omplacering
Fra : Lene Hansen

Dato : 01-08-06 19:56

jeg stå i en situration. hvor omplacering af en af mine hunde/brugshunde
rigtig god familie hund måske kan blive aktuelt. så jeg ville høre om der
var nogen der kender en hjemmeside. seriøst og ikke den blå avis. vov vov
lene

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-08-06 20:11

"Lene Hansen" <lenehansen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> var nogen der kender en hjemmeside. seriøst og ikke den blå avis. vov vov
nu ved jeg ikke hvilken hund det drejer sig om, men
hvis det er en stambogsført racehund der er tale om, så er der i visse
klubber mulighed for at annoncere efter en egnet familie til en hund der
skal omplaceres.
jeg ved at i min egen klub, boxerklubben er der sådan en ordning. nogle
opdrætter er også interesserede i at hjælpe til med at finde en egnet
familie.

held og lykke med det, håber du finder en god familie til din hund.

Fra : Karsten P. Nielsen

Dato : 03-08-06 06:42

Du skriver desværre ikke hvilken race det drejer sig om. For
Schæferhunde findes en rigtig god side på adressen:
www.schaeferhunden.dk/omplacerings_listen.htm. Den side er meget
god omkring Schæferhunden generelt.
--
Degn's Kenzo, BHP3, UHP, FP, AK1

Fra : Jesper HVL

Dato : 03-08-06 14:02

Lene Hansen wrote:
> [...]
> var nogen der kender en hjemmeside. seriøst og ikke den blå avis. vov vov

F.eks. beagle klubben har en decideret genplaceringsliste:
http://www.beagleclub.dk/hvalpeliste/genplaceringsliste.asp

Så prøv at se på "siden" for din hunderace. Hvis de har én du jo snakke
med dem om det - vel også selvom du ikke er medlem.

BTW: Hvis det er en Beagle hun-hund på ca. 1-2 år på sjælland siger du
lige til ik'

/j.

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 14:36

Jesper HVL wrote:
> BTW: Hvis det er en Beagle hun-hund

Nå du stammer også når du skriver, det hedder en tæve

/Jens

Fra : Jesper HVL

Dato : 03-08-06 14:53

pwh wrote:

> Nå du stammer også når du skriver, det hedder en tæve
>
> /Jens

Det hedder altså en han-hund og en hun-hund. Tag f.eks. Volvo - de har
lavet konceptbilder til hun-mennesker, en hun-volvo. Hvis nu Honda
gjorde det samme, så kunne de forkorte det og kalde dem for Hunda og
Handa

Me neller sha rd ure t...

/j.

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 15:26

> Det hedder altså en han-hund og en hun-hund.

Min Angel er en tæve, det skal jeg nok få tævet ind i hende
Hanhunde burde jo også have en tilvarende betegnelse, men det
er nok fordi ingen seriøse hundeejere regner med dem

/Jens