Hvor er Cesar Milan dog forrykt!
Fra : Kenneth OZ2KL

Dato : 02-08-06 21:27

Hej Gruppe.

Så fik jeg set det så omdiskuterede program. Jeg har tidligere fulgt
"Hundedominaen" og den norske hundepsykolog med interesse og repekt. Hvor
var jeg dog forarget over den brutale hundetyran Cesar.

Hvor er det trist at hvornår man i 2006 stadig træner hund med magt og
tvang. I særdeleshed den sidste episode med Pitbullen fik det til at sig
vende i mig. Hunden var tydeligvis meget bange for Cesar. At trække afsted
med en rædselsslagen hund mod den vilje er for mig at se ikke måden at
opbygge et positivt forhold til sin hund. Snarere en måde at knække dens
psyko på. Jeg vil nødig bo sammen med en nervøs Pitbull...

At dræne en hund for energi ved at lade den bære tunge byrder må vel svare
til at tvinge et barn med DAMP med til at løbe sand! Hvor er den positive
lederrolle henne? Hvad er der blevet af positiv motivering og godbider og
hundens naturlige ønske om at behage floklederen og dens familie?

Jeg er forarget! - og trist...

/Kenneth.
Ejer af en kærlig Dogue de Bordeaux

Fra : Kim H.

Dato : 02-08-06 22:54

"Kenneth OZ2KL" <kla@klipklipemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med en rædselsslagen hund mod den vilje er for mig at se ikke måden at
> opbygge et positivt forhold til sin hund.

Hunden var bange for mere eller mindre det hele, og han brugte jo ikke mere
magt end folk gør, for at få slæbt deres skrækslagne hunde ind til f.eks.
dyrlæger, hvor hundene før har haft dårlige oplevelser p.g.a. f.eks.
smertefuld behandling, og ikke frivilligt vil gå ind igen, der må hundene jo
også bare følge med når far/mor nu har bestilt tid og hunden skal
undersøges. Men det er altid nemt at hakke på andre. . . . .

> Snarere en måde at knække dens psyko på. Jeg vil nødig bo sammen med en
> nervøs Pitbull...

Tjae, for mig at se var det værste for hunden, at den var havnet hos en
familie der ALDRIG skulle ha' haft sådan en hund.

> [...]
> lederrolle henne? Hvad er der blevet af positiv motivering og godbider og
> hundens naturlige ønske om at behage floklederen og dens familie?

Jeg er helt enig i at løsningen med at slæbe vand for at trætte hunden, for
at slippe for at bruge mere tid på at aktivere hunden er langt ude, de
skulle som tidligere nævnt slet ikke ha' den hund, med den smule aktivering
de havde at tilbyde den.

Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-08-06 06:41

Det jeg hæftede mig mest ved, var da alle til sidst var glade over den
"artige hund", og lovpriste cecar, og man så dem gå med pitt`en..den så
slukket ud i blikket, og halen var som limet under bugen..det er ikke en
glad hund de fik ud af det..og det gjorde ondt at se.
hans konklusioner om at den røvkedede sig i indledningen var jo helt
rigtigt, og mere motion og udfordringer er en stor del af løsningnen, jeg
synes bare at det blev grebet helt forkert an. det var synd.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 08:22

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> [...]
> så slukket ud i blikket, og halen var som limet under bugen..det er
> ikke en glad hund de fik ud af det..og det gjorde ondt at se.

Precis også hvad jeg hæftede mig ved, jeg glæder mig nemlig altid
over at mine egne hunde altid går med høj haleløftning
som tegn på selvsikkerhed og glæde

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-08-06 10:00

> Precis også hvad jeg hæftede mig ved, jeg glæder mig nemlig altid
> over at mine egne hunde altid går med høj haleløftning
> som tegn på selvsikkerhed og glæde
>
> /Jens

--------

sådan skal det da også være!, for mig var det tegn på, at den blot var kuet
via tvang, hvad jeg godt kunne bekymre mig om på sigt, at den var usikker
fra start var også ret tydeligt, og da hjælper det sgi ikke (i min verden)
at tvinge hunden til noget via magt, tvært i mod. Det er ihvertfald hvad jeg
har af erfaringer med de "andenhåndshunde" jeg har taget til mig i tidens
løb.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 11:08

> --------
>
> sådan skal det da også være!, for mig var det tegn på, at den blot
> var kuet via tvang, hvad jeg godt kunne bekymre mig om på sigt,

Jeg kan med garanti godt holde snitterne fra en usikker Pittbull,
jeg bemærkede også hvor mange Pitt's Cesar havde i sin stald derhjemme,
det er garanteret en rigtig problemhund i USA.

> [...]
> mod. Det er ihvertfald hvad jeg har af erfaringer med de
> "andenhåndshunde" jeg har taget til mig i tidens løb.

Næh det tror jeg du har ret i, jeg har så kun erfaring fra at opdrage hvalpe,
så jeg vil afholde mig fra at spille for klog mht hvordan man skal takle
en usikker voksen Pittbull.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 07-08-06 11:20

On Thu, 3 Aug 2006 12:07:49 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Næh det tror jeg du har ret i, jeg har så kun erfaring fra at opdrage hvalpe,
>så jeg vil afholde mig fra at spille for klog mht hvordan man skal takle
>en usikker voksen Pittbull.

Jeg har så ikke prøvet en Pittbull, men har kun haft genbrugshunde før
i tiden, og jeg er enig med Marie. Underkuede og usikre hunde skal
slet ikke opdrages med tvang. Der skal tålmodighed og masser af
overbærnehed og kærlighed ril. Med Hans (min nuværende genbrugshund)
skulle jeg hviske kommandoerne til ham. Var stemmen for brysk, så
tissede han bare på gulvet. Det var jo helt håbløst. I dag kan man
sagtens tale højt til ham. Ind imellem osse uden synderlig reaktion!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : BettinaP

Dato : 03-08-06 09:26

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:44d18c4c$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> rigtigt, og mere motion og udfordringer er en stor del af løsningnen, jeg
> synes bare at det blev grebet helt forkert an. det var synd.

Helt enig. 20 minutters gåtur 4-5 dage om ugen var hvad det blev til af
"aktivering" efter kongen havde været på besøg. De skulle fratages retten
til at have hund og han skulle fratages retten til at træne hunden.
Var det kun mig der bed mærke i pighalsbåndet på den første hund? grrrrrrrrr

BettinaP

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 11:10

> Var det kun mig der bed mærke i pighalsbåndet på den første hund?
> grrrrrrrrr
> BettinaP

Næh det var også det første der fangede mine øjne, det sender
et meget uheldigt signal til omverdenen.
Self praktisk nok hvis en anden hund angriber den i struben,
men det kan jo også skade i leg.

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 03-08-06 15:30

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:44d18c4c$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> rigtigt, og mere motion og udfordringer er en stor del af løsningnen, jeg
> synes bare at det blev grebet helt forkert an. det var synd.

Den hund havde intet at gøre i den familie, og det burde ham ha' meddelt
dem, men nu er det så ikke lige det programmet går ud på.

Kim

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 15:42

> Den hund havde intet at gøre i den familie, og det burde ham ha'
> meddelt dem, men nu er det så ikke lige det programmet går ud på.
>
> Kim

Er der overhovedet nogen familier hvor en Pitbull passer ind :-?

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 03-08-06 16:27

> Er der overhovedet nogen familier hvor en Pitbull passer ind :-?

Jada, men bestemt ikke mange, og slet ikke i nærheden af det antal som der
er hunde.

Kim

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 08:20

Kim H. wrote:
> Tjae, for mig at se var det værste for hunden, at den var havnet hos
> en familie der ALDRIG skulle ha' haft sådan en hund.

Jeg tog mig også til hovedet, for det første over valget af race,
og for det andet ejerens udtaelse om at den blev luftet 20 min 4 gange om ugen.
Det var da dømt til at gå galt fra start af.
Den var ellers rigtigt flot den Pittbull, den lignede nemlig min Angel i kropsbygning

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-08-06 12:19

pwh skriblede bla:
> Den var ellers rigtigt flot den Pittbull, den lignede nemlig min
> Angel i kropsbygning

Der er nu himmel og jord til forskel på en pitbull og en golden
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 12:32

> Der er nu himmel og jord til forskel på en pitbull og en golden

Det må man sige, en Golden ligner mere en Schæfer med en flot farve

Men Angel er nu også kun en gang blevet taget for en Golden
Jeg er flere gange blevet spurgt om hun er en kamphundeblanding.
En dame sagde også en dag med beundring i stemmen at hun syntes
at Angel lignede et rovdyr. Og igen idag blev hun skamrost for sin
flotte farve af en mor med 2 unger som vi mødte ude i indkørslen.

Så bortset fra farven slog det mig hvor meget den Pitt lignede Angel,
men om den var ægte eller en blanding ved jeg ikke, men flot var den

/Jens

Fra : makkerlone

Dato : 03-08-06 07:18

Den første hund i programmet (rottweiler-blandingen) opdragede han med
pighalsbånd.
Så vidt jeg ved, er det forbudt (og total forrykt) at anvende sådan
et halsbånd i Danmark.

Lone Sommer

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 08:24

makkerlone wrote:
> Den første hund i programmet (rottweiler-blandingen)

Ja det var da en blanding ikke, jeg syntes bare de sagde at det
var en ægte Rotte, det lignede den ikke.
Halsbåndet vil jeg give dig ret i var ulækkert.

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 03-08-06 15:32

"makkerlone" <panik@makker.dk> skrev i en meddelelse
Den første hund i programmet (rottweiler-blandingen) opdragede han med
pighalsbånd.
Så vidt jeg ved, er det forbudt (og total forrykt) at anvende sådan
et halsbånd i Danmark.

Jer ikke tilhænger af pighalsbånd, men jeg sidder ikke og bliver forarget
over det, og i de tilfælde hvor han har anvendt pighalsbånd, tror jeg det er
hundens eget halsbånd som hundeejerne selv har købt, og som i går hvor
hunden var agresiv overfor andre hunde og den skulle føres sammen med andre
hunde, kan jeg godt se fordelen i at den beholdt det på, men det holder sgu'
ikke, hvis man er nød til at bruge pighalsbånd på en hund, for bare at kunne
lufte den "normalt".

