> stiller jeg ikke nogen krav til min hund om andet ind den skal være
> som den er også lade være med at gø af fremmed når vi går tur

Der har vi måske en del af problemet, du stiller måske for få krav til hende.

> jeg skal ikke kunne sige hvor smart hun er ....men hun er lady vice og
> for som regl sin vilje til sidst ....

Det er en snotdum hund som alle andre snotdumme hunde,
begynder du at tilægge hende menneskelige egenskaber som
tankevirksomhed, så er du allerede der på et sidespor.

Jeg vil medgive at visse racer er stædigere end andre,
min egen Angel var da også stædig som et æsel da hun var yngre.
Løsningen på det for mig var da blot at værer 100 gange mere stædig.

Lader du virkelig en skallet dum lille hund bestemme noget som helst,
sådan har mine det ikke, jeg bestemmer suverænt alt hvad der skal ske.
Og så længe de holder sig inden for de regler er der oceaner af frihed,
det fungerer de fleste hunde bedst med tror jeg.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 18:53

pwh skriblede bla:

> Det er en snotdum hund som alle andre snotdumme hunde,

og så er den pisse grim og klam uden hår
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-08-06 20:22

On Tue, 15 Aug 2006 19:53:18 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>og så er den pisse grim og klam uden hår

>Mvh.John

beskriv din fisse i dss ....

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 21:00

Bo M Mogensen skriblede bla:

> beskriv din fisse i dss ....

Nu har jeg ikke en sådan bortset for den der sidder på min kone.
ps Bo du har været på usenet i mange år efterhånden så du burde kende
betydningen af diverse smileyes.
Bemærk jeg bruger dem jævnligt, og specielt denne der betyder at det
jeg siger siger jeg med et glimt i øjet.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-08-06 21:46

On Tue, 15 Aug 2006 21:59:58 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>ps Bo du har været på usenet i mange år efterhånden så du burde kende
>betydningen af diverse smileyes

jamen det er sgu da ikke morsomt du skriver min hund er grim smilly
eller ikke smilly -

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 21:56

Bo M Mogensen skriblede bla:
> jamen det er sgu da ikke morsomt du skriver min hund er grim smilly
> eller ikke smilly -

Det har jeg sgu måttet finde mig i meget længe, og helt ærligt den er sgu da
grim

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 15-08-06 22:16

> Det har jeg sgu måttet finde mig i meget længe, og helt ærligt den er
> sgu da grim

Det vil jeg gve dig ret i John, næsten lige så grim som Milo

/Jens

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 22:19

pwh skriblede bla:

> Det vil jeg gve dig ret i John, næsten lige så grim som Milo

Nej den er fandme grimmere.
Milo ville garanteret snuppe den i en mundfuld, og så skulle jeg hive den ud
af munden på ham fordi han kunne risikere at få dårlig mave af at have ædt
sådan et uhyre
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 15-08-06 22:23

> Nej den er fandme grimmere.

Umuligt, det eneste der er grimmere end en Milo, er to Milo'er

/Jens (som vil gå i kassen nu)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-08-06 23:43

On Tue, 15 Aug 2006 22:55:33 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Det har jeg sgu måttet finde mig i meget længe

hvad har du måtte finde dig i ?

Fra : jopa

Dato : 16-08-06 08:15

Bo M Mogensen skriblede bla:

> hvad har du måtte finde dig i ?
At de generer min hund
Følger du ikke med ?
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 16-08-06 08:50

> At de generer min hund
> Følger du ikke med ?

Jeg har da aldrig generet din hund, det er Milo jeg er efter

/Jens

Fra : jopa

Dato : 16-08-06 08:54

pwh skriblede bla:

> Jeg har da aldrig generet din hund, det er Milo jeg er efter

Du giver jo ikke Bo en chance for at forstå mig
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-08-06 12:13

On Wed, 16 Aug 2006 09:14:44 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Bo M Mogensen skriblede bla:

>At de generer min hund
>Følger du ikke med ?

Nahh ikke så meget nogen få tråde men ikke alle tråde

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 15-08-06 21:29

"Bo M Mogensen" skrev

> beskriv din fisse i dss ....

Say what!?

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 21:33

Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Say what!?

Det er Bo i en nøddeskal
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 15-08-06 21:43

"jopa" skrev i en meddelelse

> Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Det er Bo i en nøddeskal

Aha... Pludselig forstår jeg alting meget bedre!