Kim

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 15:40

> [...]
> forarget over det, og i de tilfælde hvor han har anvendt pighalsbånd,
> tror jeg det er hundens eget halsbånd som hundeejerne selv har købt,

Bare fordi at ejeren bruger et bestemt halsbånd er Cesar jo ikke tvunget
til også at bruge det.
Jeg har da selv lige passet en kollegas hund, den bruger halvdelen af tiden
et kvælerhalsbånd. Det fik de besked på at lade blive derhjemme da jeg
ikke bryder mig om at give en hund sådan et på.

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 03-08-06 16:25

> [...]
> et kvælerhalsbånd. Det fik de besked på at lade blive derhjemme da jeg
> ikke bryder mig om at give en hund sådan et på.

For så vidt fuldstændig lige meget, når han som han gjorde skal balancere
med 2 hunde samtidig, hvoraf den ene normalt bliver "ond" når den ser andre
hunde, så har jeg intet problem med det.

Hvis familien ikke har kunnet lufte hunden uden at bruge pighalsbånd, så
skulle de bare ha' holdt sig hjemme efter din mening?
Man er nød til at se lidt mere nuanceret på det, end kun at glo sig "dum" på
halsbåndet.

Kim

Fra : jopa

Dato : 03-08-06 16:30

pwh skriblede bla:
> Jeg har da selv lige passet en kollegas hund, den bruger halvdelen af
> tiden et kvælerhalsbånd. Det fik de besked på at lade blive derhjemme
> da jeg ikke bryder mig om at give en hund sådan et på.

Hmmm Milo har da altid sit på og når han skal til hundefødselsdag får han
sit fine pighalsbånd med nitter og et billede af Adolf på
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 17:14

> Hmmm Milo har da altid sit på

Det er da bare trist for dig at du ikke kan styrer Milo uden kvælerhalsbånd
Min kollegas hund har mest sit på når hans kone skal lufte den, men hun har
også gigt i sine fingre, og den lille 25 kg/s hund kan sgu godt trække hårdt

Det lykkedes da mig på 2 uger at få den til at gå ca 80% lige så pænt som
mine egne helt uden snor på, havde jeg haft den 3 mdr mere ville den værer
blevet lige så stabil som mine egne er jeg sikker på, det var en kvik hund

De krav kan man vel ikke stille til en Schæfer

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-08-06 17:26

pwh skriblede bla:
> [...]
> en kvik hund
> De krav kan man vel ikke stille til en Schæfer

Nej.
En schæfer er pr definition farlig.
Jeg har tænkt på at købe en mundkurv til min som erstatning for den
manglende opdragelse den har fået.

Alvorligt talt så er det fint nok at man kan lufte sine hunde uden snor, men
skide irriterende hvis de så render hen til min der er i snor.(var ved at gå
galt den anden dag)
Da den jo ikke pr automatik elsker andre hunde er det rart med et
kvælerhalsbånd.

Hvis du kender lidt til schæferens anatomi vil du vide at den har en ekstra
hund indbygget omkring halsen, og den tager ikke skade af det.
En kvinde på 60 kg kan så let holde den
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 17:40

> Nej.

Jeg vidste det

> Alvorligt talt så er det fint nok at man kan lufte sine hunde uden
> snor, men skide irriterende hvis de så render hen til min der er i
> snor.(var ved at gå galt den anden dag)

Man har da heller ikke styr over sin løse hund hvis den fiser hen til
andre hunde der er i snor, så bør man have den i snor selv.

> Da den jo ikke pr automatik elsker andre hunde er det rart med et
> kvælerhalsbånd.

Mine elsker nu ikke pr automatik andre hunde, de er blot som udgangspunkt
aldrig agrasive ovefor dem, som regel er de ret passive i forhold til andre hunde.
Men du bør da ved en simpel ordre kunne holde Milo hos dig når du møder
andre hunde, det burde ikke kræve et kvælerhalsbånd, lederskab lille John

> Hvis du kender lidt til schæferens anatomi vil du vide at den har en
> ekstra hund indbygget omkring halsen, og den tager ikke skade af det.
> En kvinde på 60 kg kan så let holde den

Skade tager den nok ikke ligefrem, men ubehageligt er det uden tvivl at blive kvalt.
Nu har Schæfere jo også godt med pels til at værne dens hals, den hund jeg
passede er helt korthåret, men jeg ville heller ikke bruge kvæler på en langpelset.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-08-06 17:54

pwh skriblede bla:
>. Men du bør da ved en simpel ordre kunne holde Milo hos
> dig når du møder

Jeg kan til hver en tid afdække ham og han bliver liggende, men det er vist
lidt ulogisk at han skal blive liggende medens 2 andre hunde vil undersøge
ham.
Som dominant han ville det da være dyreplageri.
Nej som udgangspunkt skal alle hunde luftes i snor.
Gad vide hvad ejeren ville have gjort om jeg havde sluppet Milo.

Jeg har en skrækhistorie med en af mine tidligere hunde men den er ikke for
sarte sjæle.
Denne historie gjorde at samtlige beboere i området hvor vi boede for år
tilbage begyndte at lufte deres hund i snor.
Den kan du få privat
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-08-06 18:16

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Denne historie gjorde at samtlige beboere i området hvor vi boede for år
> tilbage begyndte at lufte deres hund i snor.

-------------

kan næsten tænke mig til historien..gys..
jeg har tidligere haft en hanboxer, som kun i enkelte tilfælde kunne tåle
synet af fremmede hanner, og han var skrækkelig på det punkt, der havde jeg
også en evig gru over at fremmede hunde uden snor skulle komme farende og
spille smarte. han var så eksemplarisk på alle andre måder, men lige der
kunne jeg altså ikke kontrollere ham. kendte han først hannerne, så var der
sjældent noget bøvl, de 2 øvrige hanhunde jeg havde på det tidspunkt, gik
det også fint med. det er sgi ikke sjovt at stå i sådan en situation, og man
bliver så evigt irriteret over andre hundeejere der ikke kan holde deres kræ
i snor, når de ikke kan kalde dem til sig.

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 03-08-06 18:31

Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:

> [...]

> tåle synet af fremmede hanner, og han var skrækkelig på det punkt,
> der havde jeg også en evig gru over at fremmede hunde uden snor

Ja kraftig dominans er ikke bare noget man som kan styre, men kan man få lov
at lufte hund uden at diverse løse hanhunde kommer rendende er det ikke
noget problem.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 18:48

> Ja kraftig dominans er ikke bare noget man som kan styre

Sikkert ikke, men det er vel som med det meste andet i den sammenhæng
et spørgsmål om at prioriterer og ikke bare lade stå til.
Det passer jo dig fint at Milo er dominerende, så kan man også lidt firkantet
sat op sige at du er med til at skabe problemerne.
Skulle jeg feks. brokke mig over alle de hanhunde der kommer fisende for
at bolle Angel, som der er mange hanner der synes er dejlig selvom
hun er stereliceret. De hanhunde der kommer hen til Milo vil sikkert
de fleste gange bare hilse venligt på, det er trods alt naturligt for hunde.

Har man en dårligt socaliceret/agrassiv hund eller en løbsk tæve, vil jeg
mene at det primært er ejerens ansvar at holde den væk fra af andre hunde.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-08-06 18:53

pwh skriblede bla:

> Har man en dårligt socaliceret/agrassiv hund eller en løbsk tæve, vil
> jeg mene at det primært er ejerens ansvar at holde den væk fra af
> andre hunde.
Nu drejer du sagen til egen fordel

Du har jo altid lov at lufte hund, men ikke altid uden snor, og hvordan
hulen kan du vide om der kommer en løs hund lige der hvor du lufter hund.
Jeg har krav på at lufte hund i fred og ro.

Ps Milo vil da gerne lege blot de ikke knurrer af ham det er hans
privilegium
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 19:14

> Nu drejer du sagen til egen fordel

Det kan jeg da ikke se.
Angel havde da 1 løbetid hvor jeg da var mit ansvar bevidst,
af samme grund blev hun stereliceret, jeg orkede ikke det fis med
at skulle trave med hende i snor 2 mdr om året.
At jeg har sørget for at socalicerer mine hunde ordentligt og ikke
accepterer agrassiv opførsel fra deres side er mit valg.
Det er sgu ikke noget mine hunde har en hujende fis at skulle sige noget om.

> Du har jo altid lov at lufte hund, men ikke altid uden snor, og
> hvordan hulen kan du vide om der kommer en løs hund lige der hvor du
> lufter hund. Jeg har krav på at lufte hund i fred og ro.

Jamen naturligvis skal andre da respekterer hvis Milo er i snor,
er han løs ville jeg da også lade mine hilse på.
Og var han så agrassiv, jamen så ville jeg da blive muggen.
kan han ikke med fremmede hunde må du signalerer det ved straks
at give ham snor på når du spotter en fremmed hund, og det skal respekteres.

> Ps Milo vil da gerne lege blot de ikke knurrer af ham det er hans
> privilegium

Det lyder på mig som om at Milo skal have lov til at dominerer,
2 hunde kan altså godt mødes uden magtkampe, det gør mine da
flere gange dagligt.
Men begyndte Milo at dominerer mine, så ville de da også sige fra,
han skal da kunne hilse pænt med logrende hale.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 07-08-06 10:50

On Thu, 3 Aug 2006 19:52:45 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Ps Milo vil da gerne lege blot de ikke knurrer af ham det er hans
>privilegium

Gud fri mig. Er han SÅ ensom at han er nødt til at gå rundt at knurre
ad sig selv?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 08-08-06 14:16

Leyna skriblede bla:

> Gud fri mig. Er han SÅ ensom at han er nødt til at gå rundt at knurre
> ad sig selv?

Han har mig og det rækker
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-08-06 18:44

> Ja kraftig dominans er ikke bare noget man som kan styre, men kan man få
> lov at lufte hund uden at diverse løse hanhunde kommer rendende er det
> [...]
---------

det vil jeg så give dig ret i, det er en stærk drift..man kan dysse den ned,
men jeg tvivler på, at man kan fjerne den helt.

lad os få historien...gyyyss..vi skal nok lade være med at sige det til
nogen..(-;

mvh. marie - hvis intelligente hanhund leger med lego med den yngste..tag
den du! ((-;

Fra : jopa

Dato : 03-08-06 18:56

Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:

> mvh. marie - hvis intelligente hanhund leger med lego med den
> yngste..tag den du! ((-;

Nemt Milo har da lige ligget og renset mine tæer så jeg er fri for at vaske
dem

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-08-06 19:17

> Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:

> Nemt Milo har da lige ligget og renset mine tæer så jeg er fri for at
> [...]
-------------

yiak.... hvilken intelligens..((-;

mvh. marie
ps..min tæve har en mani med min mands sure strømper, efter han kommer hjem
fra arbejde..hun går simpelthen i selvsving over dem, nærmest voldtager
dem..GGG.. men hun har nu heller ikke opfundet den dybe tallerken, vist
heller ikke den flade..(-;

Fra : jopa

Dato : 03-08-06 20:25

> [...]
> nærmest voldtager dem..GGG.. men hun har nu heller ikke opfundet den
> dybe tallerken, vist heller ikke den flade..(-;

Ha ha det har du jo nok heller ikke.
Garanterer for at du vasker dem for ham

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-08-06 20:30

> Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:

> [...]
-----------

hvor er du styg!
ja, det er mig der styrer vaskemaskinen..gider ikke rende rundt i tøj hvor
alt er lyserødt vel?
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 20:42

> ja, det er mig der styrer vaskemaskinen..gider ikke rende rundt i tøj
> hvor alt er lyserødt vel?
> mvh. marie

Det er ellers meget nemmere at sorterer bagefter

/Jens (som styrer vaskemaskinen)

Fra : Leyna

Dato : 07-08-06 10:48

On Thu, 3 Aug 2006 19:44:13 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>mvh. marie - hvis intelligente hanhund leger med lego med den yngste..tag
>den du! ((-;

HA! Nemt nok. Vaks leger med balloner (oppustede naturligvis), og kan
have dem i timevis uden at de går i stykker... og det har han kunne
siden han var hvalp. Jeg er da selv imponeret... hvis der ikke er
andre der er det!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 18:31

> Jeg kan til hver en tid afdække ham og han bliver liggende, men det
> er vist lidt ulogisk at han skal blive liggende medens 2 andre hunde
> vil undersøge ham.

Det er nok for meget at forlange.

> Nej som udgangspunkt skal alle hunde luftes i snor.

Med den kontrol jeg oplever folk generelt har over deres hunde
kan jeg kun give dig ret.
Dog undtaget områder der er beregnet på at hunde er løse.

> Gad vide hvad ejeren ville have gjort om jeg havde sluppet Milo.

Jeg kender jo ikke til episoden, fortæl fortæl

> [...]
> Denne historie gjorde at samtlige beboere i området hvor vi boede for
> år tilbage begyndte at lufte deres hund i snor.

Host op med den, så kan vi også få svinet din tidligere hund til

> Den kan du få privat

Næh, de andre skal ikke skånes.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-08-06 18:46

pwh skriblede bla:

> Jeg kender jo ikke til episoden, fortæl fortæl

Øhmmm den har jeg da fortalt men da du jo er glemsom så kommer den ige.
Var en tur på Rømø med Milo og fruen.
Fruen ville bade og jeg sad så og ventede i sandet sammen med hunden.
En Tysker havde travlt med at kaste pinde og bolde med sine 2 rimeligt store
hunde.
Han havde set mig flere gange da Milo jo også elsker at rende efter pinde og
derfor reagerede på legen.

Tyskeren begyndte så at smide i min retning og hans 2 hunde ville så hilse
på Milo som tændte af på dem.
Tyskeren grinte da hans hunde fortrak.
Så er det jo fint med et kvælerhalsbånd

> Host op med den, så kan vi også få svinet din tidligere hund til

> Næh, de andre skal ikke skånes.

Vi boede ved Karlslunde strand i et parcelhuskvarter hvor naboerne syntes
det var lettere blot at åbne dørene så hundene selv kunne lufte sig.
Det var til evig irritation for os da de også rendte ind i vores have og
sked.
Vores hund blev som Milo på vores ejendom, og når jeg så spottede en fremmed
hund måtte jeg kalde vores ind hvilket jo ikke var meningen men jeg vidste
jo hvad der kunne ske.

En dag da jeg havde fået nok gik det ud over naboens labrador.
Jeg åbnede havedøren og pudsede hunden på labben som rendte hjem med tarmene
hængene mellem benene.
Skal lige siges at den overlevede og sladderen i bebyggelsen gjorde at folk
blev opmærksomme på den hund der boede i nr 41

ps min kone var tosset og jeg havde dårlig samvittighed bagefter.
Det var jo synd for den stakkels hund.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-08-06 18:49

> [...]
> folk blev opmærksomme på den hund der boede i nr 41
>
> ps min kone var tosset og jeg havde dårlig samvittighed bagefter.
------------------

æv...hvor er du ond..havde jeg været din kone, havde du nok også haft
tarmene hængende ud bagefter..(-;

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 03-08-06 18:55

Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:

> æv...hvor er du ond..havde jeg været din kone, havde du nok også haft
> tarmene hængende ud bagefter..(-;

Marie lad nu være at træde i min dårlige samvittighed det var jo ham Jens
der absolut ville høre historien

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 19:16

> Marie lad nu være at træde i min dårlige samvittighed det var jo ham Jens der absolut
> ville høre historien

Og nu får han mareridt inat

/Jens (som vil gå ud og lufte vufferne)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-08-06 19:20

> Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:

> Marie lad nu være at træde i min dårlige samvittighed det var jo ham Jens
> [...]

det var nu ikke for at jokke i den..men min forestilling om hvad historien
gik ud på, den var ikke helt ved siden af..puha..den var hardcore..

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 19:15

> ------------------
>
> æv...hvor er du ond..havde jeg været din kone, havde du nok også haft
> tarmene hængende ud bagefter..(-;
>
> mvh. marie

Nu ved vi hvor Milo har sit blide sind fra

/Jens

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 19:04

> Øhmmm den har jeg da fortalt men da du jo er glemsom så kommer den
> ige.

Ok, jeg troede den var en helt ny episode.

> [...]
> pinde og derfor reagerede på legen.
>
> Tyskeren begyndte så at smide i min retning og hans 2 hunde ville så

Det er jo også dumt at tyskeren at lege med pind i nærheden af en fremmed hund,
90% af de gange jeg har oplevet ballade med mine egne i forhold til andre hunde er
når der bliver leget pind/bold, så det er jeg forsigtig med efterhånden.
Men en advarsel fra din side til tyskeren havde måske været på plads,
det har jeg gjort et par gange hvor jeg har fornemmet optræk til ballade.
Folk har som regel respekt for at man råber til dem at om 20 sekunder
tænder min hund af hvis du ikke kalder din til dig

> [...]
> at folk blev opmærksomme på den hund der boede i nr 41
>
> ps min kone var tosset og jeg havde dårlig samvittighed bagefter.

Den historie ville jeg nok også have skammet mig lidt over at komme med,
stakkels Lab
Jeg undres til stadighed over din glæde over at have så skarpe hunde,
vi bor altså i DK hvor sansynligheden for at have brug for det er minimal.
Var det ikke nemmere med en revolver under hovedpuden, og så ved siden
af have en lidt mere omgængelig hund.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-08-06 19:22

pwh skriblede bla:
> Den historie ville jeg nok også have skammet mig lidt over at komme
> med, stakkels Lab

Ja det er rigtigt det var mere rimeligt om det var gået ud over ejeren.

> Jeg undres til stadighed over din glæde over at have så skarpe hunde,
> vi bor altså i DK hvor sansynligheden for at have brug for det er
> minimal.
Ikke enig.

En labrador her på Lars Tyndskids mark gør ikke gavn "nok" hvis der skulle
komme uindbudne gæster

> Var det ikke nemmere med en revolver under hovedpuden, og så ved siden
> af have en lidt mere omgængelig hund.

Du har misforstået det Jens Milo er skam omgængeligheden himself ,blot ikke
under alle forhold det er jo det der gør forskellen på mange hunde, og så
schæferen.
Rotveileren kan såmænd være lige så skarp.
En dag med Milo ville give dig et helt andet syn på en skarp hund.
Tit forveksles skarphed med hundens indbyggede beskyttertrang, og i det
daglige tror man jo at det er en anden hund.
Jeg har det fint med at skorstensfejeren ringer før han kommer

Havde jeg været en "blød" mand havde jeg jo nok haft en kat eller lignende.
Valg af hund af hænger nok sammen med ens egen personlighed.

For mig er der kun en race, og husk så på at jeg har beskæftiget mig med det
i mange år også professionelt så jeg er jo hæmmet
--
Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 20:58

> Ikke enig.
>
> En labrador her på Lars Tyndskids mark gør ikke gavn "nok" hvis der
> skulle komme uindbudne gæster

Nu behøver man jo heller ikke gå i den anden grøft og få en hund der
siger velkommen til alle og enhver.
Chanchen for indbrud hos dig er nok væsentlig mindre end den er hos mig,
og mine omgængelige hunde ville såmænd også gører fyldest ude hos dig.
Man skal passe på ikke at gå hen og blive for paranoid.

> Du har misforstået det Jens Milo er skam omgængeligheden himself
> ,blot ikke under alle forhold det er jo det der gør forskellen på
> mange hunde, og så schæferen.

Jamen der har du så også truffet et valg, så må du også tage det negative
der følger med, og ikke lave det om til at de andre hundeejere er galt på den.

> Rotveileren kan såmænd være lige så skarp.

Jeg har såmænd heller ikke noget imod at der er en vis skarphed
tilstede hos mine egne hunde, derfor valgte jeg jo også Angel pgr rotteblodet.

> En dag med Milo ville give dig et helt andet syn på en skarp hund.
> Tit forveksles skarphed med hundens indbyggede beskyttertrang, og i
> det daglige tror man jo at det er en anden hund.

Nu var det jo mere omgangen med andre hunde snakken drejede sig om,
og der er det ikke mit indtryk at Milo er den helt ideelle legekammerat.

> Havde jeg været en "blød" mand havde jeg jo nok haft en kat eller
> lignende. Valg af hund af hænger nok sammen med ens egen personlighed.

Helt sikkert, men jeg valgte så også race ud fra hvad jeg ville byde min medmennesker,
det vælter sig jo med mennesker og hunde hvor jeg bor, så jeg kan ikke moralsk set
tillade mig at have en hund der er for skarp synes jeg.

> For mig er der kun en race, og husk så på at jeg har beskæftiget mig
> med det i mange år også professionelt så jeg er jo hæmmet

Ja, og du har garanteret også kørt Opel de sidste 40 år

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-08-06 22:11

pwh skriblede bla:
> Chanchen for indbrud hos dig er nok væsentlig mindre end den er hos
> mig,

Jeg er nok en af de eneste her i omegnen der ikke har haft "besøg"

> Jamen der har du så også truffet et valg, så må du også tage det
> negative der følger med, og ikke lave det om til at de andre hundeejere er
> galt på den.