- Winnie

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-08-06 21:44

On Tue, 15 Aug 2006 22:29:07 +0200, "Winnie Schildknecht"

Fra : Leyna

Dato : 15-08-06 22:27

On Tue, 15 Aug 2006 21:22:15 +0200, Bo M Mogensen <svar@i-gruppe.nz>
wrote:

>beskriv din fisse i dss ....

PLOINK!
Hyg dig i killfilteret hvor du rettelig hører hjemme!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 15-08-06 20:33

On Tue, 15 Aug 2006 19:53:18 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>pwh skriblede bla:

>og så er den pisse grim og klam uden hår

Det kan hunden sg* da ikke gøre for!!!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-08-06 21:41

On Tue, 15 Aug 2006 21:33:03 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Det kan hunden sg* da ikke gøre for!!!

Nu er det jo sådan hvis man er opvokset i og aldrig har været uden for
provisen så er ens verdensbilled skruet sammen der efter - der er
tingene nu en gang sådan og sådan ....og alt hvad der falder uden for
- hvad man kan erfarer i oplands avisen ja det er "galt" ....

Fra : pwh

Dato : 15-08-06 20:19

> og så er den pisse grim og klam uden hår

Bo må sgu da have taget et eller andet da han valgte den race

/Jens

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 20:39

pwh skriblede bla:

> Bo må sgu da have taget et eller andet da han valgte den race

Og for dem der ikke har set Bo's hund er der her et billede
http://jp-web.dk/grim.jpg
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-08-06 22:21

On Tue, 15 Aug 2006 21:39:24 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>pwh skriblede bla:

>Og for dem der ikke har set Bo's hund er der her et billede
>http://jp-web.dk/grim.jpg

ja den er da vist også død og har været det længe

se lige her :
http://www.hollymariecombs.dk/Chokmah/2006-05-30-0058-03/Villa%20Simi/index.html

Hun er godt nok lidt bleg der ....men du kan se hendes far så sort
bliver hun når vejret ellers er til det også synes jeg imho at hun er
meget pæn ....

man kan da ikke lige frem sige hun vandtrives

http://www.hollymariecombs.dk/Chokmah/100OLYMP/album/slides/Nash&ego%20copy.jpg
http://www.hollymariecombs.dk/Chokmah/pets/album/slides/nash.jpg

jeg har nogen helt fine nogen der ligger på mobilen hvor hun er ude og
køre i bil og hænger ud af vinduet ... men de skal lige trægges ud ...

og ja ja gu er det smag og behag hvad man synes der er pænt og grimt
.... jeg har egentligt aldrig tænkt så meget over det ...sad med hendes
far for 6-7 år siden da min onkel havde fået ham fra mexico og og
tænkte det var sgu da i grunden en rar hund der passede meget godt til
mit temperament plus de fysiske rammer jeg rådede over den gang - så
jeg sagde sådan en ville jeg gerne have og det fik jeg så ...

jeg ved det har afsted kommet en del indlæg om hendes sigen vov igenem
årene .... men bortset fra det er jeg sgu i det store hele tilfreds -
uheld har der været - men igene katastroffer min parakit har forvoldt
skade for mange flere penge ind hunden - jeg tror faktisk aldrig
hunden har ødelagt noget - hvor parakitten har forvoldt skade for
mindst 15 000 kr

Fra : Leyna

Dato : 15-08-06 22:29

On Tue, 15 Aug 2006 21:39:24 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>pwh skriblede bla:

>Og for dem der ikke har set Bo's hund er der her et billede
>http://jp-web.dk/grim.jpg

Nej, nu holder du. Hunden kan altså ikke gøre for at den er grim, og
den kan heller ikke gøre for at dens ejer er... alternativt begavet!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 22:32

Leyna skriblede bla:

> Nej, nu holder du. Hunden kan altså ikke gøre for at den er grim, og
> den kan heller ikke gøre for at dens ejer er... alternativt begavet!

Fy Leyna

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 15-08-06 23:52

On Tue, 15 Aug 2006 23:32:20 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Fy Leyna

Overhovedet ikke, og jeg skammer mig ikke det mindste. Jeg skrev jo
ikke noget der bare er i nærheden af det jeg tænkte.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 16-08-06 08:04

> Nej, nu holder du. Hunden kan altså ikke gøre for at den er grim, og
> den kan heller ikke gøre for at dens ejer er... alternativt begavet!