Øhm har jeg sagt det ?
Hvis folk lader deres hunde rende løse og jeg skal lukke min ind for ikke at
den skal skade dem hvem har så skylden hvis det går galt. ?

> Nu var det jo mere omgangen med andre hunde snakken drejede sig om,
> og der er det ikke mit indtryk at Milo er den helt ideelle
> legekammerat.

Tror jeg såmænd nok hvis de lige lærte hinanden at kende

Man skal kende schæferens psyke for ligesom at dømme den.
Hunden er jo klog og ved præcis hvornår den behøves at være "skarp"
Den er normalt en ganske alm familiehund der blot under forskellige
omstændigheder bruger sit indbyggede instinkt samt indlærte færdigheder.
Politihunden er jo alm familiehund når den ikke jobber.
Min ville jo heller aldrig angribe nogen hvis jeg var tilstede med mindre
jeg havde behov for det.

> [...]
> min medmennesker, det vælter sig jo med mennesker og hunde hvor jeg
> bor, så jeg kan ikke moralsk set tillade mig at have en hund der er
Du lyder som om den render rundt og bider til højre og venstre.
Jeg har ham med i byen og på stranden hvor vi render rundt mellem legende
børn og badende mennesker og den viser da ingen tegn overhovedet på skarphed
i den sittuation.
Den er som hunde er mest.

Den er skarp når den skal være det og den ved hvornår

> Ja, og du har garanteret også kørt Opel de sidste 40 år

Knap og nap man kan jo først få kørekort ved 18.
Vi er da enige om at det rykker
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fdsf

Dato : 03-08-06 22:42

> [...]
> Den er som hunde er mest.
>
> Den er skarp når den skal være det og den ved hvornår

> Knap og nap man kan jo først få kørekort ved 18.

Please, stop mu det spam af tråden. Vi andre (som ikke lige kender jer så
godt) falder helt af sporet i denne tråd. Hold jer nu til emnet eller opret
en Off topic emne i stedet for.

Fra : pwh

Dato : 04-08-06 07:50

fdsf wrote:
> Please, stop mu det spam af tråden. Vi andre (som ikke lige kender
> jer så godt) falder helt af sporet i denne tråd. Hold jer nu til
> emnet eller opret en Off topic emne i stedet for.

Det kan jeg ikke love at vi gør, det er næsten mere reglen
end undtagelsen at debatten bevæger sig væk fra Topic
når det er tæsket igennem.
Jeg tvivler på at der vil blive skrevet meget mere nyt om Cesar

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-08-06 09:21

fdsf skriblede bla:
> Please, stop mu det spam af tråden. Vi andre (som ikke lige kender
> jer så godt) falder helt af sporet i denne tråd. Hold jer nu til
> emnet eller opret en Off topic emne i stedet for.

Personligt kan jeg ikke tage indlæg alvorligt når vedkommende er anonym
Men ellers er det rigtigt nok vi ender altid et andet sted
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 04-08-06 10:06

> Personligt kan jeg ikke tage indlæg alvorligt når vedkommende er
> anonym Men ellers er det rigtigt nok vi ender altid et andet sted

Og 99% af gangene er det om Milo, så sig ikke at han ikke
også er dominerende her i gruppen

/Jens

Fra : pwh

Dato : 04-08-06 07:42

> Jeg er nok en af de eneste her i omegnen der ikke har haft "besøg"

Ok, jeg troede i min naivitet at man var rimeligt forskånet for den
slags ude på bøhlandet, i villakvarterene i byen er det jo hverdagskost.
Det var bla. også derfor at jeg ville have hund af en vis størrelse,
så den også kunne passe på huset.

> Øhm har jeg sagt det ?
> Hvis folk lader deres hunde rende løse og jeg skal lukke min ind for
> ikke at den skal skade dem hvem har så skylden hvis det går galt. ?

Hvis folk lader deres hund rende løs på offentlige områder hvor det er tilladt,
og Milo så skader deres hund fordi den bare vil hilse på, så er skylden din
hvis Milo også har været løs, er han i snor skal det self respekteres.

> Tror jeg såmænd nok hvis de lige lærte hinanden at kende

Du har selv samtlige gange slået på at han er meget dominerende, det er der
da ikke ret mange hunde der finder sig i, mine gør ikke.

> Man skal kende schæferens psyke for ligesom at dømme den.

Jeg dømmer ingen, hunden er og bliver den uskyldige part.
Men tager man en race der er kendt for sin skarphed og samtidigt
dyrker eller ikke dæmper den side af dens natur, så mener jeg også
at man er med til at skabe et problem i forhold til fredelige mennesker/dyr
her i samfundet bare fordi man mener der er et behov for selvforsvar.

> Min ville jo heller aldrig angribe nogen hvis jeg var tilstede med
> mindre jeg havde behov for det.

Røg den ikke på en af dine kollegaer for nylig, det var der måske behov for.
Havde du ikke engang en nabo der blev flænset i stykker, var der ikke noget
med en Labrador der næsten blev dræbt, det kalder jeg for skarpe hunde.

> [...]
> legende børn og badende mennesker og den viser da ingen tegn
> overhovedet på skarphed i den sittuation.

Nu var det i omgangen med andre hunde jeg mente, rendte Milo rundt
og bed mennesker for sjov ville han jo hurtigt blive aflivet.

> Den er skarp når den skal være det og den ved hvornår

Så det var altså helt ok da Milo knurrede af dig da du ville tage
en pølse fra ham her i sommers, eller havde han ikke helt styr på
sin skarhed i den situation :-?

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-08-06 09:54

pwh skriblede bla:

> Ok, jeg troede i min naivitet at man var rimeligt forskånet for den
> slags ude på bøhlandet, i villakvarterene i byen er det jo
> hverdagskost.

Vi er plaget af østeuropærere der snupper havetraktorer bilradioer med mere

> [...]
> er tilladt, og Milo så skader deres hund fordi den bare vil hilse på,
> så er skylden din hvis Milo også har været løs, er han i snor skal

Han er ALTID i snor når jeg lufter ham offentligt

> Du har selv samtlige gange slået på at han er meget dominerende, det
> er der da ikke ret mange hunde der finder sig i, mine gør ikke.

Bla derfor er han i snor

> [...]
> at man er med til at skabe et problem i forhold til fredelige
> mennesker/dyr her i samfundet bare fordi man mener der er et behov

Nu har jeg den jo ikke kun for det. Racen tiltaler mig.

> [...]
> behov for. Havde du ikke engang en nabo der blev flænset i stykker,
> var der ikke noget med en Labrador der næsten blev dræbt, det kalder

Jo kollegaen blev nappet da han rakte hånden ud efter mig.

Naboen var et hændeligt uheld, og hunden blev aflivet

Labradoren var min skyld, men det var nu inde i min have det foregik

> Nu var det i omgangen med andre hunde jeg mente, rendte Milo rundt
> og bed mennesker for sjov ville han jo hurtigt blive aflivet.

Han er såmænd ikke anderledes end andre hunde med mindre han er hjemme og
passer på sit

> Så det var altså helt ok da Milo knurrede af dig da du ville tage
> en pølse fra ham her i sommers, eller havde han ikke helt styr på
> sin skarhed i den situation :-?

Det er der såmænd mange andre hunde der kunne finde på.
Han har ikke gjort det siden

Nå men vi må hellere stoppe du er OT som sædvanlig

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 04-08-06 10:08

jopa wrote:
> Nå men vi må hellere stoppe du er OT som sædvanlig

Milo får altid det værste frem i mig

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-08-06 10:16

> [...]
> legende børn og badende mennesker og den viser da ingen tegn
> overhovedet på skarphed i den sittuation.

Søreme' så og Milo er dejlig, men pas nu på at du har ham i snor på
stranden, ellers ender du på forsiden af "Her og NU" ligesom vores
kronprinsesse

De skal jo have noget at skrive om den kære sladderpresse.

Venlig hilsen
Tove :)

Fra : jopa

Dato : 04-08-06 10:28

Tove Krieger skriblede bla:

> Søreme' så og Milo er dejlig, men pas nu på at du har ham i snor på
> stranden, ellers ender du på forsiden af "Her og NU" ligesom vores
> kronprinsesse

Han elsker børn men er så stor og klodset at han vælter dem i sin iver for
at lege med dem.
Det er et syn for guder når han leger med børnebørnene.
Det er bare Jens der ikke fatter schæferpsyken.
Han er kun skarp når han passer på sin ejer eller ejendom.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 04-08-06 10:45

jopa wrote:
> Han er kun skarp når han passer på sin ejer eller ejendom.

Eller sin pølse

Jeg fatter såmænd nok psyken, jeg fatter bare ikke behovet
for så vagtsom en hund i dagens danmark.

Men sådan er vi jo så forskellige som hundeejere, den hund der
er den ideelle for den ene, kan værer belastende for den anden

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-08-06 11:23

pwh skriblede bla:

> Jeg fatter såmænd nok psyken, jeg fatter bare ikke behovet
> for så vagtsom en hund i dagens danmark.

Nej det kan måske være rigtigt nok men det er så blot en af de egenskaber
jeg sætter pris på.
Jeg har jo så også med netop Milo taget alle sikkerhedsregler i brug når vi
ikke har opsyn med ham herhjemme.
Hvad der sker en indbrudstyv er så ikke mit problem.

</OT> over and out

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-08-06 12:04

jopa wrote:
> [...]
> når vi ikke har opsyn med ham herhjemme.
> Hvad der sker en indbrudstyv er så ikke mit problem.

Nu skal du høre kære John. Hvis nu Cesar Millan havde siddet her ( så er
jeg ikke OT vel
), så havde han fortalt dig, at hvis der kommer en indbrudstyv ind
i dit hjem og du ikke er hjemme, og Milo krummer et hår på hans hoved,
så kommer du ind og ruske tremmer sammen med tyven, hvis han i det hele
taget bliver dømt.

Du skal så dressere Milo til at sidde og knurre og se vredt på tyven til
du kommer hjem og får ringet 112. Du må nemlig heller ikke gøre tyven
noget. Sådan er loven skruet sammen. Det er således meget svært at
beskytte sine ejendele her i landet.

Mange venlige hilsener
Tove :) og det sædvanlige kram til Milo.

Fra : jopa

Dato : 04-08-06 12:11

Tove Krieger skriblede bla:
> [...]
> i dit hjem og du ikke er hjemme, og Milo krummer et hår på hans hoved,
> så kommer du ind og ruske tremmer sammen med tyven, hvis han i det

Der er vi så uenige

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 04-08-06 12:22

> Der er vi så uenige

Jeg tvivler stærkt på at John ligefrem ville komme i fængsel fordi
Milo bed en indbrudstyv, kun hvis han aktivt pussede Milo på fjolset
ville han måske redde sig en voldsdom.
Jeg ville heller ikke have det mindste ondt i røven over at Milo
gnaskede i en indbrudstyv.
Men eftersom Milo står ude i et bur kan tyven vel også arbejde i fred

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-08-06 13:38

pwh skriblede bla:
> Men eftersom Milo står ude i et bur kan tyven vel også arbejde i fred

Fra buret er der adgang til stald hvor der er adgang til fyrrum hvor der er
adgang til huset i øvrigt.
Men han foretrækker at være i hundegården.
Når vi kommer hjem fiser han skam os i møde i stuen.
Nu er der stort set altid nogen hjemme da vi begge har skiftende
arbejdstider.

Skal vi blot handle ind er han som regel bare i stuen
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 04-08-06 15:00

> Fra buret er der adgang til stald hvor der er adgang til fyrrum hvor
> der er adgang til huset i øvrigt.

Lusket

> Men han foretrækker at være i hundegården.

Det er fordi du stjæler hans pølser og tvinger ham til at rense dine tæer

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-08-06 12:23

Tove Krieger skriblede bla:
> [...]
> i dit hjem og du ikke er hjemme, og Milo krummer et hår på hans hoved,
> så kommer du ind og ruske tremmer sammen med tyven, hvis han i det

Hvis du læser lovteksten så står der følgende:
Du bliver ikke ansvarlig, hvis en indbrudstyv trodser en advarsel om, at
hunden bider, og drister sig ind til hunden.

Jeg har på hoveddøren samt døren til stalden og hundegården sat stort
billede af schæfer med teksten:

HUNDEN BIDER

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 04-08-06 12:39

jopa skriblede bla:

Glemte lige:
.. Hvis en hund bider en tyv, der er i færd med at begå indbrud, mens
hjemmets beboere ligger og sover eller ikke er hjemme, vil hundeejeren ikke
ifalde et strafansvar efter straffelovens §§ 244-247 om legemsangreb, idet
hundeejeren ikke har haft forsæt til at anvende hunden til et legemsangreb.

Man må ikke hvis man er til stede pudse hunden på tyven, men når den
begynder at gø er der nok ikke chancer for at tyven vil gå ind

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 04-08-06 15:04

> [...]
> at hunden bider, og drister sig ind til hunden.
>
> Jeg har på hoveddøren samt døren til stalden og hundegården sat stort

Skal der ligefrem stå at den bider, jeg har skilte på mine 2 havelåger
hvor der står HUNDEN ER LØS.
Og er de ikke sikre på at det er mig der kommer ind af indkørslen
kæfter de helt vildt op. De skulle lige vænnes til at jeg begyndte at komme
hjem i bil, de var vant til at hører knallerten, så der blev gøet en del i starten

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-08-06 15:30

pwh skriblede bla:

> Skal der ligefrem stå at den bider, jeg har skilte på mine 2 havelåger
> hvor der står HUNDEN ER LØS.

Tænkte nok du er ikke en skid bedre end mig
Jeg løj også først.
Var lige ude og kigge og der står HER VOGTER JEG. http://jp-web.dk/vogt.jpg

Det skulle være nok til at fratage dig for ansvar.
Tyven skal være advaret, og går han ind alligevel er det på ejet ansvar.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 04-08-06 17:07

> Tænkte nok du er ikke en skid bedre end mig

Det er da kun fair at advarer folk først
Det er nu også så der ikke er en eller anden bøv der ved
et uheld åbner en af havelågerne, så har de jo fri adgang til verden.

> Jeg løj også først.

Det er vi så vant til

> [...]
> Det skulle være nok til at fratage dig for ansvar.
> Tyven skal være advaret, og går han ind alligevel er det på ejet

Ja ellers måtte der jo ligefrem værer forbud mod at holde hund,
hvordan fanden skulle man lærer sin hund bare at lade en tyveknægt
tømme huset

/Jens

Fra : N/A

Dato : 04-08-06 15:09

Fra : pwh

Dato : 04-08-06 15:09

> [...]
> hundeejeren ikke ifalde et strafansvar efter straffelovens §§ 244-247
> om legemsangreb, idet hundeejeren ikke har haft forsæt til at anvende

Det vil nok blive straffet rimeligt hårdt at bruge hunden til angreb,
men ved et indbrud vil det værer svært for en tyv at bevise at du
aktivt havde pusset Milo på ham, du kunne bare sige at du lå og
snuppede en middagslur

> Man må ikke hvis man er til stede pudse hunden på tyven, men når den
> begynder at gø er der nok ikke chancer for at tyven vil gå ind

Det er også min teori.
Men jeg har hørt flere gange specielt med Rotter at de ikke gøer af folk
der er trængt ind i huset, de får bare ikke lov til at gå igen,
det er da meget sjovere

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 07-08-06 11:13

On Fri, 4 Aug 2006 13:22:55 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Jeg har på hoveddøren samt døren til stalden og hundegården sat stort
>billede af schæfer med teksten:
>
>HUNDEN BIDER

Sådan et skilt vil jeg osse ha', men med et billede af en chihuahua.
Så kan eventuelle tyve dø af grin inden de så meget som når ind af
døren. Smart, ikk'?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Anette

Dato : 03-08-06 22:48

jopa wrote:
> En labrador her på Lars Tyndskids mark gør ikke gavn "nok" hvis der
> skulle komme uindbudne gæster

Det vil jeg nu ikke give dig ret i. Da vi havde vores Labrador, Laban, fik
alle lov til at komme ind, her - men der var ingen der fik lov til at gå
igen, hvis vi ikke var hjemme. heller ikke vores døtres kærester, som han
kendte særdeles godt. Man går ingen steder når der står meget stor labrador
( 45 kg muskler), der smiler bredt og knurrer dybt nede i halsen.
Vi har boet her i knap 10 år og er de eneste der ikke har haft ubudne
gæster, naboen ( ca 800meter fra os) har en smuk, veltrænet schâfer; men har
alligevel fået ryddet huset to gange..

Nu har vi tre "små" hunde - men d'herrer indbrudstyve, går stadig udenom
os - det jo rart nok.

/ Anette

Fra : Leyna

Dato : 07-08-06 11:06

On Thu, 3 Aug 2006 20:22:05 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>En labrador her på Lars Tyndskids mark gør ikke gavn "nok" hvis der skulle
>komme uindbudne gæster

Ahem ahem...!
De ka' da slikke de ubudne gæster ihjel!!!

Seriøst, så tror jeg ikke at nogen ville turde gå ind hos os, for
begge hunde er rimeligt vagtsomme, og Vaks ser temmelig skræmmende ud
når han knurrer for alvor samtidig med at hele ryggen er rejst. (Du
skal lige regne med at han er på størrelse med Milo.) Hans gør
voldsomt og hidsigt, men helst på lidt afstand. Det ku' jo blive
farligt.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 08-08-06 20:37

Leyna wrote:
> [...]
> når han knurrer for alvor samtidig med at hele ryggen er rejst. (Du
> skal lige regne med at han er på størrelse med Milo.)

Jeg synes at både Milo og vaks vokser i størrelsen jo mere i skriver om dem,
men ok, nu når jeg måler Tyson efter er han faktisk også 82cm i skulderhøjde
og vejer vel ca 55 kg, han kan snart bruges til ridning
Angel er vel reelt er 79 cm høj, og jeg må nok indrømme at vægten er ca 51 kg

/Jens (hvis hunde da også vokser og vokser)

Fra : Leyna

Dato : 08-08-06 22:55

On Tue, 8 Aug 2006 21:36:49 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg synes at både Milo og vaks vokser i størrelsen jo mere i skriver om dem

Hvis jeg ikke husker forkert, så er Milo 68 cm i skulderhøjde. Det er
Vaks osse, og han vejer 44 kg.

>men ok, nu når jeg måler Tyson efter er han faktisk også 82cm i skulderhøjde
>og vejer vel ca 55 kg, han kan snart bruges til ridning
>Angel er vel reelt er 79 cm høj, og jeg må nok indrømme at vægten er ca 51 kg

Giver du dem substral?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 08-08-06 23:35

> Hvis jeg ikke husker forkert, så er Milo 68 cm i skulderhøjde. Det er
> Vaks osse, og han vejer 44 kg.

Hvis jeg ikke husker forkert, og det gør jeg sjældent (spørg John)
så er Milo over 70cm i skulderhøjde, men så kun 40 cm over røven
John påstår også at Hyænedimsen vejer 50 kg, men der skal jo også
trækkes 15 kg pels fra

> Giver du dem substral?

Substral, de kan få nogle bank
Seriøst er Tyson vel 67cm i skulder og vejer 43 kg (omsider)
og Angel er ca 62 cm og nede på 39 kg.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 09-08-06 07:43

pwh skriblede bla:

> [...]
> er Milo over 70cm i skulderhøjde, men så kun 40 cm over røven John
> påstår også at Hyænedimsen vejer 50 kg, men der skal jo også

74 cm og 50 kg og han har pt ingen pels da han har smidt alt underuld.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 09-08-06 09:17

On Wed, 9 Aug 2006 08:43:19 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>pwh skriblede bla:

>74 cm og 50 kg og han har pt ingen pels da han har smidt alt underuld.

Så var det mig der fik gjort ham lidt mindre. *sorry*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 09-08-06 09:49

> Så var det mig der fik gjort ham lidt mindre. *sorry*

Korrekt regnet ud er Milo jo også kun 40+74cm / 2 = 57cm i gennemsnitshøjde.
Angel feks. er da højest over røven, hvor Milo nærmest er som en Gravhund

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 07-08-06 11:02

On Thu, 3 Aug 2006 20:03:30 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Folk har som regel respekt for at man råber til dem at om 20 sekunder
>tænder min hund af hvis du ikke kalder din til dig

Ikke altid. Da jeg engang råbte sådan en advarsel (til en Schæfer ejer
iøvrigt), så grinede han og hans kammerat bare højt og inderligt af
mig. dengang havde jeg en bette blandingshund i dværgpincher størrelse
(måske en smule større), og hun kunne slet ikke tåle synet af
Schæferhunde. (Hvilket man måske godt kan forstå. *G*)
Min var i snor - Schæferen var løs, og reaultatet var en højt
skrigende Schæfer der flygtede tilbage til sin ejer efter en solid
markering lige i snudeskaftet. Der var ingen blod eller andre
drabelige detaljer, men jeg kendte min hund og vidste at hun var lige
så hidsig, som hun var lille. Jeg blev bare ikke taget alvorligt.