Det udsagn passer vel også meget godt på John og kamelen

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-08-06 20:21

On Tue, 15 Aug 2006 19:49:56 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Der har vi måske en del af problemet, du stiller måske for få krav til hende.

jamen sådan er det jeg opfinder ikke behov der ikke er der

>Det er en snotdum hund

pak dig med din skide bastard :)

> som alle andre snotdumme hunde,
>begynder du at tilægge hende menneskelige egenskaber som
>tankevirksomhed, så er du allerede der på et sidespor.

nope - hun er slet og ret lady vice - når hun har gjort noget galt og
jeg brøler af hende kommer hun springen og sætter sig på skødet af mig
og er noget så sød ....

>Jeg vil medgive at visse racer er stædigere end andre,

ja sådan er det jo ...

>min egen Angel var da også stædig som et æsel da hun var yngre.
>Løsningen på det for mig var da blot at værer 100 gange mere stædig.

Nå hvordan gjorde du så det ?
eksempel hund gør af foilke pensionist - jeg løber over og skriger
mine lunger ud meget stædig - hjælper det ...på sigt = nej !

>Lader du virkelig en skallet dum lille hund bestemme noget som helst,

tag dig sammen - det er en ringe ide at begynde at gøre nar af
hiandens hunde - du har trods alt en bastard ... hvor min koster
25 000 kr ....så lad det vile ....jeg er med på de bløde værdier og
det indre der tæller men i virkligheden er det kr og øre der tæller.

>sådan har mine det ikke, jeg bestemmer suverænt alt hvad der skal ske.

jow selvf kan man være heldig at få en hund der gør som man siger -
det har alle de store jeg har haft med at gøre i det store hele gjort

>Og så længe de holder sig inden for de regler er der oceaner af frihed,
>det fungerer de fleste hunde bedst med tror jeg.

jaeee men man skal jo lige ha den til at gøre som man vil - der gør
man så en ting også en anden ting og en 3 ting ogsådan bliver man ved.

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 20:34

Bo M Mogensen skriblede bla:

> tag dig sammen - det er en ringe ide at begynde at gøre nar af
> hiandens hunde - du har trods alt en bastard ... hvor min koster
> 25 000 kr ....så lad det vile ....

Vil det sige du har givet penge for en hund der mest af alt ligner
resultatet af virkningerne af en atombompeprøvning
Grimmere satan findes ikke på guds grønne jord.
Var den større ville jeg blive bange for den

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-08-06 21:22

jopa wrote:
> [...]
> resultatet af virkningerne af en atombompeprøvning
> Grimmere satan findes ikke på guds grønne jord.
> Var den større ville jeg blive bange for den

Ja Ja John. Hvis man ikke lige tænker over at du er webdesigner
Det er et knaldgodt billed-(manipulerings)-redigeringsprogram du har.
LOL

Mvh Tove :)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-08-06 21:41

On Tue, 15 Aug 2006 21:34:15 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Bo M Mogensen skriblede bla:

>Vil det sige du har givet penge for en hund.....

gave til min onkel fra Den mexikanske regering...

Fra : pwh

Dato : 15-08-06 22:19

> gave til min onkel fra Den mexikanske regering...

Jeg kan ikke lade værer, var det en hadegave

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 15-08-06 22:47

> Jeg kan ikke lade værer, var det en hadegave
>
> /Jens

*LOL*

- Winnie

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-08-06 23:46

On Tue, 15 Aug 2006 23:19:11 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg kan ikke lade værer, var det en hadegave
>
>/Jens

nu ved jeg ikke om du har været uden for provinsen - men det er nu en
gang sådan i mexico er det nu en meget fin gave at give og modtage
....hvis ellers hunden er helt nøgen - hvad han så var og er ..

Fra : pwh

Dato : 16-08-06 08:11

> nu ved jeg ikke om du har været uden for provinsen

Jeg har da engang været i Malmø
Jeg driller dig bare Bo, jeg ville uden tvivl synes din hund
var sød hvis jeg mødte hende

> - men det er nu en
> gang sådan i mexico er det nu en meget fin gave at give og modtage
> ...hvis ellers hunden er helt nøgen - hvad han så var og er ..