Det blev jeg så efter denne omgang. Så kunne de få deres Schæfere i
snor!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 08-08-06 20:41

> [...]
> iøvrigt), så grinede han og hans kammerat bare højt og inderligt af
> mig. dengang havde jeg en bette blandingshund i dværgpincher størrelse

Der har Tyson nok lettere ved at indgyde respekt bare ved sin størrelse.

> og hun kunne slet ikke tåle synet af
> Schæferhunde. (Hvilket man måske godt kan forstå. *G*)

Det kan ingen normale mennesker eller hunde

> Min var i snor - Schæferen var løs, og reaultatet var en højt
> skrigende Schæfer der flygtede tilbage til sin ejer efter en solid
> markering lige i snudeskaftet.

Typisk Schæfer, en masse larm, men intet mod
De er kun til noget med en politimand bagved sig med en skarpladt
pistol i lommen, giv dem en tur hen af græsset og de er fromme som lam

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 08-08-06 22:58

On Tue, 8 Aug 2006 21:41:07 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Typisk Schæfer, en masse larm, men intet mod

Nu var den jo osse oppe imod en forklædt Rottweiler!

En knægt spurgte engang hvilken hund det var jeg havde, og jeg
svarede, at det var en forklædt Rottweiler.
Knægten kiggede lidt skeptisk på min bette tæppetisser og svarede så :
"Det må da være en Jamen Bond hund, så" *LOL*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 08-08-06 23:38

> [...]
> Knægten kiggede lidt skeptisk på min bette tæppetisser og svarede så :
> "Det må da være en Jamen Bond hund, så" *LOL*

Man skal ikke lade sig snyde af størrelsen, det har jeg prøvet at forklarer
John flerer gange uden held

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 07-08-06 10:55

On Thu, 3 Aug 2006 19:45:37 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>ps min kone var tosset og jeg havde dårlig samvittighed bagefter.
>Det var jo synd for den stakkels hund.

Ja, meget synd for hunden, for det var jo i bund og grund ikke dens
fejl. Frygteligt at der skal ske skade på hunden før ejerne gider
vågne op til deres ansvar. Du havde sg* osse fået en gevaldig balle af
mig, men hvis du have sagt ejeren et par borgerlige ord, så havde der
intet brok været fra min side.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 07-08-06 10:45

On Thu, 3 Aug 2006 18:54:24 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Denne historie gjorde at samtlige beboere i området hvor vi boede for år
>tilbage begyndte at lufte deres hund i snor.

Hmmmm... og så advarer man imod kmphundene, når nu det er de fjantede
Schæfere, der i virkeligheden er dræbermaskiner.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 08-08-06 20:43

> Hmmmm... og så advarer man imod kmphundene, når nu det er de fjantede
> Schæfere, der i virkeligheden er dræbermaskiner.

Der er du helt galt på den Leyna.
Det er kun hunde, børn og voksne mænd der er i farezonen,
Schæfere er som regel søde overfor kvinder

/Jens (som også er sød overfor kvinder)

Fra : Leyna

Dato : 08-08-06 22:59

On Tue, 8 Aug 2006 21:43:12 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Der er du helt galt på den Leyna.
>Det er kun hunde, børn og voksne mænd der er i farezonen,
>Schæfere er som regel søde overfor kvinder

Så er det da en Schæfer jeg skal ha' næste gang!

>/Jens (som også er sød overfor kvinder)

Så er det da dig jeg skal giftes med næste gang!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 08-08-06 23:44

> Så er det da en Schæfer jeg skal ha' næste gang!

Det kan du ikke mene alvorligt

> Så er det da dig jeg skal giftes med næste gang!

Jamen du ved jo at jeg venter på dig
Du skal bare lige greje den med Angel først,
hun giver ikke sådan lige slip på mig tror jeg

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 03-08-06 07:44

Kim H. wrote:

> [...]
> skulle som tidligere nævnt slet ikke ha' den hund, med den smule aktivering

Her burde Cesar have haft et alvorsord med dem. De havde alle mulige
mærkelige dyr der forekom mig at være købt på må og få som
legetøj. Et af legetøjene var så blevet en sød lille pitbull, det
helt rigtige legetøj til en pige i den alder -not?
Hvis den hund skal blive hos den familie, kan der kun komme
lappeløsninger ud af det, for i overmorgen køber de en næsebjørn
eller sådan noget, og så ryger hunden ned på listen over kasseret,
men gemt legetøj.

Dem med rottweilerblandingen var også hundeejere ved en pludselig
indskydelse, jeg tror ikke de fangede Cesars undrende blik da hun
fortalte at hunden var anskaffet som konsekvens af en drøm.

Cesars ergærrighed tillader åbenbart ikke at han rent ud anbefaler
sine klienter at skille sig af med hunden.

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 03-08-06 07:44

Fra : Kim Christensen

Dato : 03-08-06 07:46

Kenneth OZ2KL wrote:

> Hvor er det trist at hvornår man i 2006 stadig træner hund med magt og
> tvang.

Hvordan ville du have løst problemerne med denne hund?

Jeg havde anbefalet at de skillede sig af med hunden.

Hilsen Kim

Fra : 0h-paradis

Dato : 03-08-06 08:46

Kenneth OZ2KL skrev:
> [...]
> "Hundedominaen" og den norske hundepsykolog med interesse og repekt. Hvor
> var jeg dog forarget over den brutale hundetyran Cesar.

Jeg synes at man er ude på et skråplan.
Her er en hund der skulle aflives og hvad sker der.
En flok mennesker bliver harme over at en person går hen og afhjælper
problemet, det eneste jeg ikke synes om var pighalbåndet, her kunne man
godt have brugt en anden.

Det er let at opdrage en hvalp hvis man ved hvordan. Jo større hunden
bliver og jo mere den tager magten des sværere bliver det.
Til sidst er der kun de hårde metoder der hjælper, for hunden afgiver
nødig magten som den har tilkæmpet sig. Vil du afgive rettigheder du har
tilkæmpet dig f.eks på arbejde

Jørgen

Fra : bettina jespersen

Dato : 03-08-06 09:46

jeg blander mig normalt ikke i disse diskutioner.
men jeg må indrømme det er ikke cecar der er langt ude det er jer.
cecar satte ikke pighalsbånd på hunden det havde ejeren sat på før cecar
kommer ind i billedet.
den anden hund savnede aktivitet det havde familien ikk overskud til ok de
burde ikke have hunden men da der var den mulighed at lade prøveat bruge
kræfter på anden måde kunne det være en løsning i første omgang.
jeg tror folk har set sig sure på cecar fordi han ikke følger DKK,DCH og
hvad F.... de ellers hedder alle hundeklubber i DK.
måske skulle i prøve at revurdere jeres opdragelse af hund og se om det er
en dyt bedre!!!

hilsen en harm hunde ejer

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-08-06 10:10

"bettina jespersen" <hauge@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad F.... de ellers hedder alle hundeklubber i DK.
> måske skulle i prøve at revurdere jeres opdragelse af hund og se om det er

det har ikke en hujende fis at gøre med om det er dkk træning eller en eller
anden amerikansk træner at gøre.. jeg er ligeglad om det er det ene eller
det andet, bare jeg kan stå inde for måden der bliver trænet på, og om det
er noget jeg og mine hunde trives med, om det er sjovt for begge parter, om
de lærer noget, om jeg lærer noget..

det er såmænd ikke alle udsendelser jeg har været harm over, slet ikke!
det hvor jeg stejler, er i de situationer, hvor han med magt slæber afsted
med en hund der dybest set er rædselsslagen og bundusikker på omverden, et
fast tag i en line som han fikserer hunden med, og så afsted det går, hvis
du ellers havde øjnene med dig, kunne du se den omtalte pittbull i går,
hvordan den så ud da cecar var "færdig" med den.. det var bestemt ikke en
hund der var hverken glad eller tryg på nogen måde. de typer hunde der har
været angste i de programmer, har jeg været harm over måden han har grebet
det an på... en bange hund skal der ikke bruges magt overfor, der skal
skabes tillid.
af dem jeg husker mest, var den med vizlaen, og her sidst med pitt`en.

mvh. marie

Fra : bettina jespersen

Dato : 03-08-06 11:44

jeg ville heller ikke slæbe en hund afsted hvis den var usikker men man er
nødt til at konfrontere den med det usikre for at man kan gøre den tryg ved
det ellers er det en form for medynk og så tror hunden der er noget at være
bange for.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-08-06 12:07

> [...]
> ved det ellers er det en form for medynk og så tror hunden der er noget at

det har intet med medynk at gøre, det at skabe tillid, og har den tillid til
dig, vil den følge dig, måske ikke lige med det samme , men med tid. gøres
det på hans måde, brutalt og med magt, kan du snildt risikere at hunden får
et traume over det i stedet, og så er den bombet endnu længere tilbage end
den var, og har mistet sin tillid til dig.

jeg har lige haft en sådan hund, som jeg har arbejdet meget intenst med, en
der var rædselsslagen over for alt og alting, og hun er ikke den første af
den slags jeg har haft med at gøre, så jeg vil mene at jeg ved hvad jeg
taler om.

mvh. marie

Fra : Kim H.

Dato : 03-08-06 15:56

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:44d1d8ed$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> af den slags jeg har haft med at gøre, så jeg vil mene at jeg ved hvad jeg

Men har du ikke prøvet på den anden måde, kan de reelt ikke sige, at den
metode du benytter er bedst, måske er den bare bedst for dig, fordi du selv
tror på det.

Hvis du ved at tvinge hunden med ud at gå tur, hurtigt kan vise den, at der
intet er at være bange for, og derved hjælpe hunden hurtigt, så er det da
mere synd for hunden hvis du bruger en metode hvor hunden går i f.eks. et ½
år eller mere, og er bange for omverdenen, mens du prøver at lokke den med
dig inden, den finder ud af det.
Dermed ikke sagt at din måde ikke er bedst for din hund, men har du kun
prøvet den, ved du det reelt ikke.

Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-08-06 17:44

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men har du ikke prøvet på den anden måde, kan de reelt ikke sige, at den
> metode du benytter er bedst, måske er den bare bedst for dig, fordi du

----------

jamen det har jeg så, og derfor kan jeg sige at det kan gå galt, og at det
kan bombe hunden endnu længere tilbage end hvor man startede, og jeg er så
blevet klogere.