Egentligt en dårlig ide at give hunde som en gave synes jeg,
man risikerer jo at modtageren feks. ikke gider at opdrage den ordenligt.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-08-06 12:10

On Wed, 16 Aug 2006 09:10:46 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg driller dig bare Bo, jeg ville uden tvivl synes din hund
>var sød hvis jeg mødte hende

Nå ja ok jeg er bare lidt ...pirlig når det kommer til min hund og
famillie - hvis de udsættes for kretik

>Egentligt en dårlig ide at give hunde som en gave synes jeg,
>man risikerer jo at modtageren feks. ikke gider at opdrage den ordenligt.

Tjaaa ...jeg ved ikke om han havde nævn han havde 5-6 stk i forvejen

Fra : pwh

Dato : 16-08-06 12:47

> Nå ja ok jeg er bare lidt ...pirlig når det kommer til min hund og
> famillie - hvis de udsættes for kretik

Jeg kritiserer ikke din hund på nogen måde, det er din manglende
opdragelse af hende jeg kritiserer

Men vi driller allesammen hinandens hunde herinde,
bare giv igen af samme skuffe

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-08-06 16:34

On Wed, 16 Aug 2006 13:47:10 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg kritiserer ikke din hund på nogen måde, det er din manglende
>opdragelse af hende jeg kritiserer

ja der er noget galt men har kontakt med en profesionel dame der
skullle kunne udrette mirakler

>Men vi driller allesammen hinandens hunde herinde,
>bare giv igen af samme skuffe

Nå ja ok så grundigt følger jeg ikke med

Fra : pwh

Dato : 16-08-06 17:18

> ja der er noget galt men har kontakt med en profesionel dame der
> skullle kunne udrette mirakler

Det lyder godt Bo, så dropper du forhåbentligt strømhalsbåndet.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 16-08-06 17:24

pwh skriblede bla:

> Det lyder godt Bo, så dropper du forhåbentligt strømhalsbåndet.

Hvad er der nu galt med et strømhalsbånd ?
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 16-08-06 17:55

> Hvad er der nu galt med et strømhalsbånd ?

Intet hvis det sidder på Milo og giver 50000 volt

/Jens

Fra : pwh

Dato : 15-08-06 22:04

> jamen sådan er det jeg opfinder ikke behov der ikke er der

Men ups, nu har du så opdaget at noget så basalt som indkald
er ret praktiks at kunne få sin hund til

> pak dig med din skide bastard :)

Jeg har 2, den ene dummere end end den anden
Nej alvorligt talt, alle hunde er i mine øjne snotdumme i forhold til mennesker.

> ja sådan er det jo ...

Havde du sat dig ind i racen i forvejen ????

> Nå hvordan gjorde du så det ?
> eksempel hund gør af foilke pensionist - jeg løber over og skriger
> mine lunger ud meget stædig - hjælper det ...på sigt = nej !

Jeg havde mere probs mht Angel med at komme når turen på Engen
var overstået, så stod hun bare og gloede på mig det lille myr
Jeg gik så bare fra hende, måske bare 20-30 meter så hun ikke kunne se mig,
så stod jeg og ventede, og jeg kunne få lov til at vente LÆNGE

Hun ville feks. heller ikke som 10 uger gammel gå tur da det regnede, jeg prøvede
at lokke og alt det der, da det ikke virkede trak jeg da bare afsted med hende.
Siden de gange har hun ikke sat ??? hved hvem der sætter dagsordenen

> [...]
> 25 000 kr ....så lad det vile ....jeg er med på de bløde værdier og
> det indre der tæller men i virkligheden er det kr og øre der tæller.

Du misforstår mig Bo, jeg går ikke grin af din hund,
men mente at alle hunde i princippet bare er nogle 'skallede hunde'
Jeg kunnne såmænd købe ca 6 stk af dine 25.000kr's hunde
hvis det skulle værer, jeg gør ikke mine hundes værdi op i kr og ører.

At jag har købt bastardter er et valg fra min side, det har jeg såmænd
ikke sparet mange penge på, vel en 3-4000kr i forhold til en med tavle.

Tyson (Lab/Schæfer) var et tilfælde der skulle have væert en Labrador,
Angel var en ønskeblanding som ikke hænger på træerne, jeg var heldig.

> jow selvf kan man være heldig at få en hund der gør som man siger -

Det har intet med held at gører, men med intensts arbejder at gører.

> jaeee men man skal jo lige ha den til at gøre som man vil - der gør
> man så en ting også en anden ting og en 3 ting ogsådan bliver man ved.