> [...]
> med dig inden, den finder ud af det.
> Dermed ikke sagt at din måde ikke er bedst for din hund, men har du kun

------

du skal bevise overfor din hund, at i følge med dig, sker der intet,
det får du ikke overbevist den om hvis du bare hiver den afsted efter dig.
det kan du måske få succes med en stædig hund, men ikke hvis den reelt er
bange
der er selvfølgelig forskel fra hund til hund, hvori angsten ligger, om det
er angst, eller den bare er lidt forsigtig, eller om den decideret har været
ude for noget der frembringer den aktuelle paniksituation, og der må man gå
ind og vurdere hvordan man griber det an.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 18:34

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> du skal bevise overfor din hund, at i følge med dig, sker der intet,

Som talt ud af mit hjerte

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-08-06 18:45

> Som talt ud af mit hjerte
>
> /Jens
>--------

-det hedder "AMEN" (-;

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 19:18

> -det hedder "AMEN" (-;
>
> mvh. marie

Nu er jeg ikke medlem af folkekirken, døbt eller konfimeret,
så det ville vel værer blasfemi

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-08-06 20:58

pwh skriblede bla:

> Nu er jeg ikke medlem af folkekirken, døbt eller konfimeret,
> så det ville vel værer blasfemi

Uhm lige en lækkerbisken for Milo der elsker Jehovas vidner
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 21:13

> Uhm lige en lækkerbisken for Milo der elsker Jehovas vidner

Dem jeg kender er såmænd flinke nok.
Vi har 3 ansat på mit arbejde der sørger for rengøringen, den ene af dem
er tømrer af fag oprindeligt. Og han har da lavet en del ting her i huset hos
mig efterhånden, vi skal altid lige have en elefantbajer eller to når han er her

Ham og hans søn er jeg ikke betænkelig ved at give mine nøgler,
de render med garanti ikke med nogle af mine værdier

/Jens (som dog ikke selv er Jehova)

Fra : Kim H.

Dato : 03-08-06 19:08

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:44d227c5$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]

> været ude for noget der frembringer den aktuelle paniksituation, og der må
> man gå ind og vurdere hvordan man griber det an.

Der er jeg så imponeret over alle jer, der ved at se hundene 2 min. på en tv
skærm kan stillet "diagnosen" og så sikkert kan sige at cesars metoder er
helt forkerte. . . . Imponerende!

Kim

Fra : jopa

Dato : 03-08-06 19:28

Kim H. skriblede bla:

> Der er jeg så imponeret over alle jer, der ved at se hundene 2 min.
> på en tv skærm kan stillet "diagnosen" og så sikkert kan sige at
> cesars metoder er helt forkerte. . . . Imponerende!

Jeg har sagt at problemet ikke er hos hundene men ejerne, og i øvrigt de par
gange jeg har set det har han gjort præcis som jeg ville have gjort.
Det er egentlig enkelt og simpelt han fortæller hunden hvem der er boss.
Kan ikke se noget galt i det.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-08-06 19:26

> [...]

> tv skærm kan stillet "diagnosen" og så sikkert kan sige at cesars metoder

Hej Kim!

jeg skriver igen, hvad jeg skrev tidligere..det er ikke alle hans
udsendelser jeg har haft noget imod, der har været ihvertfald 2 som jeg
synes var helt fine.
men hans tacklinger af de nervøse/angste/usikre kan jeg ikke bifalde.
og havde du set efter, og havde lidt syn på hvordan en trynet hund ser ud,
så havde du også luret den med pitt`en, hvordan den så ud efter han havde
"kureret" den. den var alt andet end en glad og tryg hund,det behøver man
såmænd hverken være ekspert eller alvidende for at se.

mvh. marie

Fra : Kim H.

Dato : 03-08-06 20:46

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:44d23fbe$0$60781$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> "kureret" den. den var alt andet end en glad og tryg hund,det behøver man
> såmænd hverken være ekspert eller alvidende for at se.

Jeg så ikke nogen forskel på hunden før og efter den havde været i Cesars
hænder med hensyn til hundens "udtryk", hunden var bange/utryg inden han
overhovedet havde haft fat i den, og den var bange/utryg efter han havde
haft fat i den, absolut INGEN forskel i det, hunden var/er en tikkende
bombe, fordi ejeren absolut intet gjorde for at aktivere den og introducere
den for verdenen udenfor haven.
Forskellen ligger så i, at hunden nu blevet aktiveret/luftet (langt fra nok
efter min mening, derfor bør familien også skaffe sig af med den hund hvis
de ikke kan gøre det bedre) fordi de havde fået lidt mere styr på at
håndtere hunden, så det rent faktisk kunne lade sig gøre at gå med udenfor
haven.
Der var intet med at Cesar havde kureret den hund for dens angst, han
åbnede op for at hunden begyndte at blive aktiveret, så den kunne komme ud
og vænne sig til mere end familien og haven, og derved ikke længere skal gå
rundt lukket inde i haven, og være bange for alt det ukendte udenfor haven.
Det er ganske alm. at hunde der aldrig bliver luftet udenfor ejerens have,
er aggressive overfor alle så længe de er udenfor haven, men bange/angst for
folk når de kommer ind i haven, eller hunden tages udenfor haven, og mon
ikke det var det vi så her, og der skal hunden vises, at der intet er at
være bange for, og med racen her, er det min vurdering, at det skal være en
meget "myndig/fast" hundeføre, da vi ikke taler om hvilken som helst race.

Og så vil jeg undlade at kommentere din mening om hvor vidt du er bedre til
at genkende en trynet hund end mig, jeg er givetvis ikke så skrap som dig
til det på tv efter få minutter. Men forklar mig venligst hvordan du kunne
se hunden ligefrem var trynet, og ikke "alm. bange/angst?

Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-08-06 06:34

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

klip en masse..

> [...]
> dig til det på tv efter få minutter. Men forklar mig venligst hvordan du
> kunne se hunden ligefrem var trynet, og ikke "alm. bange/angst?

-------------------

det var meget tydeligt på kropssproget at den var kuet/trynet eller hvad du
vil.
udtrykket i dens blik, den gjorde sig lille, dens bagpart var trykket nedad
og halen limet mod bugen.
og det at den havde ændret sig markant i disse ting, fra før til efter når
de gik med den i snor.
bid mærke i, at de fortalte at den trak afsted med dem når de gik med den
tidligere..
mvh. marie

Fra : Kim H.

Dato : 04-08-06 16:14

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:44d2dc3e$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> nedad og halen limet mod bugen.
> og det at den havde ændret sig markant i disse ting, fra før til efter når

Hunden var angst før det hele startede, og der var intet i det jeg så, der
siger noget om, at den var mere angst efter Cesar havde gået med hunden.
Hvis du ta'r en nervøs/angst hund med ud at gå tur, som der ellers aldrig
bliver gået tur med, så er det klart at den reagerer på det, men det er
noget vrøvl at sige at hunden er mere kuet/trynet. Hunden viste jo meget
klare tegn på angst inden Cesar overhovedet kom i nærheden af den, f.eks.
var nok bare kameraet pegede på den, selvom det var i haven. Så at hunden
viser hvad den føler, når den bliver trukket med ud af dens "sikre base",
betyder ikke at den er mere trynet/kuet, men den er mere usikker udenfor
haven fordi det er ukendt grund for den, og skruer derfor op for sit
kropssprog for virkelig at gøre det tydelig hvordan den har det, men det gør
sgu' ikke hunden mere kuet/trynet, samtidig monterer de så en taske med vægt
på hunden, hvilket, jeg så mener er forrygt i denne sammenhæng, da hunden på
dette tidspunkt har rigeligt med at kapere det at færdes udenfor haven.
Personligt havde jeg rådet dem til at skille sig af med den hund, jeg mener
slet ikke de forhold de kunne byde den, var nok til at få rettet den op til
at blive en "lykkelig hund" uden unoder, men jeg er ikke et øjeblik i tvivl
om at hundens problemer kunne løses med de "værktøjer" som ejeren fik, når
vi ser bort fra kikset med tasken.

Jeg kan godt se vi ikke bliver enige om metoden her, men det må jeg jo så
leve med

Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-08-06 19:09

> [...]
> fik, når vi ser bort fra kikset med tasken.
>
> Jeg kan godt se vi ikke bliver enige om metoden her, men det må jeg jo så

------------

jeps, det bliver du nød til! (-;
vi er langt hen ad vejen enige, hvis det kan trøste dig.. men ikke hele
vejen..

mvh. marie

Fra : Jesper HVL

Dato : 03-08-06 12:24

Hey hey...

> [...]
> jeg tror folk har set sig sure på cecar fordi han ikke følger DKK,DCH og
> hvad F.... de ellers hedder alle hundeklubber i DK.

Hvor er jeg dog *træt* af disse pseudoargumenter der konstant bruges mod
kritik af CM's programmer "brødnid fra DKK", "DKK er ikke bedre",
"DKK har dårligere træenere", "I er ikke selv bedre".

Det er for at sige det ret ud fløjtende ligemeget hvad DKK - elller hvad
pokker de hedder - selv gør eller ikke gør. Læs *teksten* i kritikken
fra DKK, læs *teksten* i kritikken fra _Dyrenes Beskyttelse_, osv osv
og lad vær med at forsøge at modgå argumenter med at skyde budbringeren.

Og ja - Dyrenes Beskyttelse har også været på banen med kraftig kritik!

/j.

Fra : jopa

Dato : 03-08-06 14:08

Jesper HVL skriblede bla:

> Hvor er jeg dog *træt* af disse pseudoargumenter der konstant bruges
> mod kritik af CM's programmer "brødnid fra DKK", "DKK er ikke
> bedre", "DKK har dårligere træenere", "I er ikke selv bedre".

Nu har jeg ikke set allesammen da jeg stadig har brækfornemmelser efter
hende med ridepisken.
Men stort set alle de afsnit jeg har set både med Cesar og ridepiskerdamen
viser at hundene skisme intet fejler , derimod ejerne.
Dette nok fordi mange af dem inklusive nogen herinde fejlagtigt tror at det
er en erstatning for det barn de ikke har.
En hund er et dyr og skal behandles som sådan.
Der er intet galt i at holde af "dyret" men "dyret" skal sgu kende sin plads
og opdrages.
Evner man ikke det så bør man ikke have hund men akvariefisk
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Jesper HVL

Dato : 03-08-06 14:19

jopa wrote:

> [...]
> Men stort set alle de afsnit jeg har set både med Cesar og ridepiskerdamen
> viser at hundene skisme intet fejler , derimod ejerne.