Jo.. men nu praler du jo af at have haft mange hunde, så det var vel næsten
dig der skulle værer en guru i det stykke.
Jeg har kun haft 2 hunde, og så passet mange andre i tidens løb,
hvad siger det ligesom dig omkring din fremgangsmåde ???

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-08-06 23:39

On Tue, 15 Aug 2006 23:04:00 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg har 2, den ene dummere end end den anden

ok ...

>Nej alvorligt talt, alle hunde er i mine øjne snotdumme i forhold til mennesker.

ja det kommer well an på hvad de skal lave ..

Fra : pwh

Dato : 16-08-06 08:15

> ja det kommer well an på hvad de skal lave ..

Kom med et eksempel på hvornår en hund er mere
intelligent end et menneske.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-08-06 12:11

On Wed, 16 Aug 2006 09:14:35 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Kom med et eksempel på hvornår en hund er mere
>intelligent end et menneske.

måske til at jage - men ellers det ved jeg sgu ikke er lige stået op
og sider v kaffen :)

Fra : pwh

Dato : 16-08-06 12:49

> måske til at jage - men ellers det ved jeg sgu ikke er lige stået op
> og sider v kaffen :)

Det har vel ikke meget med intelligens at gører, hunden jager jo
også stadig på samme måde som den altid har gjort, ingen udvikling der.
Mennesket har da trods alt opfundet jagtgeværet for at lette det arbejde,
og opdrættet hunden til at hente byttet

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-08-06 16:38

On Wed, 16 Aug 2006 13:49:29 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>også stadig på samme måde som den altid har gjort, ingen udvikling der.
>Mennesket har da trods alt opfundet jagtgeværet for at lette det arbejde,

jo jo udvikling har da fundet sted - man kan så sige at hunden har
nogen grundligene færdigheder - som vi mennesker ikke har.

Fra : Hermann Holm

Dato : 15-08-06 20:46

> Hmm den enste hund jeg har set der er helt umulig til andet ind at
> trægge en slæde er den grønlandske selvf kan man kæle for den og den
> bliver glad for at se en men det er så det ....

Hmm, der bliver lige generaliseret så det batter!!

Min "brune schäfer", som Jens kalder den, kan også trække en cykel, bære en
rygsæk, fange rotter, mus og mosegrise, omgås andre hunde uden agression
(også små arrige mormorhunde) og i det hele taget være en rigtig god
familiehund, selv om det er en grønlandsk slædehund.
Nu er hun godt nok ikke renracet, da der også er lidt ulv i hende. Det er
måske det der gør at hun er så nem at opdrage

/hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : pwh

Dato : 15-08-06 22:09

Hermann Holm wrote:
> Min "brune schäfer", som Jens kalder den

En Schæfer er en Schæfer ligemeget hvordan den
prøver at camuflerer sig

Jeg har jo mødt den, og det er bare en brun Hyænekamel

/Jens

Fra : Hermann Holm

Dato : 16-08-06 00:52

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in news:yJqEg.134$DC1.63@news.get2net.dk:

> En Schæfer er en Schæfer ligemeget hvordan den
> prøver at camuflerer sig
>
> Jeg har jo mødt den, og det er bare en brun Hyænekamel
>
> /Jens

Jensine, min forhenværende ven , det er kun gamle damer der tror det er
en schäfer, ergo er du en gammel dame *ggg*

/hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : pwh

Dato : 16-08-06 09:02

> Jensine, min forhenværende ven , det er kun gamle damer der tror
> det er en schäfer, ergo er du en gammel dame *ggg*
>
> /hermann

Schæferejere er da også så nærtagende

/Jensine

Fra : jopa

Dato : 16-08-06 09:58

pwh skriblede bla:

> Schæferejere er da også så nærtagende

Vi er jo ved at være i flertal herinde så inden længe bliver i andre udvist
til kattegruppen der er det nærmeste vi kan komme til med jeres bastarder

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Hermann Holm

Dato : 16-08-06 12:38

> Schæferejere er da også så nærtagende
>
> /Jensine

Du er håbløs Jensine !!

/hermann ( Nu med brun slæde-schäfer ) *gg*

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : pwh

Dato : 16-08-06 12:51

> /hermann ( Nu med brun slæde-schäfer ) *gg*

Nå så du indrømmer at Kalak er en Schæfer

/Jens