Sådan er det jo oftest. Det er ejerne der ikke magter/kan finde ud af at
holde dyr.

Men det validerer jo ikke hans metoder. Og at man kan finde dårlige
trænere i DKK eller where-ever invaliderer jo ikke deres argumenter. Det
var blot det jeg ville sige.

> [...]
> og opdrages.
> Evner man ikke det så bør man ikke have hund men akvariefisk

Hvorfor skal det gå ud over fiskene, de er jo også levende væsener

/j.

Fra : jopa

Dato : 03-08-06 14:22

Jesper HVL skriblede bla:

> Hvorfor skal det gå ud over fiskene, de er jo også levende væsener

Ja de dør jo desværre hvis man tager dem med i seng bla.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 14:34

> Ja de dør jo desværre hvis man tager dem med i seng bla.

Så har du forklaringen på at jeg ikke længere har akvarium
De fugle jeg havde en overgang var nu heller ikke vilde med det

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-08-06 16:22

pwh skriblede bla:

> Så har du forklaringen på at jeg ikke længere har akvarium
> De fugle jeg havde en overgang var nu heller ikke vilde med det

Nej det er jo klart fugle kan ikke opholde sig længere tid under vand
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim H.

Dato : 03-08-06 16:15

"Jesper HVL" <jhvl@_NOSPAM_mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hey hey...
>
> Og ja - Dyrenes Beskyttelse har også været på banen med kraftig kritik!

Hvilket i min verden bestemt ikke er noget kvalitetsstempel

At andre siger det samme, giver ikke automatisk dem ret, måske viser det
bare, at de er flere der er "dumme"

Det er også lidt tankevækkende, at Cesar Millan holder en hund i halsbåndet
i 30 sek. mens den prøver at vriste sig fri fordi den er bange og ikke
bryder sig om det, og så går han en tur med en hund med pighalsbånd i et
land hvor pighalsbånd er fuldt lovligt at benytte, og så har vi med det
samme 25 indlæg om hvor forrykt manden er. Et andet indlæg i gruppen linker
til en avis med en historie (med et billed) af kinesisk politi der tæver
50.000 hunde ihjel med stokke, det kommer 3 indlæg hvoraf det ene kalder
deres metode humant i forhold til at pelse bevistløse dyr.. . . . . . Helt
ærlig, nu må i stoppe.

Kim

Fra : Jesper HVL

Dato : 03-08-06 10:36

0h-paradis wrote:

> [...]
> Til sidst er der kun de hårde metoder der hjælper, for hunden afgiver
> nødig magten som den har tilkæmpet sig. Vil du afgive rettigheder du har

Helt ærligt: Det der er gammeldags ulve-tænkning med hunde der "altid
prøver at kæmpe sig op i hierakiet. Vås vås vås! Hunde tænker ikke som
mennesker "på arbejde".

/j.

Fra : fdsf

Dato : 03-08-06 12:56

> [...]

Helt grundlæggende overser kritikerne af cæsar en MEGET væsentlig ting,
nemlig at han justerer sine anbefalinger alt efter hvad han mener er den
rigtige for den pågældende familie. F.eks familien med pitbull fra i går, en
familie der stort set ikke lufter sin hund eller på anden måde aktiverer
den, hunden er nervøs og har raseret alt og alle. En enlig mor med så meget
at se til kan simpelhen ikke gå i gang med en længere hundepædagogisk
træning alla giv tusing godbidder dagligt, det har hun bare ikke overskudet
til, derfor er cæsars metode faktisk brugbar i deres situation. Jeg kender
familier med problemhunde som i længere tid har gået til den såkaldte
etablerede fodder træning herhjemme uden at på nogen måde få kontrol over
deres hund tværtimod, her kunne cæsars metoder måske hjælpe. Alt for mange
vælger en race som de slet ikke er egnet til at opdrage, problemet er bare
at her er skaden sket. Så endu en gang, stop den blødsødenhed omkring hunde
og cæsar, de hunde som cæsar har snakket med har fået et bedre liv, alene af
den grund at ejerne nu har nogle konkrete redskaber de kan bruge. Tager man
ham nordmanden "den selvbestaltede hundepsykolog" og læser er ser hans
udsendeler så er det faktisk ikke ret mange konkrete værktøjer han kommer
med, og det er det de fleste har brug for. Tag f.eks den udsendelse hvor han
anbefaler pigen at kaste godbidder hvis hun er bange for den ??? Det er
dælme da for langt ude, det er da ikke pigens problem men hundeejerens
problem, men det synes han åbenbart ikke.

Til alle jer cæsar hadere, prøv at se lidt mere nuanceret på tingene. Den
rotweiler fra i går så dælme arrig ud, den logrede da med halen til sidst så
hvad er problemet ??

Fra : Holm

Dato : 04-08-06 00:32

"fdsf" <fsdfsd@sadsafsdf.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> rotweiler fra i går så dælme arrig ud, den logrede da med halen til sidst

Ja, bare folk kunne se lidt mere nuanceret på tingene i stedet for at dømme
med det samme.
Det er klart at en hund som altid har kunnet dominere vil se meget trist ud
over tabet af sin status og dermed også opføre sig sådan i en periode, til
den er stabiliseret igen.
I tv programmer med så ultra kort sendetid, så er det klart at man ikke får
alting med (og det er ærgeligt).
Jeg har postet et link længere nede med en artikkel om Cesar, og hvis bare
folk ville give sig til at læse alt det stof der faktisk findes om ham, og
gav sig tid til at prøve at forstå nogle af hans metoder, så kunne det jo
være at nogle ville se en smule anderledes på det...
Faktisk har han på hans hjemmeside, en masse gode råd, bla. sommer råd, hvor
han anbefaler at hunde får skånet deres poter mod den brændende asfaldt osv.
at de får vand med og at man skal være opmærksom på dehydrering mm...
er det en dyrplager der skriver sådanne ting???

Desuden er hans ønske at etablere et fristed for "problem hunde" som folk
efterlader eller på anden måde har ødelagt.
Hvor mange andre vil vie deres liv til sådan et projekt?
Man kan altid finde gode og dårlige ting at sige om alle
træningsmetoder/trænere/hundefolk mf. og sådan vil det altid være, ..

Hilsen Holm

Fra : BettinaP

Dato : 04-08-06 08:10

"fdsf" <fsdfsd@sadsafsdf.nu> wrote in message

> [...]
> rotweiler fra i går så dælme arrig ud, den logrede da med halen til sidst

Hm. Hvis han justerede sine anbefalinger ud fra hvad han mener er det
rigtige for den pågældende familie, så skulle han have anbefalet dem at
skaffe sig af med hunden. Hvis de ikke har overskud til at gå med hunden
mere en 4-5 gange om ugen i 20 minutter, skal de slet ikke ha en hund! og da
overhovedet ikke en aktiv hund som en pittbull blanding!

Og iøvrigt så jeg slet ikke nogen arrig hund i den pågældende rottweiler. Så
vidt jeg kunne se på dens signaler, var den nysgerrig og lidt nervøs. Men
det tror da pokker hvis man ikke har fået lov at hilse på en anden hund i
flere år. Så ville jeg nok også være nysgerrig men lettere nervøs hver gang
der kom en hund forbi.

Thea, vores nye barn, lagde også ud med at gø og trække som en gal hver gang
hun så en hund i nærheden. jeg er sikker på mange tolkede det som en arrig
hund, når de så en dobermann stå og hive lille mig halvt fordærvet mens hun
gøede. Fik da også lige forstrukket en muskel i armen i den første uge. Men
det var rent og skær iver og nysgerrighed for at kommer over og hilse.
Hun trækker stadig lidt, men ikke nær så meget som i starten. Og hvorfor?
Fordi hun nu får lov til at hilse på langt de fleste vi kommer forbi, fordi
hun er ved at lære at det er mig der bestemmer hvor vi skal hen når hun er i
snor..og iøvrigt er mæt og veltilfreds af alle de indtryk hun får i sin
hverdag. Det var en stor fornøjelse at være til træning med hende for 3.
gang igår. Nu begynder hun at kunne fokusere på mig, selvom vi går sammen
med 15 andre spændende hunde. Herligt!

BettinaP

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-08-06 17:44

"BettinaP" <bep@bep.dk> writes:

> Og iøvrigt så jeg slet ikke nogen arrig hund i den pågældende
> rottweiler. Så vidt jeg kunne se på dens signaler, var den nysgerrig
> og lidt nervøs.

Jeg så også en hund, der aldrig har lært at være sammen med andre
hunde og derfor var nervøs og nysgerrig. Den virkede ikke aggressiv på
mig.

Siri ville have fået lov til at lege med den.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-08-06 17:39

"Kenneth OZ2KL" <kla@klipklipemail.dk> writes:

> Så fik jeg set det så omdiskuterede program.

Jeg var i sommerhuset og havde en sjælden adgang til et fjernsyn, så
jeg så også programmet for første gang.

> At dræne en hund for energi ved at lade den bære tunge byrder må vel svare
> til at tvinge et barn med DAMP med til at løbe sand!

Og det var en 9 måneder gammel hvalp. Den skal slet ikke bære noget i
sadeltasker endnu! Og så smider de 3 kilo i. Og til en hund der voksen
vejer omkring 20 kilo. Hunden havde klart problemer med at gå.

Og den familie skulle have haft hjælp til omplacering af hunden, ikke
til noget som helst andet. Hvad tænker de amerikanere dog på? Sådan en
familie, der gider gå tur med hunden en gang om ugen og ellers mener
at den får nok motion ved at have en have, skal jo slet ikke have en
hund!

Og bare starten af udsendelsen hvor han snakker om "my gift". Jeg var
da ved at brække mig.

Det er godt at jeg ikke har fjernsyn, så jeg ikke betaler licens til
den slags. Men det holder jo desværre kun til 1. januar...

Mvh Trine

Fra : Kim H.

Dato : 05-08-06 19:30

> [...]
> familie, der gider gå tur med hunden en gang om ugen og ellers mener
> at den får nok motion ved at have en have, skal jo slet ikke have en

Hertil er jeg fuldstændig enig

> Og bare starten af udsendelsen hvor han snakker om "my gift". Jeg var
> da ved at brække mig.

Det er jo amerikansk, så store armbevægelser og "selvfed selvros" er en del
af kulturen, hvilket vi nordeuropæere har det svært med, og manden kan altså
noget med hunde, selvfed eller ej.

Kim